بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

درمان خانگی مسمومیت غذایی چیست

مسمومیت غذایی را می توان با روشهای خانگی و گیاهان دارویی طب سنتی درمان کرد و در اینجا بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان را بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید که آیا مسمومیت غذایی دارید یا نه ، باید از برخی علائم مسمومیت غذایی آگاه باشید. آنها شامل اسهال ، سرگیجه ، حالت تهوع ، سردرد ، استفراغ و گرفتگی شکم هستند.

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی

هنگامی که از مسمومیت غذایی رنج می برید ، بدن شما قادر به از دست دادن آب زیادی است. بنابراین ، نوشیدن آب بیشتر ، درمانی مناسب برای مسمومیت غذایی است. علاوه بر این ، نوشیدن آب به بیرون راندن سموم از بدن کمک می کند ، که باعث رفع علائم مسمومیت غذایی در بزرگسالان می شوند. با این حال ، درمان های مختلفی وجود دارد که می توانید هنگام مسمومیت با مواد غذایی اعمال کنید. در این مقاله بهترین راه حل های خانگی مسمومیت با مواد غذایی در بزرگسالان و کودکان به طور طبیعی توضیح داده شده است. هیچ مدرک علمی مبتنی بر دستور العمل های خانگی زیر وجود ندارد. دستور العمل هایی که ما روی آنها تمرکز کرده ایم ، روشهای درمانی خانگی است ، بنابراین همیشه با پزشک خود مشورت کنید و از وضعیت سلامتی خود بطور مرتب استفاده کنید تا بدانید که آیا درمانی برای شما مفید است یا خیر.

 

درمان مسمومیت غذایی با چای زنجبیل

زنجبیل هزاران سال است که به دلیل اثرات پیشگیرانه و درمانی قدرتمند ، برای معالجه بیماری های بی شماری مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل در بهبود جذب مواد مغذی اساسی و ترویج هضم کمک می کند . زنجبیل همچنین استفراغ و حالت تهوع را که علائم معمول مربوط به بیماریهای ناشی از مسمومیت غذایی است ، تسکین می دهد.

 

یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده میل کنید.
یک فنجان آب جوش را درون آن بریزید
بگذارید چند دقیقه تند شود
بسته به سلیقه خود مقداری عسل یا شکر به این چای اضافه کنید
این چای زنجبیل را چندین بار در روز بنوشید تا علائم مسمومیت غذایی از بین برود

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

درمان گیاهی مسمومیت عذایی با زنجبیل و عسل

آب زنجبیل به دلیل ضد التهاب آن به شما در کاهش درد یا التهاب کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که عسل به دلیل اثرات ضد قارچی و ضد باکتریایی آن می تواند درد معده را در عرض چند دقیقه تسکین دهد. چند قطره آب زنجبیل مصرف کرده و آن را به عسل اضافه کنید.

 

آنها را خوب مخلوط کنید.
این مخلوط را بارها و بارها در روز ببلعد تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.

بعضی اوقات ، شما می توانید برش های زنجبیل تازه مصرف کنید یا ممکن است هر روز زنجبیل به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

 

درمان خانگی مسمومیت غذایی با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از اقدامات عالی برای درمان مسمومیت غذایی است. اسید موجود در سرکه سیب دارای خاصیت قلیایی است ، بنابراین به تسکین آستر دستگاه گوارش و از بین بردن باکتریها کمک می کند. استفاده از ACV در صورت تسکین فوری از مسمومیت با مواد غذایی ، پس سریعا این مورد را امتحان کنید.

 

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنید.
آن را در یک فنجان آب گرم رقیق کنید.
این مخلوط را قبل از خوردن غذای خود بنوشید.

 

علاوه بر این ، شما می توانید سرکه سیب را بدون رقیق کردن بنوشید. مصرف دو یا سه قاشق غذاخوری از این سرکه برای وضعیت شما و رفع مسمومیت غذایی مفید است. و به یاد داشته باشید قبل از خوردن چیزی برای درمان مسمومیت غذایی ، این روش را دنبال کنید.

 

درمان مسمومیت با آب ریحان و عسل

ریحان به عنوان یک گیاه خارق العاده معروف است که می تواند ناراحتی شکمی ناشی از مسمومیت غذایی در بزرگسالان را تسکین دهد. همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی آن می تواند با میکروارگانیسم ها مبارزه کند. از طرف دیگر عسل با اثرات ضد باکتری و ضد قارچ همراه است که همگی به از بین بردن باکتریهای مسئول مسمومیت غذایی کمک می کنند.

 

چند برگ ریحان را با دقت بشویید و بشویید.
آب را از این برگها استخراج کنید.
یک قاشق غذاخوری عسل را به آب اضافه کنید.
در صورت تمایل کمی آب گشنیز تازه اضافه کنید.
این محلول را چندین بار در روز بنوشید.
این روش را تا زمان بهبود وضعیت خود ادامه دهید.

 

درمان مسمومیت غذایی با لیمو

لیمو به دلیل داشتن خاصیت ضد ویروسی ، ضد باکتریایی و ضد التهابی در مقابله با مسمومیت غذایی در بزرگسالان بسیار قدرتمند است. علاوه بر این ، اسید موجود در لیمو می تواند باکتری های مسمومیت غذایی را از بین ببرد.

 

یک لیمو را به دو نیم تقسیم کنید. آنها را فشار دهید تا آب آن را بگیرید. یک قاشق شکر را به آب لیمو اضافه کنید . این دو یا سه بار در روز بنوشید.
روش دیگر ، یک قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک لیوان آب گرم رقیق کنید. برای کمک به تمیز کردن سیستم از این راه حل استفاده کنید.

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

درمان مسمومیت غذایی با روش خانگی

دانه های زیره گاهی ژیره نامیده می شود. این دانه ها به شما کمک می کنند ناراحتی شکمی و التهاب معده ناشی از مسمومیت غذایی را کاهش دهید . مسمومیت غذایی ناشی از سالمونلا به سالمونلوز معروف است. این تحقیقات نشان می دهد که گشنیز می تواند با از بین بردن باکتری های خطرناک مانند E. coli و Salmonella بهبودی در برابر عفونت های روده ای کاملاً تقویت کند.

 

یک قاشق چایخوری دانه زیره را درون یک فنجان آب بریزید و آن را بجوشانید.
بعد از جوشاندن ، حرارت را برداشته و بگذارید تا خنک شود.
کمی نمک و یک قاشق چایخوری آب گشنیز را به آن اضافه کنید.
این محلول را دو بار در روز بنوشید.
چند روز به نوشیدن خود ادامه دهید تا از شر همه علائم مسمومیت غذایی فرار کنید.

 

درمان خانگی مسمومیت غذایی با سیر

گفته می شود که سیر به دلیل داشتن ضد قارچ قوی ، ضد ویروسی به همراه خاصیت ضد باکتریایی در مبارزه با مسمومیت های غذایی تأثیر دارد. علاوه بر این ، می تواند علائم مرتبط با مسمومیت غذایی مانند اسهال و درد شکم را کاهش دهد .

 

یک میخک سیر تازه بخورید و آن را با آب قورت دهید.
همچنین می توانید مقداری میخک سیر تازه تهیه کرده و از آنها آب میوه بگیرید. این آب سیر را مصرف کنید.
گزینه دیگر مصرف مقداری روغن سیر است. آن را با مقدار مساوی روغن سویا به خوبی مخلوط کنید. سرانجام ، شما بعد از خوردن چیزی ، این مخلوط را به آرامی روی معده خود مالیدید.
مرتباً از این روش درمانی تا زمان برطرف شدن علائم خود استفاده کنید.

 

درمان مسمومیت غذایی با عسل

عسل درمانی مؤثر برای بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله مسمومیت غذایی است. این گیاه هم خاصیت ضد باکتریایی و هم ضد قارچ دارد که برای مقابله با سوء هاضمه یا برخی از علائم دیگر مسمومیت غذایی بسیار مفید است. عسل را می توان به شکل خالص مصرف کرد یا گاهی به چای اضافه کرد. بنابراین ، اگر یک قاشق چایخوری عسل هر روز سه بار مصرف کنید ، می تواند معده ناراحت شما را به طرز شگفت انگیزی بهبود ببخشد. همچنین می تواند تشکیل اسید اضافی در معده شما را کنترل کند.

 

درمان مسمومیت غذایی با ماست

یک مطالعه نشان داد که ماست حاوی اثرات ایمونولوژیکی است که می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به مسمومیت غذایی را درمان کند. ماست حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است ، بنابراین می تواند به مبارزه با باکتری های مسمومیت غذایی کمک کند. در ضمن ، تخم شنبلیله می تواند به درمان ناراحتی شکم کمک کند. بنابراین ، هنگامی که شما هر دو ماده را با هم ترکیب کردید ، از احساس استفراغ به همراه درد معده ، تسکین می بخشد.

 

یک قاشق چایخوری تخم شنبلیله و یک قاشق غذاخوری ماست تهیه کنید.
ابتدا دانه‌های شنبلیله را بلع کنید و سپس ماست را بلع کنید.
چندین بار در روز این روش را دنبال کنید.
به یاد داشته باشید که آنها را با هم جویدن نکنید.

 

درمان مسمومیت غذایی با موز

همانطور که می دانید موز هم میوه ای بسیار خوشمزه است و هم درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات از جمله مسمومیت غذایی در بزرگسالان است. سرشار از پتاسیم است، بنابراین به شما کمک می کند مقدار پتاسیمی را که به دلیل اسهال و استفراغ از دست می دهید تأمین کنید.

فقط کافی است هر روز یک موز رسیده مصرف کنید. این به شما کمک می کند تا سطح انرژی خود را بازیابی کنید. اگر می خواهید یک موز رسیده میل کنید ، بیایید موز تکان دهید. نوشیدن این موز سالم و خوشمزه روزانه دو یا سه بار تکان می خورد تا از شر مسمومیت های غذایی خلاص شوید.

بهترین درمان خانگی برای مسمومیت غذایی در بزرگسالان

درمان گیاهی مسمومیت غذایی با چای نعناع

بخار استنشاق روغنهای اساسی نعناع ممکن است به کاهش بروز و شدت استفراغ D و حالت تهوع مرتبط با مسمومیت غذایی کمک کند. علاوه بر این ، این ترکیبات از ترکیبات ضد باکتریایی قوی است که با باکتریهایی که در مسمومیت غذایی نقش دارند و با کاهش گرفتگی شکم مبارزه می کنند.

 

چند برگ نعناع بردارید.
یک فنجان آب جوش را درون برگها بریزید.
بگذارید در عرض چند دقیقه شیب دار شود.
این چای نعناع را 3 یا 4 بار در روز بنوشید.
این روند را تا زمانی که علائم مسمومیت غذایی از بین برود ، ادامه دهید.

 

همچنین می توانید هر چیزی را که حاوی منتول یا نعناع مانند آب نبات های سخت و جویدن آدامس باشد بخورید زیرا نعناع باعث انقباض در معده شما می شود. علاوه بر این ، می تواند به هضم غذا کمک کرده و بنزین را خارج کند.

 

درمان خانگی مسمومیت و حالت تهوع

ترکیب بین آب پرتقال یا سیب و نشاسته ذرت به از بین بردن و درمان خانگی مسمومیت و حالت تهوع در بزرگسالان به طور مؤثر کمک خواهد کرد. سیب حاوی فواید بسیاری است زیرا آنها آنزیم هایی دارند که از رشد باکتری های مسمومیت غذایی جلوگیری می کنند. همچنین ، آنها حتی برای تسکین از اسهال ، اسیدیته و درد معده مفید هستند.

 

یک لیوان آب پرتقال میل کنید.
دو قاشق مرباخوری شربت نشاسته ذرت را اضافه کنید.
با هم خوب هم بزنید.
این آب میوه را بنوشید تا روند بهبودی سریع شود.
این کار را چندین بار در روز بنوشید تا شرایط شما بهتر شود.

 

بهترین راههای درمان خانگی مسمومیت غذایی در بزرگسالان را در این مقاله از سایت سماتک به شما آموزش دادیم و امیدواریم بتوانید با استفاده از درمان خانگی مسمومیت غذایی را از بدن تان بیرون کنید.

جدیدترین مطالب