بررسی خرید لوازم برقی آشپزخانه

بررسی خرید لوازم برقی آشپزخانه

دستگاه غذاساز و آون توستر وسیله بسیار کاربردی در هر آشپزخانه ای است چرا که به دلیل مشغله های زیادی که خانواده ها دارند، به کمک این وسیله می توانند زمان کمتری را صرف آشپزی کنند و در نهایت آشپزی راحت تری داشته باشند. با ما همراه باشید تا در ادامه معیارهای مهم در انتخاب این دو دستگاه کاربردی را برای شما بازگو کنیم.

بررسی خرید لوازم برقی آشپزخانه

غذاساز

غذاساز یک دستگاه تک کاره یا چند کاره است که از آن برای خرد، پوره و له کردن مواد غذایی استفاده می شود. توسط این دستگاه می توان غذاها را بدون اضافه کردن مایعات، میکس و له کرد.

 

وظایف یک غذاساز چند کاره و قابلیت های آن

• ریز کردن ترکیبات یک سالاد معمولی یا هر دستور غذایی دلخواهتان در سایز یکسان

• آسیاب و پودر کردن ادویه جات مثل زنجبیل و حتی دانه های نمک و شکر

• برش نگینی کامل میوه جات مثل سیب و صیفی جات مانند کدو و بادمجان

• اسلایس کردن غلات، مواد خشک و تهیه کرامپ توسط ویژگی پالس

• تهیه پوره ها، انواع سوپ ها و غذای مناسب کودکان و سالمندان

• قیمه کردن و چرخ نمودن و کوبیدن گوشت و انواع مغزها

• آماده سازی انواع سس ها، سالس ها و شیک ها

• آماده سازی سریع مواد کیک و نان، تهیه پاستا

• رشته کردن، ورقه کردن و تهیه انواع چیپس

• تهیه ترکیبات مایع و دیپ ها

• رنده نمودن پنیر

 

در زمان انتخاب و خرید دستگاه غذاساز چند کاره خوب به نکات و ویژگی ‌هایی که در ادامه به آن می پردازیم توجه داشته باشید تا دستگاهی با بهترین کارایی و کیفیت را خریداری کنید.

 

• کیفیت تیغه ‌ها

تیغه‌ ها یکی از مهم‌ ترین اجزای تشکیل ‌دهنده دستگاه غذاساز هستند که توجه به کیفیت آن‌ ها اهمیت ویژه ‌ای دارد. جنس تیغه باید مقاوم و ضد زنگ باشد، غذاسازها به انواع تیغه برای موارد مصرف مختلفی مجهز است که هر کدام بر اساس کاربردی که دارند از شکل و جنس مخصوصی ساخته شده ‌اند.

 

• گنجایش ظرف

هر دستگاه غذاساز دارای ظرف با گنجایش مشخصی است که با توجه به کاربرد و کارآیی غذاساز گنجایش آن نیز تغییر می‌ کند. ظرفیت انواع غذاساز از نیم یا یک لیتر شروع شده و به 3٫5 لیتر می ‌رسد که همین امر بر قیمت غذاساز رابطه مستقیم دارد.

 

• قدرت دستگاه

لوازم خانگی با توان مصرفی متفاوتی تولید می ‌شوند، خریداران با توجه به بودجه، نیاز، کارایی غذاساز آن را انتخاب می‌ کنند. توان مصرفی بالا در لوازم خانگی نشان از قدرت و کیفیت عملکرد آن‌ ها دارد.

 

• جنس بدنه دستگاه

جنس بدنه با عمر دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. بدنه و ظرف غذاساز باید از موادی با کیفیت و مقاوم طراحی و ساخته شده باشد، برای مثال غذاساز با بدنه‌ ای از جنس استیل ضد زنگ بهترین گزینه برای خرید این وسیله است.

 

• قابلیت تنظیم سرعت

در حال حاضر مدل‌ های جدیدی از غذاساز در بازار موجود است که قابلیت تنظیم و حالت مختلف سرعت را دارند. هر عملکردی در این وسیله نیاز به تنظیم سرعتی مخصوص به خود دارد. هر چقدر دستگاه به تعداد حالات بیشتر برای تنظیم سرعت مجهز باشد، کارایی آن نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

 

• قابلیت عملکرد لحظه ‌ای«Pulse»

قابلیت پالس یا عملکرد لحظه ‌ای این امکان را فراهم می ‌کند تا مواد خوراکی به شکلی یکنواخت با یکدیگر ترکیب و مخلوط شوند. در واقع این قابلیت چرخشی قدرتمند و در عین حال لحظه ‌ای و با وقفه ایجاد می ‌کند. با وجود این توانایی عملکرد دستگاه برای مواردی مانند خمیر کردن یا خردکن بهتر خواهد بود.

 

• تولید صدای کم

دستگاه‌ های غذاساز با توجه به عملکرد و کارایی که دارند، صدا تولید می‌ کنند و شما نمی ‌توانید دستگاهی را پیدا کنید که هیچ صدایی از آن شنیده نشود. با این حال بعضی از مدل‌ ها به این موضوع توجه ویژه‌ ای داشته‌ و تلاش کرده‌ اند با تغییراتی در ساختار دستگاه میزان صدای تولید شده را کاهش دهند.

 

• صفحه کنترلی لمسی

کار با صفحه کنترل لمسی به مراتب آسان ‌تر از دستگاهی است که مجهز به کلید برای کنترل وضعیت است. امروزه تولید انواع لوازم خانگی با نمایشگر دیجیتال و پنل لمسی همراه شده و استقبال بیشتری نیز از این لوازم برقی می ‌شود.

 

• درپوش ظرف

بیشتر ظروف غذاساز به درپوش ‌هایی مجهز هستند که به خوبی بسته شده و در اصطلاح چفت می‌ شوند. برای اطمینان خاطر از انتخاب و خرید لازم است ابزارها و اجزای تشکیل ‌دهنده دستگاه مانند درپوش ظرف چک شوند. در بعضی از مدل‌ ها بخشی به درپوش یا دهانه ظرف اضافه شده که کیفیت کار را افزایش می ‌دهد.

 

• ابعاد دهانه ورودی

هر چقدر دهانه ورودی ظرف بزرگ ‌تر باشد، کار شما آسان‌ تر خواهد شد. با انتخاب غذاسازی با دهانه ورودی بزرگ دیگر نیاز ندارید تا مواد غذایی و خوراکی را به قطعاتی ریز تبدیل کنید. به طور معمول غذاساز با ظرفیت 2 لیتر و دهانه ‌ای بزرگ بهترین انتخاب در خرید این غذاساز چند کاره است.

 

• پایه بدون لغزش

بعضی از دستگاه‌ های غذاساز به هنگام کار کردن دچار لغزش شده و حرکت می ‌کنند. برای خرید غذاساز به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه به پایه‌ هایی محکم مجهز باشد تا بدون لرزش به کار خود ادامه دهد.

 

آون توستر

آیا آون توستر همان توستر است ؟

برخی از افراد فکر می کنند که آون توسترها همان توسترها هستند، در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که آون توستر را می توان نمونه ای از توسترها در نظر داشت اما کاربردهای پیشرفته تری نسبت به آنان دارد. از توسترها تنها می توان برای یخ زدایی و گرم کردن و برشته کردن مواد غذایی استفاده کرد. معولا توسترها دارای یکی از قابلیت های آون توسترها می باشد. قیمت آون توستر نسبت به نوستر بالاتر می باشد و آون توستر نسبت به توستر در حجم و اندازه بزرگ تری طراحی و تولید می شوند، در کل اگر قرار است تنها برای گرم کردن مجدد مواد غذایی خود دستگاهی را خریداری کنید توصیه ما خرید توستر کوچک است اما اگر قصد دارید برای کارهایی چون پخت مواد غذایی ، بریان کردن مرغ و کباب و .. استفاده کنید بهتر است به سراغ خرید آون توستر بروید.

بررسی خرید لوازم برقی آشپزخانه

نکات مهم هنگام خرید آون توستر

قابلیت تنظیم حرارت

از نکاتی که در هنگام خرید یک آون توستر باید به آن توجه کرد داشتن قابلیت تنظیم حرارت است این ویژگی این امکان را به شما می دهد تا دمای مورد نظر برای پخت و پز انواع مواد غذایی را تنظیم نمایید.

 

سینی جدا شونده

یکی دیگر از قابلیت های مهم در آون توستر دارا بودن سینی مخصوص جدا شونده است این ویژگی در سینی دستگاه باعث می شود شما خیلی آسان و بعد از پایان هر بار استفاده سینی را از دستگاه خارج کرده و آن را شست شو و تمیز نمایید.

 

قابلیت تایمر دستگاه

از دیگر ویزگی های یک آون توستر خوب تایمر دار بودن آن است شما توسط این قابلیت می توانید مدت زمان طبخ انواع مواد غذایی را تنظیم نمایید و به سراغ انجام دیگر کارهایتان بروید و دیگر نگران سوختن غذای خود نباشید چرا که هر زمان که غذای شما آماده شود دستگاه با صدای زنگ هشدار شما را مطلع می کند و می توانید غذا را از داخل دستگاه خارج کنید.

 

جوجه گردان

از دیگر قابلیت هایی که در بعضی از مدل های آون توستر وجود دارد ویژگی جوجه گردان در دستگاه می باشد شما توسط جوجه گردان می توانید یک مرغ کامل را درون فر دستگاه قرار دهید تا برای شما یک مرغ کاملا برشته و کباب شده را تحویل دهد پس اگر علاقه به غذاهای کباب شده دارید به این ویژگی در هنگام خرید دقت داشته باشید.

 

درب های شیشه ای

در هنگام خرید به درب دستگاه آون توستر دقت کنید و دستگاهی را خریداری کنید که در آن از درب شیشه ای مقاوم به حرارت استفاده شده باشد ، شما با استفاده از درب شیشه ای دستگاه می توانید به آسانی پخت مواد غذایی را تماشا کنید که اگر احیانا غذای شما دچار سوختگی می شد سریع بتوانید دستگاه را خاموش کنید.

 

قابلیت کانوکشن

یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که به دستگاه های آون توستر اضافه شده است ویژگی کانوکشن است این ویژگی باعث می شود تا فن های کانوکشن با ایجاد هوای گرم باعث پخت سریع و یکنواخت مواد غذایی شود پس در هنگام خرید به دارا بودن کانوکشن در آون توستر توجه کنید.

 

فروشگاه لوازم خانگی انتخاب سنتر از مطرح ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع لوازم خانگی با برند های ایرانی و خارجی می باشد که شما می توانید در صورت تمایل به خرید، نمونه های مختلف دستگاه های خردکن و سرخ کن را از سایت انتخاب سنتر مشاهده نمایید. لاز م به ذکر است که شما با خرید از شهر لوازم خانگی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

جدیدترین مطالب