عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

زیبایی های طبیعت افغانستان از دیدگان هیچ توریست و جهانگردی پوشیده نیست و بدون شک افغانستان یکی از کشورهایی است که طبیعت زیبایی دارد. عکس های طبیعت زیبای افغانستان کشوری که نه تنها مردم مهمان نواز را در خود جای داده است، بلکه مناظر بکر و دره های خیره کننده ای را نیز در خود جای داده است که زمانی بخشی از جاده تاریخی ابریشم بوده است را در سایت سماتک مشاهده خواهید کرد.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

افغانستان با مرکزیت کابل همیشه مشکلات امنیتی داشته است اما زندگی در این کشور ادامه دارد. کابل شهری با زیبایی های طبیعی یک کلان شهر شلوغ و پر هرج و مرج است که در آن همیشه زندگی در جریان است. برای اکثریت مردم جهان، شنیدن نام افغانستان تصاویری از جنگ، تروریسم، ناآرامی های سیاسی، و دولتی تقریباً شکست خورده را به ذهن متبادر می کند که شاخص توسعه آن در جهان به شدت پایین است. با طبیعت زیبای افغانستان به روایت تصویر همراه ما باشید.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

مقاله درباره طبیعت افغانستان

افغانستان، سرزمینی پوشیده از رمز و راز و آراسته به زیبایی ناهموار، قرن هاست که ماجراجویان را مجذوب خود کرده است. فراتر از سرفصل‌های درگیری و نزاع، کشوری با میراث فرهنگی غنی و مناظر شگفت‌انگیز است. آغاز سفر در افغانستان، تابلویی از تاریخ باستان، مهمان نوازی گرم، و مناظر خیره کننده را به نمایش می گذارد. در این مقاله، طبیعت زیبای افغانستان را بررسی می‌کنیم. از رد پای اسکندر مقدونی گرفته تا میراث بزرگ بودایی و مساجد تاریخی شگفت‌انگیز در کنار طبیعت بکر و منحصر به فرد افغانستان، باعث شده است توریست های زیادی به این کشور سفر کنند.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

پنجشیر طبیعت افغانستان

دره پنجشیر که تنها در 65 کیلومتری شمال شرق کابل قرار دارد، یک دژ طبیعی و تقریباً تنها مکان در افغانستان است که حداقل در طول 40 سال جنگ اخیر هرگز توسط کسی تصرف نشده است. این مکان به دلیل کوهستانی بودن دارای دیدنی های طبیعی بسیاری است که در چند سال اخیر طالبان آن را نا آرام کرده است.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت دره پنجشیر افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

شگفتی های طبیعت در افغانستان

افغانستان گنجینه ای از شگفتی های طبیعی و باستانی و گواهی بر اهمیت تاریخی بودن آن است. شهر هرات با معماری مسحورکننده اسلامی و بناهای معروف دوران تیموری، دریچه ای به گذشته باشکوه این کشور ارائه می دهد. دره شگفت‌انگیز بامیان که زمانی محل نگهداری مجسمه‌های نمادین بودا بود، بازدیدکنندگان را به کاوش در غارها و مکان‌های باستان‌شناسی دعوت می‌کند. شهر باستانی بلخ که به “مادر شهرها” معروف است، غرق در تاریخ است و قدمت آن به بیش از 5000 سال می رسد. این جواهرات فرهنگی نگاهی اجمالی به میراث غنی افغانستان و انعطاف پذیری مردم آن دارد.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

زیباترین طبیعت افغانستان

عکس های طبیعت افغانستان مجموعه ای خیره کننده از شگفتی های طبیعی است. رشته کوه هندوکش، با قله‌های پوشیده از برف و دره‌های شگفت‌انگیز، بهشتی برای کوهنوردانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. پارک ملی بند امیر، مجموعه ای از دریاچه های لاجوردی که در میان صخره های سر به فلک کشیده، بازدیدکنندگان را با زیبایی بکر خود مجذوب می کند. برای کسانی که به دنبال آرامش هستند، زیبایی آرام کوه‌های پامیر، با دریاچه‌های درخشان و چمن‌زارهای چرخان، یک تفریح ایده‌آل را فراهم می‌کند.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت زیبای افغانستان به روایت تصویر

علیرغم چالش هایی که مردم افغانستان با آن مواجه هستند، آنان به خاطر مهمان نوازی و خونگرم بودن شان شناخته شده هستند. افغان‌ها یک سنت ریشه‌دار دارند که از مهمانان با آغوش باز استقبال می‌کنند و صمیمیت واقعی خود را نشان می‌دهند. مسافران و توریست ها پس از سفر به این کشور، اغلب خود را غرق در زندگی روزمره مردم محلی می‌بینند که در بازارها چای می‌نوشند و برای یکدیگر داستان تعریف می کنند.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

زیبایی های طبیعت افغانستان

سفر به افغانستان و تماشای طبیعت زیبای این کشور بدون چالش نیست و اولویت دادن به ایمنی و رعایت توصیه های سفر بسیار مهم است. با این حال، برای کسانی که روحیه ماجراجویی دارند، افغانستان یک سفر منحصر به فرد را ارائه می دهد. سفر به افغانستان برای تحقیق و تفحص از لایه‌های تاریخ غنی آن، کشف مناظر طبیعی شگفت‌انگیز و ارتباط با مردم این کشور شاید خالی از لطف نباشد.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت بامیان افغانستان

یکی از باورنکردنی ترین جاهای دیدنی در افغانستان بامیان است. بامیان که دارای میراث بزرگ بودایی و برخی از حماسی‌ترین کوه‌های آسیای مرکزی است، یکی از امن‌ترین مکان‌ها در افغانستان بوده است که شاید این روزها دیگر امنیت سابق را نداشته باشد. غارهای بامیان اشکال مختلفی دارند و در داخل بسیاری از آثار نقاشی دیواری زیبایی دیده می شود که آنها را با غارهای معاصر سین کیانگ چین پیوند می دهد. برخی از این نقاشی‌ها نیز قبل از سال 2001 از بین رفتند. تجزیه و تحلیل نقاشی‌های دیواری استفاده از رنگ‌های روغنی را نشان داد و نقاشی‌های دیواری قرن هفتم را به یکی از اولین نمونه‌های نقاشی رنگ روغن در جهان تبدیل کرد. این منطقه و بقایای باستان شناسی در فهرست یونسکو قرار گرفتند.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت افغانستان بدخشان

بدخشان، منطقه‌ای تاریخی در شمال شرقی افغانستان، که تقریباً دربرگیرنده‌ رشته کوه های شمالی هندوکش است و عمدتاً توسط رودخانه کوکچه تخلیه می‌شود. یخچال های طبیعی کوهستانی و دریاچه های یخچالی در ارتفاعات بالاتر منطقه بدخشان افغانستان یافت می شوند. نام بدخشان برای اولین بار در نوشته‌های چینی قرن هفتم و هشتم میلادی به چشم خورد که پیش از آن این منطقه به‌طور متوالی توسط هفتالی‌ها، ترک‌ها و اعراب اداره می‌شد.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس بند امیر افغانستان

بند امیر یکی از توریستی ترین مکان های طبیعی افغانستان است و یکی از مکان های دیدنی این کشور نیز می باشد. نزدیکترین مکان به پارک ملی بند امیر بامیان است. ابتدا باید به این شهر سفر کنید و سپس راهی به این پارک زیبا شوید. دریاچه های زیبا و مناظر کوهستانی زیادی را در اینجا خواهید دید. دریاچه های متعددی در بند امیر وجود دارد. برای بازدید کامل از این مکان به وسیله نقلیه نیاز دارید.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

چشمه آب گرم پایموری افغانستان

چشمه آبگرم پایموری یکی از مناظر زیبای شهر بامیان است. همچنین به شهر زهک افغانستان نزدیک است. اگر دوست دارید مناظر زیبای نزدیک شهر را ببینید، این فرصت خوبی برای شما خواهد بود. چشمه آب گرم پایموری مکان بسیار زیبا با طبیعت بکر است اما مطمئناً بسیار زیبا است و همچنین مکان خوبی برای دوری از جمعیت شهر برای مدتی است. همچنین خرابه‌های ضحاک در نزدیکی این شهر وجود دارد که می‌توانید چند دقیقه ای در آنجا پیاده‌روی کنید.

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس طبیعت بامیان افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت زیبای بدخشان افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

قندهار قدیم

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

عکس های طبیعت افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

طبیعت بند امیر افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

تصاویر از طبیعت افغانستان

عکس های طبیعت زیبای افغانستان

کوه بامیان افغانستان

 

تصاویر از طبیعت زیبای افغانستان را در این نوشتار تقدیم حضورتان کردیم و جالب است بدانید که در سمت غرب این کشور، شهر هرات، پایتخت فرهنگی افغانستان را دارید و قدیمی‌ترین کاروانسراها، مساجد، قلعه‌ها و مدارس را در آنجا می توانید نظاره کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب