نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری شیرینی خامه ای برای ایام عید نوروز بسیار مهم است اگر قصد نگهداری شیرینی خامه ای برای مدت زمان چند روز را دارید طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر و همچنین مدت زمان نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر را در ادامه بیان می کنیم.

 

طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر بهترین گزینه است اگر قصد دارید بهترین روش و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر را یاد بگیرید با سماتک باشید. اغلب شیرینی های خامه ای و تر از لایه های خامه ای تشکیل شده‌اند و برای نگهداری شیرینی خامه ای و تر شرایط خاصی را باید تدارک دید. شیرینی تر به علت رطوبتی که دارد باعث می شود سریع خراب شود برای همین توصیه می شود بعد از مصرف آنرا را در یخچال یا فریزر قرار دهید.

 

شیرینی خامه ای، دوره ماندگاری کوتاهی دارند و باید حتماً در فریزر نگهداری شوند زیرا رطوبت بالایی دارند و در ترکیب شیرینی های تر و خامه ای از تخم‌مرغ و خامه استفاده می‌شود. با توجه به اینکه سطح آلودگی میکروبی در تخم‌مرغ و خامه بالاست، شیرینی خامه ای باید هرچه زودتر مصرف شود. اگر شیرینی های خامه ای بیش از یک تا دو ساعت بیرون از یخچال فریزر بماند، نباید آن را مصرف کرد زیرا احتمال بالای اضافه شدن آلودگی میکروبی و چربی آن، احتمال مسمومیت را به خصوص در کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی و کسانی که دچار بیمارهای زمینه‌ای مثل دیابت هستند، افزایش می‌دهد.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری شیرینی خامه ای

 

حتماً نان خامه ای و شیرینی خامه ای پشت ویترین شیرینی فروشی ها را می‌توانید تصور کنید! همان‌ها شیرینی‌ تر هستند. وقتی قرار است تا چند روزی به صورت پیاپی مهمان داشته باشیم یا مهمانی عید نوروز را در پیش داریم، حجم خرید‌ها بیشتر می‌شود و احتمال کم و زیاد شدن میزان خرید شیرینی خامه ای زیاد است. به عنوان مثال بار‌ها شیرینی خامه ای که برای مراسم خریده‌ایم بیشتر از میزان مورد نیاز بوده و سؤال همیشگی دراین مواقع درباره طرز نگهداری شیرینی خامه ای و‌ تر است که بهترین حالت نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر می باشد. مهمترین نکته در روش نگهداری شیرینی های تر و خامه دار این است که این نوع شیرینی را باید در جای خشک و خنک نگهداری کرد. شیرینی‌ تر از شیرینی خشک ماندگاری کمتری دارد و این به علت وجود خامه در شیرینی خامه ای است.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری در هوای سرد

اگر شیرینی‌ تر یا خامه ای خریده‌اید و هنوز داخل یخچال فریزر نگذاشته‌اید همین الان این کار را انجام دهید. در ترکیب اصلی شیرینی‌ های خامه ای و تر اغلب ردپایی از تخم مرغ و خامه می باشد و همین کافی است که بدانیم این شیرینی را نمی‌توان زیاد نگه داشت. اولین نکته درباره روش نگهداری شیرینی خامه ای این است که باید در دمای بسیار پایین باشد و دمای بالا و بیرون یخچال باعث می‌شود میزان زیادی میکروب به خود جذب کند. همچنین آب شدن خامه زمینه ساز بسیاری از بیماری‌هاست که اولین آن‌ها مسمومیت است!

 

نگهداری در ظروف درب دار

شیرینی خامه ای را در ظروف در دار نگه دارید. سینی‌هایی که شیرینی تر را در آن‌ها می‌چینیم اگرچه پیش روی مهمانان زیباست، اما به علت اینکه سینی یک ظرف در دار نیست شیرینی خامه ای زودتر خراب می‌شوند. شیرینی های تر را در ظرف پلاستیکی کنار هم چیده و درب آن را بسته و می توانید برای مدت زمان دو ماه در فریزر نگهداری کنید.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

تاریخ مصرف شیرینی خامه ای

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم نگهداری شیرینی تر و خامه ای برای مدت زیاد امکان پذیر نیست و حتی در یخچال نیز نمی‌توان شیرینی خامه ای را برای مدت طولانی سالم نگه داشت به همین علت تاریخ مصرف شیرینی خامه ای بسیار اهمیت دارد. عمر مفید شیرینی تر در یخچال حدود 24 تا 96 ساعت است. اگر بیشتر از این زمان شیرینی‌ تر و دارای خامه را نگه داریم باز هم احتمال اینکه فاسد شود بسیار زیاد است. این فاسد شدن برای افرادی که بدن آنها ضعیف است یا با اختلال رو به روست و بچه های کوچک و افراد مسن اصلاً خوب نیست و در بیشتر موارد باعث مسمومیت‌های خطرناک می‌شود. همیشه تاریخ روزی که شیرینی خامه ای را خریداری کرده‌اید را به خاطر بسپارید و در لحظه انتخاب نیز تازه‌ترین شیرینی ها را انتخاب کنید و حواستان به تاریخ انقضا شیرینی تر باشد.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

ریختن آب روی شیرینی تر

یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری شیرینی تر این است که باید شیرینی ها را از فضای رطوبت دار دور نگه دارید. رطوبت محیط برای شیرینی خامه ای مضر بوده و محل مناسب برای نگهداری از شیرینی هایی مثل کیک خامه ای،‌ فضای خشک و خنک مانند فریزر است.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

طرز نگهداری کیک خامه ای در فریزر

وقتی جعبه شیرینی را داخل یخچال فریزر جا می‌دهید نگاهی به اطراف آن بکنید و سعی کنید کنار مواد غذایی دیگر که بو دارند شیرینی نگذارید. اصلاً خوب نیست که مهمان‌ها شیرینی تر میل کنند، اما مزه ترشی و بدی را روی زبان شان احساس کنند! یک راه خوب برای جلوگیری از این مشکل استفاده از همان نگهداری شیرینی در جعبه و بستن درب آنهاست. با وجود این جعبه شیرینی ها به سادگی بوی مواد غذایی دیگر را به خود نمی‌گیرند. برای نگهداری کیک خامه ای در فریزر آنرا داخل جعبه کیک قرار دهید سپس جعبه را داخل پلاستیک بزرگ گذاشته درب آن را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید. کیک خامه ای درون فریزر تازه تر می‌ماند.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

مدت نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

مدت زمان نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر بسیار بیشتر می شود و شما می توانید برای چندین روز آنها را در فریزر گذاشته و با خیال راحت مصرف کنید اما مدت نگهداری شیرینی خامه ای در یخچال بیشتر از 3 روز نیست و باید سریعا مصرف شود. یکی از روشهای افزایش مدت ماندگاری شیرینی تر، به خصوص شیرینی خامه ای عید، قرار دادن آنها در ظروف درب دار به شکل ردیفی است. برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی های تر به یکدیگر و خرد شدن شان شما می‌توانید لایه ای از کاغذ روغنی بین ردیف‌های بالا و پایین قرار دهید و در ظرف را ببندید و آن را در فریزر بگذارید (برای مدت 2 ماه ) تا شیرینی تازه تر بماند. بهترین زمان نگهداری شیرینی خامه ای در یخچال 72 ساعت است. روشهایی که در این مطلب سماتک گفته شد صرفا برای جلوگیری از گندیدن شیرینی های تر و خامه ای نیستند. تغییر شکل و خرد شدن شیرینی نیز یک نوع خرابی محسوب می‌شود. وقتی شیرینی ها را روی هم می‌چینید سعی کنید از از نوعی کاغذ براق استفاده کنید و این ورقه ها را بین هر ردیف از شیرینی ها بگذارید با اینکار دیگر شیرینی های عید نوروز خرد نمی‌شوند و به هم نمی‌چسبند.

نگهداری شیرینی خامه ای؛ مدت زمان و طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر

 

طرز نگهداری شیرینی خامه ای در فریزر را در بالا یاد گرفتید و خوب است برای جلوگیری از مسمومیت با شیرینی های خامه ای و تر آنها را فوری داخل یخچال قرار داده و برای مدت زمان طولانی تر در فریزر بگذارید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب