علت کشته شدن سردار سلیمانی | جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

علت کشته شدن سردار سلیمانی | جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

علت کشته شدن سردار سلیمانی

سردار سلیمانی بامداد امروز جمعه 13 دی ماه 98 به مقام شهادت نائل آمد و جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی حمله بالگردها به خودروی حامل ایشان بوده است. فرمانده سپاه قدس، حاج قاسم سلیمانی و چند نفر از همراهان ایشان بامداد جمعه 13 دی ماه 1398 در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، خبر شهادت سردار سلیمانی را تائید کرده و وزارت دفاع آمریکا گفته این کار به دستور دونالد ترامپ انجام شده است. خبرگزاری رویترز هم به نقل از احمد الاسدی، یک سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراقی خبر کشته شدن سردار سلیمانی را تأیید کرده است. الحمد الاسدی گفته است دشمن آمریکایی و اسرائیلی مسئول قتل دو مجاهد، ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی هستند.

 

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

علت کشته شدن سردار سلیمانی | جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه سیزدهم دی 98 خبر کشته شدن و به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی اعلام شد. صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. گفته می‌شود ابومهدی مهندس و شماری از فرماندهان ارشد حشد الشعبی برای استقبال از شهید حاج قاسم سلیمانی که احتمالا از سوریه یا لبنان به عراق سفر کرده بود به فرودگاه بین المللی بغداد رفته بودند. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 

سفیر ایران در عراق در رابطه با واکنش عراقی ها به خبر شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: از ساعات اولیه بامداد جمعه زمانی که خبر حدود ساعت دو و نیم یا 3 بامداد منعکس شد مقامات و مسئولان عراقی و شخصیت ها در حال تماس با ما بودند و می خواستند به سفارت ایران بیایند که من خواهش کردم اجازه دهند کارهای ما برای انتقال پیکر انجام شود. در حال هماهنگی برای انتقال پیکر شهدا به جمهوری اسلامی ایران هستیم که ان شاءالله در اسرع وقت این اقدام انجام شود.

علت کشته شدن سردار سلیمانی | جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

چگونگی شهادت سردار سلیمانی

سپاه پاسداران ایران اسلامی در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید. در حدود ساعت یک بامداد امروز جمعه دو خودرو که شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را از فرودگاه بغداد به شهر بغداد انتقال می دادند مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفتند و همه سرنشینان که 10 نفر از همراهان و محافظان شهید المهندس و شهید قاسم سلیمانی بودند تماما به شهادت رسیدند. سفیر ایران در عراق اعلام کرده است که تمام 10 نفر همراه سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند.

 

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

 

ساعاتی قبل، رسانه‌های عراقی از اصابت دست‌کم سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. اندکی بعدتر مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است. سازمان الحشد الشعبی ساعاتی بعدتر اعلام کرد مسئول تشریفات و روابط عمومی این سازمان در این حمله به شهادت رسیده است. مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

علت کشته شدن سردار سلیمانی | جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

سردار سلیمانی بدست چه کسی به شهادت رسید؟

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. وزارت دفاع آمریکا روز جمعه درباره حمله به کاروان سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا به دستور ترامپ با کشتن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.

پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفته سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود. وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه، از اعتراضات ضد آمریکایی مقابل سفارت امریکا در عراق به عنوان حمله به سفارت امریکا یاد کرده و مدعی شده این اقدام به دستور سردار سلیمانی صادر شده است. در پایان این بیانیه آمده است که هدف از این حمله جلوگیری از برنامه‌های آتی ایران برای حمله بود. ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای حراست از مردم و منافع مان در سراسر جهان انجام خواهد داد.

 

………………………….

در پایان شهادت سردار قاسم سلیمانی را خدمت عموم مردم ایران و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای تسلیت عرض می نماییم.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب