پف زیر چشم | علت و درمان ورم و پف زیر چشم

پف زیر چشم | علت و درمان ورم و پف زیر چشم

درمان ورم و پف زیر چشم

علت ورم و پف زیر چشم چیست؟ در برخی اوقات به دلایل مختلفی ممکن است با ورم و پف زیر چشم رو به رو شوید. راههای درمان ورم و پف زیر چشم و همچنین علت ورم و پف زیر چشم در ادامه بیان می شود. پف زیر چشم، تیرگی و خطوطی که گاهی زیر چشم پدید می آیند از جمله مشکلاتی هستند که می توانند بر زیبایی چشم ها و چهره تاثیر بگذارند. هیچکس دوست ندارد با چشمان پف کرده یا خطوط زیر چشم و تیرگی آن از خانه بیرون برود هرچند بخش عظیمی از این مشکل را با آرایش می توان برطرف کرد و تیرگی زیر چشم را با کانسیلر پنهان کرد، یا با استفاده از کرم های دور چشم از بوجود آمدن چروک و همچنین تیرگی زیر چشم جلوگیری کرد، اما ورم و پف زیر چشم کمی متفاوت است. چرا که با توجه به دلایل مختلفی که برای پدیدار شدن آن وجود دارد، روش های آسان و رایگان برای برطرف کردن ورم و پف زیر چشم می توان استفاده کرد. اما ابتدا باید دلیل بوجود آمدن ورم و پف زیر چشم را بدانیم.

 

دلیل : ژنتیک

تقریبا همه پف اندکی زیر چشمشان دارند، در حقیقت این بخشی از آناتومی اولیه بدن انسان است. این پف اندک زیر چشم مانند بالشی برای محافظت کردن از چشم در برابر صدمات عمل می کند. برخی از افراد ورم و پف زیر چشم کمی دارند و به چشم نمی آید ولی برخی دیگر ممکن است نمایان تر بوده و ناخوشایند باشد. این پف به مرور زمان بیشتر نمایان خواهد شد. پوست دور چشم با بالاتر رفتن سن نازک تر می شود و همین نازک شدن پوست باعث شدید تر شدن پف در سنین بالاتر می گردد.

 

درمان ورم و پف زیر چشم در اثر ژنتیک 

برای این نوع پف شاید محصولات موجود در داروخانه ها و انواع کرم ها خیلی کارساز نباشند. بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از درمان های پیشرفته مانند عمل یا تزریق فیلرها استفاده کنید. این کار باعث می شود پوست دور چشم یکدست و صاف شود و پف زیر آن دیگر نمایان نباشد.

 

دلیل : آلرژی

آلرژی یکی از دلایل بوجود آمدن ورم و پف زیر چشم است. آلرژی معمولا با قرمزی، اشک و خارش چشم ها همراه است. شما می توانید به هر چیزی آلرژی داشته باشید از هوای آلوده گرفته تا هوای بهاری، حیوانات خانگی و حتی گل و گیاه. بنابراین اگر خیلی با این مشکل مواجه می شوید بهتر است خیلی سریع دنبال دلیل آن بگردید تا بتوانید با حذف یا کم کردن آن از زندگی این مشکل را برطرف کنید.

 

درمان ورم و پف زیر چشم در اثر آلرژی 

برای برطرف کردن آلرژی معمولا دارو تجویز می شود بنابراین به پزشک مراجعه کنید تا مناسبترین دارو را برای درمان آلرژی و ورم و پف زیر چشم تجویز کند.

 

دلیل : گریه کردن

گریه کردن باعث پف کردن زیر چشم می شود که این ورم و پف زیر چشم موقتی بوده و نیازی به نگرانی ندارد.

 

درمان ورم و پف زیر چشم در اثر گریه کردن 

اگر زیر چشمتان در اثر گریه کردن پف کرده است باید آن را خنک کنید. سرما باعث می شود رگ های زیر چشم منقبض شده و خیلی سریع پف بوجود آمده از بین برود. از کمپرس سرد، کیسه یخ یا دو قاشق که در فریزر گذاشته اید، برای از بین بردن ورم و پف زیر چشم استفاده کنید. همچنین دو حلقه خیار سرد نیز می تواند تاثیر بسیار چشمگیری داشته باشد. برخی از کرم های دور چشم دارای رول هایی هستند که برای این کار مفید است، این کرم ها را سی دقیقه قبل از استفاده کردن در یخچال قرار دهید تا سر رولی شکل آنها خنک شود. وقتی کرم دور چشم را اعمال می کنید این رول ها هم حالت ماساژور دارند و هم بخاطر سرد بودن ورم و پف زیر چشم را از بین می برند.

 

دلیل : نوع غذا

اگر صبح وقتی بیدار می شوید با ورم و پف زیر چشم مواجه شدید دلیل آن می تواند چیزی باشد که شب قبل خورده اید. بخصوص نمک در این تغییر نقش بسزایی دارد. اگر بیش از اندازه در غذای روز قبل خود نمک مصرف کرده باشید، کلیه ها به شما اعلام می کنند که باید آب بیشتری مصرف کنید. این مساله با نشانه هایی مانند پف کردن زیر چشم، پف کردن دست و پا یا حتی پف صورت نمایان می شود.

 

درمان ورم و پف زیر چشم در اثر رژیم غذایی 

همانطور که کلیه ها به شما می گویند، نیاز است آب بیشتری مصرف کنید. به یاد داشته باشید اگر غذاهای شور و حتی چیپس می خورید پیش از خواب یک لیوان آب بنوشید تا روز بعد با پف چشم رو به رو نشوید. اما اگر صبح با چشمان پف کرده مواجه شدید بهتر است کرم دور چشمی بزنید که حاوی کافئین باشد. این نوع کرم نه تنها می تواند ورم و پف زیر چشم را درمان کند بلکه برای تیرگی چشم نیز مفید خواهد بود. یا کار ساده تر اینکه دو قطعه یخ برای مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روی چشمهای بسته قرار دهید.

جدیدترین مطالب