خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان کدامند؟ شهرهای گیلان بسیار زیبا و دیدنی می باشند و برخی از آنها به دلیل خوش آب و هوا بودن مورد توجه مسافران در فصل تابستان قرار می گیرد. اگر قصد سفر به گیلان در فصل تابستان را دارید بهتر است با خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان که مناسب برای مسافرت می باشند آشنا شوید. خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان مسافران را برای سفرهای تابستانی به سوی خویش فرا می‌خوانند.

 

از ماسوله تا ماسال هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسبی برای سکونت مسافران در طول سفر تابستانی به گیلان در نظر گرفته شده است. اگر دوست دارید بدانید گیلان چه مناطق تفریحی و گردشگری زیبایی دارد می توانید در مقاله جاهای دیدنی و مکان های تفریحی گیلان را بیشتر بشناسید. مسافران می‌توانند هنگام سفر به خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان در این مکان‌ها اقامت داشته باشند و روح و جانشان را در دل طبیعت جلا ببخشند و خستگی‌های زندگی شهری را از تن خود خارج کنند.

 

ییلاقات غربی در مناطق ماسال، شاندرمن و تالش و… ییلاقات شرقی در مناطق دیلمان، املش، اشکورات رودسر و… همچنین ییلاقات واقع در مناطق جنوبی استان همچون شهرستان رودبار هرکدام جاذبه‌های بی‌نظیری دارند که سفر به این مناطق خنک و خوش آب و هوای گیلان در تابستان خالی از لطف نیست.

 

لاهیجان خنک ترین شهر شمال در استان گیلان

لاهیجان، که به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر بهارنارنج شهرت دارد، روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای احداث شده است که به نظر می رسد به دلیل ایجاد رسوب‌هایی است که از رودهای گیلان، برجای مانده است. جالب است بدانید که این شهر در اوایل قرن ۸ هجری قمری و در سال ۷۰۵ توسط «اولجایتو» فتح و محل حکومت «کیائیان» شد. در کتابی از «حمدالله مستوفی» در باب این شهر چنین آمده است. در بخش شرقی شهرستان لاهیجان، یکی از زیباترین کوه‌های شمال کشور قرار دارد که به «شیطان کوه» شهرت یافته است.

 

لاهیجان جزء خوش آب و هواترین و خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان می باشد. «شاه‌نشین کوه» نام پیشین این جاذبه‌ی گردشگری طبیعی است که در گذشته برکه‌ای به طول ۷۰ متر و عرضی بالغ بر ۲۰۰ متر در مقابل آن قرار داشت. این در حالی است که امروزه این برکه به یک دریاچه‌ی مصنوعی تبدیل شده و در بین آن می‌توان جزیرهای را مشاهده کرد که ساختمانی کوچک در آن قرار دارد. همچنین درون شیطان کوه، آبشار مصنوعی ساخته شده است که آب آن را از استخر لاهیجان، تامین می‌کنند.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

چرا لاهیجان در خنک ترین شهرهای گیلان جای گرفته است؟ جالب است بدانید که بام سبز لاهیجان نیز در مسیر بالایی شیطان کوه قرار گرفته و به منطقه‌ای بسیار دلنشین و دوست‌داشتنی تبدیل شده است. آبشار شیطان کوه نیز از کوه به پایین می‌تراود و منظره‌ای بسیار دیدنی و منطقه‌ای تماشایی را ایجاد کرده است. وجود یک راه پلکانی با ۷۰ پله از کنار آبشار تا قله‌ي کوه، مسیری دلچسب، بسیار زیبا و مسرت‌بخش را برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده است.

 

از دیگر تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری در شهرستان لاهیجان، «تله کابین احرار» است که از آن به «بام سبز» نیز یاد می‌شود. این جاذبه‌ی گردشگری در سال ۱۳۸۴ و با ۲ ایستگاه، ۵ دکل و ۳۳ کابین، احداث شد. «بام سبز» نام ایستگاه اول با ۱۲۳ متر و «تاج خروس» نام ایستگاه دوم با ۳۱۳ متر است که می‌توان چشم‌اندازهای زیبایی را از این منطقه تماشا کرد. غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی و کافی شاپ در این دو ایستگاه قرار دارد و روزانه به طور میانگین ۱۰۰۰ نفر را با خود منتقل می‌کند.

 

اقامت در لاهیجان

براي اقامت در لاهيجان مي توانيد از هتل هاي محدود شهر استفاده کنيد يا با استفاده از شماره هاي تماسي که در سرتاسر شهر به در و ديوار نصب شده، سوئيت يا آپارتمان اجاره کنيد. اينترنت هم بستر مناسبي براي پيدا کردن محل اقامت هست. هتلهاي معروف شهر عبارتند از : هتل جهانگردي لاهيجان، هتل فجر آبشار لاهيجان و هتل دهدار لاهيجان.

 

ماسوله خنک ترین شهر گیلان در تابستان

ماسوله نخستین شهر خنک در استان گیلان پس از ماسال است. خانه‌هایی با معماری پله‌کانی که سبک معماری خاصی را به نمایش می‌گذارند و مه نسبتاً غلیظی که در محیط جریان دارد، شهر ماسوله را به یک جاذبه شگفت انگیز بی‌نظیر تبدیل کرده است. ماسوله که در زمستان روز‌های پر برفی را شاهد است، هوایی خنک و دل‌انگیز در ایام تابستان برای مسافرت دارد. همین موضوع سبب شده که توریست‌ها و مسافران هنگام بررسی خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان، ماسوله را به عنوان اولین گزینه در نظر داشته باشند.

 

برای رسیدن به این شهر زنده و تاریخی باید به سمت استان گیلان حرکت کنید. ماسوله درست در ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است. این شهر با فومن ۳۶ کیلومتر و با ماکلوان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد. ماسوله قدمتی حدود ۸۰۰ سال دارد و نام آن در بین فهرست آثار ملی ایران به چشم می‌خورد. با وجود این توصیفات، کمتر کسی می‌تواند چشمش را روی این همه زیبایی ببندند و سفر به ماسوله را در برنامه‌های تابستانی خودش قرار ندهد.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

اقامت در ماسوله

پس از این که خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان را بررسی و برنامه سفر به ماسوله را تنظیم کردید، باید به دنبال مکانی برای اقامت در این منطقه رؤیایی باشید. ماسوله مانند دیگر نواحی گردشگری ایران دارای هتل‌های مختلفی است. با توجه به مواردی که مد نظر دارید می‌توانید یکی از این هتل‌ها را برای اقامت در نظر داشته باشید.

 

هتل آرام: هتل آرام با سه ستاره درخشان در ماکلوان در یک ناحیه خوش آب و هوا واقع شده است. این هتل ۴ طبقه دارد و ۲۰ اتاق برای آن در نظر گرفته شده. توریست‌هایی که به ماسوله سفر می‌کنند می‌توانند در این هتل اقامت داشته باشند. از امکانات هتل آرام می‌توان به نظافت روزانه، کافی‌شاپ، رستوران دارای غذاهای محلی و ایرانی، پارکینگ و… اشاره کرد. برای رسیدن به هتل آرام، کافی است به سمت گیلان حرکت کنید. این هتل در کیلومتر ده جاده فومن و در شهر ماکلوان قرار دارد.

 

هتل آپارتمان نوید: هتل آپارتمان نوید یک هتل سه ستاره با بافت کاملاً سنتی است. اگر می‌خواهید در سفر به خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان در یک محیط بومی که معماری خاصی دارد سکونت داشته باشید و اندکی از زندگی شهری فاصله بگیرید، هتل آپارتمان نوید انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. از امکاناتی که مسافران هنگام اقامت در این هتل آپارتمان دریافت می‌کنند می‌توان به استفاده از رستوران، تلویزیون و آشپزخانه اشاره کرد. برای رسیدن به هتل آپارتمان نوید، کافی است به مرکز شهر ماسوله مراجعه کنید. این هتل آپارتمان در طبقه دوم بازارچه واقع شده است.

 

از دیگر اقامتگاه‌های ماسوله که می‌توانید در آن‌ها ساکن شوید می‌توان به هتل آریا ماسوله و هتل مهران اشاره کرد.

 

ماسال خنک ترین شهر گیلان در فصل تابستان

دومین گزینه‌ای که به عنوان خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان مورد توجه توریست‌ها و گردشگران واقع می‌شود ماسال است. ماسال شهری در دامنه کوه‌های تالش واقع در استان گیلان است. این شهر ییلاقی خنک و سرسبز رؤیایی، راه رفتن روی ابرهای پنبه‌ای است را برای مسافران و توریست‌ها به حقیقت پیوند میزند. اگر می‌خواهید در دل طبیعت شگفت انگیز گیلان تعطیلات تابستانی خود را سپری کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به ماسال بزنید.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

اقامت در ماسال

هر توریست و گردشگری هنگام سفر به خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان باید به فکر جایی برای اقامت باشد، افرادی که سفر به ماسال به عنوان یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان را انتخاب می‌­کنند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. برای سکونت در ماسال در طول مدت سفرتان گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

اتاقک‌ها یا کلبه‌های چوبی ماسال: اولین گزینه‌ای که می‌تواند سفر به ماسال را لذت بخش‌تر کند، اقامت در کلبه‌های چوبی است که در این منطقه قرار دارد. با اقامت در این کلبه‌ها روح و جانتان با طبیعت پیوند می‌خورد و لذتی وصف نشدنی را تجربه خواهید کرد. این کلبه‌ها دارای حمام و سرویس بهداشتی هستند و با وجود ظرفیت ۲۰ متری که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، یک خانواده سه نفره به راحتی می‌توانند درون کلبه اقامت داشته باشند.

 

اقامت در ویلاهای ماسال: افرادی که علاقه‌مند هستند در سفر از امکاناتی که برای یک خانه مسکونی کامل در نظر گرفته شده از جمله یخچال، تلویزیون، پارکینگ و… بهره‌مند شوند، بهتر است در ویلاهایی که در ماسال قرار دارند اقامت داشته باشند. ظرفیت پذیرش این ویلاها حدود ۱۲ نفر است و یک خانواده پرجمعیت می‌توانند هنگام سفر به ماسال در یک ویلای دوبلکس سکونت داشته باشند.

 

تالش خنک ترین شهر کوهستانی گیلان در تابستان

تالش دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان است. کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت زنده و سرسبز تالش همیشه مورد توجه توریست‌ها واقع می‌شود و افراد زیادی این شهر گیلان را به عنوان مقصد نهایی سفر خود در نظر می‌گیرند. هم‌جواری شرق شهرستان تالش با دریای خزر سبب شده که‌ این منطقه از شهر، دارای آب و هوایی مرطوب در تابستان باشد. اگر نمی‌توانید هوای شرجی را تحمل کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در نواحی غربی تالش که با استان اردبیل هم‌جوار است و آب و هوایی خنک دارد در طول سفر اقامت داشته باشید.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

اقامت در تالش

هتل لیوادر تالش: برای اقامت در هتل لیوادر تالش در سفر به تالش به عنوان یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان باید به بلوار امام رضا (ع) در این شهر بروید. هتل لیوادر دارای پنج طبقه و ۲۲ اتاق است. چشم انداز بی‌نظیر اتاق‌های این هتل و تمیزی آن اولین گزینه‌ای که توجه مسافران را به خودش جلب می‌کند. اگر مشکلی با اقامت در هتل بدون آسانسور ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شهرستان تالش هتل لیوادر را برای سکونت در نظر داشته باشید.

 

هتل هدهد تالش: یکی دیگر از اقامتگاه‌های تالش که در دل طبیعت شگفت انگیز این منطقه واقع شده، هتل هدهد می‌باشد. هتل هدهد در سال ۱۳۷۲ ساخته شده و پس از آن مورد بازسازی قرار گرفته است. این هتل سه ستاره دارای ۱۱ اتاق است و در ۲.۵ کیلومتری جاده اسالم به خلخال واقع شده.

 

از دیگر هتل‌های شهر تالش خنک ترین شهر گیلان که می‌توانید در طول سفر به این شهر خنک و زیبا در آن‌ اقامت داشته باشید می‌توان به هتل قصر نگین تالش اشاره کرد.

 

اسالم شهر خنک و خوش آب و هوای گیلان در تابستان

اسالم در غرب استان گیلان و در شهرستان تالش واقع شده است که از شمال با شهر تالش و از جنوب با پارک جنگلی گیسوم همسایه است. همچنین این شهر از غرب به شهرستان خلخال و از طرف شرق به دریای خزر محدود است. اسالم یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان است که جمعیت این شهر حدود 4۰ هزار نفر است و مردم آن به زبان تالشی و ترکی حرف می‌زنند و از محصولات این شهر می‌توان به گلیم، سفال، محصولات دامی، چوب و کاغذ اشاره کرد. عبور رود ناورود از میان شهر که از ارتفاعات این منطقه سرچشمه می‌گیرید و در انتهای راهش به دریای خزر می‌ریزد، اسالم را به دو قسمت تقسیم می‌کند. از نقاط دیدنی این شهر می‌توان به پارک جنگلی گیسوم، ساحل گیسوم، جاده اسالم به خلخال، مسجد جامع ولیعصر (عج) و منزل جلال آل احمد و… اشاره نمود.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

چیزی که شهر حنک و خوش آب و هوای اسالم گیلان را در فصل تابستان خاص و دیدنی کرده است، جاده زیبای اسالم به خلخال است که از دل جنگلی انبوه و زیبا می‌گذرد و به همین خاطر است که به آن بهشت ایران می‌گویند. شاید کمترگردشگری که به جاده اسالم می رود، بداند که بخشــی از طبیعت زیبای آن لوکیشــن فیلم پرهزینــه حضرت ســلیمان بود تا شهر مشهور اورشلیم را به بیننده نشان بدهد. جنگل‌هاى انبوه مســیر اسالم به دشت‌هاى سرسبز و ییلاقى در خلخال، واقع در اســتان اردبیل منتهى مى‌شوند. روســتاهاى مسیر چسبیده به هم هســتند، به طوری که گاهى متوجه اتمام و شروع روستاها نمی‌شوید. دِه خرج گل چسبیده به اسالم است.

 

فومن شهر خنک و جلگه ای گیلان

فومن مرکز شهرستانی به همین نام در استان گیلان است. این شهر در قسمت جلگه‌ای این استان واقع شده و قدمتی چند هزار ساله دارد و در لیست خنک ترین شهرهای گیلان برای سفر در تابستان جای گرفته است. در فومن هم جاذبه‌های تاریخی فراوان را می‌توانید مشاهده کنید و هم جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد را. با سفر به فومن به عنوان یکی از خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان می‌توانید یک تعطیلاتی هیجان انگیز را سپری کنید. از جمله مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به فومن از آن‌ها بازدید به عمل بیاورید می‌توان به قلعه رودخان، ییلاق آندره، رودخانه پلنگ ور و… اشاره کرد.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

اقامت در فومن

هتل معین فومن: هتل معین فومن یکی از بهترین مکان‌هایی است که هنگام سفر به فومن به عنوان سفر خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان می‌توانید در آن اقامت داشته باشید. این هتل زیبا دارای سه طبقه و ۶۲ واحد است و در مکانی بکر و سرسبز بنا شده. با اقامت در هتل معین فومن می‌توانید لحظاتی خاص و شگفت انگیز را برای خودتان رقم بزنید و از شهر تاریخی ماسوله و قلعه رودخان بازدید نمایید. هتل معین فومن در کیلومتر چهار جاده ماسوله روبروی مدرسه امام رضا (ع) قرار دارد.

 

از دیگر مکان‌هایی که در سفر به فومن می‌توانید در آن‌ها سکونت داشته باشید می‌توان به اقامتگاه سندی فومن اشاره کرد.

 

املش خنک ترین شهر گیلان برای سفر در تابستان

املش از قدیمی‌ترین شهرهای استان گیلان است و در ۷۵ کیلومتری مرکز آن یعنی رشت واقع شده است و در فهرست خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان قرار دارد. همچنین شهرستان‌های رودسر، لنگرود و سیاهکل در همسایگی این شهر قرار دارند. املش از نظر جغرافیایی و ناهمواری به سه منطقه جلگه‌ای، کوهپایه‌ای و کوهستانی تقسیم می‌شود و از آن‌جایی که در جوار ییلاقات و ارتفاعات سرسبز قرار دارد از آب و هوایی مطبوع برخوردار است. به همین دلیل است که سفر به املش در هر فصلی به مذاق گردشگر خوش می‌آید.

 

وجود جاذبه‌های طبیعی شامل جنگل‌های سرسبز و بکر، کوه‌های سر به فلک کشیده، مزارع و باغات چای، مناطق کوهستانی و روستاهای ییلاقی، جاذبه‌های تاریخی متعدد و اماکن مذهبی شهر املش را به یکی از ارزشمندترین قطب‌های گردشگری گیلان برای مسافرت در تابستان تبدیل کرده است. از این روی سفر به املش فرصتی بی نظیر برای مسافران و دوست‌داران طبیعت است. جاذبه‌ها و اماکن دیدنی این شهر زیاد است ولی در این‌جا به تعدادی از معروف‌ترین‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم که در سفر به املش نباید از دستشان داد.

 

در سفر تابستانی به املش ییلاقات هلودشت را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. روستایی بکر و منطقه‌ای جنگلی، کوهستانی که چشم اندازهای طبیعی آن چشم هر بیننده‌ای را محصور خود می‌کند. این روستای ییلاقی در ارتفاع تقریبا ۱۹۰۰ متری کوهستان‌های جنوب املش واقع شده و از آب و هوایی بسیار مطبوع به خصوص در فصل تابستان برخوردار است. اقامت در سوئیت‌هایی که رو به دره واقع شده‌اند تجربه‌ای جالب را برای مسافر رقم می‌زند.

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت + تصاویر

اقامت در املش

در سفر به املش اگر قصد اقامت در این شهر را دارید که جزء خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت است و می‌خواهید شب را آن‌جا بمانید باید در ویلاهای محلی املش اقامت کنید. ولی اگر مایل باشید برای اقامت و استراحت در شب به شهرهای مجاور نظیر رشت، لنگرود یا رودسر بروید گزینه‌های بیشتری پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید محل اقامت مورد نظر خود را (ویلا، سوئیت و آپارتمان) به شیوه اجاره آنلاین رزرو کنید و شب را در آسایش سپری کنید.

 

خنک ترین شهرهای گیلان در تابستان برای مسافرت و سفرهای تابستانه در بالا به شما عزیزان معرفی شد. اگر قصد سفر به خنک ترین شهرهای گیلان را دارید ابتدا باید محل مناسبی برای اقامت تابستانی در خنک ترین شهرهای گیلان بیابید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب