مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

بهترین کفش فوتسال

بهترین کفش فوتسال جهان کدام مدل است؟ کفش فوتسال (فوتبال داخل سالن) باید استاندارد باشد تا پای ورزشکار آسیب نبیند و در این مقاله نکات خرید بهترین کفش های فوتسال جهان را به شما ورزشکاران معرفی خواهیم کرد. بهترین کفش فوتسال استاندارد به همراه نکات خرید کفش فوتسال در اینجا توضیح داده شده است و اگر قصد خرید کفش فوتسال از بهترین برندهای جهان را دارید با ما همراه باشید. بهترین کفش فوتسال برای شورت زدن باید تا حدودی قابلیت چسبندگی داشته باشد. چرا که اگر با کفش فوتسال مناسبی وارد سالن های ورزشی نشوید قطعا بارها لیز خواهید خورد. به دلیل اینکه فوتسال ورزشی است که نیاز به مانور در فضاهای کوچک دارد این قابلیت بسیار مهم است. اما نباید به گونه ای باشد که مزاحم اجرای حرکات توسط بازیکن شود.

 

نکات خرید کفش فوتسال

خرید کفش فوتسال برای همه شما که الان مشغول به بازی فوتسال چه بصورت حرفه ای و چه بصورت آماتور هستید همیشه بعنوان یک دغدغه اصلی محسوب می شود، توجه داشته باشید که در انتخاب و خرید کفش فوتسال هر شخصی معیارهای خاص خود را دارد در این مقاله سایت سماتک بهترین کفش فوتسال جهان بدون در نظر گرفتن قیمت ملاک اصلی محسوب می شود. بهتر است کفش فوتسال که انتخاب می کنید با مدل بازی شما تناسب داشته باشد. معمولا بازیکنانی که در خط حمله بازی می کنند نیاز دارند تا کفش هایی با رویه مسطح بپوشند تا در ضربه زدن آن ها به سمت دروازه مشکلی ایجاد نکند. برخی از کفش ها هستند که بند‌های آن ها به صورت مورب طراحی شده تا سطح بیشتری برای شوت زدن در اختیاز بازیکن قرار گیرد.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

بهترین جنس کفش فوتسال

جنس کفش فوتسال از اهمیت بسیاری برخوردار است و در اینجا ویژگی های بهترین جنس کفش فوتسال را برایتان می گوییم. کفی کفش فوتسال از مواد بادوامی ساخته می شوند. کفی این کفش های فوتسال باید چسبندگی معقولی داشته باشند تا در هنگام بازی روی پارکت و کفی سالن لیز نخورند. این کفش ها معمولا قابلیت استفاده برای خیابان و کفپوش های پارک ها را نیز دارا می باشد. جنس کفش های فوتسال معمولا از 2 نوع چرم طبیعی و چرم مصنوعی ساخته می‌شوند و هردوی این مواد مزایایی دارند. استفاده از چرم مصنوعی در کفش فوتسال باعث می‌شود تا کفش عمر و دوام بیشتری داشته باشند. در حالیکه کفش فوتسال چرم طبیعی از انعطاف بیشتری برخوردار است اما به گزارش سماتک با این حال بسیاری از مردم چرم مصنوعی را به دلیل ارزان تر بودن ترجیح می دهند.

 

معمولا کفش هایی که از کفی نازکی برخوردار هستند برای فوتسال مناسب تر می باشند. امروزه کفش های فوتسال از موادی ساخته می شوند که پتانسیل بالایی در زمینه کنترل توپ و چسبندگی با زمین دارند و در این کفش ها تیکه های از جنس پلاستیک بکار رفته تا از پنچه پاها در برابر ضربات و مصدومیت ها محافظت کند. کفش لغزنده سبب سر خوردن بازیکن در هنگام بازی خواهد شد و یک کفش فوتسال استاندارد باید تا جای ممکن از ایجاد آسیب دیگری و مصدومیت ورزشکار جلوگیری کند.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

وزن استاندارد کفش فوتسال

برای خرید کفش فوتسال باید مهمترین معیارها را بدانید که یکی از آنها دانستن وزن استاندارد کفش فوتسال است. در فوتسال همیشه توپ در حال تماس با کفش و پای بازیکنان است بدین جهت کفش فوتسال مناسب باید قابلیت تغییر جهت سریع در یک فضای محدود را برای بازیکن داشته باشد از این رو کفش های مخصوص فوتسال معمولا از جنس چرم و یا مخمل بدلیل افزایش قابلیت کنترل توپ ساخته می شوند. باید در نظر داشت که فوتسال ورزشی سرعتی است و مناسب ترین وزن استاندارد کفش فوتسال بین 220 الی 250 گرم بیشتر وزن نداشته باشد. باید بدانید که وزن استاندارد کفش فوتسال مقداری از وزن کفش های فوتبال بیشتر است. بهتر است کفش فوتسال قابلیت تهویه و عبور هوا را داشته باشد. برخی از بهترین کفش های فوتسال جهان راه های عبوری برای هوا روی خود دارند که کمک می کنند پا درون کفش کمتر عرق کند.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

بهترین کفش فوتسال برای شوت زدن

در ادامه با مهمترین ویژگی های بهترین کفش فوتسال برای شوت زدن آشنا خواهید شد:

 

افزایش سرعت ورزشکار

فوتسال یک ورزش با سرعت بالا می باشد، از این رو در این ورزش توپ همواره با پا در تماس می باشد. یک کفش فوتسال مناسب و خوب باید به ورزشکار این قابلیت را بدهد، تا علاوه بر تغییر جهت سریع در حین بازی بتواند توپ را در یک فضای کوچک به گردش در بیاورد. با توجه به این امر، عموما کفش های سالنی از موادی ساخته می شوند تا قابلیت کنترل توپ را افزایش دهند. استفاده از چرم جیر یا مخمل و یا میکروفایبرهای اینگونه از مواد (Suede or microfiber suede) باعث افزیش قابلیت کنترل توپ توسط کفش های سالنی می شود.

 

کاهش احتمال آسیب دیدگی

اگر چه این مسئله در انتهای موارد ذکر می شود، ولی یکی از مهترین فاکتورهای تاثیر گذار در کیفیت یک کتونی سالنی می باشد. کتونی های سالنی علاوه بر موارد ذکر شده باید تا حد امکان از بروز آسیب دیدگی در ورزشکار جلوگیری نماید. یک کتونی لغزنده باعث سر خوردن ورزشکار و همچنین پیچش پای ورزشکار در حین ورزش می شود. لذا، یک کتونی سالنی خوب تا حد امکان باید از بروز آسیب دیدگی جلوگیری نماید.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

وزن سبک و استاندارد

با توجه به سرعت بالای این ورزش یک کفش سبک برای فوتسال بهترین انتخاب می باشد. عموما یک کفش فوتسال با کیفیت، وزنی در حدود 220 تا 230 گرم دارد. یک طرح زیبا که دارای قسمت های اضافی و به اصطلاح آپشن های بیش از حد نمی باشد برای این ورزش مناسب می باشد.

 

قیمت

کتونی های سالنی و کفش های فوتسال در بازار ایران توسط تولید کنندگان مختلفی روانه بازار می شود، که البته بیشتر این کتونی ها کپی مدل های خارجی می باشد. یکی از کتونی های کپی شده در بازار ایران که از قدیم در بازار ایران یافت می شود کتونی تایگر می باشد که در حال حاضر توسط تولید کنندگان مختلفی تولید می شود و قیمت آن برحسب مواد بکار رفته در آن متغییر می باشد. یکی دیگر از عواملی که در انتخاب کتونی سالنی می تواند تاثیر گذار باشد، پست بازی ورزشکار، بعنوان مثال دروازه بان، دفاع یا مهاجم، است.

 

قابلیت کنترل

عموما، یک کفش با کفی نسبتا نازک، به منظور حرکات سریع در فوتسال، برای این ورزش مناسب می باشد. بعضی از کفی های کتونی های سالنی از مواد لاستیکی ساخته شده از صمغ (Gum Rubber) تولید می شوند. کفی کفش های فوتسال باید علاوه بر قابلیت کنترل بالای توپ، قابلیت چنگ زنی خوبی با سطح زمین داشته باشند. به منظور دستیابی به این هدف، بعضی از کفش های سالنی شامل تکه ای از مواد لاستیکی می باشد، که حول ناحیه سرپنجه ها را پوشانده است.

 


حتما بخوانید: قوانین کامل بازی فوتسال


 

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

اجزاء تشکیل دهنده کفش فوتسال

کفش فوتسال از 15 جزء تشکیل شده است:

 

آستر : تکه پارچه نرمی که در درون کفش به جهت بالا بردن میزان راحتی پا در داخل کفش قرار داده می شود.

 

پاشنه کفش (پنل) : این قسمت بخشی از کفش است که برای محافظت از پاشنه پا در کفش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بند کفش : در قسمت رویه کفش تعبیه شده و برای محکم نمودن کفش در پای بازیکنان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کفی کفش : این قسمت جزء قسمت لایه دورنی کفش است که برای راحتی پا و حمایت از قوس داخل پا در هنگام بازی در کفش نصب می شود.

 

پنجه کفش : این قسمت به جهت اینکه بازیکن همواره در حال دویدن است و پاها نیاز به انعطاف در داخل کفش دارند در کفش نسب می شود.

 

کلاهک سر پنجه کفش : این تکه به جهت نقویت قسمت جلوی نوک کفش بر روی آن نصب می شود.

 

رویه کفش : این قسمت معمولا از چرم طبیعی و یا چرم مصتوعی تهیه و ساخته وبر روی کفش نصب می شود.

 

زیره کفش : شامل سه قسمت داخلی ، بیرونی و میانی است که در کفش فوتسال از نوع نازکتر آن به جهت سبک شدن کفش استفاده می شود.

 

قالب زیره کفش : در قسمت زیر کفی کفش قرار می گیرد و شکل ظاهری کفش را مشخص می کند.

 

لایه میانی زیره کفش : بین کفی کفش و قسمت بیرونی زیره کفش قرار می گیرد و جذب فشار در هنگام دویدن را انجام می دهد.

 

طوق : این قسمت به شکل پد است که جهت راحتی و حفاظت از قوزک پا در کفش نصب می شود.

 

زبانه کفش : این قسمت از یک لایه نازک پد تهیه شده که یه سبب احساس لمس توپ با کفش نصب می شود.

 

محافظ پاشنه : این جزء از جنس پلاستیک است و حفاظت پاشنه و قوزک پا را انجام می دهد.

 

عاج کفش : این قسمت برجستگی های موجود بر زیر کفش است که در باید مانع از لغزیدن و سر خوردن ورزشکار در هنگام بازی شود.

 

پوسته خارجی زیره کفش : قسمتی است که کف زمین در ارتباط است که در ساختار کفش فوتسال نقش کلیدی را دارد و وظیفه این قسمت ایجاد چسبندگی مناسب کفش با سطح زمین است.

 

برند های معروف کفش فوتسال

انتخاب بهترین برند کفش فوتسال شاید برای بسیاری از شما نوجوانان و جوانان فعال در رشته فوتسال سخت و مشکل باشد و ما در این مقاله بهترین برند های معروف کفش فوتسال جهان را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. بهترین برند کفش فوتسال عبارتند از:

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

کفش فوتسال آدیداس

کفش فوتسال برند آدیداس بسیار عالس است و سبک طراحی کفش های فوتسال آدیداس معمولا دارای پوزه ای باریک و بیشتر مناسب پاهای معمولی هست و کمتر میشه داخل مدل های مختلف این برند کفشی را پیدا کرد که قالب و رویه ای مناسب پاهای پهن داشته باشد ولی با این وجود هستند مدل های کفش فوتسال آدیداس که برای پای پهن مناسب باشد. کفش فوتسال آدیداس ایکس 15.3 چرم همانند مدل 15.1 نسخه چمن خود دارای رویه بسیار نرم و منعطف از جنس چرم مصنوعی هست که گزینه ایده آل برای جا باز کردن و انعطاف ویژه پاهای پهن است. کفش فوتسال سری ace آدیداس میشه با جستجوی خوب چند مدل کفش رو داخلش معرفی کرد ولی سری x رو پیشنهاد نمی کنم چون اکثرا دارای پوزه و شکلی باریک و معمولی هستند. آدیداس copa و آدیداس classic نیز دو سری دیگر آدیداس هستند که البته در ایران کمتر پیدا میشه ولی در صورت دسترسی گزینه های خوبی رو بواسطه رویه چرمی آن میتوانید داخلش پیدا کنید. کفش فوتسال آدیداس ایس 16.3 چرم نیز همانند مدل بالا نسخه فوتسالی از مدل 16.1 فوتبال چرم هست که در داشتن ویژگی بروز بودن و تعهد به اصالت کفش های با رویه چرم مثال زدنی است این مدل کفش برخلاف مدل بالا از چرم طبیعی هست که قاعدتا کیفیت بهتری خواهد داشت.

 

کفش فوتسال پوما

کفش فوتسال برند پوما یکی از بهترین کفش های فوتسال جهان را تولید می کند. در میان برند پوما که البته کفش های فوتسال این برند چندان استقبالی از ان در ایران نمیشود و یا بهتر است بگوییم که زیر سایه نایک و آدیداس است ، نیز مدل هایی هستند که بخاطر جنس و فرم کفش مناسب پاهای پهن هستند. کفش فوتسال سری evopower و سری five دو سری هستند که میتوان در آن کفش مناسب فوتسال را پیدا کرد. کفش فوتسال پوما اینویکتو سالا چرم در واقع نسخه کفشی با طراحی سنتی برای راحتی و دوام است ، تلفیق چرم طبیعی در جلو و روکش مخملی و نرم در میانه و بدنه با الیاف مصنوعی و سبک در عقب کفش از اینویکتو سالا کفشی نمونه برای پاهای عریض و پهن ساخته که هرآنچه از یک کفش را انتظار دارید میتوانید در آن پیدا کنید ، انعطاف در جلو برای جا باز کردن ، میانه نرم و راحت و عقب سبک و عالی از جمله ویژگی های بارز این مدل کفش فوتسال پوما هست.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

کفش فوتسال نایک

کفش فوتسال برند نایک در میان سری های مختلف خود تفاوت قالب خوبی دارد و با کمی جستجو به راحتی می توان کفش مناسب پاهای پهن با رویه ی منعطف را پیدا کرد. بهترین کفش های فوتسال نایک به ترتیب سری های تمپو و مجیستا هستند که میشه داخل مدل های متعدد و متنوع این برند کفش فوتسال مناسب پاهای خود را پیدا کرده و خریداری کنید، علی الخصوص در سری کفش فوتسال نایک تمپو که گزینه های زیادی رو میشه داخل آن پیدا کرد.

 

کفش فوتسال جوما

کفش فوتسال برند اسپانیایی جوما در میان فوتسالیست ها به تولید کفش های بادوام ، منعطف و راحت شناخته شده است و هر وقت به یک فوتسالیست حرفه ای بگویید که چه کفشی از همه بیشتر راحتی رو باهاش تجربه کرده ای مطمئنا کفش فوتسال جوما رو نام میبرند. استفاده از چرم طبیعی خوب در رویه و میانه کفش فوتسال جوما، استفاده از الیاف پارچه ای بسیار نرم در ساختار داخلی کفش فوتسال برند پوما، و انعطاف بسیار خوب گوشه گوشه کفش فوتسال پوما از جمله اصول اساسی جوما در طراحی بهترین کفش سالنی جهان است. کفش فوتسال جوما super regate اگر چه در ساخت آن از چرم استفاده نشده ولی آنقدر هنرمندانه از الیاف منعطف و منفذ دار در آن استفاده شده که دست کمی از کفش های چرمی ندارد ، قالب کفش نیز برای پاهای پهن مناسب است و پوزه باریکی ندارد زیره کفش نیز بواسطه فوم جذب شوک بخوبی وزن بازیکن را تحمل و کمترین فشار را به پا وارد می کند.

مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان (نکات خرید و بهترین برند)

کفش فوتسال میزانو

کفش فوتسال میزانو همانند شاهکار های خود در زمین فوتبال در زمینه فوتسال نیز حرفی برای گفتن دارد و اینجا نیز با استفاده هنرمندانه از چرم طبیعی در کفش ، انعطاف و راحتی فوق العاده ای را خصوصا برای پاهای پهن فراهم می کند. عمده کفش های فوتسال میزانو در این برند ژاپنی در سری sala خلاصه میشود که خود به مدل های مختلفی تقسیم میشود ، sala premium ، sala club و sala calssic از جمله بهترین کفش های فوتسال برند میزانو هستند.

 

—————————

بهترین کفش فوتسال جهان را در بالا به شما معرفی کرده ایم تا اگر قصد خرید بهترین کفش فوتسال برای شوت زدن را دارید سردرگم نشوید. توصیه می شود به راهنمای خرید کفش فوتسال توجه کرده و همچنین مشخصات بهترین کفش های فوتسال جهان در سال جدید میلادی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین کفش سالنی جهان را انتخاب و خریداری کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب