درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

درمان ایدز با خون کروکودیل امکان پذیر است و به زودی با پرورش کروکودیل درمان قطعی ایدز در ایران انجام خواهد شد. درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل جدیدترین خبر از درمان ایدز است. بیماران مبتلا به ایدز هر روز را با انتظار کشف راه درمانی برای این بیماری سر می‌کنند و بر اساس آمارهای منتشر شده تا فروردین سال جاری، در مجموع 24 هزار و 290 نفر افراد مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده‌اند که چهارهزار و 722 نفر از این افراد، فوت کرده‌اند، ‌این در حالی است که در سرم خون کروکودیل عاملی به نام کروکودیلین وجود دارد که به سهولت ویروس ایدز را در محیط آزمایشگاهی درمان می‌کند، اما صنعت نوظهور پرورش تمساح کشورمان به‌دلیل عدم انجام حمایت‌های لازم و چالش‌های بر سر راه آن در نطفه خفه شده است و در همان آغاز راه از ادامه مسیر باز مانده است.

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

موضوع استفاده از آنتي بادي خون کروکودیل براي ساخت داروي ایدز و درمان ایدز با خون کروکودیل و ديگر فوايد پزشکي و اقتصادي اين حيوان خزنده باعث شده تا تقاضا براي پرورش اين حيوان در ايران با افزايش کم سابقه اي روبرو شود. دکتر مينو محرز رئيس مرکز تحقيقات ایدز ايران در گفتگو با مهر در اين باره مي گويد: محققان ايراني هنوز به توانايي علمي مورد نياز براي دست يافتن به فرآورده ” کروکودیلین ” ( Crocodilin ) از خون کروکودیل دست پيدا نکرده اند، اما تحقيقات محققان ايراني در اين باره همچنان ادامه دارد.

 

” کروکودیلین ” ( Crocodilin ) فرآورده اي است که دانشمندان علم پزشکي در جهان در تلاشند تا با استفاده از آن راه درمان بيماري نابود کننده ایدز را پيدا کنند. اين فرآورده بنا بر نتايج آزمايشهاي گسترده پزشکي حداقل 500 بار قوي تر از آنتي بيوتيکهاي سنتتيک است و در لوله آزمايش مي تواند در ظرف 10 دقيقه ويروس ایدز ( HIV ) را از بين ببرد.

بر اساس آمار و ارقام سازمان دامپزشکي در حال حاضر 2 مرکز پرورش کروکودیل در کشور شروع به فعاليت کرده و اين در حالي است که تقاضا براي پرورش آن روند رو به رشدي را نسبت به سالهاي قبل پيدا کرده و هم اکنون تقاضانامه هاي فراواني در سازمان دامپزشکي کشور براي تاسيس مراکز پرورش کروکودیل در دست بررسي است.

اين مراکز پرورش کروکودیل در استان هاي اردبيل و هرمزگان واقع شده و در تهران و قشم و ديگر شهرهاي کشور تقاضاهايي در اين زمينه صورت گرفته است که حکايت از اهميت پرورش آن براي مصارف پزشکي و صنعتي و درمان قطعی ایدز با خون کروکودیل دارد.

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

در اين باره رئيس اداره­ پرورش حيوانات پوستي و زينتي مي گويد: اکنون در بيش از 50 کشور جهان مزارع تجاري پرورش کروکودیل برای درمان ایدز با خون کروکودیل وجود دارد. در ايران نيز مي‌توان با احداث اين مزارع زمينه­ي صادرات پوست و فرآورده‌هاي جانبي آن را ايجاد کرد.

بنا به گفته ميرکاظم پيش نماز‌زاده در حال حاضر بيش از 600 مزرعه پيشرفته پرورش کروکودیل در جهان وجود دارد و پرورش آن در کشور مي‌تواند ارز آوري مناسبي داشته باشد و همچنین درمان قطعی ایدز با خون کروکودیل میسر می شود.

در سالهاي 81 و 82 چندين تقاضاي تاسيس پرورش کروکودیل در استانهاي سيستان‌وبلوچستان و مرکزي به سازمان دامپزشکي ارسال شد اما به دليل نبود آيين‌نامه‌اي در زمينه­ه پرورش تمساح درخواستها بی پاسخ ماند. اين در حالي است که از سال 1384 درخواست پرورش کروکودیل به استان تهران نيز سرايت کرد.

درباره اهميت پرورش کروکودیل برای درمان بیماری ایدز يک پژوهشگر کروکودیل در ايران به خبرنگار مهر مي گويد: پرورش تمساح در کشور که در محيط‌هايي بسته انجام مي‌شود علاوه بر سودهاي سرشار اقتصادي مي‌تواند کمک شاياني به حل معضل جهاني و درمان دائمی ایدز کند.

 

پيمان شيراز‌پور مي افزايد : البته بيشتر تقاضاها در جهان متوجه سودهاي اقتصادي است و پرورش گونه‌هاي خارجي که پوست آنها از نظر ارزش تجاري در سطحي مناسب وجود داردبيشتر مورد توجه متقاضيان است.

در همين رابطه يک دامپزشک و محقق پرورش کروکودیل به خبرنگار مهر مي گويد: در خون کروکودیل آنتی بادی وجود دارد که نه تنها ویروس ایدز بلکه ویروس های به مراتب قوي تر از آن را نيز قادر است از بين ببرد.

به گفته محسن غفاريان بر اساس تحقيقات پژهشگران در اين ارتباط عليرغم درگيريهاي بسيار شديد بين کروکودیل بدن آنها هرگز زخم نشده و عفونتي در بدن آنها ديده نمي شود.

محسن غفاريان در اين خصوص به خبرنگار مهر مي گويد: کروکودیل ها در آبگيرهاي کثيف زندگي کرده و بسيار با هم درگير مي شوند و در اين درگيريها بدنشان زخم نشده و عفونت نمي کند . بنابراين پژوهشگران با الهام از اين موضوع سعي بر استفاده از سرم آن براي درمان قطعی ایدز در ایران کرده اند.

هرچند اين شائبه وجود داشت که در ساخت داروي ايراني ایدز از آنتي بادي موجود در خون تمساح استفاده شده است اما رئيس مرکز تحقيقات ایدز در ايران با رد اين نظر معتقد است که شايد در آينده از آن براي ساخت داروهاي قوي تر استفاده شود.

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

درمان ایدز با خون کروکودیل

مينو محرز در اين ارتباط به خبرنگار مهر مي گويد: در توليد داروی ایدز از خون کروکودیل استفاده نشده ولي احتمال دارد در کشورهاي ديگر از آن استفاده شود که من در جريان جزئيات آن و اينکه در کدام کشورها مورد پژوهش قرار مي گيرد نيستم.

بر اساس اطلاعاتي که خبرنگار مهر از دفتر بهداشت و مقابله با بيماريهاي آبزيان سازمان دامپزشکي بدست آورده علاوه بر موضوع بکارگيري خون کروکودیل براي مقابله با بیماری ایدز چند خاصيت پزشکي و درماني ديگر نيز در خون کروکودیل وجود دارد که مورد توجه پژوهشگران ايراني قرار گرفته است.

بنا بر نتايج تحقيقات استفاده از خون کروکودیلین در درمان عفونتهاي مقاوم به تمامي آنتي‌بيوتيک‌ها در سيستم تنفسي، ادراري از جمله اين خواص است.

همچنين از پودر استخوان کروکودیل براي درمان سرطان پوست که يکي از شايعترين سرطان های شناخته شده است، استفاده مي‌شود.

 

بنا به گفته مديرکل دفتر بهداشت و بيماري‌هاي آبزيان سازمان دامپزشکي استفاده از خون کروکودیل در سرم‌سازي و سم‌زدايي مجروحان شيميايي مورد ديگري است که توجه محققين ايراني را به خود معطوف کرده است.تحقيقات انجام شده که نشان مي‌دهد از خون اين خزنده مي‌توان در سم‌زدايي از بدن مجروحان شيميايي استفاده کرد.

با اين همه مينو محرز در اين باره مي گويد: تا آنجا که ما اطلاع داريم در ايران هنوز تحقيقات جدي در اين زمينه انجام نشده است.

گرچه بنا بر شواهد بدست آمده توسط خبرنگار مهر هم اکنون مراکز تحقيقاتي نظير انستيتو ‌پاستور، موسسه تحقيقات و سرم سازي رازي قصد دارند تا همزمان با تاسيس مزارع پرورش کروکودیل در ايران، تحقيقات روي خواص دارويي اين حيوان را شدت ببخشند.

قرار است تا پايان امسال نخستين مرکز پرورش کروکودیل خاورميانه در قشم راه اندازي شود و به همين منظور تعداد هزار و 50 کروکودیل از خارج خريداري خواهد شد.

 

مدير اين مرکز با اعلام اين که نژادهاي “پروسوس” و “نيل” از کشورهاي مالزي، چين و آفريقاي جنوبي به همراه کارشناسان متخصص وارد قشم مي شوند گفته است در مرحله نخست با حجم سرمايه گذاري 50 ميليارد ريال 10 کروکودیل نر، 40 کروکودیل ماده و هزار کروکودیل 6 ماهه وارد کشور مي شود.

پيمان طالبيان با اشاره به اينکه کروکودیل هاي 6 ماهه در پايان سال سوم تخم ريزي مي کنند افزود : پوست و گوشت کروکودیل به کشورهاي اروپايي، آسياي جنوب شرقي صادر و از پوست اين جانوار در تهيه کيف و کفش استفاده مي شود.

اجراي طرح پرورش کروکودیل با همکاري انجمن پرورش کروکودیل ايران و حمايات مرکز بيوتکنولوژي منطقه آزاد قشم انجام مي شود.

به دنبال فتوايي که در شهريور ماه سال گذشته توسط مراجع ديني در ايران مبني بر حلال بودن پرورش کروکودیل صادر شد ميزان تقاضا براي پرورش اين حيوان به شدت افزايش يافت.

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

پیمان شیرازپور با بیان اینکه اکنون کروکودیل بیش‌تر برای تولید سرم خون و نه کشتار و استفاده از پوست پرورش داده می‌شود، افزود: بیش‌ترین هدف پرودش‌دهنگان تمساح در حال حاضر جذب توریست و مصارف دارویی است.

وی با بیان اینکه ایران نزدیک‌ترین منطقه در خاورمیانه برای رویت و بازدید از کروکودیل است، تصریح کرد: اگر امکان مشاهده تمساح در ایران مهیا نباشد برای این امر باید تا کشورهایی مانند تایلند و حتی آمریکا رفت.

شیرازی با بیان اینکه اکنون بحث درآمدزایی از کروکودیل و جذب توریست در ایران مطرح است، ادامه داد: مجتمع زیتون در 20 کیلومتری قم مرکز توریستی بازدید تمساح در کشور است که علاوه بر کروکودیل می‌توان انواع ماهی‌های خاوریاری را از نزدیک مشاهده و در صورت تمایل گوشت آنها را نیز تهیه کرد.

وی اضافه کرد: هر مجتمع پرورش و بازدید کروکودیل اگر سالانه تنها یک میلیون نفر با بلیت 10 هزار تومانی بازدید داشته باشد، در پایان سال 10 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت. این در حالی است که می‌توان مراکز بازدید را با 10 تمساح هم راه‌اندازی کرد؛ بدون آنکه نگرانی برای پرورش و تکثیر و یا کشتار این گونه وجود داشته باشد.

شیرازپور گفت: در زمان پساتحریم می‌توان بیش‌ از هر زمان دیگری روی بحث جذب توریست در کشور کار کرد و می‌توان مزارع کروکودیل را مدنظر قرار داد. اکنون تنها یک مزرعه رسمی پرورش کروکودیل با مدیریت یک خانم در جنوب کشور وجود دارد و باقی مراکز پرورش کشور به صورت مزرعه نیستند.

درمان قطعی ایدز در ایران با خون کروکودیل

سرم خون کروکودیل برای درمان قطعی ایدز

رئیس انجمن پرورش‌ کروکودیل کشور درباره تاثیر سرم خون کروکودیل نیز بیان کرد: برای تولید سرم خون کروکودیل برای درمان بیماری ایدز باید از وزارت بهداشت مجوزهای لازم اخذ شود چرا که باید بر روی این ماده عملیات فرآوری صورت گیرد اما با توجه به اینکه مزارع ما شرایط دریافت مجوز را ندارند، خون این حیوان به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود.

وی اظهار کرد: خون کروکودیل را نمی‌توان به علت ساختار پروتئینی آن به صورت تزریقی مورد استفاده قرار داد اما اکنون به روش‌ کرم‌های موضعی و بخور استفاده می‌شود. حتی در دنیا کیت‌های گران‌قیمت آزمایشگاهی نیز از خون کروکودیل ساخته می‌شود.

شیرازپور عنوان کرد: با توجه اینکه کمپانی‌ها می‌توانند درآمدهای بسیار بیش‌تری از تولید داروهای بیماری‌هایی نظیر ایدز و سرطان داشته باشند بنابراین در استفاده از روش‌های طبیعی برای درمان بیماری‌ها استقبال چندانی نمی‌شود و این امر متاسفانه مختص بسیاری از کشورها است.

به گفته وی، اکنون سرم خون تولیدی دارای مجوز وزارت بهداشت در کشور وجود ندارد و استفاده‌‌های صورت گرفته از این فرآورده نیز بدون مجوز و به صورت شخصی است.

شیرازپور درباره قیمت کروکودیل نیز گفت: قیمت هر تمساح بسته به نژاد آن متفاوت است اما گاندا ارزانترین نوع کروکودیل است که متاسفانه در ایران در حال انقراض است و به همین علت نیز حتی در مزارع پرورشی هم خرید و فروش نمی‌شوند. گرانترین نژاد هم نیل است که نوزاد 3 ماهه آن با طول حدود 8 متر 300 هزار تومان قیمت دارد.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب