درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه با گیاهان دارویی

درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه با گیاهان دارویی

درمان فوری حالت تهوع در خانه

حالت تهوع و استفراغ را می توان با روشهای خانگی و در خانه درمان کرد بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلفی دچار حالت تهوع و استفراغ خواهند شد و راههای درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه بسیار ساده و آسان است برای درمان حالت تهوع در خانه شما می توانید از 20 روش زیر بهره ببرید. تهوع ناراحتی معده است که اغلب قبل از استفراغ ایجاد میشود. همه ما حالت تهوع را حتی یکبار هم تجربه کردیم یا خواهیم کرد. حالت تهوع علت های مختلفی منگی میتونه داشته باشه و به هر حالت که باشه شما می تونید با روشهای خانگی درمان حالت تهوع در خانه را بهبود بخشید.

درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه با گیاهان دارویی

درمان حالت تهوع با نان در خانه

یکی از بهترین روش خانگی برای درمان حالت تهوع در خانه نان است. من اعتقاد دارم شما این درمان را برای معده درد شنیده اید. دلیل این امر این است که نان می تواند اسید اضافی معده را جذب کند. راه دیگر برای متوقف کردن این مشکل مصرف یک فنجان شیر، یک تکه نان، یک کره بی نمک است. می توانید شیر را گرم کنید تا داغ شود، نان را تست کنید و کره را روی آن بمالید. حالا می توانید نان را در شیر بریزید و به آرامی بخورید.

 

درمان حالت تهوع با کمپرس سرد در خانه

آیا می دانید که کمپرس سرد بهترین روش موضعی برای درمان حالت تهوع در خانه می باشد؟ این ساده ترین روش است که می توانید برای درمان ناراحتی معده استفاده شود. فقط نیاز به یک کمپرس خنک دارید. در حالت دراز کشیده می توانید کمپرس را زیر گردن قرار دهید، همچنین می توانید در حالت نشسته کمپرس را پشت گردن قرار دهید. هر دو موقعیت برای حل مشکل تهوع شما مفید خواهد بود.

 

درمان حالت تهوع با میوه

میوه ها بسیار سالم هستند و برای درمان حالت تهوع در خانه مناسب هستند. می توانید چند تکه لیمو را برش دهید و بگذارید یخ بزند. هنگامی که احساس تهوع میکنید، فقط دراز بکشید و یک تکه لیمو را بمکید. اگر یخچال ندارید، لیموها را برش بزنید و در صورت لزوم مک بزنید. این روش معده شما را تسکین می کند و تهوع را به طور چشمگیری متوقف می کند.

 

درمان حالت تهوع با چای در خانه

چای یکی از نوشیدنی های مورد علاقه برای بسیاری از افراد است و روش خانگی مناسبی برای درمان حالت تهوع در خانه می باشد. فکر می کنم بهتر است از چای سبز، تمشک، لیمو، بابونه و چای نعناع استفاده کنید زیرا می توانید سلامت را بهبود ببخشد و تهوع را بلافاصله بعد از نوشیدن برطرف می کند. این کیسه های چای را در خانه خود نگهداری کنید و هر زمانی که نیاز دارید استفاده کنید.

 

درمان حالت تهوع با جوش شیرین در خانه

جوش شیرین می تواند اسید معده را به طور موثری خنثی کند و می تواند مواد چرب را که بر روی معده تاثیر می گذارد را از بین ببرد. در این روش ½ قاشق چای خوری پودر جوش شیرین را در یک لیوان آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید. در صورت تمایل می توانید سرکه را نیز به آن اضافه کنید. مخلوط را برای تسکین درد معده و حالت تهوع مصرف کنید. علاوه بر این، می توانید جوش شیرین را با آب لیمو، برگ نعناع، چای نعناع یا سیب سرکه برای اثر بهتر مخلوط کنید. زنان باردار نباید از این درمان استفاده کنند.

 

درمان حالت تهوع با زنجبیل در خانه

زنجبیل یکی از بهترین ها برای درمان حالت تهوع در خانه است. محققان نشان دادند اجزای فعال موجود در این ادویه مانند فنول تند و روغنهای فرار بر سیستم عصبی، روده و معده تاثیر می گذارند که به نوبه خود باعث کاهش تهوع می شود. زنجبیل برای تهوع و استفراغ ناشی از بارداری مورد استفاده قرار می گیرد.

زنجبیل را دم کرده و با مقداری لیمو و عسل میل کنید.

توجه: از مصرف بیش از 3 فنجان چای زنجبیل در روز اجتناب کنید. اگر آسپیرین، داروهای ضد انعقادی یا داروهای مشابه را مصرف می کنید، از هر نوع داروهای زنجبیلی بپرهیزید.

درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه با گیاهان دارویی

درمان حالت تهوع با نعناع در خانه

در کنار داروهای خانگی برای حالت تهوع و بیماری حرکتی، نعناع نیز قرار دارد. این گیاه اثرات آرام بخش بر روی پوشش معده دارد، که می تواند به درمان تهوع کمک کند. همچنین خواص ضد اسپاسم در نعناع می تواند به جلوگیری از گرفتگی معده کمک کند. طبق یک تحقیق در دانشگاه لیورپول در سال 1997، نعناع می تواند به طور موثر تهوع را درمان کند. علاوه بر این، برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری در زنان، ایمن است.

 

درمان حالت تهوع با لیمو ترش در خانه

علاوه بر نعناع، می توانید از لیمو به عنوان درمان خانگی برای حالت تهوع استفاده کنید. اسیدهای موجود در لیمو می توانند بی کربنات را در معده ایجاد کنند که به نوبه خود باعث کاهش تهوع ناشی از گاز، آنفلوآنزا، التهاب، ناراحتی معده و سوزش سر دل می شود. علاوه بر این، لیمو می تواند سطوح pH طبیعی در بدن را متعادل کند.

 

درمان حالت تهوع با زیره سبز در خانه

برای ترشح آنزیم های گوارشی در معده شما عمل می کند، بنابراین سیستم گوارش شما و جذب مواد مغذی مناسب بدن را ارتقا می دهد. در نتیجه، این گیاه به کاهش بیماری حرکتی، حالت تهوع و سایر علائم مرتبط کمک می کند.

 

درمان حالت تهوع با رازیانه در خانه

علاوه بر زیره سبز، می توانید از رازیانه برای حالت تهوع و بیماری حرکتی استفاده کنید. رازیانه با جلوگیری از تشکیل گاز در دستگاه گوارش به کاهش گاز کمک می کند. این گیاه به کاهش حالت تهوع کمک می کند. رازیانه برای استفاده زنان باردار مناسب است، اما نباید به مقدار زیاد مصرف شود.

 

درمان حالت تهوع با سرکه سیب در خانه

علاوه بر این، سرکه سیب برای هضم غذا بسیار مفید است. این سرکه برای کمک به سیستم گوارش مناسب بوده و به درمان اختلالات مرتبط با معده کمک می کند.

 

درمان حالت تهوع با دارچین در خانه

با مواد شیمیایی به نام catechins پر شده است که می تواند به طور موثر به درمان حالت تهوع در خانه کمک کند. علاوه بر این، دارچین برای تحریک معده تسکین دهنده است. علاوه بر این، این گیاه می تواند به درمان حالت تهوع در خانه ناشی از ریفلاکس اسید، گاز و سوء هاضمه کمک کند. این ماده می تواند به کاهش استفراغ کمک کند.

 

درمان حالت تهوع با تخم بادیان در خانه

می تواند به طور طبیعی به تهوع و استفراغ کمک کند. تخم بادیان در واقع سیستم گوارش را تسکین می دهد و باعث کاهش حالت تهوع می شود.

 

درمان حالت تهوع با گل بابونه در خانه

در کنار داروهای خانگی برای حالت تهوع، بابونه حاوی ترکیبات آرام بخش است که به عضلات بدن شما کمک می کنند و باعث کاهش استفراغ و درد شکمی می شوند و تهوع را کاهش می دهد.

 

درمان حالت تهوع با پیاز در خانه

هنگامی که احساس تهوع میکنید، باید از پیاز برای از بین بردن مشکل تهوع خود استفاده کنید.

درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه با گیاهان دارویی

درمان حالت تهوع و استفراغ با زغال اخته

یکی از بهترین روش های خانگی برای تهوع، آب کران بری است که در ارائه مواد مغذی ضروری بسیار مفید است. این ماده برای جلوگیری از احساس تهوع با آرام کردن معده استفاده می شود. بنابراين، بايد آب کران بری را هنگام حالت تهوع مصرف کنید. این ماده بسیار مؤثر است و دستگاه گوارش را تسکین داده و بدن را نیز هیدراته می کند.

 

درمان حالت تهوع با ویتامین B6

ویتامین B6 به عنوان یک درمان جایگزین برای زنان باردار که ترجیح می دهند از داروهای ضد تهوع استفاده کنند می باشد. مطالعات متعدد نشان می دهد مکمل های ویتامین B6، پیریدوکسین، به طور موفقیت آمیز به کاهش تهوع در دوران بارداری کمک می کنند.

به همین علت، کارشناسان مختلف توصیه می کنند مکمل های ویتامین B6 در دوران بارداری به عنوان درمان اولیه در برابر تهوع خفیف استفاده شود. تا 200 میلی گرم ویتامین B6 در روز در طول بارداری ایمن می باشد و تقریبا بدون عوارض جانبی می باشد.

 

درمان حالت تهوع با استراحت در خانه

گردش خون در هنگام سرگیجه یا ضعف مشکل اساسی می باشد و سرگیجه اغلب با تهوع همراه است. برای کمک به کاهش این حالت سعی کنید از روش های زیر استفاده کنید. این روش ها به تعادل مغز و جریان خون کمک می کنند.

در اتاقی تاریک، آرام و مطلوب دراز بکشید. زیر سرتان مسطح باشد. زانوهای خود را خم کنید و نفس بکشید.
بنشینید و پشتتان به دیوار باشد، زانوها را خم کنید و سر خود را بین آنها قرار دهید. نفس بکشید.

 

درمان سریع حالت تهوع در خانه

نفس عمیق و آهسته می تواند باعث کاهش تهوع شود. در یک مطالعه، محققان تلاش کردند تا مشخص کنند که کدام رایحه آروماتراپی در کاهش تهوع پس از جراحی موثر است. آنها به شرکت کنندگان آموزش دادند تا به آرامی از طریق بینی تنفس کنند و سه بار از طریق دهان نفس را بیرون بدهند و عطرهای مختلف را استنشاق کنند. تمام شرکت کنندگان، از جمله کسانی که در گروه پلاسیبو قرار داشتند، کاهش تهوع را گزارش کردند. این باعث شد محققان نتیجه بگیرند تنفس کنترل شده به کاهش تهوع کمک میکند.

در مطالعه دوم، محققان تأیید کردند که آروماتراپی و تنفس کنترل شده هر دو به طور مستقل باعث کاهش تهوع می شوند. در این مطالعه، تنفس کنترل شده 62٪ موارد حالت تهوع را کاهش داد. الگوی تنفسی مورد استفاده در مطالعه اخیر، شرکت کنندگان را مجبور کرد تا از طریق بینی تنفس کنند.

 

راه درمان حالت تهوع در خانه

شل کردن عضلات شما ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند. بررسی های اخیر نشان می دهد PMR یک روش موثر برای کاهش شدت تهوع ناشی از شیمی درمانی است.

راه دیگری برای کاهش تنش عضلانی از طریق ماساژ است. در یک مطالعه، یک گروه از بیماران شیمی درمانی تحت درمان 20 دقیقه ماساژ مچ دست یا پا دریافت کردند.

در مقایسه با کسانی که ماساژ نداشتند، شرکت کنندگانی که ماساژ داده شدند حدود 24٪ کمتر در معرض تهوع قرار گرفتند.

 

درمان حالت تهوع در خانه توسط برخی از پزشکان رد می شود اما بسیاری از پزشکان طب سنتی با درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه موافق هستند همچنین می توانید برای درمان فوری حالت تهوع به پزشک مراجعه کنید.

 

درمان حالت تهوع و استفراغ در خانه

برچسب‌ها: ,

جدیدترین مطالب