دوره مصرف قرص زینک پلاس | بهترین زمان خوردن قرص زینک

دوره مصرف قرص زینک پلاس | بهترین زمان خوردن قرص زینک

دوره مصرف قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس یکی از مهمترین داروهای مورد نیاز برای بدن انسان است که دوره مصرف قرص زینک پلاس را در اینجا بیان می کنیم. همچنین بهترین زمان خوردن قرص زینک پلاس را باید مورد توجه تان قرار دهید تا بتوانید از بیشترین خواص قرص زینک بهرمند شوید. قرص زینک برای سلامت بدن انسان و سیستم ایمنی بدن ما انسان ها ضروری است و سطح ایمنی بدن را بالاتر می برد. همیشه باید دوره مصرف قرص زینک پلاس را مورد توجه قرار بدهید و در ساعاتی از روز که بهترین فایده را دارد مصرف کنید. همانطور که می دانید زینک ماده ای است که در پوسته زمین وجود دارد و انسان ها نیز به این ماده معدنی زینک احتیاج دارند. اگر دوره مصرف قرص زینک پلاس را به درستی بدانید و طبق دستور پزشک تان مصرف کنید مطمئن باشید که بدن تان از ویتامین روی بی نیاز می گردد. البته باید حواستان به عوارض خوردن زیاد قرص زینک باشید و از مصرف بی رویه این دارو به شدت پرهیز کنید. طول دوره مصرف قرص زینک پلاس را پزشک متخصص بعد از انجام آزمایش مشخص می کند. در زمان زمان خوردن قرص زینک پلاس، میزان مس بدن انسان کاهش می یابد بنابراین سعی کنید مکمل مس را به میزان خیلی خیلی کم طبق دستور پزشک مصرف کنید.

دوره مصرف قرص زینک پلاس | بهترین زمان خوردن قرص زینک

قرص زینک پلاس چند دوره باید مصرف شود

در رابطه با دوره مصرف قرص زینک پلاس توضیحاتی در سایت های پزشکی داده شده است اما بهتر است در مورد اینکه قرص زینک پلاس چند دوره باید مصرف شود با دکتر متخصص مشورت کنید. مقدار زیاد زینک یا مکمل آن باعث کاهش ایمنی بدن، تداخل با جذب مس، کمبود مس در بدن و افزایش احتمال کم خونی می شود. دوره مصرف قرص زینک پلاس نباید طولانی باشد زیرا خوردن زیاد زینک باعث حالت تهوع، سردرد، ناراحتی معده و استفراغ می شود. دوره درمان قرص زینک پلاس برای افراد مختلف متفاوت است و بر اساس سن و جنسیت توسط پزشک تعیین می شود. رژیم افراد مختلف براساس فاکتورهای متفاوتی مانند سبک زندگی، رژیم غذایی، قرص های مصرفی و … فرق می کند. برای فهمیدن میزان و دوره مصرف قرص زینک با پزشک خود مشورت کنید. به گزارش سماتک داروی زینک پلاس می تواند منجر به ناراحتی معده شود و یا حالت تهوع و استفراغ و اسهال ایجاد کند. بنابراین سعی کنید زینک را همراه با غذا بخورید تا عوارض احتمالی قرص زینک پلاس کاهش یابد. در دوره مصرف قرص زینک پلاس از خوردن بیش از حد کلسیم، رژیم گیاهخواری، کافئین، مشروبات الکلی، پنی سیلین خوراکی، مصرف زیاد لبنیات پرهیز کنید.

 

دوره مصرف قرص زینک پلاس چند ماه است؟

به طور دقیق نمی توان دوره مصرف قرص های زینک پلاس را مشخص کرد و همه مکمل های حاوی زینک باید همراه غذا مصرف شده تا از ایجاد تهوع جلوگیری شود. وقتی شما بهترین فایده را از قرص زینک پلاس می برید که آن را با آب و یا آب میوه (نه با شیر) بعد از وعده نهار مصرف کنید و هرگز قرص زینک پلاس را همزمان با مکمل های آهن و کلسیم مصرف نکنید. عوارض کمبود روی در بدن عبارتند از ریزش مو، کاهش وزن، تاخیر در ترمیم زخم ها، عفونت مزمن و پوستی خشن و دارای جوش و همچنین کاهش اشتها، افسردگی و ناراحتی روحی نیز از مهمترین عوارض کاهش زینک در بدن است. اگر در دوره ی مصرف قرص زینک پلاس مشکل معده پیدا کردید می توانید همراه با غذا مصرف کنید. کسانی که به مدت طولانی روزانه 50 تا 100 میلی گرم روی موجود در قرص زینک پلاس را مصرف کرده اند، ممکن است دچار اختلال جذب املاح آهن و مس شده و همچنین به کمبود این دو املاح در بدن شان مواجه شوند. حتی دیده شده است کسانی که روزانه ۲ گرم به مدت طولانی روی خورده اند ، علائمی مثل استفراغ،تهوع، درد های شکمی وتب را نشان داده اند. همچنین افرادی که دچار ناراحتی های کبدی و روده ای هستند، بایستی قبل از مصرف قرص زینک پلاس حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.

دوره مصرف قرص زینک پلاس | بهترین زمان خوردن قرص زینک

بهترین زمان خوردن قرص زینک

بسیاری از متخصصان در علم پزشکی بهترین زمان خوردن قرص زینک پلاس را بعد از صرف وعده نهار می دانند. قرص زینک پلاس در طی روز باید یک مرتبه مصرف شود و بهتر است که بعد از وعده نهار و همراه با آب زیاد بخورید. بهترین زمان خوردن قرص زینک پلاس نیم ساعت بعد از نهار است. نکته مهم که باید در زمان خوردن قرص زینک پلاس به آن توجه داشت این است که بعد از مصرف قرص زینک پلاس تحت هیچ شرایطی شیر، لبنیات و هر ماده حاوی کلسیم را استفاده نکنید. زیرا در زمان مصرف قرص زینک پلاس، کلسیم مانع جذب روی موجود در دارو می شود. همچنین مصرف مواد کافئین دار نیز جذب مواد موجود در قرص زینک پلاس را با اشکال مواجه می کنند بنابراین توصیه می شود که یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از خوردن قرص زینک پلاس از خوردن چای یا قهوه و سایر نوشیدنی ها اجتناب کنید. شما می توانید از غذاهای گوشتی، تخم مرغ و حبوبات لوبیا، نخود، عدس، سویا، تخمه کدو، آجیل ها و غلات در زمان خوردن قرص زینک استفاده کنید. همچنین برخی دیگر از پزشکان گفته اند که بهترین زمان برای خوردن مکمل زینک یک ساعت قبل غذا و یا 2 ساعت بعد از خوردن غذا می باشد. اما اگر شما مشکل گوارش و معده دارید در اینصورت بهترين زمان خوردن قرص زينك برای شما در هنگام صرف نهار است.

جدیدترین مطالب