جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت در استان مازندران را در ادامه این بخش به شما معرفی خواهیم کرد. این شهر توریستی در نزدیکی تنکابن قرار دارد و از چند روستا تشکیل شده است. در ادامه این بخش بهترین و زیباترین جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت را به شما معرفی می کنیم.

 

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت

عباس آباد کلاردشت یکی از دیدنی ترین مکان های توریستی استان مازندران است و جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت بسیار زیباست. اگر قصد سفر دارید بهتر است به شهر توریستی عباس آباد تنکابن بروید و از دیدنی های این منطقه توریستی لذت ببرید. این شهر برای سفر در فصل تابستان مناسب ترین گزینه است و با داشتن جنگل های سرسبز و زیبا یکی از بکرترین ها می باشد.

 

عباس آباد کلاردشت شامل روستاهای دیدنی است که عبارتند از: دراسرا، تازه‌ آباد، جمشیدآباد، کیاده، پرچ‌ ور، امرجکلا و ماشال آباد برخی از روستاهای این منطقه هستند که همگی جزء سرسبزترین روستاهای مازندران و ایران به‌ حساب می‌آیند. عباس‌ آباد به دلیل داشتن پوشش گیاهی و موقعیت مکانی منطقه‌ای سرسبز و زیبا است. سفر به عباس‌ آباد و گشت‌ و‌ گذار در طبیعت زیبای این منطقه خالی از لطف نیست.

 

دیدنی های عباس آباد کلاردشت

عباس آباد را به جنگل‌ هایش می‌ شناسند ولی این فقط جنگل‌ های این شهر نیست که معروف است. نزدیکی به شهرهای، چالوس، کلاردشت، متل قو (سلمانشهر فعلی) رامسر و تنکابن باعث معروفیت هرچه بیشتر این شهر شده است. اما اگر رفتیم باید کجاها را ببینیم و جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت کجاست؟

 

-جاده جنگلی عباس آباد به کلاردشت
-پارک جنگلی خرماچال واقع در کیلومتر 7 جاده کلاردشت
-پارک تفریحی مدرس
-پارک ساحلی و طرح توریستی و دریا

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

جاده جنگلی عباس آباد به کلاردشت

25 کیلومتر جاده در دل جنگل می رود. جاده جنگلی عباس آباد به کلاردشت یکی از زیباترین جاده های ایران است. این جاده کلاردشت را به عباس آباد وصل می‌ کند. چشمه‌ های موجود در مسیر و سرسبزی درخت‌ها و هوای خنک و تازه اینجا هر ناامیدی را می‌تواند به زندگی برگرداند. پیج‌ های جاده سرحالتان می آورد و در هر فصلی که به اینجا بروید صفای خودش را دارد. خیلی‌ ها از این جاده می‌گذرند و به متل قو می‌ روند. در دل جاده جنگلی عباس آباد به کلاردشت رستوران‌ ها، جگرکی‌ ها و چایخانه‌ های زیادی هم وجود دارد. متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم رسیدگی به این جاده و بی‌مسئولیتی بعضی از گردشگران، دیگر جاده عباس آباد به کلاردشت به زیبایی سابق نیست.

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

جنگل خشکه‌ داران عباس آباد کلاردشت

جنگل خشکه‌ داران یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت است که تنها جنگل جلگه‌ ای حال حاضر در  ایران است و به دلیل کمیاب بودن جزء آثار طبیعی با ارزش به‌ حساب می‌آید. جنگل خشکه‌ داران عباس آباد کلاردشت از نظر زیست‌ محیطی بسیار مهم است و دلیل آن حضور گونه‌ های مختلف جانوری، پوشش گیاهی خاص و درختان کهن سال است. تمام موارد یاد شده باعث شده که این جنگل جزء مناطق حفاظت شده قرار گیرد. سفر به این جنگل و گذراندن ساعاتی خوش در طبیعتی بکر و زیبا لذت سفر به عباس آباد کلاردشت را دوچندان خواهد کرد.

 

جنگل خشکه‌ داران حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده است، این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی 2 میلیون و 600 هزار متر مربع مساحت به شمار می رود. انواع مختلف گونه‌ های جانوری و گیاهی مثل توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیکلی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی در این جنگل وجود دارد.

 

گونه‌ های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در جنگل خشکه‌ داران عباس آباد کلاردشت زندگی می‌کردند. حیواناتی مثل شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران در آن به نمایش گذاشته شده است.

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

غار دهچال عباس آباد کلاردشت

غار طبیعی دهچال عباس آباد کلاردشت در جنگلی به همین نام در عباس‌ آباد قرار دارد. غارها در تمامی شهرهای ایران ساختاری خاص و پر رمز‌ و‌ رازدارند و این هم یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت است. بازدید از غارها شبیه به سفر در زمان است اگر علاقه‌ مند به کشف دنیای گذشتگان هستید حتماً در سفرتان به عباس آباد کلاردشت به غار دهچال سر بزنید و از دیدن اشکال طبیعی این غار لذت ببرید.

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

جنگل مازیچال عباس آباد کلاردشت

در ارتفاع 2600 متری بالاتر از سطح دریا روستایی است که غرق در دریای ابرها شده و مازیچال نام دارد و باید بگوییم جنگل مازیچال از دیدنی ترین مکان های توریستی عباس آباد کلاردشت است. مازیچال منطقه‌ ای با زیبایی‌ های بی‌ نهایت است که در عباس آباد کلاردشت قرار دارد. بهشتی در کنار کوهساران و ابرها که هوایی دلچسب دارد و قدم زدن در طبیعت بی‌ مثالش مانند قدم زدن در بهشت است.

 

درختان بلوط، گل‌های وحشی، منظره تماشایی عباس‌آباد تا چالوس همگی از جاذبه‌های دیدنی مازیچال هستند. این ییلاق را هم اقیانوسی از ابر در بر گرفته و هر جا را که نگاه کنید سرسبزی می‌بینید. جنگل های این ناحیه در دسته‌ جنگل‌ های هیرکانی قرار می‌گیرد، یعنی قدمت آن به دوره‌ سوم زمین‌ شناسی می‌ رسد. همه جا پر از درختان بلوط، افرا و کاج سوزنی‌ است و تمشک، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال‌اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل و زالزالک هم پیدا می‌کنید.

 

مسیر دسترسی به جنگل مازیچال عباس آباد کلاردشت اینگونه است که اول از جاده چالوس راهی مرزن‌ آباد شوید. خروجی کلاردشت را انتخاب کنید. به کلاردشت که رسیدید، تا دو کیلومتری جاده‌ عباس آباد کلاردشت رانندگی کنید. 17 کیلومتر در این جاده‌ خاکی برانید تا به ارتفاعات مازیچال برسید. خیلی مهم است که ماشین مناسب مثل لندرور داشته باشید.

جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت + تصاویر

پلاژ ساحلی عباس آباد کلاردشت

اولین مقصد سفر به شهر‌های شمالی استفاده از ساحل زیبای دریای خزر است و پلاژ ساحلی عباس آباد کلاردشت یکی دیگر از جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت است. طرح سالم‌ سازی دریا امکان شنا در محیطی امن را در این شهر به وجود آورده است. در در ساحل عباس آباد کلاردشت اتاق‌ هایی برای سکونت و رستوران‌ هایی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

عباس‌ آباد واقع در ناحیه شرقی شهرستان تنکابن ایران است و در این پست بهترین جاهای دیدنی عباس آباد کلاردشت را به شما عزیزان معرفی کردیم. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به منطقه کلاردشت، از غرب به شهر نشتارود و از شرق به شهر سلمانشهر (متل قوی سابق) متصل می‌گردد.

جدیدترین مطالب