مهمترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

مهمترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

مهمترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان، مجموعه‌ای از سخت‌افزار‌ها، نرم‌افزار‌ها و تکنیک‌ها است که با هدف وفادارسازی مشتریان و به کمک نیروی انسانی، طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. مهمترین بخش راه‌اندازی باشگاه مشتریان، نرم ‌افزار باشگاه مشتریان است. این نرم‌افزار، سیستمی یکپارچه است که جهت وفادارسازی مشتری و بهبود مشتری‌مداری بکار گرفته می‌شود. مدیران کسب و کار‌ها با استفاده از امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان قادر خواهند بود که سیاست‌های خود را که از آن با عنوان استراتژی باشگاه مشتریان یاد می‌شود به بهترین شکل پیاده‌سازی و اجرا کنند؛ و به اهدافی مانند وفادارسازی مشتری، افزایش رضایت مشتری، جذب مشتری حداکثری و بازگشت مشتری دست پیدا کنند. بهترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان باید بتواند تمامی نیاز‌های کسب‌وکار شما را پوشش دهد و سناریوی باشگاه مشتریان شما را به طور کامل عملیاتی نماید.

 

نرم‌‌افزار باشگاه مشتریان

سیستم باشگاه مشتریان از جمله نرم‌افزار‌های ارتباط با مشتری است که در کسب و کار‌های امروز جایگاه ویژه‌ای دارد. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به قابلیت ذخیره‌سازی داده‌های مشتریان و شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت آن‌ها اشاره کرد. همچنین مواردی از جمله مدت زمانی که یک شخص، مشتری شما بوده است، سوابق خرید وی و گزارشات مربوط به تعاملات فروش که می‌توانید برای بهینه‌سازی فرآیند‌های فروش و بازاریابی خود استفاده نمایید، در اینگونه نرم‌افزار‌ها وجود دارد. با گسترش تکنولوژی و به دنبال آن پیشرفت تجارت، کسب و کار‌ها از اهمیت ارتباط با مشتری بیش از پیش آگاه شده‌اند. به همین علت است که روز به روز چنین سیستم‌هایی با استقبال بیشتری از سمت مدیران مراکز و صاحبان مشاغل رو به رو می‌شوند. در پاسخ به سؤال: بهترین امکاناتی که باید باشگاه وفاداری شما داشته باشد، چیست؟ مقاله‌ای جامع تهیه شده است که خواندن آن کمک شایانی در انتخاب یک سامانه وفاداری مناسب به شما می‌نماید.

 

امکانات ضروری باشگاه مشتریان

توجه داشته باشید که پس از راه ‌اندازی باشگاه مشتریان نمی‌توان آن را به راحتی تغییر داد. از این‌رو در وهله اول در انتخاب صحیح این نرم‌افزار بسیار دقت نمایید.

 

ثبت کامل اطلاعات مشتری

یکی از ابتدایی‌ترین امکانات نرم‌ افزار لویالتی، ثبت اطلاعات مربوط به هر یک از مشتریان است. گرچه این کار را می‌توان به صورت دستی هم انجاد داد، اما به محض افزایش مراجعین با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهید شد. از طرفی هم میزان ضریب اشتباه به هنگام درج و ثبت اطلاعات بصورت دستی بسیار بیشتر است و سرعت پایینی دارد. در باشگاه می‌توانید اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، تلفن همراه، تلفن ثابت، آدرس، تاریخ تولد، شماره کارت و … را ثبت و سطح مشتری را مشخص کنید.

 

گروه‌بندی مشتریان

یکی دیگر از ماژول‌های مهم نرم‌افزار وفادارسازی، امکان گروه ‌بندی مشتریان است. این کار برای اختصاص ویژگی‌های یکسان به دسته‌ای از مشتریان و مدیریت آسان‌تر آن‌ها است. شما با استفاده از سطح‌بندی می‌توانید سناریوی خود را پیاده‌سازی کنید و قوانین مشخصی برای ارتقا گروه کاربران اختصاص دهید.

 

سیستم اعتباردهی

مهمترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

این مورد یکی از ابزار‌های پایه‌ای در سامانه وفاداری است که می‌تواند باعث بازگشت مشتری شود. در یک نرم‌افزار کامل باشگاه مشتریان انواع مختلفی از مدل‌های اعتباردهی بر اساس گروه‌های کالایی، گروه‌های مشتریان، بازه‌های زمانی و شرایط بسیار زیاد دیگری وجود دارد. می‌توانید متناسب با سیاست کاری خود هر یک از روش‌ها را به کار بگیرید.

 

سیستم امتیازدهی

یکی دیگر از امکانات مهم نرم افزار باشگاه مشتریان، استفاده از سیستم امتیازدهی است. اگر نحوه امتیاز دهی شما به مشتریان، اصولی پیاده‌سازی شده باشد بعد از گذشت مدتی از راه‌اندازی باشگاه خود به راحتی می‌توانید ارزشمندترین مشتریان خود را شناسایی کنید. شما می‌توانید بر اساس مبلغ پرداختی، تعداد دفعات مراجعه، فاصله بین مراجعات و… به مشتری خود امتیاز اختصاص دهید. فراموش نکنید که امتیاز مشتری نزد شما باید مشخص‌کننده ارزش آن مشتری در کسب‌وکار شما باشد پس در انتخاب مدل امتیازدهی به مشتری باید بیشترین وسواس و دقت را به خرج دهید.

 

سیستم بازاریابی شبکه‌ای

سیستم پورسانت دهی با امکان تعریف مشتری معرف بهترین ویژگی این نرم‌افزار است. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید هر یک از مشتریان خود را تبدیل به یک بازاریاب برای کسب و کار خود کنید به این صورت که مشتری با معرفی افراد جدید با توجه به خرید آن‌ها در صدی به عنوان هدیه داخل کارت خود به صورت اتوماتیک ذخیره نماید.

 

• ایجاد شعبه

با استفاده از این قابلیت نرم‌افزاری شما قادر خواهید بود هر تعداد شعبه‌ای که دارید وارد باشگاه نموده و آن‌ها را به صورت همزمان مدیریت کنید. می‌توانید برای هر شعبه سیاست خاصی برای تخفیف دهی قرار دهید و سناریو مخصوص به هر شعبه را تعیین کنید برای مثال برای شعبه‌های خلوت‌تر در صد تخفیف بیشتری قرار دهید.

 

• قابلیت گزارش‌گیری

با وجود این ویژگی می‌توانید به صورت روزانه، ماهانه و سالانه از قسمت‌های مختلف گزارش تهیه نمایید و از اطلاعات خروجی بگیرید. برای مثال قادر خواهید بود از لیست مشتریان، لیست کالا‌ها و خدمات خود، میزان اعتبار و امتیاز هر مشتری و همچنین ریز عملکرد و تراکنش‌های مشتریان گزارش‌گیری کنید.

 

امکان ارسال پیامک

مهمترین امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

با وجود چنین امکانی، می‌توانید به تمامی مشتریان باشگاه پیامک ارسال کنید. برای اطلاع رسانی از اخبار کسب و کار خود، خوشامدگویی به هنگام عضویت در باشگاه شما، تشکر بابت مراجعه و خرید، نظرسنجی و موارد دیگر می‌توان از این ویژگی استفاده نمود. توجه داشته باشید این پیامک‌ها باید به صورت خدماتی باشند و حتی برای خط های مسدود تبلیغاتی هم ارسال شود.

 

جمع‌بندی

با توجه به توضیحات بیان شده در این مقاله، اهمیت استفاده از امکانات نرم‌افزار باشگاه مشتریان بر کسی پوشیده نیست. به همین علت، شرکت‌های زیادی در جستجوی نرم‌افزاری هستند که علاوه بر داشتن ویژگی‌های ذکر شده، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. با وجود تبلیغات بسیار زیاد در خصوص برخی از نرم‌افزار‌های وفاداری، طبیعی است که شخص هنگام انتخاب با تردید و ابهام رو به رو شود. با این وجود در صورت یافتن یک نرم‌افزار جامع تمامی این ابهامات رفع شده و کسب و کار شخص رونق بسیاری خواهد گرفت. اگر در گذشته استفاده از باشگاه وفاداری یک آپشن محسوب می‌شد، امروزه برای رونق‌گرفتن هر کسب و کاری ضروری است و بسیاری از مدیران برای بررسی محیط و امکانات نرم‌افزار به دنبال دانلود رایگان نرم افزار باشگاه مشتریان هستند. نرم‌افزار وفاداری مشتریان کلابینگ، یک سیستم مدیریتی جامع و کاربردی بوده که بسیاری از موارد مذکور در این مقاله را دارد. همچنین مناسب بودن قیمت نرم‌افزار و پشتیبانی آن باعث شده است تا تهیه آن برای همه به صرفه باشد. قابل توجه است که این شرکت برای شما امکان استفاده آزمایشی از باشگاه وفاداری را با ارائه دمو رایگان فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم‌افزار مذکور می‌توانید به وبسایت www.clubing. club مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید.

جدیدترین مطالب