راهنمای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

راهنمای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل مزیت‌های بیشمار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کانادا از جمله محیط فراگیری پویا، کیفیت بالای آموزش، تنوع دوره‌های ارائه شده، فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، خواهان تحصیل در کانادا هستند. همچنین دولت کانادا، موسسات گوناگون و دانشگاه‌ها جهت حمایت از دانشجویان، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های متنوعی ارائه نموده‌اند.

 

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا را دارید، بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث مهاجرت تحصیلی، داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه است. با ما همراه باشید و مطالعه این مقاله از سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی را از دست ندهید، تا از مزایای تحصیل در کانادا  و انواع بورسیه‌های تحصیلی کانادا آگاه شوید.

 

همچنین سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی به مدیریت خانم ونوس ایرجی، یک تیم مهاجرتی با تخصص، دانش و تجربه بالا در زمینه مهاجرت به کشورهای کانادا، آمریکا و انگلستان است که تجربه موفق انجام صدها پرونده مهاجرتی را در کارنامه خود دارد. شما می توانید با کمک مشاورین سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی به راحتی از شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و اخذ بورسیه‌های تحصیلی کانادا آگاهی پیدا کنید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

راهنمای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

مزایای تحصیل در کانادا

کانادا یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیلات عالی است و این کشور سالانه هزاران دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کند. دانشگاه‌های کانادا آموزش در سطح جهانی ارائه می‌دهند که در سطح جهانی شناخته شده است. و به طور کلی تحقیق و پژوهش یکی از اجزای اصلی هر دوره تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می‌شود.

 

مزایای دیگر تحصیل در کانادا عبارتند از:

• آموزش مقرون به صرفه

• فرصت‌های پژوهشی نوآورانه

• امکانات مهاجرتی

• جامعه سالم و ایمن

• فرصت‌های کار و کارآموزی برای دانشجویان بین‌المللی در حین تحصیل

 

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی

راهنمای تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

کانادا طیف گسترده‌ای از فرصت‌های اخذ بورسیه را برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی که از نقاط مختلف جهان می‌آیند، فراهم می‌کند. در واقع بورسیه‌ها و فرصت‌های مالی می‌توانند از سوی نهادهای دولتی و سایر بخش‌های دولتی فدرال و همچنین از خود دانشگاه‌ها دریافت شوند.

 

بورسیه های تحصیلی کانادا در مقاطع پایین معمولا رایج نیست و اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی مانند دکترا ارائه می‌شوند. همچنین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محدود و رقابتی است. برای همین برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های کانادا بهتر است ابتدا پذیرش دانشگاه را کسب کرده و در ادامه با کسب نمرات و معدل بالا برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

 

دانشگاه‌ها از دانشجویانی حمایت می‌کنند که بهترین ایده‌های تحقیقاتی را ارائه می‌کنند و بورسیه‌های تحصیلی با توجه به کار تحقیقاتی ارائه می‌شود. بنابراین واضح است که گپ تحصیلی از موضوعات بحث برانگیز و جزء الزامات بسیاری از دانشگاه‌های رقابتی باشد.

 

مدارک لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

هنگامی که متوجه شدید که واجد شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کانادا هستید، سپس شرایط مشخص شده‌ای را که می‌توان از بورسیه تحصیلی استفاده کرد، بررسی کنید و مطمئن شوید که برای شما اعمال می‌شود. برخی از بورسیه‌ها فقط برای شهریه تعیین شده‌اند، به این معنی که نمی توانید از آن برای هزینه‌های دیگر استفاده کنید. نکته بعدی جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه است.  به طور کلی مدارک زیر برای درخواست بورسیه تحصیلی کانادا مورد نیاز است:

 

• مدرک مهارت دانش زبان انگلیسی

• مدارک تحصیلی قبلی تایید شده

• رزومه یا CV

• پاسپورت

• پروپوزال تحقیق برای مقطع کارشناسی ارشد

• مدرک GMAT,GRE در صورت نیاز

• مقالات منتشر شده در ژورنال‌های معتبر جهانی

 

علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که مهلت‌های درخواست (ددلاین) را رعایت کرده و مدارک درخواست خود را در اسرع وقت ارسال کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید زودتر برای بورسیه‌های تحصیلی کانادا درخواست دهید. زیرا شانس شما را برای برنده شدن در بورسیه افزایش می‌دهد.

 

انواع بورسیه های تحصیلی کانادا

بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای متقاضیان تحصیل در کانادا وجود دارد که این بورسیه‌ها بر اساس وضعیت و نیاز مالی یا سطح علمی و شایستگی به متقاضیان ارائه می‌شود. انواع بورسیه‌های تحصیلی کانادا عبارتند از:

 

اسکالرشیپ

بورسیه اسکالرشیپ کانادا بورسیه‌ای است که بر اساس شایستگی به متقاضیان داده می شود. در اسکالرشیپ کانادا معدل، وضعیت درسی، نمره زبان، مقاله و کارهای پژوهشی بررسی می شود. این بورسیه را شرکت‌های خصوصی و دولتی به متقاضیان ارائه می‌دهند.

 

گرنت و برسری

گرنت و برسری بر اساس نیاز مالی به متقاضیان ارائه می‌شود. شرایط مالی و درآمد سالیانه خانواده دانشجو بررسی می‌شود و بر اساس آن به متقاضی کمک مالی خواهد شد و در اغلب موارد به شرایط درسی متقاضی ربطی ندارد.

 

استفاده از وام های موجود

همه دانشجویان دانشگاه‌های کانادا، مجاز به اخذ وام‌های دانشجویی جهت کمک هزینه تحصیلی خود می‌باشند. متقاضیان بین المللی با مراجعه به بانک‌های خصوصی کانادا می‌توانند درخواست وام دانشجویی دهند.

 

دستیار تدریس و پژوهش

یکی از روش‌های اخذ کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، فعالیت به عنوان دستیار تدریس و پژوهش است. بنابراین، دانشجویان باید اساتید خود را در امر آموزش یاری دهند و در قبال آن هزینه‌ای دریافت کنند. متقاضیان دستیار پژوهشی نیز می‌توانند در پروژه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و علمی که مربوط به دپارتمان‌های خاص می‌باشد، شرکت کنند تا از کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.

 

درباره سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی

سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی به مدیریت خانم ونوس ایرجی، یک تیم مهاجرتی با تخصص، دانش و تجربه بالا در زمینه مهاجرت به کشورهای کانادا، آمریکا و انگلستان است که تجربه موفق انجام صدها پرونده مهاجرتی را در کارنامه خود دارد.

 

خانم ونوس ایرجی، مدیر این سازمان، دارای مدرک رسمی مشاوره مهاجرت تحصیلی کانادا و دارای 15 سال سابقه مدیریت در شرکت‌های بین‌المللی در ایران و همچنین 10 سال سابقه مدیریت شرکت‌های مهاجرتی در کانادا هستند.

 

با آسودگی خاطر می‌توانید به سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی و خدمات ارائه شده از سوی این سازمان اعتماد کنید و اطمینان داشته باشید که پروسه مهاجرتی شما برای تحصیل در کانادا با موفقیت انجام خواهد شد. شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با سازمان مهاجرتی ونوس ایرجی در ارتباط باشید. پس همین امروز با ما تماس بگیرید تا سفر خود را آغاز کنید.

جدیدترین مطالب