امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

پارک ملت تهران زیباترین پارک و تفریگاه تهرانی های عزیز و مسافران می باشد امکانات پارک ملت تهران مثل باغ وحش و زمین بازی و ورزش و … است که در اینجا تصاویر پارک ملت تهران را مشاهده خواهید کرد همچنین نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران 3.9 کیلومتر است که ایستگاه مترو میرداماد نام دارد.

 

امکانات تفریحی پارک ملت تهران

پارک ملت تهران بزرگترین پارک پایتخت ایران است که مساحت بسیار زیادی دارد امکانات تفریحی پارک ملت تهران از تعداد انگشتان دست شما فراتر می رود که در ادامه قصد معرفی پارک ملت تهران را داریم.

تا قبل از سال ۱۳۵۷ نام این بوستان، پارک شاهنشاهی بود که بعد از انقلاب به پارک ملت تغییر یافت. پارک ملت آنقدر بزرگ و وسیع است که از بخش غربی به مجموعه ورزشی انقلاب، از بخش شرقی به خیابان زیبای ولیعصر، از بخش شمالی به ساختمان سازمان صداوسیما و از بخش جنوبی خود به اتوبان نیایش منتهی می‌شود.
بوستان ملت در واقع حدود ۳۴ هکتار وسعت دارد و زیر نظر شهرداری منطقه ۳ تهران اداره می‌شود. این بوستان به نوعی هویت فرهنگی و هنری شهر تهران را نیز برای گردشگران و مراجعه کنندگان خود به نمایش می‌گذارد.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

مترو پارک ملت در ایستگاه میردادماد توقف می کند که در حدود 4 کیلومتر با شما فاصله دارد ایستگاه مترو میرداماد را برای رفتن به پارک ملت تهران انتخاب کنید.

 

مسیر دسترسی به پارک ملت تهران

آدرس پارک ملت تهران : تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار نیایش

 

اتوبوس: بهترین مسیر برای رسیدن به پارک ملت استفاده از خط هفت اتوبوس‌های BRT (تندرو) است. باید در ایستگاه نیایش یا پارک ملت از اتوبوس پیاده شده و قدم زنان به پارک بروید. خط هفت شامل اتوبوس های مسیر چهارراه پارک وی به راه آهن و تجریش به راه آهن می شود.

 

تاکسی: از میدان ونک سوار تاکسی های تجریش شده و روبه روی پارک پیاده شوید، توجه داشته باشید که خیابان ولیعصر از پارک وی به سمت جنوب یک طرفه است و تنها با اتوبوس های BRT می توان به سمت جنوب خیابان رفت.

 

ماشین شخصی: اگر دوست دارید با ماشین شخصی خود به پارک ملت بیایید، باید خود را به خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش برسانید. پارک ملت در قسمت غربی، پارکینگ دارد که می توانید با پرداخت هزینه ای ماشین خود را در آنجا پارک کنید.

برای رسیدن به پارک ملت گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست. مثلاً می‌توانید از اتوبوس‌های خط ۷ BRT استفاده کنید و در ایستگاه پارک پیاده شوید. یا اینکه خودتان را با اتوبوس به ایستگاه ونک برسانید و از آنجا با استفاده از اتوبوس در ایستگاه نیایش یا پارک پیاده شوید. با ماشین شخصی نیز می‌توانید به سمت خیابان ولیعصر بروید و در بخش غربی پارک وارد پارکینگ پارک ملت شوید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

تاریخچه پارک ملت تهران

در دوره حکومت پهلوی دوم، فرح، همسر محمدرضا شاه تصمیم به ساخت پارکی در زمینی بایر در کنار خیابان ولیعصر (ع) یا پهلوی سابق، گرفتند؛ اما موقعیت این زمین به گونه ای بود که باید پارک را در دو فاز طراحی می کردند. آنها کار طراحی بوستان را به عهده ایرج اعتصام، معمار معاصر ایرانی گذاشتند و او این پارک را با الهام از پارک های انگلیسی و با طراحی نامنظم، بر روی نقشه آورد. البته وبسایت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران، شخصی انگلیسی به نام پولسن را طراح این پارک می داند.

فاز یک پارک ملت، در سال 1347 شمسی به موازات خیابان ولیعصر (ع) مورد بهره برداری قرار گرفت. این فاز به دلیل سبک خاص طراحی آن، به بلوار کنار جاده معروف شد و 1000 متر طول داشت. از فاز دوم آن نیز در سال 1353 بهره برداری شد. پس از افتتاح کامل، محدوده بوستان ملت از جنوب به بلوار نیایش فعلی، از غرب به باشگاه انقلاب و از شمال به زمین های جنگل کاری صدا و سیما می رسید. این پارک در سال های پیش از انقلاب به پارک شاهنشاهی معروف بود و پس از انقلاب به ملت تغییر نام داد.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

امکانات پارک ملت تهران

اگر می‌خواهید یک پیک‌نیک آخر هفته را با خانواده در پارک برگزار کنید، فکر خوبی است. در اینجا هم جا برای این کار وجود دارد و هم اینکه کلیه امکانات مورد نیاز شما از جمله پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و آلاچیق‌هایی برای اقامتتان وجود دارد که کار را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

ورودی پارک ملت تهران

از زیباترین قسمت های پارک ملت، ورودی تماشایی آن است که با گل های رنگارنگ، مجسمه های هنری، المان های شهری، آب نمای کوچک و درختانی سر به فلک کشیده همه را به گردش در این پارک زیبا دعوت می کند. در کنار آن، سطح صیقلی و صاف ورودی بوستان ملت به مکانی مناسب برای تمرین اسکیت و اسکوتر سواران تبدیل شده است که با خیال راحت می توانند در این قسمت به تفریح و بازی بپردازند. برخی مواقع نیز ممکن است جوان ها و نوجوان هایی را ببینید که با ماشین های کنترلی، هیجان ماشین سواری در پیست های بزرگ را به مسیرهای کوچک این پارک آورده اند.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

بهترین رستوران پارک ملت تهران

در اطراف دریاچه پارک در محیطی جذاب، میز‌های رستوران و کافی‌شاپ‌ها را مشاهده می‌کنید که شما را برای خوردن یک ساندویچ یا عصرانه‌ای خوشمزه دعوت می‌کنند. خوردن غذا دسته جمعی در این رستوران‌ها آن‌هم در فضای آزاد بسیار فرح بخش است. حتی می‌توانید دوستان خود را به صرف یک بستنی یا آبمیوه در کافه‌های آن دعوت کنید و خاطرات جذابی را برای خودتان بسازید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

باغ وحش پارک ملت تهران

درهمان نزدیکی سینما ۴ بعدی یک باغ‌وحش کوچک وجود دارد که ۳۰ گونه حیوانی و پرنده در آن نگهداری می‌شود. اینجا محل مناسبی است تا کودکان خود را با حیوانات مختلف آشنا کنید. چیزی که در زندگی آپارتمانی تهران از شما و کودکان شما گرفته شده است. باغ وحشی کوچک برای علاقه مندان به دنیای حیوانات در قسمت غربی پارک بنا شده است که بیش از 30 گونه پرنده و حیوانات دیگر را در فضایی محصور در خود جای داده است. البته تعدادی از این حیوان ها می توانند در فضای بازی که به آنها اختصاص داده شده است، گردش کنند و بازدیدکنندگان آنها را از نزدیک ببینند. از جمله پرنده ها و حیوانات این باغ وحش کوچک می توان به طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شتر مرغ، قو مشکی، طوطی، اردک، مرغابی، پلیکان، جغد، کرکس و حیواناتی چون گوزن شاخ دار، مارال، شترمرغ، خرگوش، میمون، بز کوهی، آهو و غزال اشاره کرد.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

آب نمای پله ای

از ورودی پارک کمی جلوتر که بروید، آب نمای پله ایِ زیبایی را خواهید دید که سردیس هایی از مشاهیر ایرانی چون فردوسی، سعدی، شهریار و نیما یوشیج نیز در اطراف آن قرار دارد.

 

چرا پارک ملت تهران را برای تفریح انتخاب کنیم؟

تفرجگاهی مفرح و دلنشین در شمال پایتخت است.
یکی از ده پارک برتر تهران است.
در پارک ملت می توانید از مجسمه های مشهور مفاخر ایران دیدن کنید.
فضای آرامش بخش، باطروات و گل کاری شده آن در کمتر جایی از تهران دیده می شود.
امکانات ورزشی و بازی به نسبت خوبی در این پارک وجود دارد.
پردیس گالری ملت که در این پارک قرار دارد، خود یکی از پردیس های برتر کشور برای تماشای فیلم ها و گالری های روز به شمار می رود.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

پردیس سینمایی ملت

یکی از ویژگی‌های پارک ملت وجود امکانات فوق‌العاده جذاب در آن است. اگر به بخش جنوب غربی پارک سر بزنید، با ساختمانی جذاب روبه‌رو می‌شوید که پردیس سینمایی ملت نام دارد. این پردیس یکی از بزرگ‌ترین مراکز سینمایی ایران است که در مساحتی در حدود ۱۵۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. در این پردیس ۴ سینما با پیشرفته‌ترین امکانات پخش فیلم وجود دارد که ظرفیت پذیرش حدود ۲۲۰۰ نفر به صورت یکجا را در خود دارد. در این پردیس امکانات رفاهی دیگری مانند رستوران، کافی‌شاپ، فضای نمایشگاهی و فروشگاه‌های فرهنگی وجود دارد. از سال ۱۳۹۴ به بعد از این پردیس به عنوان کاخ مردی جشنواره فجر استفاده شده است.

 

امکانات پردیس ملت

فضاهای نمایشگاهی برای برپایی گالری های مختلف هنری

رستوران

کافی شاپ و بوفه

کافه کتاب

فروشگاه های عرضه کالاهای فرهنگی

سیستم اطفای حریق

پارکینگ با ظرفیت 120 خودرو در ضلع غربی پارک ملت

خرید آنلاین بلیت

اگر دوست دارید از وضعیت آخرین فیلم های روی پرده و گالری های در حال اجرا مطلع شوید و بلیت آنها را پیش از حضور در اینجا به صورت آنلاین بخرید، می توانید به وبسایت پردیس گالری ملت مراجعه کنید.

اطلاعات تماس

شماره تماس: 23162

داخلی 101 برای پیگیری و مشکلات خرید اینترنتی از سایت

در زمان های معمول سال می توانید از ساعت 10 تا 20 با این مجموعه تماس بگیرید.

زمان تماس با پردیس ملت در ماه رمضان از ساعت 12 تا ساعت 20 است.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

سینما 4 بعدی پارک ملت تهران

وقتی به بخش غربی پارک بروید یک سینما ۴ بعدی منتظر شما خواهد بود تا لحظاتی هیجان انگیز را برای شما رقم بزند. این سینما از ساعت ۱۷ تا ۲۲ باز است و بلیط استفاده از آن ۵۰۰۰ تومان است. شما با نشستن روی صندلی و استفاده از عینک‌های مخصوص در شرایط جذاب و هیجان انگیزی قرار خواهید گرفت و حسابی سرگرم می‌شوید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

ویژگی های سینمای چهاربعدی پارک ملت

*این سینما با داشتن سیستم نمایش به صورت سه بعدی و عینک مخصوص، تصاویری زنده و واقعی را در برابر چشمان بیننده قرار می دهد. افکت های تحریک پا، وزش باد، طوفان، نورهای رنگی، رعد و برق، باد از پشت سر، پاشیدن آب و لرزش صندلی باعث می شوند، هیجان تماشای فیلم در این سینما چند برابر شود.

*مدت زمان نمایش فیلم ها ۸ الی ۱۶ دقیقه است.

*کودکان زیر پنج سال نمی توانند از این سینما استفاده کنند.

*زمان مراجعه: از ساعت 17 تا 23 عصر

*هزینه: 5000 تومان

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

پیک نیک و عکاسی

اگر دوست دارید زمان بیشتری را در این پارک بگذرانید، می توانید غذای مختصری از قبل تهیه کرده، زیراندازی کوچک بردارید و راهی بوستان ملت شوید و در آنجا پیک نیک کنید. البته باید توجه داشته باشید که اینجا به مانند بوستان طالقانی یا بوستان چیتگر امکان آتش روشن کردن و تهیه غذا به آن صورت وجود ندارد. پس تنها به غذایی آماده و مقداری تنقلات بسنده کنید.

پارک ملت از محبوب ترین نقاط تهران برای عکاسی کردن است. اینجا هر زمان از روز می توانید افراد مختلفی را ببینید که با گوشی های موبایل یا دوربین های نیمه و تمام حرفه ای خود در حال ثبت لحظات و تصاویر زیبا هستند. پس شما هم این فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید.

 

جشنواره شادستان پارک ملت تهران

جشنواره شادستان تهران این روزها در پارک ها و بوستان های مختلف تهران برقرار است. شما می توانید با شرکت در این جشنواره ها که از ساعت 18:00 تا 23:00 برگزار می شود، از اجرای هنرمندان در زمینه موسیقی، استندآپ کمدی و شرکت در مسابقه های مختلف لذت ببرید و ساعات خوشی برای خودتان خلق کنید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

زمین بازی کودکان در پارک ملت تهران

اگر هم با کودک خود به این پارک آمده‌اید نگران نباشید؛ در بخش‌های مختلف پارک به ویژه در حاشیه خیابان ولیعصر، چند زمین بازی استاندارد برای کودکان وجود دارد که حسابی در آن سرگرم خواهند شد.
در پارک ملت دو فضای بازی برای کودکان در نظر گرفته شده است. یکی از آنها در نزدیکی خیابان ولیعصر (ع) و در بلوار پارک قرار دارد و زمین بازی دیگر نیز در پشت پردیس سینمایی و در ضلع جنوبی پارک دیده می شود. یکی دیگر از امکانات پارک، میزهای شطرنج است که برای علاقه مندان به این ورزش ساخته شده است.

 

امکانات تفریحی ورزشی پارک ملت تهران

در پارک شما مردمی را می‌بینید که برای قدم زدن، صحبت کردن و یا دوچرخه سواری و ورزش می‌آیند؛ اما کاربرد پارک فقط به این چنین فضایی محدود نمی‌شود. امکانات تفریحی، بازی و فرهنگی فراوانی در بخش‌های مختلف آن وجود دارد که پارک را به یک مقصد جذاب برای گذراندن یک روز با نشاط همراه با خانواده تبدیل کرده است. همچنین زمین‌های مخصوص تنیس، بدمینتون، والیبال، شطرنج و فوتبال دستی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

میزهای تنیس پارک ملت تهران

اگر اهل تنیس هستید، لوازم مورد نیازتان (راکت ها و توپ مخصوص) را بردارید و به همراه دوستان ورزشکار خود به پارک ملت بروید و یک رقابت دوستانه و شاد را تجربه کنید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

فوتبال دستی

با یک همراه اهل رقابت و هیجان به پشت میز فوتبال دستی های پارک بروید و در یک مسابقه مهیج، لحظات شادی را پشت سر بگذارید.

 

مسیر پیاده روی

از جمله فعالیت ها و تفریح های بسیار لذت بخش در پارک ملت، پیاده روی است. قدم زدن در میان درختان بلند قامت این بوستان در میان فضای سرسبز و چمن کاری شده و بالا پایین رفتن از تپه های کوچک و بزرگ پارک از کارهایی ست که نمی توان در زمان حضور در اینجا از دست داد.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

زمین بازی بدمینتون

برخی از بخش های پارک برای بازی های توپی و گروهی درست شده اند تا افراد بتوانند به راحتی یک بازی خوب و پر نشاط داشته باشند. بدمینتون خود را برداشته و مسابقه را با حریف تان آغاز کنید.

 

والیبال

فضایی برای بازی والیبال نیز وجود دارد، فقط یادتان باشد تور والیبال خود را ببرید و در جایگاه مخصوص نصب کنید.

 

میز و صندلی شطرنج

شطرنج یکی از بازی های مورد علاقه در همه رده های سنی است. صندلی ها و میزهای مخصوص شطرنج در پارک ملت کار گذاشته شده است. اگر اهل شطرنج هستید، مهره های شطرنج خود را همراه ببرید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

ورزش صبحگاهی در پارک ملت تهران

صبح ها بانوان و آقایان به پارک می روند، گروهی ورزش کرده و روز خود را با نشاط و انرژی آغاز می کنند. شما هم اگر صبح هنگام وقت دارید به جمع آن ها بپیوندید. در قسمت هایی از بوستان نیز، وسایل ورزشی همگانی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به سلامت خود کمک کنید.

 

دریاچه پارک ملت تهران

دریاچه ای مصنوعی در قسمت بالایی پارک ملت به چشم می خورد که به طبیعت و طراحی این بوستان جلوه خاصی بخشیده است. پل فلزی روی دریاچه نیز زیبایی آن را چند برابر کرده و قدم زدن و تماشای پارک از فراز آن، حس جذابی به شما می دهد. از بالای پل همچنین می توانید چشم انداز متفاوت و زیبایی به قسمت های مختلف پارک و دریاچه داشته باشید و از تماشای زیبایی های تهران لذت ببرید.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

دریاچه در هر پارکی مانند قلب آن محسوب می‌شود که بیشتر مردم بخصوص در فصل‌های گرم سال دور آن جمع می‌شوند. دریاچه پارک ملت که از نوع دریاچه‌های مصنوعی است حدود ۲۲ هزار مترمربع وسعت دارد و آن‌چنان با درختان و محیط طبیعی اطراف خودش تلفیق شده که نمای فوق‌العاده جذاب را پیش روی شما قرار می‌دهد. پل فلزی روی دریاچه نیز سبب ایجاد چشم‌انداز جذابی شده که بهترین مکان برای عکاسی در پارک به شمار می‌رود. کار ساخت این پارک بسیار قدیمی که به نوعی نمادی از پارک‌های تهران محسوب می‌شود در سال ۱۳۴۵ خورشیدی در دو بخش آغاز شد. در بخش نخست در مجاورت خیابان ولیعصر و همسو با جاده که بخش وسیعی به طول ۱۰۰۰ متر تبدیل به یک پارک ساده، اما جذاب گردید که سرانجام در سال ۱۳۴۷ آماده بهره‌برداری شد؛ اما فاز دوم پارک با کمی تفاوت و با الهام گرفتن از پارک‌های انگلیسی در تپه‌های باختری آغاز شد و این بخش نیز در سال ۱۳۵۳ به پایان رسید تا کل مجموعه پارک آماده بهره‌برداری شود.

 

مجسمه های پارک ملت تهران

در بخش‌های مختلف پارک ملت مجسمه‌های متفاوت و جذاب، کار هنرمندان خوش ذوقی قرار دارد که روح هنر را به پارک دمیده است. از جمله جذاب‌ترین این مجسمه‌ها می‌تواند به مجسمه مادر اشاره کرد که به سبکی خاص روی یک ستون دایره‌ای ایستاده و کودکش را در آغوش گرفته و با عشق به او نگاه می‌کند.همچنین در محلی دیگر مجسمه امیرکبیر، یکی از بزرگ‌ترین سیاست‌مداران محبوب ایرانی بالای فواره‌های پله‌ای قرار گرفته و گویی از آنجا به افق پارک نگاه می‌کند.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

قطار دودی پارک ملت

در ضلع جنوبی پارک، اولین قطار دیزل ایران که در سال در ۱۸۸۷ میلادی (1265 ه.ش) در زمان ناصرالدین شاه مردم تهران را به حرم شاه عبدالعظیم می برد، قرار داده شده است. این قطار هم اکنون برروی ریل های خودش در پارک ملت کار گذاشته شده و یکی از جذابیت های این بوستان محسوب می شود.
اگر در بخش جنوبی پارک کمی گشت بزنید حتماً به یک قطار کوچک دودی نیز برخورد خواهید کرد؛ اما این وسیله برای زیبایی یا بازی بچه‌ها نیست. بلکه یک سند تاریخی است.

 

در واقع این قطار اولین قطاری است که در سال ۱۲۶۵ ه. ش. در زمان حکومت ناصرالدین شاه، در مسیر حرم عبدالعظیم مردم را جابه‌جا می‌کرده است و حالا به عنوان یک اثر تاریخی برای تماشای مردم در این قسمت از پارک قرار گرفته است.

 

شکم گردی در پارک ملت

گردش در پارکی به این بزرگی به احتمال زیاد شما را گرسنه می کند. اگر قصد کردید برای خوراک خود چیزی بخرید نگران نباشید، کافی شاپ ها و فست فود های کنار دریاچه گزینه های خوبی برای صرف یک غذا یا عصرانه خوشمزه هستند. از طرفی دیگر در قسمت جنوبی پارک دکه های کوچکی وجود دارد که می توانید از آنها بستنی، آبمیوه، چای و دیگر تنقلات تهیه کرده و نوش جان کنید. البته باید بدانید که قیمت غذا و خوراکی در پارک ملت بیشتر از قیمت غذاخوری های معمول تهران است.

امکانات تفریحی پارک ملت تهران + نزدیکترین مترو به پارک ملت تهران

درختان پارک ملت تهران

قدمت پارک ملت باعث شده تا امروز در جای جای آن درختان بسیار بزرگ و تنومندی را ببینید که هرکدام شاهد رویداد‌های تاریخی این بخش از شهر تهران بوده‌اند. اگر به بخش شمالی پارک بروید شاهد فضایی جنگل گونه خواهید بود که انبوه درختان پا به سن گذاشته آن را تشکیل می‌دهند.
از جمله گونه‌های درختی این پارک می‌توان به ارغوان، سنوبر، چنار، نارون، زبان گنجشک، اقاقیا، انواع سرو و… اشاره کرد. حتی درختان میوه‌ای، چون توت، انجیر، هلو، زرد آلو، سیب و انجیر نیز در پارک ملت وجود دارد.

 

نکته جذاب دیگر این پارک، چمن‌کاری در ۲۳ هکتار آن و گل‌کاری حدود ۲ هکتار از پارک است که جلوه فوق‌العاده‌ای به آن داده است. از گل‌های رنگارنگ و جذاب پارک نیز که می‌تواند دیدن آن‌ها روحیه شمارا به کلی عوض کند می‌توان به گل‌های شمعدانی، انواع رز، ساناز، رعنا، گالانیا و گل کوکب اشاره کرد.

 

بوستان ملت یکی از دیدنی ترین و زیباترین بوستان های تهران است و با 34 هکتار وسعت، یکی از بزرگترین آنها به شمار می رود. بوستان ملت از قسمت های مختلف تشکیل شده است و با ورودی بسیار زیبا، پردیس گالری ملت، دریاچه مصنوعی، مجسمه های مفاخر ایران زمین، باغ وحشی کوچک، فضای سبز گل کاری شده و درختانی قدیمی و سر به فلک کشیده در میان دیگر پارک های تهران دلبری می کند. بوستانی که در فصل بهار برای گل های لاله رنگارنگی که در جای جای پارک دیده می شود و برای سرسبزی و سایه درختان خود در فصل تابستان مشهور شده است؛ اما این تمام زیبایی پارک ملت نیست، پاییز که به هزار رنگ دلفریب در می آید و زمستان که گاه و بیگاه زیر لایه ای از برف سپید فرو می رود، بوستان ملت را از هر زمان دیگر خواستنی تر می کند.

 

پارک زیبا و دلباز ملت، بر اساس نظرسنجی های مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای همشهری، نخستین بوستانی است که شهروندان تهرانی آن را به میهمان غیر تهرانی خود معرفی می کنند. پارک ملت تهران بسیار جذاب و مناسب برای خانواده ها بوده و در فصل تابستان جمعیت زیادی را پذیرا است.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب