ویتامین های لازم برای درمان سریع خشکی پوست

ویتامین های لازم برای درمان سریع خشکی پوست

ویتامین های مفید برای خشکی پوست

ویتامین های لازم برای خشکی پوست را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد. پوست بزرگترین ارگ در بدن شما است که می تواند سایر اعضای بدن را از بیماری و سموم محافظت کند. با این حال، به دلایل خاص، پوست شما ممکن است خشک باشد و بر روی ظاهر و همچنین سلامت شما تاثیر می گذارد. در واقع، دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند موجب خشکی پوست شما از قبیل بهداشت نامناسب، آفتاب، مشکلات تیروئید، کم آبی بدن، آب و هوای خشک، مواد شیمیایی شدید، دیابت، الکل، کافئین و سایر شرایط پوستی شود. خشکی پوست، اعتماد به نفس و زیبایی شما را کاهش می دهد، اما شما می توانید با خواندن این مقاله این وضعیت را متوقف کنید. امیدوارم همراه با سایر داروهای خانگی و درمان های طبیعی، این اطلاعات به شما در مورد مواد معدنی، ویتامین ها و همچنین مواد غذایی که هر روز باید بخورید، زمانی که سعی در اجتناب از مصرف مکمل ها دارید، به شما ارائه می دهیم.

 

روی برای خشکی پوست

مانند ویتامین A، روی یکی از مواد معدنی ضروری برای درمان خشکی پوست است زیرا بخش مهمی از توابع فیزیولوژیکی شامل ساختار آنزیم ها، پروتئین ها، تنظیم ژن است. این کانی نقش مهمی در بهبود سیستم ایمنی بدن، زخم زخم و سنتز پروتئین دارد. روی باعث ایجاد پروتئین، سلول و درمان زخم و همچنین مبارزه با اشعه ماوراء بنفش، التهاب می شود. تامین روی باعث می شود خشکی پوست کاهش دهد و همچنین به کاهش آکنه و بهبود سلامت پوست کمک می کند.

 

خطر کمبود روی:

علامت سفید، پسوریازیس، درماتیت، جوش و آکنه، و غیره را افزایش دهید
افزایش علائم روی پوست.
کاهش کشش و انعطاف پذیری برای پوست شما.
کاهش اشتها
کمبود روی همراه با بی اشتهایی عصبی است.

 

منابع خوبی از روی: شما می توانید از طریق خوردن غذاهایی از قبیل گردو، صدف، گوشت گوسفند، گوشت گاو، کبد، کلیه، آجیل، دانه کدو تنبل، صدف و غیره، روی را تامین کنید.

ویتامین های لازم برای درمان سریع خشکی پوست

ویتامین c برای خشکی پوست

برای تنظیم کلاژن پروتئین، ویتامین C مورد نیاز است و یکی از قوی ترین ویتامین ها برای خشکی پوست است. بر اساس یک مقاله در مورد خشکی پوست، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که مصرف کم ویتامین C در رژیم منظم شما احتمالا باعث می شود که پوست شما به پوست خشک یا خشن تبدیل شود. حقیقت این است که ویتامین C می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد، ظاهر پوست را افزایش دهد، چین و چروک را کاهش دهد، از آسیب خوردگی UV جلوگیری شود خشکی پوست کاهش می یابد، زخم ها سریع تر بهبود می یابند، و زخم ها به خوبی کاهش می یابد. علاوه بر این، ویتامین C می تواند پیری پوست را کاهش دهد و تولید کلاژن را تحریک کند.

 

خطرات کمبود ویتامین C:

کمبود ویتامین C سبب پوست پوستی، پوستی خشن و خشک می شود.
علت پریکوریک هیپرکراتوزیس
دریافت افسردگی
خلق و خوی خود را راحت تر کنید
کاهش روند زخم بر روی زخم و پوست.
درد مفصلی را سریعتر از حد طبیعی دریافت خواهید کرد.
کمبود ویتامین C همچنین باعث کم خونی می شود.
به علت لثه، خونریزی لثه.
موهای شما به آرامی رشد می کنند
شما شانس برای تعمیر بافت ها در پوست، استخوان، غضروف، تاندون ها، رباط ها، دندان ها و رگ های خونی را از دست خواهید داد.

منابع عالی ویتامین C: شما می توانید مقدار قابل توجهی از ویتامین C را از طریق غذاهایی از قبیل جعفری، ریحان، آویشن، چیپس، سیب زمینی، توت فرنگی، مرکبات، کیوی، شاخسار بروکسل، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز تیره، گواوا، زنگ فلفل. خوردن آنها خام بهترین راه برای مصرف ویتامین C از طریق غذاها است.

 

ویتامین A برای خشکی پوست

ویتامین A نه تنها برای سلامتی ضروری است، بلکه برای مراقبت از پوست، مخصوصا پوست خشک است. این ویتامین می تواند پیری پوست و خشکی روی پوست شما را به خوبی برطرف کند، بنابراین شما باید هر روز برای جلوگیری از رنگدانه، چین و چروک پوست خشک و ویتامین A اضافه کنید. اگر ویتامین A درست کنید، پوست شما صاف و سالم خواهد شد البته به تدریج.

 

خطر کمبود ویتامین A:

کمبود ویتامین A سبب پوسته پوسته شدن و کراتینیزه شدن پوست می شود.
به دلیل پوست خشک و خشن.
علت پریکوریک هیپرکراتوزیس
پوست شما تیره تر خواهد شد.
شما روده، درد استخوان و توده عضلانی را دریافت خواهید کرد.
کمک به آفتاب سوختگی، سوختگی، زخم، زخم های سرد، پسوریازیس، اگزما، آکنه و غیره

 

منابع خوبی از ویتامین A شامل کتانو، هویج، پرتقال، سبزی برگ، تخم مرغ، پنیر، شیر کم چرب، کبد، کدو تنبل، سبزیجات برگ و غیره است.

ویتامین های لازم برای درمان سریع خشکی پوست

ویتامین B برای خشکی پوست

اگر می خواهید یک پوست سالم داشته باشید، به خصوص برای خلاص شدن از خشکی پوست شما باید ویتامین های گروه B را به رژیم روزانه خود اضافه کنید زیرا آنها ویتامین های مناسب برای خشکی پوست هستند. ویتامین B برای سلامتی بدن و سلامت پوست ضروری است. به عنوان مثال، ویتامین B1 می تواند گردش خون را به خوبی افزایش دهد. در همین حال، ویتامین B3 می تواند آکنه را به طور کامل جلوگیری کند. ویتامین B6 می تواند باعث تولید آنزیم، بهبود سوخت و ساز و بهبود حمل و نقل اکسید شود.

 

خطرات کمبود ویتامین B:

کمبود ویتامین B12 سبب افزایش سن شما می شود و منجر به کم خونی می شود.
کمبود ویتامین B6 باعث ایجاد خارش، ترک، افسردگی، سردرگمی و کم خونی می شود.
اگر شما کمبود ویتامین B1 و ویتامین B2 دارید، احتمال ابتلا به ترک و سردرگمی شما افزایش می یابد.
در ضمن، اگر کمبود ویتامین B9 را دریافت نکنید، می توانید کم خونی، اسهال دریافت کنید.

 

منابع خوب ویتامین B:

شما می توانید ویتامین B1 را در کشمش، آجیل، زرده تخم مرغ، غلات و حبوبات پیدا کنید.
ویتامین B3 در هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و غیره ظاهر می شود.
ویتامین B9 در میوه های مرکبات، غلات، گوشت.
ویتامین B2 در سبزیجات سبز تیره، تخم مرغ و شیر.
ویتامین B6 در میوه های غیر مرکبات، سیب زمینی، کبد، مرغ و ماهی.
ویتامین B12 در محصولات لبنی، گوشت، سبزیجات و موارد دیگر.

 

ویتامین E برای خشکی پوست

یک مطالعه نشان داد که ویتامین E می تواند پوست را از اثرات متفاوتی از اثرات زیان آور محافظت کند، به این دلیل که تابش خورشید به وسیله کارکرد آن به عنوان یک دارنده رادیکال آزاد عمل می کند. احتمالا ویتامین E یکی از مهمترین ویتامین های مفید برای خشکی پوست است. دلیل آن این است که ویتامین E آنتی اکسیدان خوبی است که می تواند رادیکال های آزاد بدن را از بین ببرد. رادیکال های آزاد می تواند بواسطه آفتاب آفتاب، آلودگی و سیگار کشیدن ایجاد شود و عامل دیگری است که باعث پیری پوست می شود. به عنوان یک نتیجه، ویتامین E یک ویتامین بسیار مهم برای سلامتی و پوست است. علاوه بر این، ویتامین E می تواند خطوط، علائم کشش، چین و چروک و لکه های سنی را کاهش دهد. تامین ویتامین E به طور مناسب، پوست شما هر روز صاف و صاف است.

 

خطرات کمبود ویتامین E:

موهای شما، پوست خشک تر می شود.
شما خطر ابتلا به ضعف، گرفتگی های عضلانی را افزایش خواهید داد.
پوست شما لکه های سن ظاهر خواهد شد.
کاهش درایو جنسی

 

منابع خوبی از ویتامین E: برای تامین ویتامین E، می توانید از طفو، اسفناج، آجیل، دانه های آفتابگردان، آووکادو، صدف، ماهی، روغن گیاهی، کلم بروکلی، کدو تنبل، اسکواش، بادام زمینی، گندم، سبزی برگ و غیره از دست ندهید.

 

ویتامین K برای خشکی پوست

ویتامین K مانند سایر ویتامین ها برای خشکی پوست، عامل مهمی است که می تواند دایره های تاریک را کاهش دهد و خشکی پوست شما را کاهش دهد. آیا می دانید ویتامین K نقش مهمی در بدن انسان دارد؟ این ویتامین باعث جلوگیری از لخته شدن خون، درمان خونریزی، استخوانهای ضعیف، کاهش خارش و حذف ورید عنکبوت، زخم، علائم کشش، سوختگی و کبودی می شود.

 

خطرات کمبود ویتامین K:

کمبود ویتامین K سبب خونریزی می شود، انعقاد خون را تسکین می دهد.
استخوان های شما ضعیف تر خواهد شد.
شما به آسانی خطر ابتلا به پوکی استخوان و استخوان های ضعیف را خواهید گرفت.

 

منابع خوب ویتامین K: می توانید سبزیجات مانند ریحان خشک، سبزیجات برگ سبز مانند کلم پخته شده، سبزیجات سالاد مانند گل مریم، پیاز بهاره، سبزیجات از جمله پخته شده برنج، ادویه جات ترشی جات، پودر فلفل، مارمالاد، پیاز، رازیانه، مارچوبه ترشی، سویا پخته شده، روغن زیتون، میوه های خشک مانند آلو، و غیره. ویتامین K را می توان در بسیاری از غذاها پیدا کرد و شما باید از این غذاها به جای مصرف مکمل ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید قبل از مصرف هر دوز یا دارو، با پزشک خود مشورت کنید.

 

ویتامین D برای خشکی پوست

ویتامین D برای درمان خشکی پوست، بهبود استخوان ها، بهبود درد استخوان، از دست دادن استخوان و پیشگیری از کمبود کلسیم، نارسایی کلیه شناخته شده است. ویتامین D همچنین برای درمان رگ های خونی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، ضعف عضلانی، ویتیلیگو، پسوریازیس، لوپوس ورم ملتحمه، کراتوز فعال است. ویتامین دی می تواند پوست شما را مرطوب کرده و بافت پوست را هم متعادل سازد و پوست خود را به طور کامل هضم کند. ویتامین D و پوست دارای یک انجمن نزدیک هستند، زیرا شما به دلیل اضافه کردن ویتامین D کمتری به بیماری و بیماری خواهید رسید.

 

خطرات کمبود ویتامین D:

شما خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی را بیشتر خواهید گرفت.
کودکان آسم را دریافت خواهند کرد.
شانس بیشتری برای سرطان پوست بگیرید.
شما استخوان ضعیف خواهید گرفت
سیستم ایمنی بدن شما کاهش می یابد.
شما همچنین خطر ابتلا به پیری زودرس پوست را افزایش می دهید.

 

منابع خوب ویتامین D: شما باید صبح روز بعد نور آفتاب را دریافت کنید و از طریق رژیم های روزانه با روغن ماهی، ماهی تن ماهی، ساردین، تخم مرغ، شیر، آب پرتقال، بلغور جو دوسر، پنیر، تخم مرغ، مارگارین، غلات، شیر بادام، و غیره. بنابراین، ویتامین D یکی از بهترین ویتامین های پوست خشک است که باید در بدن خود مصرف کنید.

جدیدترین مطالب