امام محمد باقر چندمین امام است | امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر چندمین امام است | امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر چندمین امام است

امام محمد باقر علیه السلام یکی از امامان شیعیان است و در مورد اینکه امام محمد باقر چندمین امام است و امام محمد باقر فرزند کیست در ادامه این بخش توضیحاتی را بیان کرده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد. امام محمد باقر ع یکی از عالم ترین امامان بوده اند که ایشان باقرالعلوم لقب گرفته اند و به دلیل علم سرشاری که داشتند و پاسخ هر سوالی را منطقی و صحیح می دانند و امروز که روز شهادت امام محمدباقر علیه السلام است به شما عزیزان خواهیم گفت که امام محمد باقر چندمین امام هستند و باید بدانید که ایشان در سن 38 سالگی به امامت رسیدند.

امام محمد باقر چندمین امام است | امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر علیه السلام پنجمین امام مسلمانان جهان هستند که در طول عمر خود به تبلیغ و ترویج اسلام پرداختند و به دلیل اینکه بالاترین میزان دانش و آگاهی را در میان مردم دوران خلافت شان داشتند لقب باقرالعلوم درخور ایشان بوده است. پنجمین امام و پیشوای مسلمانان پس از اینکه در سن 38 سالگی به امامت رسیدند نهایت تلاش خود را در راه تبلیغ دین اسلام به کار گرفتند و همانطور که می دانید شجره نامه این امام بزرگوار هم از طرف پدرشان و هم از طرف مادرشان به حضرت زهرا سلام الله علیها و شجره نبوی منتهی می شود.

امام محمد باقر چندمین امام است | امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر علیه السلام پس از امام سجاد ع به مقام امامت رسیدند و پدر بزرگوار ایشان که چهارمین امام شیعیان بوده اند در سن 58 سالگی به شهادت رسیدند و پس از وفات ایشان، فرزندشان امام محمد باقر که پنجمین امام ما مسلمان ها هستند به عنوان پنجمین امام معصوم مسلمانان به امامت رسیدند. امام محمد باقر فرزند علی ابن الحسین، زین العابدین (امام سجاد) بوده اند که ایشان پس از حدود نوزده سال امامت سرانجام در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند. امام محمد باقر علیه السلام فرزند امام زین العابدین و فاطمه بنت حسن بن علی می باشند که شجره نبوی دارند و پدر و مادر امام محمد باقر، هر دو از نوه های حضرت زهرا س بودند.

 


حتما بخوانید: نوحه های شهادت امام محمد باقر


 

امام محمد باقر چندمین امام است | امام محمد باقر فرزند کیست

امام محمد باقر فرزند چهارمین امام مسلمانان در سن 57 سالگی به دست ابراهیم بن ولید عبدالملک به شهادت رسیدند که علت شهادت امام باقر علیه السلام خورانیدن زهری بود که توسط ابراهیم بن ولید عبدالملک تهیه و در در دوران خلافت هشام بن عبدالملک به ایشان خورانیده شد. ایشان به فرزندشان امام جعفر صادق وصیت کرده بودند که مرا در لباسى که روز جمعه با آن نماز مى‌‏خواندم کفن کن و عمامع ام را بر سرم بپیچ و قبرم را چهارگوش کن و به اندازه چهار انگشت از زمین، بلند گردان، هنگام دفن، بندهاى کفنم را باز کن. امام محمد باقر (ع) دارای 7 فرزند بوده اند که شامل 5 پسر و 2 دختر می باشد. جعفر، عبد الله، ابراهیم، عبید الله و على پسران ایشان و زینب و ام سلمه دختران ایشان بوده اند. در پایان باید دانید که زید بن علی بن الحسین و امام محمد باقر علیه السلام دو برادر بودند که هر دوی آنها فرزند امام سجاد علیه السلام می باشند.

 

امام محمد باقر چندمین امام است و امام محمد باقر فرزند کیست یکی از ساده ترین و در عین حال مهمترین چیزهایی است که یک مسلمان باید بداند و از پروردگار متعال سپاسگزاریم که برای راهنمایی و هدایت انسان ها، امامان معصوم را برگزیده است.

جدیدترین مطالب