چگونه سایه های قرمز در تصویر تلویزیون را تعمیر کنیم؟

چگونه سایه های قرمز در تصویر تلویزیون را تعمیر کنیم؟

سایه های قرمز روی تلویزیون ال سی دی شما می تواند بسیار آزاردهنده باشد و مانع لذت بردن شما از تماشای تلویزیون شود. با وجود سایه های قرمز، شما نمی توانید به درستی تصویر و حرکات فیلم و ویدئوها را تشخیص دهید. همچنین رنگ قرمز می تواند به چشم شما آسیب زده و مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. رنگ قرمز اگرچه یکی از رنگ های موجود در تصویر است اما در صورتی که بیش از اندازه باشد، بدون شک باعث دلخوری شما خواهد شد.

 

بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه رفع این مشکل از طریق منوی تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

 

چرا تلویزیون، سایه های قرمز نمایش می دهد؟

تصویر روی تلویزیون زمانی ایجاد می شود که سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی با هم همگرا شوند. اگر یکی از تنظیمات رنگ خاموش باشد یا کم شده باشد، یک سایه قرمز روی تلویزیون ظاهر می شود که تصویر را مخدوش می کند. بنابراین مشکل وجود سایه های قرمز در تصویر را می توان با تنظیمات همگرایی در منوی “تصویر” کاهش داد. به این ترتیب شما می توانید با یکسان کردن رنگ ها یا بسته به نور محیط، رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده و بهترین تصاویر و ویدئوها را دریافت نمایید.

 

مرحله 1

ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید. حدود 30 تا 60 ثانیه صبر کنید. مجددا تلویزیون را روشن کنید.

 

در بسیاری موارد، مشکل شما پس از خاموش و روشن کردن تلویزیون، برطرف می شود. این روش رفع سریع ممکن است گاهی اوقات کارساز باشد و شما را از ادامه دادن مراحل، بی نیاز کند. اما اگر مشکل برطرف نشد، به مرحله 2 بروید یا به پورتال Paratek.ir جهت تعمیر تخصصی تلویزیون خود، مراجعه کنید.

 

مرحله 2

کنترل تلویزیون را بردارید و دکمه منو را فشار دهید. همچنین در برخی از مدل های تلویزیون ها نیز می توانید از طریق دکمه های جلوی تلویزیون، بخش منو را باز کنید.

 

مرحله 3

در منوی تلویزیون، با کلیدهای جهت دهی، روی گزینه تنظیمات بروید و آن را انتخاب کنید. دقت کنید که بسته به برند، مدل و زبان تلویزیون شما، ممکن است گزینه های setting یا options یا تنظیمات را ببینید.

 

سپس مجددا از منوی باز شده، گزینه “Video” یا “Image” را انتخاب کنید. این گزینه ها نیز بسته به مدل و برند تلویزیون شما، متفاوت خواهد بود.
چنانچه با منوی تنظیمات تلویزیون خود آشنایی ندارید و یا نمی توانید این گزینه ها را در منوی خود پیدا کنید، می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در مشهد استفاده نمایید. نمایندگی های مجاز تعمیرات تلویزیون می توانند به راحتی توسط متخصصین این حوزه، تلویزیون شما را تعمیر نمایند.

چگونه سایه های قرمز در تصویر تلویزیون را تعمیر کنیم؟

مرحله 4

پس از انتخاب این منو، گزینه “Convergence” را پیدا کرده و انتخاب کنید. این گزینه، تنظیمی است که رنگ هایی را که برای ایجاد تصویر با هم ترکیب می شوند، کنترل می کند. در این بخش، تنظیماتی برای رنگ های قرمز، آبی و سبز وجود دارد. گزینه رنگ “قرمز” را انتخاب کنید.

 

مرحله 5

پس از انتخاب رنگ قرمز، نوار لغزنده همگرایی را تا جایی حرکت دهید که سایه قرمز رنگ دیگر روی تصویر شما مشاهده نشود.

 

همچنین می توانید با افزایش دیگر رنگ ها همچون سبز و آبی، تلاش کنید تا سایه قرمز را حذف کنید. درواقع با این کار، مقدار رنگ سبز تصویر افزایش می یابد و از میزان رنگ قرمز کاسته می شود.

 

پس از اتمام مراحل تغییرات رنگ ها، گزینه “Exit” را از روی کنترل تلویزیون فشار دهید. با این کار از تنظیمات تلویزیون خود به طور کلی خارج خواهید شد.
در صورتی که با وجود انجام دادن مراحل بالا، مشکل تلویزیون برطرف نشد و همچنان سایه های قرمزی را روی تصاویر یا ویدئوها مشاهده می کنید، بهتر است از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون دوو در مشهد استفاده کنید.

 

چگونه می توان تشخیص داد که تلویزیون خراب است؟

نمایش سایه ها در تصویر، یکی از علائمی است که نشان می دهد تلویزیون شما نیاز به تعمیر دارد. چنانچه با مشکل سایه های قرمز در تصویر تلویزیون مواجه شدید، مشخص است که باید فکری به حال تمیر تلویزیون خود کنید. بنابراین در صورتی که با تغییر دادن منوی همگرایی رنگ ها در تلویزیون، مشکل برطرف نشد، بهتر است با نمایندگی های مجاز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

 

تعمیر سایه قرمز در تلویزیون

تعمیر سایه های قرمز در صفحه نمایش تلویزیون ها، یکی از انواع تعمیرات رایج در مراکز مجاز نمایندگی تعمیر تلویزیون است. تکنسین های دوره دیده و آموزش دیده مراکز مجاز، می توانند به دقت تمامی مشکلاتی را که ممکن است باعث ایجاد سایه قرمز در تصویر شده باشد را شناسایی کرده و برطرف نمایند.

 

چنانچه با مشکل مشاهده سایه قرمز در تصویر تلویزیون مواجه شدید، ابتدا از طریق منوی تنظیمات، همگرایی رنگ ها را تغییر داده و مشکل را بررسی کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، از خدمات تعمیر تلویزیون ال سی دی در مشهد کمک بگیرید. به این طریق تکنسین های حرفه ای و خبره تعمیر تلویزیون به محل شما اعزام شده و تلویزیون را درست در جلوی چشمان شما تعمیر خواهند کرد. تعمیر تلویزیون در منزل مشهد یکی از روش های مقرون به صرفه و ایده آل برای خانواده هاست.

چگونه سایه های قرمز در تصویر تلویزیون را تعمیر کنیم؟

پاراتک

پاراتک به عنوان بهترین مرکز تعمیر تلویزیون ال ای دی در شهر مشهد می تواند خدمات سریع و باکیفیت بالایی را در تمام نقاط شهر، به شما ارائه نماید. شما می توانید تنها با یک تماس تلفنی یا چند کلیک در پورتال مجموعه پاراتک، به راحتی خدمات مورد نیاز خود را در منزل دریافت نمایید. ما با سابقه 30 سال فعالیت خود، امروزه بهترین تکنسین های تعمیرات تلویزیون را استخدام کرده ایم.

 

تکنسین های حرفه ای ما با شرکت در دوره های مختلف، آموزش های لازم را جهت تعمیر تلویزیون دریافت کرده اند. بنابراین شما می توانید برای تعمیر تلویزیون خود از هر برندی، روی ما حساب کنید. ما به عنوان نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ و ال جی و همچنین سایر برندهای تلویزیون های موجود در بازار ایران، می توانیم بهترین و باکیفیت ترین خدمات را در اختیار شما قرار دهیم.

جدیدترین مطالب