درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

زیبایی چهره یکی از ویژگی‌هایی است که با افزایش سن و به مرور زمان از آن کاسته خواهد شد. بسیاری از افراد برای شاداب ماندن و جوانی چهره خود به دنبال عمل‌های زیبایی هستند. در واقع عمل‌های زیبایی می‌تواند منجر به داشتن پوستی صاف و شفاف شوند. علم پزشکی هم مانند علوم دیگر رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که اکنون بسیاری از بیماری‌های غیرقابل درمان در گذشته را می‌توان درمان کرد. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با سیاهی دور چشم و فیلر صحبت کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم بیشتر آشنا شوید. 

 

علت گودی زیر چشم چیست؟

یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در زنان و مردان بعد از ریزش مو، سیاهی و گودی زیر چشم است. شدت این عارضه در زنان و مردان یکسان بوده و هر فردی در هر سن و سالی را می‌تواند درگیر خود کند. البته در این میان عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند شدت این سیاهی دور چشم را بیشتر کند که می‌توانیم به سبک زندگی، ژنتیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مراقبت از پوست، افزایش سن، تغذیه و… اشاره کرد.

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

برای درمان سیاهی دور چشم راه و روش‌های بسیاری وجود دارد که از میان این روش‌های درمانی می‌توانیم به تزریق چربی، لیفت گونه، لایه برداری، تزریق ژل، هایفوتراپی، آی پی ال، کرم‌های دور چشم و… اشاره کرد. سیاهی و تیرگی دور چشم عارضه خطرناکی نیست، زمانی خطرناک می‎شود که همراه با التهاب و درد همراه باشد.

 

آیا تزریق فیلر چشم گودی زیر چشم را از بین میبرد؟

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با جوانسازی زیر چشم: جوانی، شادابی و طراوت پوست صورت یک ویژگی دائمی نبوده و نمی‌توان گفت که برای همیشه جاودان خواهد ماند. اما می‌توان با استفاده از روش‌های مختلف مقداری از این زیبایی و جوانی را ماندگار کرد. امروزه راه روش‌های بسیاری به وجود آمده است که می‌توان با کمک آن‌ها به جوانسازی پوست صورت کمک کرد. چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید. البته برای جوانسازی گردن، دست و سایر نقاط هم می‌توان اقدامات مختلف انجام داد و منظورمان از پوست محدود به صورت نیست.

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

در واقع هدف از تزریق فیلر زیر چشم روشن شدن و پر شدن نواحی سیاه و تیره اطراف چشم است. فیلر زیر چشم تنها هاله سیاه اطراف چشم را محو نخواهد کرد، بلکه با پر کردن خطوط ریز چین و چروک اطراف چشم، خطوط پنجه کلاغی موجب جوانی و شادابی پوست صورت شما می‌شود. پوست زیر چشم در مقایسه با دیگر نواحی صورت کمی نازک است، از این رو می‌تواند متسعد چین و چروک باشد.

 

تاثیرات تزریق فیلر چشم روی افتادگی پلک

افتادگی پلک آیا یک عارضه مادرزادی است؟ آیا می‌توان این عارضه را درمان کرد؟ علت افتادگی پلک در جوانی چیست؟ با توجه به مطلب منتشر شده در رابطه با علت افتادگی پلک در جوانی: افتادگی پلک می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. برای مثال دلایل عصبی بسیار رایج است و درمان افتادگی پلک عصبی نیز روش‌های متفاوتی دارد. در ادامه مهمترین دلایل پتوز را به صورت خلاصه بررسی می‌کنیم.

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

بالا رفتن سن
بالا رفتن سن یکی از علل شایع افتادگی پلک است. شاید بتوان گفت چروک شدن پوست و البته تاثیر طولانی مدت جاذبه بر پوست اطراف چشم باعث به وجود آمدن این پدیده است.

افتادگی پلک در زمان پیری و کهولت سن عجیب و نازیبا نیست. مشکل زمانی پیش خواهد آمد که این افتادگی به حدی باشد که باعث مشکل در بینایی فرد شود. در این صورت نیاز به درمان و عمل جراحی خواهد بود.

 

 آسیب دیدگی علت افتادگی پلک در جوانی
آسیب‌های ناشی از تصادف‌های شدید یا حوادث شدید می‌تواند باعث ایجاد پتوز شود. در واقع این آسیب‌ها می‌تواند بر عصب‌های پلک اثر گذاشته و آنها را به صورت موقت و حتی دائمی فلج کند. حتی ممکن است به علت ترمیم یا عمل اورژانسی فرد دچار افتادگی پلک شود.

 

جراحی چشم
ممکن است افتادگی پلک بر اثر انجام یک عمل چشمی به وجود آید. در واقع پتوز می‌تواند از عوارض یک عمل چشم باشد. البته پزشکان به اندازه‌ای حاذق هستند که این اتفاق کم پیش می‌آید اما احتمال آن وجود دارد. این اتفاق بعد از عمل آب مروارید، قرنیه، لیزیک، گلولکوم و … به علت جدا شدن عضله لواتوور چشم ممکن است اتفاق بیافتد.

 

سکته یا تومور مغزی
سکته می‌تواند باعث اختلال در عملکرد برخی اندام‌ها شود. ممکن است بعد از سکته فرد دچار افتادگی پلک شود. تومور مغزی و سرطان نیز با ایجاد برخی اختلالات عصبی ممکن باعث ایجاد بیماری پتوز در برخی افراد شوند.

 

دیستروفی عضلانی، میاستنی گراویس و ژنتیک اشاره کرد.

 

امروزه بیشتر پزشکان برای درمان افتادگی پلک، از فیلر استفاده می‌کنند. تزریق ژل پلی ساکارید مصنوعی از بهترین ژل‌هایی است که در این روش درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان ژل تزریق شده با توجه به صلاح‌دید پزشک مشخص می‌شود. معمولا پزشک تا جایی ژل را تزریق می‌کند که افتادگی پلک درمان شود. در زمان تزریق پزشک با توجه به نوع پوست شما، زمان تزریق، شدت افتادگی و…. ژل تزریق می‌کند.

 

ماندگاری ژل‌های تزریقی برای درمان افتادگی پلک تا 9 ماه خواهد بود. این روش درمانی هم مانند دیگر روش‌های درمانی دارای عوارض بسیاری می‌باشد که ازجمله این عوارض می‌توان به مشکل در بینایی، حساسیت پوستی، کبودی، تورم و التهاب آن اشاره کرد.

 

فیلر زیر چشم یک روش جوانسازی موثر

درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم

با توجه به مقاله منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با ماندگاری فیلر زیر چشم: فیلر زیر چشم از بهترین راه‌ها برای درمان گودی و از بین بردن سیاهی زیر چشم است. تزریق فیلر به این ناحیه علاوه بر روشن‌تر نشان دادن و از بین بردن سایه زیر چشم، ظاهرتان را بهبود داده و شما را سرحال‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. انواع مختلف فیلرهای زیر چشم عبارت‌اند از:

 

اسید هیالورونیک: اسید هیالورونیک به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث تولید کلاژن می‌شود. اما با افزایش سن، میزان این ماده در پوست کاهش پیدا می‌کند. بنابراین تزریق اسید هیالورونیک به زیر چشم می‌تواند این کمبود را جبران کند و نتیجه‌ای طبیعی برای شما به ارمغان آورد.

 

اسید پلیاللاکتیک: اسید پلی‌ال‌لاکتیک نوعی ماده زیست‌سازگار و مصنوعی است که به درمان گودی زیر چشم کمک می‌کند. این ماده تولید کلاژن را به‌طور قابل‌توجهی تحریک می‌کند.

 

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم: این فیلر پوستی زیست‌ سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. این ماده می‌ تواند تولید کلاژن را تحریک و به حفظ بافت همبند کمک کند.

 

فیلرها به‌مرور زمان جذب بدن می‌شوند و نتیجه‌ای ماندگار ندارند. مدت ماندگاری فیلر برای زیر چشم به نوع ماده تزریق‌شده بستگی دارد. مدت ماندگاری هر فیلر به گفته مجله پزشکی Healthline عبارت است از:

 

• اسید هیالورونیک معمولا بین ۹تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند.

• ماندگاری هیدروکسی‌لاپاتیت کلسیم معمولا بین ۱۲تا ۱۸ ماه طول می‌کشد.

• نتیجه اسید پلی‌ال‌لاکتیک تا ۲سال ماندگار است.

 

جمع بندی

گودی زیر چشم یا هاله سیاه اطراف چشم، در بسیاری از مواقع به صورت ژنتیکی است. البته این عارضه راه درمان بسیاری دارد که یکی از بهترین آن‌ها فیلر زیر چشم می‌باشد. تزریق فیلر زیرچشم با توجه به مزایایی که دارد می‌تواند عوارض بسیاری به همراه داشته باشد، در این مطلب سعی کردیم تا در رابطه با تزریق فیلر زیر چشم اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب