دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام

دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام

دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام 

تلگرام برنامه ای مجازی است که مدتی با تغییر جدید کردن این برنامه بسیار طرفدارهای زیادی پیدا کردند. ولی این طرفدارها زیاد پابرجا گروه نبودند و دوباره افراد خیلی کمتری وارد گروه تلگرام شدند. در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی درباره گروه و سوپر گروه بدانیم.

 

تلگرام درست از زمانی که راه‌‌اندازی شده با بروزرسانی‌های متعدد، همه‌ی کاربران را هیجان‌زده کرده است. بد نیست به عنوان یک کاربر تلگرامی، بیشتر درباره‌ی این سرویس رایگان و امن بدانید.    ‌‌

 

تفاوت گروه با سوپرگروه و کانال
گروه (Group) در تلگرام، امکانی است که می‌توانید از طریق آن، به‌راحتی یک اجتماع ۲۰۰ نفری تشکیل دهید و به تعامل با یکدیگر بپردازید. امکان ارسال فایل و پاسخ بر روی پیام‌های شخصی افراد، همچنین ارسال پیام صوتی از ویژگی‌های گروه است.

 

زمانی که یک گروه، به اندازه‌ی ۲۰۰ نفر برسد، شما می‌توانید با استفاده از امکانات تلگرام، گروه را به سوپرگروه (Supergroup) ارتقا دهید. زمانی که گروه تبدیل به سوپرگروه شود، می‌توان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد. اگر مدیر گروه، پیامی را در سوپرگروه پاک کند، دیگر اعضا نیز نمی‌توانند آن را مشاهده کنند. تمام کاربران امکان ارسال مطالب در سوپرگروه را خواهند داشت.

 

در گروه و سوپرگروه، امکان تعامل دو طرفه وجود دارد، اما وقتی بخواهید طی یک ارتباط یک طرفه، با کاربران در تماس باشید می‌توانید از امکان کانال (Channel) استفاده کنید. تعداد اعضای کانال نامحدود است و می‌توانید با لینک عضویت مستقیم، افراد را به کانال فراخوانی کنید. مدیر ارشد کانال، تنها قادر است به‌طور دستی تا ۲۰۰ کاربر را به کانال بیفزاید و بقیه‌ی اعضا باید با لینک عضویت وارد کانال شوند. ارسال هر گونه فایل در کانال توسط ادمین اصلی و مدیر‌های تراز دوم، فراهم است. هر گونه پیامی که بعد از ارسال از کانال پاک شود برای مدیر ارشد، دیگر مدیران و کاربران غیرقابل‌نمایش خواهد بود.

 ‌

 

چگونه گروه را به سوپرگروه تبدیل کنیم؟
برای این کار کافی است که به بخش اطلاعات گروهی که تعداد اعضای آن به ۲۰۰ رسیده است، بروید. در چنین شرایطی، امکان Upgrade to Supergroup فعال است. با کلیک بر این گزینه، گروه به سوپرگروه تبدیل می‌شود. روال تصویری ارتقای گروه به سوپرگروه به‌صورت زیر است:

 

دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام

در سوپرگروه می‌توان تعداد کاربران را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش داد

 

در اینجا می‌بایست بر روی دکمه‌ی آبی بالا کلیک کنید تا پیام دریافت تایید از شما نمایان شود:

 

دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام

افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند

 

بعد از دریافت این پیام بر روی OK کلیک کنید تا سوپرگروه ایجاد شده و پیام موفقیت نظیر این پیام برای شما ظاهر شود:

 

دانستنی هایی درباره گروه ، گروه سوپر و کانال تلگرام

امکان عضویت اعضا در سوپرگروه تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است

 

حالا گروه شما به سوپرگروه تبدیل شده است. با ایجاد سوپرگروه، اعضای جدید قادر خواهند بود تمام مطالب گذشته‌ی گروه را مشاهده کنند همچنین سوپرگروه به‌طور معمول MUTE است. اعلان‌های مربوط به عضویت اعضا و ترک گروه توسط اعضا نیز غیرفعال است.

 

از دیگر تغییرات سوپرگروه که به مذاق بسیاری از افراد خوشایند نیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

 

1- در سوپر گروه، برخلاف گروه، امکان مشاهده‌ی افراد آنلاین و آخرین زمان بازدید آن‌ها وجود ندارد.  

 

2- افراد در سوپرگروه، بر اساس میزان فعالیت و فعالیت اخیر خود مرتب‌سازی شده‌اند؛ در گروه، مرتب‌سازی بر اساس آخرین زمان بازدید افراد صورت می‌گیرد.

 

3- همچنین در سوپرگروه افراد تنها می‌توانند پیام‌های خود را پاک کنند. از همه مهم‌تر امکان عضویت اعضا تنها توسط ادمین ارشد و لینک عضویت امکان‌پذیر است.

جدیدترین مطالب