آموزش طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای صورت

آموزش طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای صورت

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای صورت

ماسک زردچوبه برای صورت کاربرد بسیار زیادی دارد و از ماسک زردچوبه برای زیبایی صورت استفاده می شود و ماسک زردچوبه برای لک صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طرز تهیه ماسک زردچوبه برای صورت را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد. طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای صورت را در این مقاله از سایت سماتک بخوانید. ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست صورت فوق‌العاده است و فقط با استفاده از چند ماده‌ی تشکیل‌دهنده می‌توان آن را به‌آسانی در خانه آماده کرد. با این حال باید توجه داشته باشید که بعضی از افراد پس از تماس زردچوبه با پوست‌شان دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود که اول آن را روی ناحیه‌ی کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید. ممکن است لازم باشد برای پاک کردن رنگ زرد ایجادشده ماسک زردچوبه برای صورت ، از یک صابون ملایم و آب استفاده کنید.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه آبرسان صورت

مواد لازم:

پودر زردچوبه + عرق نعنا

این دو مواد را با هم مخلوط کنید. صورت خود را تمیز بشویید، خشک کنید و خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید

آموزش طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای صورت

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای شفافیت صورت

مواد لازم:

زردچوبه + آبلیمو

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست صورت

ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست صورت بسیار مناسب است و این ماسک روشن کننده خوبی است. یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق چایخوری زردچوبه و چند قطره آب لیموترش را با هم مخلوط کنید. ماست و لیموترش، سفید کننده های طبیعی هستند و می توانند به تدریج و با ملایمت، نقاط تیره را محو کنند. اما لیموترش ممکن است پوست های حساس را تحریک کند، بنابراین پس از زدن ماسک، اگر احساس نارحتی کردید، بلافاصله صورت تان را بشویید.

 

اما اگر به هیچ یک از مواد ماسک حساسیت نداشتید، آن را به مدت 20 دقیقه روی صورت تان باقی بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک فقط هنگام غروب باید استفاده شود زیرا لیموترش، پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر کرده و موجب صدمه به پوست و آفتاب سوختگی می شود.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه و عسل برای صورت

این ماسک شیرین برای درمان جوش و آکنه مناسب است. یک قاشق چایخوری را با یک قاشق عسل (به ویژه عسل مانوکا که از شهد درخت مانوکا تهیه می شود و کیفیت بالایی دارد) و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید. عسل ویژگی های ضدباکتریایی دارد که در درمان جوش ها موثر است و همچنین در نرم و مرطوب کردن پوست، عالی عمل می کند.

 

دارچین هم اثرات ضدباکتریایی دارد و با افزایش جریان خون به سمت سطح پوست، به پوست حجم می دهد. ماسک را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با حوله ای گرم و مرطوب، صورت تان را پاک کنید و سپس با آب ولرم بشویید. اگر وقتی ماسک را به صورت زدید، پوست تان قرمز شد، بلافاصله آن را بشویید، زیرا مشخص است پوست تان به یکی از مواد ماسک حساسیت دارد.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای پوست صورت

مواد لازم:

زردچوبه + پودر صندل

همچنین میتوانید مقداری زردچوبه را با پودر چوب صندل مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید. ۱۰ دقیقه آن را به حال خود رها کنید و سپس با آب سرد صورتتان را تمیز کنید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید

آموزش طرز تهیه انواع ماسک زردچوبه برای صورت

طرز تهیه ماسک زردچوبه و روغن زیتون برای صورت

ماسک زردچوبه و روغن زیتون برای صورت این ماسک برای از بین بردن چین و چروک از قدیم استفاده می شده است. درون یک کاسه شیشه ای، یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری از روغن مورد علاقه تان استفاده کنید. برخی از روغن ها جوش زا هستند و اگر شما نسبت به آکنه حساس هستید، بهتر است از این نوع روغن ها، مانند روغن نارگیل، استفاده نکنید.

 

به جای آن، استفاده از روغن جوجوبا، دانه انگور و یا دانه کنف که گزینه های خوبی هستند، پیشنهاد می شود. ویژگی های مرطوب کنندگی روغن در ترکیب با خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه باعث نرم شدن پوست شده و آن را به تدریج احیاء می کند. ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود گذاشته و سپس با استفاده از حوله مرطوب و گرم، آن را پاک کنید. سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای نرم کنندگی پوست صورت

مواد لازم:

زردچوبه + خامه

مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند

 

فواید ماسک زردچوبه برای صورت

* کاهش هیپرپیگمانتاسیون که به شکل لکه های تیره دیده می شود.

* روشن کننده پوست

* برطرف کننده چین و چروک

* ممانعت از بروز جوش

* سلامت کلی پوست

 

زردچوبه که ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی اصلی در کاری (زردچوبه‌ی هندی) است، می‌تواند به‌عنوان ماده‌ای برای درمان خانگی آکنه و نیز درمان اگزما و پسوریازیس به‌کار رود. زردچوبه همچنین در درمان پوست خشک، درمان چین و چروک دور چشم و برطرف کردن حلقه های سیاه دور چشم قابل استفاده است. همچنین زردچوبه به‌دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان ها، التهاب پوست را کاهش می‌دهد و آسیب سلولی را کُند می‌سازد. به‌علاوه می‌تواند به کاهش تجمع رنگ‌دانه‌ها کمک کند و از این طریق باعث یک‌نواخت و یک‌دستی پوست شود.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه و نشاسته برای صورت

برای تهیه ماسک، ۲قاشق غذاخوری نشاسته را به یک قاشق غذاخوری شیر طبیعی ولرم اضافه کنید. سپس ۲قطره روغن زیتون یا نارگیل و کمی زردچوبه (اندازه نوک قاشق مرباخوری) به آن بیفزایید و لایه نازکی روی صورت بمالید و پس از ۲۰دقیقه بشویید.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه براق کننده صورت

این ماسک از سرزمین هند آمده. زنان هندی برای زردچوبه ارزش زیادی قائلند و به خوبی از تاثیر شگفت‌انگیز آن بر پوست خبر دارند. آنها از زردچوبه در مقام پاک‌کننده پوست استفاده می‌کنند، زیرا می‌دانند که این ادویه سلول‌های مرده را می‌شوید و جا را برای سلول‌های جوان و زنده باز می‌کند. آنها زردچوبه را با پودر نخود مخلوط می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و مشکلی نداشته باشند:

آرد نخود: یک قاشق سوپخوری

زردچوبه: یک‌چهارم قاشق چایخوری

شیر : دو قاشق چایخوری

مواد را با هم ترکیب کنید و خمیر به‌دست آمده را روی پوست مرطوب‌تان قرار دهید. بعد از10دقیقه ماسک را به آرامی با نوک انگشتان‌تان بردارید؛ سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و از طراوتش لذت ببرید.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای سفت کردن پوست صورت

یک سوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه+ یک عدد سفیده تخم مرغ+ یک قاشق غذا خوری جو دو سر

تمام مواد را درون ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید. صورت خود را تمیز بشویید، خشک کنید. خمیر را با نوک انگشتان بصورت دورانی روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

طرز تهیه ماسک زردچوبه برای رفع کدری پوست صورت

آرد نخود + زردچوبه+ روغن زیتون + شیر + آبلیمو

برای رفع کدری پوست یک قاشق مرباخوری آرد نخود، یک چهارم قاشق مرباخوری پودر زردچوبه، نصف قاشق مرباخوری روغن زیتون، نصف قاشق مرباخوری شیر و ۴ تا ۵ قطره آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از نیم ساعت با آب خنک بشویید.

 

ماسک زردچوبه برای صورت بسیار متناسب بوده و انواع ماسک زردچوبه برای صورت را در بالا به شما معرفی کردیم. امیدواریم طرز تهیه ماسک زردچوبه برای صورت را در منزل یاد بگیرید و درست کنید.

جدیدترین مطالب