درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

تاول پا در اثر پیاده روی به خصوص در زائران اربعین ایجاد می شود راههای درمان تاول پا در اثر پیاده روی را در این مطلب بیان خواهیم کرد همچنین روشهای درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی در انتها آورده شده است.

 

درمان تاول پا در اثر پیاده روی

تاول پا می‌تواند به دلیل اصطکاک بین پا و کفش به وجود بی آید و یا اگر روزانه زمان زیادی را پیاده روی می کنید باید به درمان تاول پا در اثر پیاده روی بیاندیشید . تاول پا معمولاً به دلیل رطوبت اضافی پوست به وجود می‌آیند . تاول‌ها معمولاً جدی نیستند و می‌توانند در خانه با استفاده از کرم‌های آنتی‌بیوتیک و پانسمان درمان شوند .

مطمئناً می توانید با خرید کفش های راحت تر از ایجاد این تاول پا ها پیشگیری کنید، اما همگی می دانیم که همیشه چنین چیزی ممکن نیست. بعضی اوقات واقعا نمی شود به صندل های جذابی که در ویترین مغازه گذاشته است “نه” گفت. حتی اگر فقط با نگاه کردن به آنها بفهمید که جراحت های آشکاری در پای شما ایجاد می کنند. به علاوه، حتی ممکن است راحت ترین کفش ها هم باعث تاول کف پا در اثر پیاده روی در پای شما شوند، به خصوص زمانی که آنها را برای اولین بار می پوشید.

عموماً بهتر است که تاول‌ کف پا ترکانده نشود و به‌خودی‌خود درمان شود اما اگر بسیار دردناک باشد ، با وسایل درست می‌توانید آن‌ها را خالی کنید که آموزش کامل آن گفته خواهد شد . اگر تاول خوب نشد یا عوارض دیگری مانند : چرک ، قرمزی ، رگ‌های قرمز خونی ، درد یا تب همراه بود به پزشک مراجعه کنید .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

وقتی تاول کف پا در اثر پیاده روی ایجاد شد بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را همانطور رها کنید. مطمئناً این کار راحتی نیست. یک مرکز درمانی توصیه می کند که باندی روی تاول کف پا ببندید و بگذارید خودش خوب شود، در این صورت در معرض هیچ گونه عفونتی نخواهید بود. اگر تاول پای شما دردناک نیست، این روش بهترین و ایمن ترین راه برای رهایی از تاول کف پا در اثر پیاده روی است.

 

استفاده از پودر ضد تاول پا

با پودر یا کرم اصطکاک را کاهش دهید . اصطکاک می‌تواند باعث بدتر شدن تاول کف پا در پیاده روی و بیشتر شدن درد شود . برای کاهش اصطکاک در تاول پا ، از پودرهای طراحی‌شده برای پا که در داروخانه عرضه می‌شوند استفاده کنید . پودر را قبل پوشیدن جوراب داخل آن بریزید تا درد کاهش پیدا کند .

پودرها برای تمامی افراد مناسب نیستند و ممکن است با مصرف آن‌ها دچار تحریک شدن پوست شوید ، که در این صورت باید مصرف آن را قطع کنید .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول پا با پوشاندن

تاول پا باید پوشانده شود تا التهاب آن کاهش و ریسک عفونت در آن از بین برود . تاول کف پا را به‌وسیله گاز استریل یا پانسمان شل ببندید . اگر تاول پا خیلی سوزش دارد ، پانسمان یا گاز را دایره شکل مقداری بزرگ‌تر از تاول ببرید و وسط آن را خالی کنید تا به‌صورت مستقیم روی تاول فشار نیاورد .

به‌صورت روزانه باید پانسمان را عوض کنید . همیشه بعد از دست زدن به تاول کف پایتان و اطراف آن دست خود را بشورید .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

اجازه دهید تاول پا نفس بکشد

بسیاری از پزشکان موافقند که تاول پا در صورتی که بدون پوشش و در محیطی تمیز باشد، سریعتر خوب می‌شود. بانداژ را به هنگامی که در خانه هستید بردارید تا تاول شانس نفس کشیدن و خشک شدن را داشته باشد. برای محافظت از آلودگی آن، یک لایه پماد ضد باکتری برای تسریع درمان استفاده کنید.

 

درمان تاول پا با هاماملیس

هاماملیس حاوی تانهای قابض است که کمک می‌کند تا تاول پا خشک و تمیز بماند. با استفاده از یک پنبه روی هر تاول را مقداری هاماملیس بمالید.

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول کف پا با تمیز نگه داشتن آن

خب شاید هم این کار همیشه مقدور نباشد. اما اطمینان از اینکه اول پایتان عاری از آلودگی و گرد و خاک باشد بسیار مهم است، به ویژه زمانی که نهایتاً می خواهید آن را بترکانید باید بیشتر مراقب باشید. تاول کف پا را با الکل مالش یا پد الکلی نمالید. یک صابون ملایم خوب و آب می تواند برای شست و شو کافی باشد.

 

روی تاول پا را با چسب زخم بپوشانید

بانداژ اصطکاک را کاهش می‌دهد و از تاول کف پا در اثر پیاده روی نسبت به تماس تحریک کننده محافظت می‌کند اما چگونگی استفاده از آنها بر میزان بهبودی تاول موثر است. نحوه استفاده از یک محافظ برای تاول با استفاده از چسب زخم به این ترتیب است: با استفاده از دو انتهای چسبی چسب زخم در دو طرف تاول یک محافظ کوچک ایجاد کنید و اجازه دهید قسمت پد آن روی تاول قرار گیرد. این درمان خانگی به تاول اجازه تنفس می‌دهد تا بهبود آن را تقویت کند و در عین حال از ورود خاک و آلودگی و همچنین ایجاد اصطکاک جلوگیری می‌کند.

 

درمان تاول پا با پماد آنتی بیوتیک

پماد آنتی بیوتیک به جلوگیری از ایجاد عفونت در تاول کف پا کمک می‌کند . پماد آنتی بیوتیک را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه بفرمایید . پماد آنتی بیوتیک را قبل از پوشیدن جوراب و کفش مستقیماً روی تاول پاها بزنید .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول با گذاشتن پاها در آب

این کار سه مزیت اصلی دارد. تاول پا را تمیز نگه می دارد. پوست اطراف تاول را نرم نگه می دارد در نتیجه آب تاول کمی زودتر کشیده می شود. حس خوبی به شما می دهد، به خصوص که یک روز کامل پای شما در کفش های نامناسبی بوده است. کمی نمک فرنگی (سولفات دو منیزیم) در آب گرم بریزید، پاهایتان را در آن غوطه ور کنید و ریلکس کنید.

 

پوست های اضافه اطراف تاول را جدا نکنید

اگر می خواهید تاول پا را بترکانید، سوزن را با الکل تمیز کنید، سپس یک طرف تاول را خراش دهید و اجازه دهید تا مایع درون آن خالی شود. پس از خارج کردن مایع، پوست اضافی را جدا نکنید. این مسئله باید تکرار شود چون بسیار مهم است. آن پوست شل شده و اضافی را از روی تاول ترکیده جدا نکنید، زیرا با انجام این کار راهی را برای ایجاد عفونت باز کرده اید. رها کردن این لایۀ پوست به فرایند درمان هم کمک می کند.

 

باند های تمیز را فراموش نکنید

وقتی کارتان با سوزن تمام شد کمی پماد آنتی بیوتیک روی محل بمالید و باندی را روی آن ببندید. مطمئن شوید که باند به اندازۀ کافی گشاد است و مانع گردش خون نمی شود. اگر از باند های طرح دار استفاده کنید حتی حس بهتری هم خواهید داشت.

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان تاول کف پا با مالیدن ویتامین E

ویتامینE خواص عالی درمان کننده پوست دارد که با بهبود سریع سلولهای پوست از آن ۱محافظت می‌کند و از بروز زخم جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید روغن ویتامین E یا کرمهای آن را خریداری کنید یا یک کپسول ویتامین E را باز کنید و مایع درون آن را مستقیما روی پوست تاول زده استفاده کنید.

 

درمان عفونت تاول پا

بعد از ترکاندن تاول پا به شدت مراقب تاول باشید تا عفونی نشود. علائم عفونت تاول پا عبارتند از چرک، درد و قرمزیِ بیشتر از قبل، و در حالت بدتر تب هم شامل می شود. اگر هر یک از این علائم را داشته باشید زمان آن رسیده است که به دنبال مراقبت های پزشکی حرفه ای باشید. با تعویض روزانۀ باند و مالیدن پماد آنتی بیوتیک می توانید از عفونت جلوگیری کنید. نکته مهمی که در ابتدا باید به یاد داشته باشید این است کهبه هیچ عنوان از ابتدا با وسایل تیز سعی نکنید تا تاول را از عفونت ها خالی کنید. هنگامی که پوست شما تاول میزند، آن قسمت در معرض عفونت های بسیاری قرار میگیرد. پس شما با پاره کردن پوست اجازه خواهید داد تا عفونت ها راحت تر بتوانند وارد بدن شما شوند. اولین نکته در سریع و سالم از بین بردن تاول ها دست نزدن به آن است.

درصورتی‌که تاول پاهایتان درد بسیار شدیدی گرفت باید اقدام به تخلیه آن شود و نباید در غیر این صورت اقدام به این کار کنید . ترکاندن تاول پا باعث افزایش ریسک ایجاد عفونت می‌شود . بگذارید تاول خودش پوست‌اندازی کند . از دست زدن و تحریک تاول پا اجتناب کنید تا زودتر از موعد نترکد .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

جلوگیری از تاول پا با دئودورانت

تاول های کف پا به دلیل رطوبت و اصطکاک بدتر می‌شوند بنابراین خشک نگهداشتن ناحیه استخوانی پا می‌تواند مانع از تشکیل تاول شود. قبل از استفاده از یک جفت کفش جدید، انواع ژل را در دو طرف لبه‌های پا و روی پا بزنید و پا را خشک کنید؛ دئودورانت باید به عنوان یک درمان کننده خانگی برای روان کردن و کاهش ساییدگی برای مناطقی از پا که در کفش قرار می گیرند، انجام شود.

 

پیشگیری از تاول کف پا در پیاده روی

شاید این یک توصیۀ نامُوَجه باشد اما پیشگیری از تاول پا در پیاده روی واقعاً بهترین راه درمان است. اگر جای خاصی باشد که بدانید بیشتر در معرض تاول زدن پاها است کمی باند مولسکین بخرید و یکی را قبل از پوشیدن کفش جدید و شروع پیاده روی روی پایتان بگذارید. اگر نمی خواهید با یک باند روی پایتان به پیاده روی بروید می توانید از چسب زخم های خاصی استفاده کنید که یک لایۀ حفاظتی بین پوست و کفشتان ایجاد می کنند.

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان کف پای تاول زده

در هنگامی‌که پای دارای تاول در حال درمان است ، باید احتیاط بیشتری در مراقبت از پا همچنین پیاده روی انجام دهید . اگر تاول نسبت به درمان مقاوم بود ، ۲ عدد جوراب شل روی یکدیگر بپوشید . این کار باعث کاهش درد و کمک به درمان تاول کف پا می‌شود .

شما در هنگام درمان تاول پا باید تا می‌توانید کفش نپوشید و بگذارید که تاول هوا بخورد .

سعی کنید برای کمک به پروسه درمان تاول ، روزی ۲ بار جوراب‌های خود را عوض کنید .

معمولاً استفاده از جوراب‌های پنبه‌ای بهتر از پلی‌استر جواب می‌دهند .

 

جوراب مناسب برای تاول کف پا

رطوبت می‌تواند باعث ایجاد تاول یا بدتر شدن تاول‌های موجود شود . سعی کنید از جوراب‌های جاذب رطوبت استفاده کنید تا این مشکل را برطرف کنید . این جوراب‌ها با جذب عرق از پا باعث حذف رطوبت از تاول و دیگر جراحات می‌شوند .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

پد درمان کننده تاول های کف پا

درست کردن بالشت در کفش در قسمت‌هایی که با پا اصطکاک ایجاد می‌کند ممکن است باعث کاهش تاول شود . به‌وسیله پد یا moleskin می‌توانید این کار را انجام دهید تا از تحریک پوست جلوگیری کنید .

 

بهترین کفش برای جلوگیری از تاول زدن پا در پیاده روی

تاول پا می‌تواند به دلیل نوع کفش جدید یا راحت نبودن کفش شما باشد که در این صورت نباید از آن‌ها استفاده کنید . کفشی انتخاب کنید که راحت باشد و مقداری جا برای تکان خوردن داشته باشد . پوشیدن کفش مناسب از ایجاد تاول کف پا در اثر پیاده روی جلوگیری خواهد کرد .

 

بیشتر تاول های پا خوش‌خیم هستند ، بااین‌حال بعضی از تاول‌ها می‌توانند به دلایل دیگری مانند آبله مرغان ایجاد شده باشند که درمان‌های متفاوتی دارند .

با توجه به دیگر علائم و با انجام آزمایشات ، پزشک به علت تاول پا پی می‌برد .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

زمان مراجعه به پزشک برای درمان تاول پا

بیشتر تاول های کف پا به‌خودی‌خود خوب می‌شوند . البته درصورتی‌که تاول با دیگر علائم مانند زیر همراه باشد باید به پزشک مراجعه کنید :

چرک سبز یا زرد
برگشت دوباره تاول
تب
درد ، قرمزی و داغ شدن تاول
رگ‌های خونی قرمز منتشرشده از تاول

داشتن بیماری‌هایی از قبیل دیابت ، مشکلات قلبی ، اختلالات خود ایمنی ، ایدز یا شیمی‌درمانی می‌تواند باعث ایجاد تاول متوالی یا بدتر شدن و ایجاد سلولیت یا سپتیسمی شود .

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

درمان خانگی تاول کف پا

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل، بر روی سوختگی بسیار موثر است.از آنجا که یک تاول اصطکاکی نوعی کوچکتر از سوختگی است، پس برای درمان پاها نیز موثر است.یک تکه پنبه را در روغن نارگیل فرو ببرید.روغن را در اطراف محل آسیب دیده بمالید.در صورت نیاز ، تکرار کنید. ویتامین E، لوریک و اسید اسکوریک، مواد هایی فعال در روغن نارگیل هستند ،که به عنوان یک ضد عفونی کننده و عامل ضد درد و ضد التهاب عمل می کنند.

 

زردچوبه

اگر یک درمان بدون قرص و دوای ضد التهابی به همراه مقدار زیادی خواص ضد میکروبی برای بوت هایتان می خواهید، از زردچوبه استفاده کنید.می توانید یک خمیر را با مخلوط کردن 1/2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه با کمی آب، عسل، روغن ویتامین E یا روغن نارگیل تهیه کنید.خمیر زردچوبه را بر تاول های خود بمالید و اجازه دهید برای چند ساعت بماند یا آنرا یک شب بپوشانید.خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده کورکومین، ماده ای فعال در زردچوبه، آن را به یکی از مؤثرترین درمان های خانگی برای تاولها تبدیل کرده است.

یادتان باشد که دستان خود را بعد از تماس با تاول بشورید .

 

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از درمانهای خانگی تاول است. نحوه درمان تاول با روغن کرچک: قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید و اجازه دهید که یک شب تا صبح روی تاول بماند تا به خشک شدن و درمان تاول کمک کند. شما می‌توانید روغن کرچک را با سرکه سیب ترکیب کنید تا برای بهبود بیشتر تاول کمک کند.

 

روغن فندق

فندق ،یک روش سنتی و مفید برای بهبود زخم های پایی است که چند روز از آنها گذشته.

چه باید بکنید:

روغن فندق را به وسیله یک تکه پنبه روی تاول های خود بمالید.تاول های خود را بپوشانید و اجازه دهید ،تا شب بماند.روغن فندق، دارای خواص ضد میکروبی است و روی رطوبت تاول ها عمل می کند و به خشک شدنش کمک می کند.

 

چای سبز

چای سبز خواص ضد التهاب دارد که به تسکین کمک می‌کند. برای درمان تاول با چای سبز به این روش عمل کنید: ابتدا سه چای کیسه‌ای را در آب جوش بندازید، سپس یک قاشق چایخوری جوش شیرین (بخاطر خواص ضدعفونی کننده‌اش) در آن بریزید. اجازه دهید تا این مایع خنک شود، سپس تاول را در آن بخیسانید. اگر تاول در جایی است که خیساندن آن در این مایع دشوار است، می‌توانید از گاز برای استفاده از این درمان خانگی برای آن قسمت استفاده کنید همچنین اگر تاول شما باز نشده است، می‌توانید فرایند بهبود را بوسیله خیساندن در آب گرم سرعت بخشید تا به نرم شدن و خروج مایع درون آن کمک کند.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای ،یک روغن ضروری است که در درمان تاول های پا تاثیر می گذارد.حتما پای خود را تمیز و خشک کنید.یک تکه پنبه را در روغن درخت چای فرو ببرید و روغن را روی تاول هایتان بمالید.روی آن را بپوشانید و بگذارید، تا بماند.ترپینین-4-اول یک ماده فعال در روغن درخت چای است. خواص ضد میکروبی و خاصیت بهبود دهندگی آن ثبت شده است.

 

آلوئه ورا

وقتی تاولی دارید که شما را آزار می دهد می توانید ژل آلوئه ورا را روی آن پخش کنید. آلوئه ورا خاصیت جمع کنندگی دارد که این ویژگی به پیشگیری از عفونت و تمیز نگه داشتن تاول پا کمک می کند، همینطور در حین سوزش پا حس خنک کنندگی به پای شما می دهد که باعث ایجاد یک احساس خوب در شما می شود. آلوئه ورا یک ماده ضد التهاب است بنابراین به کاهش قرمزی و تورم که موجب درد می‌شود، کمک می‌کند. تحقیقات نیز ثابت کرده است که آلوئه ورا یک یک داروی موثر سنتی در درمان سوختگی درجه دو و سه است که آن را به یک درمان خانگی عالی برای تاول مبدل می‌سازد.

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

سرکه سیب

مراقب باشید این یکی ممکن است سوزناک باشد! اما سعی کنید آن را امتحان کنید زیرا سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی است که به جلوگیری از آلوده شدن تاول کمک خواهد کرد. اگر درمان با سرکه بیش از حد دردناک باشد، سعی کنید مطقه را با پراکسید هیدروژن شسته و روی آن پماد ضد باکتری بزنید.

 

بابونه

بابونه، فقط یک چای مخصوص برای کمک به آرامش و استراحت و خواب بهتر نیست، همچنین می تواند به درمان تاولها نیز کمک کند.چای بابونه را با 3 تا 4 کیسه چای، یا 3 تا 4 قاشق چایخوری چای تهیه کنید.اجازه دهید قدری سرد شود، تا زمانی که لمسش کنید همچنان کمی گرم باشد.کیسه یا چای را دربیارید و رطوبت اضافی آن را از بین ببرید.کیسه یا چای را بر روی تاول بگذارید و 10 دقیقه بماند.برای خلاص شدن از دست زخم و خارش، در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.بابونه ،درد را کاهش می دهد، خارش را از بین می برد و التهاب محل را نیز کاهش می دهد.

 

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس، یکی دیگر از درمان های در نظر گرفته شده برای تاول ها است.می تواند ناراحتی تاول را از بین ببرد و آن را ضدعفونی کند.یک سوزن را با الکل استرلیزه کنید.تاول ها را با سوزن بترکانید.روغن اسطوخودوس را روی تاول ها بزنید و این کار را چند روز تکرار کنید، تا زمانیکه تاول ها خشک شوند.اسطوخدوس، خارش آن را آرام می کند، نرم می کند و از آلوده شدن و عفونت تاول جلوگیری می کند.

 

نمک اپسوم یا سولفات

نمک سولفات، یک روش ساده و ایمن برای درمان تاول پاها است.وان حمام را با آب گرم پر کنید و 1 تا 2 قاشق غذاخوری نمک اپسوم به آن اضافه کنید.اجازه دهید پاهایتان برای 15 تا 20 دقیقه در آب بماند.آب را از پاهایتان پاک کنید، خشک کنید و روغن بزنید.این کار را چند بار در روز تکرار کنید.نمک اپسوم، به دلیل بالا بودن منیزیم اش، باعث کاهش التهاب و درد می شود.همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است ،که از عفونت تاول پا جلوگیری می کند.

درمان تاول پا در اثر پیاده روی | درمان تاول کف پا در اثر پیاده روی

آموزش اصولی ترکاندن تاول پا

اگر تاول پا را می ترکانید از وسایل مناسبی برای انجام این کار استفاده کنید

گاهی فقط می خواهید تاول را بترکانید، به خصوص اگر زیر پا یا در انحنای پایتان باشد و نگذارد به راحتی راه بروید. پس اگر می خواهید این مسیر را طی کنید مطئن شوید که این کار را با ابزار مناسبش انجام می دهید: الکل طبی، پنبه، سوزن، پماد آنتی بیوتیک و باند. در این موقع اطمینان از اینکه محل را با آب و صابون تمیز کرده اید بسیار حائز اهمیت است.

 

۱ – دستان خود را بشورید . در موارد نادر شما می‌توانید تاول‌هایی که خیلی می‌سوزند و درد دارند را خودتان بترکانید . بازهم میگوییم که درصورتی‌که درد بسیار زیادی دارید ، اقدام به ترکاندن تاول کف پا کنید .

قبل از ترکاندن تاول پا ، دستان خود را خوب با صابون آنتی باکتریال و آب بشورید . هیچ‌وقت نباید با دست کثیف به تاول پا دست زد .

 

۲ – تاول کف پا را تمیز کنید . قبل از ترکاندن تاول پا ، تاول و اطراف آن را به‌خوبی با آب تمیز کنید . استفاده از الکل ، آب‌اکسیژنه یا ید می‌تواند پروسه بهبودی را طولانی کنید.

 

۳ – سوزن را استریل کنید . از سوزن معمولی می‌تواند برای ترکاندن تاول کف پا استفاده کنید ، اما باید آن را قبل از استفاده استریل کنید تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود . به‌وسیله پدهای الکلی یا خود الکل ، سوزن را ضدعفونی کنید .

همچنین می‌توانید با استفاده از حرارت نیز سوزن را استریل کنید . سوزن را روی حرارت گرفته تا قرمز شود سپس بگذارید خنک شود . حواستان باشد که نمی‌توانید سوزن را با دست روی حرارت بگیرید و باید آن را با وسیله دیگری مانند موچین نگه‌دارید .

 

۴ – تاول کف پا را سوراخ‌کنید . شما باید سوزن را به‌آرامی داخل تاول پا ببرید . چند بار سوزن را داخل مناطقی نزدیک نوک تاول کف پا بزنید . بگذارید مایع داخل تاول به‌صورت طبیعی خارج شود .

 

۵ – پماد روی تاول پا بزنید . بعد از تخلیه تاول کف پا ، پماد روی آن بزنید . می‌توانید از وازلین نیز روی تاول استفاده کنید که از داروخانه‌ها قابل تهیه است . به‌وسیله یک گوله پنبه تمیز پماد را روی تاول بزنید .

بعضی‌اوقات استفاده از پماد می‌تواند باعث تحریک پوست شود . اگر متوجه ضایعات پوستی شدید ، استفاده از پماد را قطع کنید .

 

۶ – تاول را بپوشانید . به‌وسیله یک‌تکه گاز استریل یا باند ، روی تاول را بپوشانید . این کار باعث محافظت از تاول در مقابل عفونت می‌شود . روزی ۲بار پانسمان را عوض کنید ، در هنگام عوض کردن پانسمان دوباره پماد روی تاول بزنید .

حواستان باشد که حتماً قبل از دست زدن به تاول دستان خود را بشویید .

جدیدترین مطالب