فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه

تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان باید طبق اصول و قوانین کشور انجام شود تا مالک و مستاجر در آینده دچار مشکل نگردند. چند فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان و منزل مسکونی را در اینجا برای شما مالکین و مستاجران عزیز تهیه و گردآوری کرده ایم که نمونه تمدید قولنامه اجاره خانه را می توانید از اینجا دانلود کنید و حتما در حضور شاهد نسبت به تمدید قرارداد اجاره آپارتمان اقدام کنید. اگر تمدید قرارداد اجاره خانه در بنگاه معاملات املاک و توسط مشاوران املاک دارای پروانه کار انجام شود به این علت که این افراد متخصص با این‎گونه مسائل بین موجر و مستاجر، آشنایی بیشتری دارند قطعا برای مالک و مستاجر بهتر خواهد بود و آنها میتوانند با مهارت و دقت عملی که در این کار با تجربه خود بدست آوردند بهترین متن تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان را بنویسند که از لحاظ قانونی بدون مشکل باشد به گزارش سماتک پس بهتر این است که به دنبال نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه در اینترنت نباشید و کار تمدید قرارداد اجاره نامه را به مشاور املاک حرفه ای بسپارید.

 

اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

میزان اعتبار پشت نویسی اجاره نامه چقدر است. برای افزایش اعتبار پشت نویسی قرارداد اجاره نامه باید چند نفر شاهد هم امضا کنند. بعد از این که طرفین به توافق جدید رسیدند، می توان با ذکر چند خط پشت قولنامه اجاره خانه، همه چیز را تمدید کرد. فقط کافی است یک پاراگراف با شرایط جدید در پشت برگه قولنامه نوشته شود تا اعتبار پشت نویسی اجاره نامه صحیح باشد. مالک و مستاجر هم باید پشت قرارداد تمدید اجاره خانه را امضا کنند و پس از امضاء حداقل 2 نفر شاهد اعتبار پشت نویسی اجاره نامه افزایش می یابد. برای پرداخت نکردن کمیسیون بنگاه معاملات املاک برای نوشتن متن تمدید قرارداد اجاره خانه هر دو طرف قصد می کنند که بر پشت همان اجاره نامه قبلی خود قرارداد جدید را تمدید نموده و شرایط اجاره جدید را بنویسند.اما باید همواره نسبت به اعتبار پشت نویسی اجاره نامه توجه داشت و این موضوع را در نظر داشته باشید که به محض پایان مدت قرارداد اجاره خانه، مستأجر موظف است مورد اجاره را تخلیه نماید، در غیر این صورت به ازای هر روز دیرکرد مستأجر باید مبلغی را به‌ عنوان جریمه به موجر بر طبق مبلغ توافق پرداخت نماید. به منظور افزایش اعتبار پشت نویسی اجاره نامه و قانونی بودن تمدید قرارداد اجاره خانه هر سال به مشاور املاک مراجعه کرده و از آنها بخواهید که تمدید قولنامه اجاره خانه را انجام دهند.

فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

نمونه متن پشت نویسی اجاره نامه

متن پشت نویسی اجاره نامه خانه و آپارتمان بسیار مهم است و باید طبق قوانین انجام شود. نمونه متن پشت نویسی اجاره نامه آپارتمان و منزل مسکونی در این بخش آورده شده است. تمدید قرارداد اجاره خانه تنها با توافق کتبی طرفین (مالک – مستاجر) قبل از اتمام مدت زمان قرارداد اجاره امکان‌پذیر است. در صورت تمدید قرارداد اجاره خانه الحاقی با شرایط و تغییرات مورد توافق بخش لاینفکی از قرارداد اجاره نامه خانه و آپارتمان خواهد بود. بسیاری از مستاجرین که می خواهند برای سال دوم و یا حتی سوم و بیشتر در خانه اجاره ای خود مستقر شوند دیگر قصد پرداخت هزینه را به بنگاه ندارند و به گزارش سایت سماتک این موضوع مطلوب صاحبان خانه ها نیز بوده و آنها همیشه فرم نمونه متن پشت نویسی اجاره نامه را برای تمدید قرارداد اجاره خانه لازم دارند. در ادامه فرم نمونه متن پشت نویسی اجاره نامه خانه و منزل مسکونی را ببینید:

 

قرارداد اجاره خانه به شماره …… در تاریخ ….. مابین خانم/آقا ….. و خانم/آقا …… به مدت …. سال از تاریخ ….. تا تاریخ ….. تمدید می شود. مبلغ پول پیش(ودیعه) این قرارداد اجاره از …… به …. تغییر(افزایش/کاهش) می یابد و مبلغ اجاره بها ماهانه نیز از …… به …… تغییر(افزایش/کاهش) می یابد.

 

نکته:

اگر مابقی مفاد قرارداد اجاره خانه بدون تغییر باشد ذکر کنید که کلیه مفاد قرارداد شماره …. به قوت خود باقیست ولی اگر برخی از مفاد یا توافقات موجر و مستاجر در قرارداد اجاره قبلی تغییر می کنند، این تغییرات را در تمدید قرارداد اجاره ذکر نمایید.

 

متن تمدید قرارداد اجاره خانه

هنگام تمدید قرارداد اجاره خانه ابتدا باید مشخص شود که قرار داد قبلی نیاز به تغییر دارد یا خیر. معمولا در تمدید قرارداد اجاره خانه افزایش نسبی اجاره بها مورد انتظار است. در هر صورت بعد از این که دو طرف به توافق جدید رسیدند، می‎توان متن تمدید قرارداد اجاره خانه را در پشت قولنامه نوشت و امضا کرد. فقط کافی است شرایط جدید در متن تمدید قرارداد اجاره خانه درج شود و دو نفر به عنوان شاهد آن را امضاء کنند، در ضمن موجر و مستأجر نیز شرایط جدید درج شده در قولنامه را امضا کنند و از این طریق تمدید قرارداد اجاره‎ انجام می‎شود. فقط باید دقت شود شاهدان از کسانی باشند که در صورت بروز اختلاف برای ادای شهادت امکان حضور در دادگاه را داشته باشند.

فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

فرم تمدید قرارداد اجاره خانه

تمدید قرارداد اجاره خانه و منزل مسکونی در روز پایان قرارداد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است بدانید برای نوشتن متن تمدید قرارداد اجاره خانه بدون مراجعه به بنگاه اگر مستاجر بخواهد یک سال دیگر در خانه اجاره ای خود باقی بماند و صاحب خانه هم نسبت به این اتفاق علاقه مند باشد، در آن زمان می توان از رفتن به بنگاه صرف نظر کرد که این کار اصلا پیشنهاد نمی شود. فرم تمدید قرارداد اجاره خانه در ادامه آورده شده است و فقط کافی است چند خط پشت قولنامه اجاره خانه نوشت و سپس طرفین آن را امضا کنند. نمونه متن پشت نویسی تمدید قرارداد اجاره خانه شبیه به این خواهد بود:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر به اتمام قرارداد اجاره منزل مسکونی به شماره ……. در تاریخ ……. در خصوص اجاره یک دیتگاه آپارتمان توسط ………………………. از …………………….. با توجه به توافق طرفین قرارداد جدیدی فی مابین دو طرف منعقد شده و مبلغ پول پیش از …………………. به ………………………. افزایش / کاهش یافته و اجاره از …………………….. به ………………..در ماه افزایش / کاهش می یابد. ضمنا تمامی مفاد قرارداد به شماره …………. برای این قرارداد هم باقی بوده و اگر قرار است تغییری صورت دهد باید به توافق هر دو طرف صورت گیرد.

فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

هزینه تمدید قرارداد اجاره خانه در بنگاه

هزینه تمدید قرارداد اجاره خانه در بنگاه های معاملات املاک خیلی زیاد نیست و اگر طرفین خود قرارداد اجاره خانه را تمدید کنند که طبعا هزینه ای در بر نخواهد داشت اما اگر بخواهند نزد بنگاه نسبت به تمدید قرارداد اجاره خانه اقدام کنند نیز هزینه چندانی در برنداشته و می توانند با هزینه کمی  تمدید قرارداد اجاره خانه در بنگاه انجام دهند. سایت سماتک تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان و منزل مسکونی بدون مراجعه به بنگاه را به هیچ وجه تایید نمی کند و پیشنهاد می دهیم برای نوشتن متن تمدید قرارداد اجاره خانه حتما با یک وکیل مجرب مشورت کرده و سپس به بنگاه بروید.

 

تمدید شفاهی قرارداد اجاره خانه

یکی از کارهای اشتباه برخی از مالکان و مستاجران، تمدید شفاهی قرارداد اجاره خانه است و در صورتی که دوطرف توافق های جدید را در قولنامه منظور نکنند و فقط به‎صورت شفاهی آن را بیان کنند ممکن است بعدها هر کدام از دوطرف ادعایی نسبت به ملک داشته باشند و طرف مقابل نتواند خلاف ادعا را ثابت کند، مثلاً موجر پس از مدتی ادعا کند که مستاجر بدون اجازه او ملکش را تصرف کرده و با مراجعه به دادگاه تقاضای اجرت المثل ایام تصرف را مطرح کند، در این شرایط اگر هنگام تمدید قرارداد اجاره خانه توافق را در قولنامه می‎نوشتند؛ دیگر موجر نمی‎توانست چنین ادعایی مطرح کند.

 


حتما بخوانید: نمونه قرارداد و متن قولنامه خرید و فروش ملک ، زمین ، آپارتمان ، مغازه


 

فرم نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه | اعتبار پشت نویسی اجاره نامه

سوالات تمدید قرارداد اجاره خانه

اگر پشت قرارداد اجاره خانه یا آپارتمان در یک خط تمدید شده باشد اعتبار خواهد داشت؟ با سلام خدمت شما احتراما باید عرض کنم بنده در مورد تمدید قولنامه اجاره خانه با صاحب خانه قرار گذاشتم و در روز موعود ایشون گفتن نیازی به نوشتن نیست و بنگاه هم نریم، یک توضیح در این مربوط داده بودید برای من یکم فرق داره، تا اینکه به نوشتن پشت قرار داد در یک خط به مدت شش ماه و امضا دو نفر ما که شفاهی بنده به صاحب خانه گفتم که تا دوروز دیگر تکلیف و روشن میکنم که بلند میشم یا میشینم . بعد از گذشت تقریبا یک ماه ایشون به من گفت شما وسط قرارداد داری بلند میشی و باید صبر کنی تا مستاجر پیدا بشه و حرف بنده که خدمتش گفتم خبر میدم کاملا اظهار بی اطلاعی کرد. شایان ذکر است که به من میگه هزینه بنگاه مستاجر جدید هم من باید بدم چون وسط اجاره داری بلند میشی من هم گفتم من یک ماه گذشته از اینکه باید بلند بشم و دیگه به شما اجاره نمی دم که ایشون قبول نکرد، حتی گفتم پول پیش دستت باشه تا اجاره بره ولی من اجاره نمیدم و قبول نکرد . می خوام بدونم که این تمدید قرارداد اجاره خانه یک خطی با دو امضا اصلا مورد قبول دعوای هست یا من کلا قرارداد پارسالم باطل شده و باید پول رهن من و برگردونه ؟؟؟

پاسخ: بله در صورتیکه در پشت قرارداد اجاره خانه، به هر مدتی تمدید شده باشد و شهود نیز امضا کرده باشند دارای اعتبار میباشد و شما نمیتوانید زودتر از موعد تخلیه و ودیعه خود را مسترد کنید مگر اینکه این حق برای شما در قرارداد وجود داشته باشد.

 

تمدید قرارداد اجاره در بنگاه املاک آری یا نه ؟

پاسخ: برای تمدید قرارداد اجاره خانه در سال اول میتوان به دفاتر مشاوران املاک مراجعه شود؛ اما مالک و مستأجر تا یک سال می‎توانند بدون مراجعه به بنگاه و بین خودشان و بدون نیاز به کد رهگیری جدید، نسبت به تمدید قرارداد اجاره خانه طبق مقررات گفته شده در این مقاله اقدام کنند. اگر تمدید قولنامه اجاره خانه به سال سوم رسید نیاز به صدور کد رهگیری جدید است که باید در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

 

سوال 3: قرارداد اجاره آپارتمان تموم شده ولی قرار شده همچنان ساکن بمونم و تنها مبلغ اجاره به اندازه مشخص شده اضافه بشود. من نمیخواهم هزینه املاک هم بدم برای تمدید قرارداد اجاره بها خانه. چکار میتونم بکنم که هم هزینه نکنم هم از نظر قانونی بعدا موجر زیر حرفش نزنه؟

پاسخ

نمونه متن تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان در همین مطلب آورده شده است و شما می توانید پس از توافقات و شرایط جدید شامل مدت زمان قرارداد و اجاره بها در حضور دو نفر شاهد نسبت به پشت نویسی قرارداد اجاره خانه طبق مقررات و ضوابط کشور اقدام نموده و به امضای موجر، مستاجر و شاهدان برسانید. توجه فرمایید کسانی را بعنوان شاهد برای تمدید قولنامه اجاره خانه انتخاب نمایید که عنداللزوم در صورت بروز اختلاف در مراجع قضایی حضور یافته و شهادت دهند.

 

متن تمدید قرارداد اجاره خانه و منزل مسکونی را در بالا مشاهده کردید و اعتبار پشت نویسی اجاره نامه هم در بالا بیان شد اما اکیدا توصیه می شود جهت تمدید قرارداد اجاره خانه و آپارتمان به دفاتر معاملات املاک کشور که دارای کد رهگیری و پروانه کار هستند مراجعه کنید و از تمدید قرارداد اجاره به صورت دستی جدا خودداری کنید.

جدیدترین مطالب