کدام بیماری های چشمی نیاز به عمل دارند؟

کدام بیماری های چشمی نیاز به عمل دارند؟

درصورتی‌که دچار مشکلات بینایی می‌شوید، می‌توانید از طریق خدمات چشم پزشکی آنلاین دکترتو از تشخیص بهترین پزشکان متخصص بهره‌مند شوید تا بفهمید که برای درمان نیاز به جراحی دارید یا خیر.

 

مشکلات بینایی و بیماری‌های رایج چشمی صدها شکل مختلف دارند که برخی از آن‌ها درمان ندارند؛ اما بسیاری از موارد از طریق استفاده از دارو، جراحی و برخی روش‌های دیگر قابل درمان هستند.

 

معرفی بیماری‌های چشمی که برای درمان نیاز به جراحی دارند

اگر هر روز به چشمان خود استرس وارد کنید، می‌تواند باعث بروز برخی از مشکلات بینایی شود؛ بنابراین یک سبک زندگی سالم و مراجعه منظم به پزشک متخصص برای اطمینان از سلامت چشم یک امر ضروری است.

 

در مواردی که اختلالی برای شما ایجاد می‌شود که احساس می‌کنید دید مناسبی ندارید از طریق چشم پزشکی آنلاین می‌توانید بررسی‌های اولیه در رابطه با مشکلات خود را انجام دهید.

 

باید این را در نظر داشته باشید که چشم‌ها اندام‌های حساسی هستند و جراحی راهی برای ترمیم مشکلات این ناحیه و بافت‌های اطراف آن است که می‌تواند خطراتی را به‌ دنبال داشته باشد، تعدادی از مشکلاتی که نیاز به جراحی دارند به شرح زیر هستند.

 

درمان آب مروارید با جراحی

یکی از مشکلات چشمی که به ‌طور معمول با استفاده از جراحی رفع می‌شود آب مروارید نام دارد که در صورت بروز این بیماری ممکن است احساس کنید از پنجره‌ای کثیف به دنیا نگاه می‌کنید.

 

عدسی یک ساختار شفاف و انعطاف‌پذیر بوده که بیشتر از پروتئین‌ها ساخته شده است، با افزایش سن پروتئین‌های این بخش تجزیه می‌شوند و لکه‌های ابری ایجاد می‌کنند که بینایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

چشم پزشکان می‌توانند جراحی را برای برداشتن آب مروارید و بازگرداندن بینایی انجام دهند. برای رفع این مشکل معمولا پزشک از ابزارهای کوچکی برای حذف عدسی کدر و جایگزینی آن با یک لنز مصنوعی استفاده می‌کند.

 

اگر در زمان ویزیت چشم پزشکی آنلاین علائم و نشانه‌های خود را بیان کنید به احتمال زیاد دکتر از شما می‌خواهد که برای بررسی‌های دقیق‌تر به‌صورت حضوری مراجعه کنید تا در صورت تایید آب مروارید تحت درمان قرار بگیرید.

 

پیوند قرنیه برای درمان رفع آسیب‌دیدگی چشم

این روش جراحی برای آسیب‌های واردشده به قرنیه انجام می‌شود و در این حالت پزشک از ابزار خاصی برای باز نگه‌داشتن چشم شما استفاده کرده و قسمت آسیب‌دیده را برمی‌دارد و آن را با بافت اهداکننده سالم جایگزین می‌کند.

 

باید این را در نظر داشته باشید که پزشکان می‌توانند پیوند قرنیه با ضخامت کامل یا ضخامت جزئی را انجام دهند که انتخاب آن‌ها با توجه به تشخیص پزشک و شدت آسیب مشخص می‌شود.

کدام بیماری های چشمی نیاز به عمل دارند؟

درمان بیماری گلوکوم با جراحی

گلوکوم یک اصطلاح کلی است که برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی که به عصب بینایی فرد آسیب می‌رسانند، به ‌کار می‌رود و شایع‌ترین مشکلی به ‌شمار می‌رود که منجر به ازدست‌دادن بینایی می‌شود.

 

اگرچه این بیماری در ابتدا ممکن است در یک چشم ایجاد شود اما اکثر مردم در هر 2 چشم دچار گلوکوم می‌شوند، پس در صورت بروز هرگونه علائمی مرتبط با تغییر دید می‌توانید برای تشخیص اولیه از چشم پزشکی آنلاین کمک بگیرید.

 

البته در نظر داشته باشید که آسیب گلوکوم برگشت‌ناپذیر است، بنابراین برای جلوگیری از نابینایی نیاز به تشخیص و درمان به‌موقع دارید و باید تمامی علائم به شرح زیر را جدی بگیرید:

 

• درد یا فشار چشم

• سردرد

• مشاهده هاله‌های رنگین‌ کمانی در اطراف چراغ‌ها

• دید کم

• تاری دید

• باریک‌ شدن میدان بینایی یا ایجاد نقاط کور

• تهوع و استفراغ

• قرمزی چشم‌ها

 

در این عارضه، مایع در قسمت جلویی چشم شما جمع می‌شود که می‌تواند به این ناحیه فشار وارد کند و به‌تدریج آسیب عصب بینایی را به‌دنبال داشته باشد که یکی از راه‌های درمان آن انجام جراحی است.

 

در این عمل پزشک یک لوله کوچک به نام شانت را در سفیدی چشم قرار می‌دهد که کمک می‌کند تا مایع اضافی خارج شود و فشار چشم کاهش یابد تا علائم نیز بهبود پیدا کند.

 

جراحی لیزیک برای رفع عیوب انکساری چشم

در این نوع جراحی، پزشک از یک پرتو قوی نور برای تغییر شکل قرنیه استفاده می‌کند که بینایی را برای بزرگسالان مبتلا به نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم شفاف‌تر خواهد کرد.

 

چنانچه قصد داشته باشید تا برای رفع عیوب انکساری چشم از طریق جراحی لیزیک اقدام کنید برای اینکه اطلاعات جامعی در رابطه با این عمل به ‌دست آورید می‌توانید از یک دکتر چشم پزشک آنلاین کمک بگیرید.

 

جراحی عضلات چشم استرابیسم

این مورد وضعیتی است که در آن چشم‌ها به‌صورت جفت با هم حرکت نمی‌کنند و یکی از آن‌ها ممکن است به داخل، خارج، بالا یا پایین بیفتد که البته جراحی تنها گزینه درمانی نیست.

 

درصورتی‌که چنین مشکلی برای شما به‌ وجود آمده باشد برای اطلاع از اینکه آیا کاندید مناسبی برای جراحی عضلات چشم استرابیسم هستید می‌توانید از مشاوره آنلاین با چشم پزشک استفاده کنید.

 

در صورت نیاز به عمل، جراح تلاش می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌هایی که می‌تواند عضلات چشم را ضعیف یا تقویت کند، آن‌ها را به موقعیت مناسب بازگرداند که می‌تواند شامل برداشتن بخشی از عضله یا اتصال مجدد آن به نقطه دیگری در چشم باشد.

کدام بیماری های چشمی نیاز به عمل دارند؟

چطور برای مشاوره آنلاین چشم پزشکی اقدام کنیم؟

با درنظرگرفتن اینکه در عصر ارتباطات صرفه‌جویی در زمان اهمیت زیادی دارد، دیگر نیازی نیست تا افراد برای دریافت مشاوره از پزشک تنها به‌صورت حضوری مراجعه کنند؛ بلکه این فرایند به‌صورت آنلاین و تلفنی نیز امکان‌پذیر است.

 

درصورتی‌که احساس می‌کنید مشکلاتی در بینایی شما ایجاد شده و زمان کافی برای مراجعه حضوری ندارید می‌توانید در ابتدا از طریق چشم پزشکی آنلاین یا مشاوره تلفنی در وب‌سایت دکترتو به بررسی اختلال بپردازید.

 

برای مشاوره تلفنی با چشم پزشک از طریق این سایت می‌توانید لیستی از بهترین متخصصان را مشاهده کنید که زمان‌بندی مشخصی را برای انجام مشاوره در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

با استفاده از این خدمات می‌توانید علائم مربوط به مشکلات بینایی خود را در ابتدا با یک متخصص مجرب در میان بگذارید تا در صورت نیاز به معاینات بیشتر نسبت به دریافت نوبت حضوری اقدم کنید.

 

از سوی دیگر باید این را هم در نظر بگیرید که امکان مشاوره آنلاین پزشکی دکترتو نیز برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت غیرحضوری تشخیص بهترین متخصصان در رابطه با بیماری خود را دریافت کنند نیز وجود دارد.

 

جمع‌ بندی

با استفاده از خدمات چشم پزشکی آنلاین دکترتو می‌توانید به بررسی مشکلات و علائم مربوط به عارضه‌های چشمی خود بپردازید تا در صورت نیاز به معاینات بیشتر نوبت حضوری خود را برای تعیین اینکه به جراحی نیاز دارید یا خیر دریافت کنید.

 

برخی از مشکلاتی که به‌صورت معمول نیاز به انجام جراحی دارند شامل دوربینی، نزدیک‌بینی، آستیگماتیسم، آسیب‌های قرنیه و برخی موارد دیگر است که پزشک با انجام معاینه آن‌ها را تشخیص می‌دهد.

جدیدترین مطالب