پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد گرفتگی عضلات گردن در انواع مختلفی تولید و در داروخانه ها موجود است اگر به دنبال بهترین پماد گرفتگی عضلات گردن هستید در اینجا انواع پماد برای گرفتگی رگ گردن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

پماد گرفتگی عضلات گردن

پماد برای گردن درد و رفع گرفتگی عضلات گردن شامل پمادهایی مانند پماد پیروکسیکام، پماد متیل سالیسیلات و پماد رزماری است. گردن درد از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی بروز می‌کند. برای برطرف کردن گرفتگی عضلات گردن، می‌توان از حرکات کششی مناسب و یا کمپرس آب گرم استفاده کرد. اگر درد استخوان ناشی از بیماری‌هایی مثل آرتروز باشد، درمان قطعی برای آن وجود ندارد و نهایتا بیمار با انجام دستورات پزشک، مصرف مسکن و انجام برخی ورزش‌ها، می‌تواند درد را تا حدی در خود تسکین دهد. اما اگر درد ایجاد شده موقتی باشد، می‌توان با استفاده از مسکن‌های موجود آن را کاهش داد. پماد گرفتگی عضلات گردن معمولا برای این کار استفاده می‌شوند. پماد رفع گرفتگی عضلات گردن از طریق پوست جذب شده و التهاب و ناراحتی را برطرف می‌کنند.

گردن درد از مشکلات شایعی است که می‌تواند در هر مرحله سنی رخ دهد. زمینه‌هایی که باعث بروز التهاب و درد گردن می‌شوند، متعددند. از یک کوهپیمایی ساده گرفته تا بلند کردن اجسام سنگین، همگی در بروز این عارضه دخیل هستند. از آنجایی که استخوان ساختار کلی بدن را حفظ می‌کند با بروز اختلال در قسمتی از آن، فرد دچار درد شده و امکان انجام فعالیت‌هایی هر چند ساده از او گرفته می‌شود. گردن درد، یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که تقریبا دو سوم مردم جهان حداقل یک ‌بار در زندگی‌ خود آن را تجربه می‌کنند. درد گردن ممکن است به دلیل ضربه،‌ جراحت گردن، شیوه غلط خم‌شدن‌ هنگام کار یا روی میز، کشیدگی عضلات یا اشکال در استخوان‌ها به وجود آید. انجام برخی حرکات کششی و استفاده از کمپرس آب گرم می‌تواند گردن درد را تا حدی کاهش دهد. در ادامه به معرفی برخی از انواع پماد گرفتگی عضلات گردن می‌پردازیم.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد برای گرفتگی رگ گردن خیلی زیاد نیست و بهترین پماد برای گرفتگی رگ گردن، پماد رزماری است که یک گیاه دارویی چوبی، معطر و همیشه سبز با برگ‌هایی سوزنی شکل و گل‌های سفید، صورتی، بنفش یا آبی است. پماد رزماری برای پماد رگ به رگ شدن گردن بومی منطقه مدیترانه است و می‌تواند به عنوان یک ضد درد طبیعی برای گردن درد در بدن عمل کند. رزماری به صورت موضعی در قالب خمیر یا مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می‌شود. امروزه پماد رزماری به عنوان یک داروی تسکین‌دهنده گردن درد، در داروخانه‌ها موجود است. رزماری برای نقاطی که دسترسی به آن‌ها دشوارتر است (مانند سر) و دردهای ناشی از بیماری‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روی موضع خشک و تمیز، مقداری از کرم رزماری برای رفع گردن درد را به آرامی تا جذب کامل مالش دهید. در صورت عدم دستور خاص پزشک معالج، به هنگام درد تا 3 بار در روز استفاده شود. پماد گرفتگی عضلات گردن از پوست جذب شده و رایج ترین انواع آنها، کرم ها یا ژل هایی هستند که بر روی پوست اطراف مفصل دردناک استفاده می شوند. کرم رزماریدین دینه یک ضد درد موضعی گیاهی است که در افراد حساس به فرآورده های گیاهی حاوی فلفل، قابل استفاده است.

عوارض: در صورت مصرف صحیح و به اندازه عارضه جانبی خاصی ندارد. پماد رزماری در کشورهای اروپایی برای تسکین درد عضلات قفسه سینه توصیه شده است.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

بهترین پماد برای درد گردن

هنگامی که پماد رزماری به طور موضعی استعمال گردد، گردش خون موضع را افزایش داده و موجب گرمی و داغی موضع و برطرف شدن درد گردن و التهاب می شود.
در تجارب آزمایشگاهی اثر ضد گرفتگی و ضد درد آن به اثبات رسیده است. اثر ضد اکسیدان دو ترکیب از مواد متشکله اسانس رزماری به نام کارنوزول و اورسولیک اسید نشان می دهد که عوارض التهابی مفاصل که به کمک عوامل اکسیدان در بدن پدید می آید، توسط اسید اورسولیک و کارنوزول برطرف می شود.
در تجارب آزمایشگاهی اسید روزمارینیک التهاب ناشی از کاراژینان در پای موش صحرائی را برطرف می کند. همچنین نشان داده شده است که اپی ژنین دارای اثر ضد التهاب و خاصیت التیام بخش گردن می باشد.
اسید اورسولیک نیز دارای خاصیت ضد التهاب بوده و مجموعاً این دو ترکیب موجود در روغن رزماری اثر ضد التهاب شدیدی را اعمال می نمایند.

اثر ضد التهابی اسید اورسولیک از طریق مهار آنزیم لیپواکسی ژناژ و سیکلواکسی ژناژ که عوامل اصلی ایجاد التهاب هستند از یک طرف و وقفه ترشح هیستامین از طرف دیگر اعمال می شود.
منتول و کامفر موجود در پماد رزماری هر کدام دارای اثر ضد درد و التهاب مفاصل بوده و اثر آن ها مکمل اثر اسانس رزماری می باشد. کمیسیون E کشور آلمان مصرف پماد رزماری را در درمان روماتیسم مفصلی و گرفتگی عضله گردن توصیه نموده است.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد رفع گرفتگی عضلات گردن

پماد متیل سالیسیلات بهترین پماد رفع گرفتگی عضلات گردن است و از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی است که برای تسکین موضعی دردهای عضلانی یا مفاصل و از بین بردن التهاب موضعی و رفع گرفتگی عضلات گردن بکار می‌رود. برای تسکین درد گردن، مقدار کافی از پماد رفع گرفتگی عضلات گردن را تا چهار بار در روز به آرامی روی موضع بمالید. توجه داشته باشید که پماد شل کننده عضلات گردن فقط روی پوست سالم باید مصرف شود. مصرف پماد گرفتگی عضلات گردن در کودکان به دلیل خطر بروز مسمومیت، باید با احتیاط صورت گیرد. متیل سالیسیلات پماد گرفتگی عضلات گردن است و محصول طبیعی انواع زیادی از گیاهان از جمله گیاهان برگ سوزنی است. توجه داشته باشید که پماد گردن درد متیل سالیسیلات ممکن است اثر سمی داشته باشد مخصوصا اگر خورده شود و از این خاصیت آن برای دفاع گیاهان استفاده می‌شود. پماد متیل سالیسیلات به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود.

 

عوارض: وزوز گوش، حالت تهوع و استفراغ و حساسیت پوستی (به طور نادر) از عوارض این داروست. برای تسکین درد مقدار کافی از پماد گرفتگی عضلات گردن را تا چهار بار در روز به آرامی روی موضع بمالید. توجه داشته باشید که دارو فقط روی پوست سالم باید مصرف شود. مصرف زیاد دارو در نواحی وسیع می‌تواند موجب عوارض سیستمیک مسمومیت با سالیسیلات‌ها و تشدید اثرات ضدانعقادی شود.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد برای تسکین درد گردن

مصرف پماد گرفتگی عضلات گردن در کودکان به دلیل خطر بروز مسمومیت باید با احتیاط صورت گیرد.
در صورت تداوم علایم بیماری با وجود مصرف دارو، به پزشک مراجعه شود.
بهتر است دارو بعد از استحمام با آب گرم استعمال شود.
از مصرف دارو در نزدیکی چشم‌ها و سایر نواحی حساس اجتناب گردد.
در کودکان زیر 6 سال از این دارو استفاده نشود.
پس از احساس گرما احساس بی دردی ایجاد می‌شود. به همین منظور نباید بر روی نقاط زخمی و ملتهب و خراشیده مالیده شود.
مصرف این دارو در دوران بارداری باید با احتیاط و تنها در صورت لزوم استفاده شود.
بدلیل بوی مطبوع، خوردن اتفاقی این دارو توسط کودکان شایع است که می‌تواند عواقب شدیدی به همراه داشته باشد.
بهتر است مصرف دارو بعد از استحمام گرم صورت گیرد.
دارو را در دمای معمولی نگهداری کنید.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد پیروکسیکام برای گردن درد

پماد پیروکسیکام برای گردن درد، استخوان و عضلات و التهاب بورس و تاندون‌ها مفید است. پماد پیروکسیکام برای رفع گردن درد شدید، تورم و خشکی مفصلی ناشی از آرتروز، اسپوندیلیت انکیلوزان و روماتیسم مفصلی را کاهش می‌دهد. به منظور استفاده از پماد پیروکسیکام برای رفع گرفتگی عضلات گردن، لایه نازکی از آن را بر روی پوست بمالید و آن‌ را به آرامی روی محل درد ماساژ دهید و بعد از استفاده، دست‌های خود را بشویید. پماد پیروکسیکام برای گردن درد معمولا روزی ۳ الی ۴ بار و حداکثر برای یک ماه استفاده می‌شود. پماد پیروکسیکام را نباید در اطراف چشم، بینی و دهان استفاده کرد. کاهش دردهای عضلانی ناشی از کشیدگی و کوفتگی و همچنین کاهش دردهای ناشی از آرتریت مفصلی در دست و زانو و گردن از وظایف پماد پیروکسیکام است. این دارو مستقیما از راه پوست جذب می‌شود.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد گرفتگی عضله گردن

به منظور استفاده از پماد پیروکسیکام برای گردن درد لایه نازکی از آن را بر روی پوست بمالید و آن‌ را به آرامی روی محل درد ماساژ دهید و بعد از استفاده، دست‌های خود را بشویید. پماد گرفتگی عضلات گردن پیروکسیکام برای گردن درد معمولا روزی 4-3 بار و حداکثر برای یک ماه استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که به منظور پیشگیری از حساسیت دارو را در نزدیکی پوست چشم و یا بر روی پوست ملتهب با زخمی استفاده نکنید.

 

عوارض: خارش، بثورات پوستی، کهیر و حساسیت به نور از عوارض این داروست.

به منظور اثربخشی بیشتر محل تا تا چند دقیقه بعد از اعمال دارو محل را ماساژ دهید.
بهتر است استفاده از پماد پیروکسیکام برای گردن درد با تجویز پزشک باشد.
علاوه بر پماد پیروکسیکام اشکال دارویی دیگر آن همچون کپسول پیروکسیکام و آمپول پیروکسیکام را هم می‌توان برای کاهش درد گردن استفاده کرد. همچنین پیروکسیکام به صورت شیاف‌های 20 میلی‌گرمی با استفاده روزی یک عدد هم مصرف می‌شود.
پماد پیروکسیکام را باید در جای خنک و خشک و دور از معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دهید.
این دارو را از دسترس بچه‌ها دور نگه دارید.
مصرف داروی پیروسکام در افراد باردار و افرادی که در دوران شیردهی هستند باید با احتیاط و طبق نظر پزشک باشد.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

پماد رهامین برای درد گردن

پماد رهامین برای درد گردن یکی از پمادهای مناسب برای استفاده موضعی است و اثر ضدالتهاب دارد و موجب تسکین درد گردن می شود. پماد موضعی گردن درد رهامین رها برای کنترل استئوآرتریت نیز قابل استفاده است. پماد رهامین برای درد گردن دارای گل مغربی، گلوکزآمین و عصاره گیاه پنجه شیطان است که همگی اثرات ضد التهابی دارند. گلوکزآمین ترکیبی است که در بدن و در مجاورت مفاصل وجود دارد. گلوکزآمین برای ساخت مفاصل، لیگمان ها و غضروف ها کاربرد دارد. یکی از کاربردهای گلوکزآمین درمان بیماری استئوآرتریت است. البته بیشتر استئوآرتریت زانو انجام شده است ولی در موارد دیگر نیز میتواند موثر باشد. استفاده بلند مدت از گلوکزآمین از تضعیف غضروف ها جلوگیری کرده و موجب استحکام آنها در افرادی با سنین بالا می شود. همچنین ویژگی دیگر این ماده تسکین درد گردن است که در مطالعات مختلف نیز این موضوع نشان داده شده است که گلوکزآمین در تسکین درد گردن ورزشکاران می تواند مفید واقع شود. با توجه به اثر آنتی اکسیدانی که دارد موجب ساخته شدن کلاژن در غضروف ها میشود. تامین کننده گوگرد در بدن است و موجب کاهش التهاب در غضروف ها می شود. تورم را در مفاصل کاهش داده و موجب خون رسانی به عضلات می شود.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

ترکیبات پماد رهامین برای درد گردن گلوکزآمین،MSM و عصاره گیاه پنجه شیطان،گل مغربی، روغن زیتون

خواص روغن گل مغربی مربوط به مقدار زیادی اسید چرب گاما- لینولنیک اسید (GLA) در آن است. روغن گل مغربی بیشترین مقدار این اسید چرب را داراست و گیاهان دیگر فقط مقدار کمی GLAدارند. اسید گاما لینولنیک، اسید لینولئیک و مواد مغذی دیگر در این روغن برای ساختمان سلولی و بهبود حالت کشسانی پوست ضروری است. همچنین این اسیدهای چرب به تنظیم هورمونی بدن کمک می کنند که یکی از نتایج آن سلامت بافت پستان ها است. از دیگر فواید این روغن می توان به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی اشاره کرد. همچنین در رفع علائم یائسگی نیز موثر است.

روغن زیتون یکی از بهترین نوع چربی هاست که اثر ضدالتهابی و برای رفع گرفتگی عضلات گردن دارد و بسیاری از مشکلاتی که سایر چربی ها در بدن ایجاد می کنند ندارد. همچنین موجب افزایش کلسترول خوب و کاهش قندخون در بدن می شود.

پماد گرفتگی عضلات گردن | پماد برای گرفتگی رگ گردن

شکل داروئی موضعی گلوکزامین در سال 2003 توسط دانشمندان سنگاپوری ابداع شد و پس از آن مطالعات زیادی بر روی جذب پوستی و اثر بخشی بالینی آن صورت گرفته است. نتایج این تحقیقات که در دانشگاههای جورجیا در آمریکا، چونگ آنک کره جنوبی، موناش استرالیا، مک مستر کانادا و … انجام و در مجلات بین المللی معتبر به چاپ رسیده است، حاکی از جذب پوستی قابل توجه گلوکز آمین نسبت به پلاسبو می باشد. نتایج مطالعات دوسویه کور بر روی اثر این دارو در استئوآرتریت زانو و درد گردن نشان داد که مصرف پماد رهامین برای درد گردن به مدت 4 هفته سبب بهبودی نسبی و ادامه مصرف تا 8 هفته سبب پیشرفت بهبودی شده است. همچنین به نظر می رسد مصرف طولانی مدت پماد رهامین برای گرفتگی عضله گردن ممکن است در کاهش پیشروی استئوآرتریت زانو و حفاظت غضروف موثر باشد. تحقیقات دیگری نشان داده است که گلوکز آمین موضعی در 72% بیماران مورد مطالعه پیشرفت قابل توجهی در معیار رفع گرفتگی عضله گردن و درد گردن داشته است. در همه این مطالعات مصرف پماد رهامین برای درد گردن باید با تجویز پزشک باشد.

جدیدترین مطالب