چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ – گوگل مپ – تلگرام – پیامک

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ – گوگل مپ – تلگرام – پیامک

طریقه ارسال لوکیشن در واتساپ، گوگل مپ، تلگرام و پیامک را در این بخش از سایت سماتک توضیح داده ایم و حالا اگر همسر یا دیگران می خواهند موقعیت مکانی شما را بدانند، پاسخ به سوال چگونه لوکیشن بفرستیم را به شما کاربر گرامی خواهیم داد.

 

چگونه لوکیشن بفرستیم

فرستادن لوکیشن برای دیگران و دوستان تان بسیار ساده بوده و از طریق برنامه هایی همچون واتساپ، گوگل مپ و … امکان پذیر است؛ حالا می خواهید بدانیم که چگونه لوکیشن بفرستیم تا دوست مان جای ما را پیدا کند. شاید به نظر شما خنده آور باشد، اما من حتی وقتی ماشینم را جایی پارک می‌کنم، برای اینکه هنگام بازگشت آن را گم نکنم، لوکیشن ماشینم را برای خودم می‌فرستم. همچنین یکی دیگر از مزایای ارسال لوکیشن (موقعیت مکانی) وقتی است که فرزند، همسر یا عزیزانتان در راه هستند و قصد دارید هر لحظه از موقعیت شان باخبر شوید، می‌توانید از قابلیت اشتراک گذاری لوکیشن به صورت لایو استفاده کنید.

 

هنگام خرید کالا، استفاده از اپلیکیشن‌های جابجایی مسافر، سفارش آنلاین غذا و سایر موارد این‌چنینی نیز گوگل مپ در خود اپلیکیشن باز می‌شود و شما باید لوکیشن تان را در آنجا مشخص کنید. گاهی نیاز دارید تا موقعیت دقیق خود را به شخصی که شهر یا خانه شما را نمی‌شناسد، ارسال کنید. به اشتراک گذاری مکانی که در آن حضور دارید در بعضی شرایط می‌تواند بسیار مفید باشد. مخصوصا زمانی که آدرس را گم کرده‌اید و یا ماشین شما در گوشه‌ای از خیابان خراب شده و نیاز دارید تا آدرس دقیق خود را برای دوستان یا خانواده خود ارسال کنید، به جای اینکه تلاش کنید تا آدرس را برای دوستان تان توضیح دهید، می‌توانید به راحتی مکان خود را با استفاده از گوشی هوشمند و از طریق پیام رسان های تلگرام یا واتساپ و همچنین گوگل مپ یا حتی از طریق فرستادن یک پیامک برای آنها ارسال کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ

ارسال لوکیشن از طریق واتساپ برای شما ممکن است کار بسیار راحتی باشد اما همزمان می‌تواند برای برخی دیگر هم سوال باشد که چگونه در واتساپ موقعیت مکانی مان را برای دیگران بفرستیم. این روزها بر روی بحث امنیت اطلاعات و حفاظت از حریم خصوصی کاربران همانند عدم سوءاستفاده از موقعیت مکانی آن‌ها تاکید ویژه‌ای می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است کاربران بخواهند موقعیت جغرافیایی خود را با خانواده، دوستان و یا هر فرد دیگری به اشتراک بگذارند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های اپلیکیشن واتساپ مربوط به ایجاد امکان به اشتراک گذاشتن موقعیت‌های مکانی خاص می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که در رستورانی هستید و آدرس آن را به طور دقیق نمی‌دانید. اپلیکیشن واتساپ این امکان را می‌دهد تا آدرس و موقعیت مکانی محل مورد نظر را برای دیگران ارسال نمایید. همچنین از طریق این اپلیکیشن امکان ارسال آدرس سایر مکان‌ های خاص مورد نظر هم ارائه می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید دوست خود را در مکان خاصی ملاقات کنید. در این شرایط با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود که موقعیت مکانی مورد نظر را با وی به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن موقعیت جغرافیایی در واتساپ با سماتک همراه باشید:

 

طریقه فرستادن لوکیشن در واتساپ اندروید

نرم افزار واتساپ را بر روی گوشی خود اجرا کنید
روی علامت + در قسمت پایینی و سمت چپ صفحه ضربه بزنید
گزینه Locaton را انتخاب نمایید

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

در اینجا، نقشه نمایان می‌شود و می‌توانید موقعیت مکانی خود را مشاهده کنید
اگر موقعیت‌تان را تایید می‌کنید، بر روی گزینه Send Your Current Location تپ کنید
با انتخاب این گزینه، موقعیت شما در قالب یک پیام به شخص مخاطب مورد نظر شما ارسال می‌شود

 

نحوه ارسال لوکیشن زنده live در واتساپ

واتساپ امکان دیگری را نیز در قالب ویژگی Share Live Location یا ارسال لوکیشن لحظه ای برای کاربران خود فراهم کرده است. این قابلیت نیز برای اشتراک موقعیت مکانی است اما با این تفاوت که برای موقعیت‌هایی به کار می‌رود که ممکن است شما برای مدت طولانی در آن منطقه نباشید و جابجا شوید. در این حالت، واتساپ موقعیت شما را به طور مداوم رصد کرده و با بروزرسانی‌ هایی که انجام می‌دهد، محل دقیق موقعیت تان را برای شخص مخاطب شما ارسال می‌کند. برای فرستادن لوکیشن لحظه ای در واتساپ Share Live Location، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

بعد از این که این گزینه را زدید از شما یک تاییدیه گرفته می شود:

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

در صورتی که به تصمیم خود اطمینان دارید روی گزینه ok ضربه بزنید یا اینکه برای برگشتن به حالت قبل cancel را انتخاب کنید. زمانی که لوکیشن خود را به اشتراک گذاشتید می توانید به راحتی یک زمان را از میان سه زمان پیش فرض انتخاب کنید. این سه زمان عبارتند از: 15 دقیقه، 1 ساعت و 8 ساعت که بسته به تصمیم شما دارد.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

همچنین شما می توانید یک متن را هم به لوکیشن زنده ای که برای دوست تان ارسال کرده اید بچسبانید تا او با خواندن آن متوجه شود که می تواند موقعیت مکانی شما را به صورت زنده رویت کند. نکته مهم این است که شما می توانید لوکیشن خود را به راحتی بعد از اینکه مسیر را یافتید، از گوشی فرد مقابل پاک کنید و یا اینکه بگذارید تایمی که مشخص کرده اید تمام شود.

 

طریقه فرستادن لوکیشن از طریق گوگل مپ

آموزش ارسال لوکیشن در گوگل مپ را برای شما مخاطب عزیز در سایت سماتک آماده کرده ایم. اگر به دنبال روش ارسال لوکیشن با گوگل مپ هستید با این بخش همراه ما باشید و آموزش اشتراک گذاری موقعیت مکانی (لوکیشن) از طریق اپلیکیشن گوگل مپ را یاد بگیرید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

نحوه ارسال لوکیشن در گوگل مپ

اپلیکیشن گوگل مپ را در گوشی خود اجرا کنید.
موقعیت شما بر روی نقشه با یک دایره توپُر آبی‌رنگ دیده می‌شود. انگشت تان را روی این دایره برای چند لحظه نگه‌ دارید و سپس رها کنید تا علامت قرمز رنگ لوکیشن ظاهر شود. در این زمان، در پایین صفحه یک منوی کشویی عریض ظاهر می‌شود که در سمت چپ آن نام موقعیت را نمایش می‌دهد و در سمت راستش یک فلش رو به بالا وجود دارد. اگر روی علامت فلش ضربه بزنید، منو باز می‌شود و گزینه share نمایان می‌شود. البته در برخی گوشی‌ها، به جای منو، یک نوار عریض ظاهر می‌شود که گزینه share یا اشتراک‌گذاری نیز در همان نوار مشاهده می‌شود.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

در لیستی که به صورت کشویی نمایان می‌شود باید اپلیکیشن مورد نظرتان برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید برنامه تلگرام را از لیست انتخاب کنید. سپس باید پنجره گفتگوی خود با دوستتان را انتخاب نمایید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

به همین سادگی لوکیشن شما برای دوستان تان ارسال می‌شود. وی با کلیک بر روی لینک ارائه شده می‌توانید از طریق اپلیکیشن گوگل مپ یا حتی مرورگر گوگل کروم گوشی خود به آدرس مورد نظر دست پیدا کند. اپلیکیشن گوگل مپ به خوبی مسیری که او برای رسیدن به مقصد انتخاب شده طی شود را نمایش خواهد داد.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

چگونه از طریق تلگرام لوکیشن بفرستیم

تلگرام هم مثل بسیاری از اپلیکیشن های گوشی موبایل به ما این امکان را می دهد که موقعیت مکانی و لوکیشن جایی که در آن حضور داریم را برای دیگران و یا دوستان خود ارسال کنیم. فرض کنید که یک قرار ملاقات دارید ولی نمی توانید موقعیت شخص مورد نظرتان را پیدا کنید، در چنین شرایطی دوستتان میتواند با استفاده از تلگرام موقعیت مکانی خود (Location) را برای شما ارسال کند. حالا شما میتوانید با استفاده از نقشه، موقعیت دقیق خودتان و دوست تان و بهترین مسیرها برای رسیدن به مقصد را پیدا کنید. استفاده از این قابلیت میتواند در مواقع بسیاری به درد بخورد و راهگشا باشد. همچنین خوب است بدانید که با استفاده از روش ارسال لوکیشن با تلگرام علاوه بر موقعیتی که در آن هستید، میتوانید هر موقعیت و مکان دیگری را روی نقشه علامت‌گذاری کنید و برای مخاطب مورد نظرتان بفرستید. در ادامه نحوه فرستادن موقعیت مکانی در تلگرام بیان شده است:

 

نحوه ارسال لوکیشن از طریق تلگرام

برای شروع، وارد صفحه چت با مخاطب مورد نظر یا وارد گروه مورد نظرتان شوید.

گزینه شبیه به سنجاق در گوشه پایین سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

حالا گزینه‌ی Location را انتخاب کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

اکنون پنجره کوچکی باز میشود. کمی صبر کنید تا این پنجره کامل لود شود و تصاویر آن باز شود.
برای اینکه موقعیت مکانی کنونی خود را بفرستید، گزینه‌ی Send your current location را انتخاب کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

همچنین با زوم کردن در نقشه‌ی جهان که در این صفحه قرار دارد، میتوانید هرکجای دنیا را که تمایل دارید انتخاب کنید، سپس با انتخاب گزینه‌ی Send selected location موقعیت مکانی جایی که انتخاب کرده‌اید برای شخص مورد نظرتان فرستاده میشود. به عنوان مثال، میبینید که ما نشانگر را روی کشور فرانسه قرار داده‌ ایم. البته شما میتوانید بیشتر از این حرف‌ها روی نقشه زوم کنید و دقیقا موقعیت یک کوچه، خیابان یا حتی یک خانه را روی نقشه علامت‌گذاری کنید و برای دوستتان ارسال کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

وقتی لوکیشن خود یا جای مورد نظر را از طریق تلگرام برای دیگران ارسال کردید دوست تان با باز کردن پیام، موقعیت ارسالی شما را روی نقشه خواهد دید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

امیدواریم بتوانید از این قابلیت تلگرام به خوبی استفاده کنید.

 

نحوه ارسال لوکیشن با پیامک

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

مکان یابی با اس ام اس نیز دقیقاً مانند موقعیت یابی در تلگرام و یا واتساپ است. در اینجا نیز علاوه بر اینکه امکان انتخاب گزینه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی از طریق پیامک در خود اپ گوگل مپ موجود است، در برنامه اس ام اس نیز با ضربه زدن بر روی علامت گیره یا علامت «+» گزینه لوکیشن ظاهر می‌شود و با انتخاب آن به همان طرق که در گذشته توضیح داده شد، موقعیتتان را با مخاطب یا مخاطبین به اشتراک بگذارید.

 

ارسال لوکیشن (موقعیت مکانی) از طریق پیامک در اندروید یکی از روش هایی است که برای یافتن آدرس دوستان و آشنایان بسیار پرکاربرد و مفید است. ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می شود از طریق ارسال یک پیام متنی، لوکیشن را برای فرد مورد نظر ارسال کرد؟ با سماتک همراه باشید تا به شما پاسخ دهیم.

 

این قابلیت شگفت انگیز معمولا در برنامه پیام رسان گوگل یعنی اپلیکشن اس ام اس و ام ام اس پیش فرض در دستگاه های «Nexus» و «Pixel» وجود دارد. اما اگر از هیچ کدام از این دستگاه ها استفاده نمی کنید، نگران نباشید؛ شما می توانید پیام رسان اندروید را از گوگل پلی استور دانلود و آن را روی هر گوشی اندورید نصب کنید. برای اشتراک گذاشتن موقعیت از طریق ام ام اس (MMS) باید برنامه پیام رسان اندروید را فعال کنید. پس از نصب اپلیکیشن، آن را به عنوان برنامه ام ام اس یا اس ام اس پیش فرض انتخاب کنید. لازم است بدانید اندروید تنها به یک برنامه اجازه ارسال پیام متنی را می دهد.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

پس از انتخاب تنظیمات مناسب، یک صفحه پیامک را باز کنید و روی دکمه پلاس سمت چپ پیام، مطابق تصویر پایین ضربه بزنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

پس از لمس دکمه پلاس، صفحه ای مطابق تصویر پایین به نمایش در می آید. همانطور که در تصویر می بینید، باید آخرین آیکون را انتخاب کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

اگر برای اولین بار از این قابلیت استفاده می کنید، تصویر پایین را مشاهده خواهید کرد که باید اجازه ورود به موقعیت را از قسمت تنظیمات بدهید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

پس از پشت سر گذاشتن این مرحله، روی گزینه «Select this location» ضربه بزنید و آن را به متن پیام اضافه کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

بعد از اضافه کردن گزینه بالا به متن پیام، موقعیت و متن را به راحتی به فرد مورد نظر پیامک کنید.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

اس ام اس بلافاصله ارسال می شود و دیگران به راحتی می توانند با ضربه زدن روی لینکی که از طرف شما ارسال شده، متوجه شوند دقیقا کجا هستید و چگونه شما را پیدا کنند.

چگونه لوکیشن بفرستیم در واتساپ - گوگل مپ - تلگرام - پیامک

همان طور که مشاهده کردید، فرستادن لوکیشن از طریق پیامک یا اس ام اس تقریباً مسیر مشابهی به سایر روش ها دارد.

 

در این مقاله از سایت سماتک انواع روشهای ارسال لوکیشن برای دیگران را به شما بازدید کننده عزیز آموزش دادیم و در پایان آرزو می کنیم بتوانید با 4 روش فرستادن موقعیت مکانی برای دوستان و یا هر شخص دیگری که در مقاله چگونه لوکیشن بفرستیم توضیح داده شد، به راحتی کار کنید.

جدیدترین مطالب