چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

 

چالش مانکن از کجا آمده بود؟ چالش مانکن چیست؟ آیا تب چالش مانکن یک بیماری مسری است؟ تب چالش مانکن که مانند یک بیماری مسری می باشد کاربران دنیای مجازی را گرفتار خود کرده است در حالی که فقط یک ویدئو می باشد که در آن افراد بدون حرکت هستند که این بی حرکت بودن برای چند دقیقه می باشد. اطلاعات کامل چالش مانکن را برای شما تهیه کرده ایم.

 

چالش مانکن

عمرش به یک ماه هم نمی‌رسد اما دنیا و فضای مجازی را به تسخیر در آورده است و همه از جوان و پیر و هنرمند و تاجر گرفته تا سیاستمدار و ورزشکار را درگیر خود کرده است.

 

تب چالش مانکن مثل یک بیماری مسری کاربران دنیای مجازی را گرفتار خود کرده است به گونه‌ای که این ابتکار بی هدف، عجیب و ساده آن‌قدر به مذاق کاربران دنیای مجازی خوش آمده که همه به فکر تولید ویدئوهایی از «جمع‌های فریز» شده خود افتادند.

 

ویدئوهایی که در آن افراد بدون حرکت هستند گویی برای چند ثانیه برق فشار قوی آنان را خشک کرده است!

 

چالش مانکن مدتی نه آنچنان طولانی است که در فضای مجازی و بین تعداد معدودی از اقشار مردم خصوصا دانشجویان رواج یافته است تا آنجا که تعدادی پزشک و پرستار در اتاق عمل این چالش را اجرا کردند که البته با واکنش های زیادی همراه بود. در ادامه ایمیل اطلاعات جالبی در مورد چالش مانکن را شما دوستان از نظر خواهید گذراند.

 

چالش مانکن چیست؟

چالش مانکن، نام یک رویداد ویدئویی است که در آن افراد ثابت و بدون حرکت می‌ایستند و یک نفر این حالت را فیلم‌برداری می‌کند. معمولا این پدیده نوظهور با آهنگ «بیتلز سیاه» همراه است و با هشتگ در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

 

به تازگی اما فیلمی از اتاق عمل زایمان منتشر شده که تیم پزشکی در این اتاق به چالش مانکن پیوسته اند و از خود فیلم گرفته اند!

 

همه چیز در مورد پیدایش و رواج چالش مانکن

این فیلم اینگونه نشان می‌دهد که یک تیم جراحی در حین انجام سزارین در اتاق عمل اقدام به ضبط چالش مانکن کرده‌اند! درست زمانی که شاید ثانیه هایش برای نجات جان مادر ضروری باشد و هر لحظه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به مادر و نوزادش وارد کند.

 

آنطور که در فیلم معلوم است، درست وقتی که دست جراح کاملا خونی است و مشخص است در حال بخیه کردم شکم مادر است همه در اتاق زایمان ثابت می‌ایستند و یک نفر با پخش آهنگ پس زمینه شروع به فیلم‌برداری می‌کند.

 

پرستاری در تصویر در حال آماده کردن آمپول برای تزریق است که معلوم نیست دیر تزریق شده آن چه بلایی به سر مادر می‌آورد، پزشکی در حال بخیه کردن بی حرکت و بی توجه به زمان از دست رفته به مانکن و سوژه برنامه تبدیل شده است. در پس زمینه صدای جیغ های نوزاد به گوش می رسد که یک پرستار بی توجه به این فریاد ها به فکر برپایی چالشش است.

 

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

 

چالش مانکن از کجا شروع شد؟
اما این چالش از کجا آمده بود؟ «پیت فریتز» کاپیتان ۲۹ ساله تیم «بیس‌بال» دانشگاه بوستون از سال ۲۰۱۲ مبتلا به بیماری «ای ال اس» شد. او نخستین کسی بود که چالش سطل یخ را برای حمایت از بیماران مبتلا به «ای ال اس» مطرح و از دوستانش دعوت کرد تا این حرکت را برای حمایت از مبتلایان به این بیماری انجام دهند؛ اما طولی نکشید که این دعوت به حرکتی جهانی تبدیل شد.

 

«ای ال اس» چیست؟
«ای ال اس» یک بیماری است که منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات (به ویژه عضلات مخطط) می‌شود و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود؛ به گونه‌ای که توانایی هرگونه حرکتی از فرد سلب خواهد شد. معمولاً مبتلایان به این بیماری مدت زمان زیادی زنده نمی‌مانند. افراد مبتلا به این بیماری دچار ناتوانی‌های حرکتی می‌شوند و سه تا پنج سال پس از ابتلا به بیماری جانشان را از دست می‌دهند.

 

مهم‌ترین مانع پیش روی این بیماران، ناتوانی در سخن‌گفتن یا برقراری ارتباط با محیط بیرون است. ساده‌ترین روش ارتباط استفاده از یک جدول حروف جلوی تخت بیمار و گرفتن علامت چشم از او هنگام اشاره به حرف مورد نظر است. سپس با توجه به تجربه، پرستار باید حدس بزند که بیمار چه می‌خواهد. البته این روش بیشتر برای کارهای ابتدایی پاسخگوست. سال‌هاست دستگاه‌هایی برای حل این مشکل به بازار آمده که می‌توانند با ردیابی حرکت چشم، آن را به مختصات تبدیل و برای کاربر اجازه تعامل ساده با رایانه را فراهم کنند. این‌گونه دستگاه‌ها فعلاً قیمتی بین ۶ تا ۱۰ هزار دلار دارند و در ایران با توجه به موانع مالی هنوز کاربردی نشدند. البته چند پروژه برای کمک به بیماران ایرانی در دست اجراست که از آن جمله پروژه دستگاه ارتباط با بیمار «زیگورات» است.

 

بر اساس آمار در مقیاس جهانی حدود ۳۵۰ هزار نفر از این بیماری رنج می‌برند. از آنجا که هزینه‌های درمان این بیماری بسیار بالاست، چالشی با عنوان «سطل یخ» طراحی شد تا کمک به آن‌هایی باشد که از « ای ال اس» رنج می‌برند. اما معروف‌ترین فرد مبتلا به این بیماری «استیون هاوکینگ» فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته است که اتفاقا معادلات علمی را بر هم زده و خیلی بیشتر از پنج سال تخمینی پزشکان پس از آگاهی از ابتلا به ای ال اس، عمر کرده است.

 

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

 

سلبریتی‌هایی که مانکن شدند

چالش مانکن با حضور سلبریتی‌هایی مثل کریستیانو رونالدو، ادل و… پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای پیدا کرد حتی در جریان اهدای نشان آزادی توسط باراک اوباما به ۲۱ نفر در کاخ سفید، همین چالش برگزار شد، اما پرطرفدارترین این ویدئوها مربوط به تیم‌های ورزشی بزرگ دنیاست که در رختکن، سالن بدن‌سازی و حتی در زمین بازی تصاویر جالبی را از چهره‌های بدون حرکت خود ثبت و منتشر کرده‌اند.

 

در ایران نیز بسیاری از بازیگران همچون بهنوش طباطبایی و حسام نواب صفوی و ستاره‌های فوتبال به چالش مانکن پیوسته‌اند.

 

معروفترین چالش مانکن

اخیرا کلیپی از چالش مانکن در شهر شیراز منتشر شد که بیشترین بازدید را در بین کمپین مانکن‌ها به خود اختصاص داد.

در این کلیپ تعدادی از افراد مختلف جامعه با لباس‌های متفاوت در پوزیشن‌های مختلف مانند مجسمه بدون تحرک ایستاده‌اند اما یکی از پربازدیدترین کلیپ چالش مانکن نسخه غربی مربوط به رختکن بازیکنان تیم ملی فوتبال اسپانیا می‌باشد.

 

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

 

این کلیپ بسیار هنرمندانه با ایده‌های خلاق تهیه شده است. در میان ستاره های فوتبال ایران نیز تیم تراکتورسازی بعد از به ثمررساندن گل‌های مسابقه با برق نوین شیراز، این چالش را در زمین به اجرا گذاشتند و لحظات شگفت‌انگیزی را برای تماشاگران و البته لنزهای دوربین به وجود آوردند.

 

چالش مانکن چیست | تاریخچه چالش مانکن

جدیدترین مطالب