تفاوت بیت کوین و آلت کوین چیست؟

تفاوت بیت کوین و آلت کوین چیست؟

اگر به اخبار مالی، بازارهای سهام یا دنبال کردن پیشرفت‌های فناوری توجه کنید، نمی‌توانید چیزی در مورد ارزهای دیجیتال نشنوید. میلیون‌ها نفر در دنیا برای نقل و انتقالات، حواله‌ها و حتی به عنوان یک سرمایه گذاری سوداگرانه از ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. شما نیز می‌توانید از آن‌ها برای خرید و فروش و سوددهی استفاده کنید. قبل از آن بهتر است درباره تفاوت‌های بین ارزهای رمزپایه اطلاعات تازه‌ای دریافت کنید و درباره پذیرش آنها به عنوان روش پرداخت بیشتر بدانید. همچنین، در مورد پیشرفت‌های جدید در سیستم‌های پرداخت که می‌تواند به کاهش نگرانی شما کمک کند، بیاموزید.

 

تفاوت بیت کوین و آلت کوین

از زمانی که بیت کوین در سال 2018 به شهرت رسید، بسیاری تلاش کرده‌اند موفقیت آن را تکرار کنند. از آنجایی که بیت کوین به قله‌های بالاتری رسیده است و به بالاترین نرخ تبدیل دلار در نوامبر 2021 یعنی 64400 دلار در برابر یک بیت کوین رسیده بود، رقبای آلت کوین‌ها به دنبال راه‌هایی برای به چالش کشیدن سلطه بر بازار پیشینیان خود بودند. یکی از اینها اتریوم است که یک رمزارز است که در صدر بازار NFT بوده و ارز مرکزی مورد استفاده برای خرید NFT است.

 

درک تفاوت بسیار آسان است. به زبان ساده، بیت کوین اولین ارز رمزنگاری شده بود و آلت کوین‌ها فقط جایگزین بیت کوین هستند. از آنجایی که ارز دیجیتال به جریان اصلی تبدیل شده است و مردم می‌خواهند از آن برای خرید استفاده کنند، طبیعتاً بازرگانان باید آن را بپذیرند. با این حال، یادگیری نحوه عملکرد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، کیف پول چیست، و نحوه تبدیل هر ارز دیجیتال به ارز مورد نظر تاجر زمان می‌برد. در نتیجه، بسیاری ارزهای رمزنگاری شده را نمی‌پذیرند زیرا گیج کننده است و داستان‌هایی در مورد کلاهبرداری‌ها و بازیگران بد در حال پخش است. علاوه بر این افراد، بسیاری از سازندگان ارزهای دیجیتال یا انواع مختلف آن را درک نمی‌کنند.

 

بیت کوین: پیشگام

بیت کوین در سال 2009 پس از ارائه مفهوم یک ارز دیجیتال غیر متمرکز توسط خالق آن ساتوشی ناکاموتو، که یک نام مستعار است، به وجود آمد. از آن زمان، این استاندارد برای ارزهای رمزنگاری شده است که از شبکه‌های همتا به همتا برای نگه داشتن دفتر کل همه تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

 

این شبکه همتا به همتا به عنوان بلاک چین شناخته می شود و این پایه و اساس مهمی است که همه ارزهای دیجیتال بر روی آن ساخته شده‌اند. بلاک چین یک پایگاه داده برای ذخیره اطلاعات مبتنی بر رمزنگاری است. نکته ویژه در مورد این پایگاه داده این است که رکوردها غیر متمرکز هستند و توسط شخص ثالث کنترل نمی‌شوند. هنگامی که هر “بلوک” داده پر شد، سیستم شروع به پر کردن دیگری می‌کند. این بدان معناست که یک جدول زمانی مشخص از تراکنش‌ها وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را دستکاری کرد و داده‌ها و سرمایه‌گذاری‌های کاربر را ایمن نگه می‌دارد.

 

آلت کوین ها: رقبا

همانطور که گفته شد، آلت کوین‌ها شامل تمام ارزهای دیجیتالی می‌شوند که بیت کوین نیستند. طبق آمارهای سایت‌ها در مجموع بیش از 10300 آلت کوین در سراسر جهان وجود دارد. Dogecoin که در ابتدا شروع به ترول کردن کاربران کریپتو کرد، تبدیل به یک جانور باهوش برای خودش شد. تا زمانی که سکه توسط Reddit تصاحب شد، تقریباً هیچ ارزشی نداشت و بعد ارزش آن ده برابر شد.

 

مثال دیگر اتریوم است که اغلب برای خرید و فروش NFT استفاده می‌شود. NFT مخفف “Non Fungible Token” به معنای توکن‌های غیر قابل تعویض است و می‌تواند حاوی هر چیز دیجیتالی از جمله نقاشی‌ها، تصاویر، قطعات موسیقی، ویدیوها، یا آیتم‌های موجود در بازی‌های ویدیویی باشد.

 

تعاریف

بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در سال 2009 ظاهر شد. به عنوان رمزنگاری “اصلی”، تمام سکه‌ها و توکن‌های دیگر به عنوان سکه‌های جایگزین یا آلت کوین شناخته می‌شوند. برخی در جامعه ارزهای دیجیتال، اتریوم را نیز در دسته سکه‌های اصلی قرار می‌دهند و بقیه را به جز بیت کوین و اتریوم آلت کوین می‌نامند.

 

استفاده برای پرداخت

بسیاری از ارزهای دیجیتال برای استفاده به عنوان روش پرداخت طراحی نشده بودند. به عنوان مثال، اتریوم ایجاد شد تا پلتفرمی باشد که به هر کسی اجازه می‌دهد محصولات و خدمات مرتبط با بلاک چین را ایجاد کند. توکن بومی آن، اتر (ETH)، برای پرداخت هزینه تراکنش به شرکت کنندگان شبکه استفاده می‌شود. با این حال، می‌توانید ETH را در صرافی‌هایی مانند بیت کوین (BTC) یا سایر ارزهای دیجیتال خریداری کنید.

 

هر دو قابل قبول است

صرف نظر از اینکه چه چیزی نامیده می‌شوند یا برای انجام آن طراحی شده‌اند، ارزهای دیجیتال دارای ارزش هستند و می‌توانند به عنوان وسیله مبادله مورد استفاده قرار گیرند، زیرا مردم می‌خواهند از آنها استفاده کنند. بنابراین، مهمترین مسئله‌ای که یک تاجر با آن مواجه است، نحوه پذیرش ارز دیجیتال، نحوه دریافت پول برای محصولات یا خدمات ارائه شده به مشتریان و چگونگی اطمینان از عدم سوء استفاده از شما است.

 

خدمات پرداخت بیت کوین و آلت کوین

یکی از اصول اصلی ایجاد ارز دیجیتال حذف اشخاص ثالث از تراکنش‌های مالی و سیستم‌های پرداخت برای کاهش هزینه‌ها و سریع‌تر کردن آن بود. مشکل کریپتوکارنسی این است که این ارز جدید است و هنوز توسط بازرگانان شناخته شده شناخته نشده است و بسیاری مایلند هر رمز ارز دریافتی خود را به ارز فیات تبدیل کنند.

 

از آنجایی که تقاضای زیادی برای استفاده از ارزهای دیجیتال وجود دارد و به اندازه ارز فیات شناخته نشده است، بسیاری از شرکت‌ها برای پر کردن این شکاف برای کمک به تراکنش‌ها وارد عمل شده‌اند. مشارکت شخص ثالث برای کسانی که برای تمرکز زدایی امور مالی کار می‌کنند، ایده آل نیست. با این حال، لازم است اشخاص ثالث تا زمان بلوغ کامل ارزهای دیجیتال درگیر شوند. تا آن زمان روش‌های زیادی برای پذیرش بیت کوین یا آلت کوین به عنوان پرداخت وجود دارد.

 

خدمات تبادل

یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در ارزهای دیجیتال این است که کاربران می‌توانند کیف پول‌های رمزنگاری خود را به یک کارت نقدی پیوند دهند. این کارت‌های نقدی کریپتو از طریق شبکه‌های کارت اعتباری مستقر مانند Visa یا Mastercard با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و فرآیند را برای بازرگانان و مشتریان آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، برخی با ارائه دهندگان تجارت الکترونیک ارز شریک شده‌اند تا این کار را آسان تر کنند. به عنوان مثال، Coinbase Commerce روشی را برای ادغام با پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند Shopify و WooCommerce ایجاد کرده است تا به شما امکان می‌دهد بیت کوین، اتر، لایت کوین، DAI، Dogecoin، Bitcoin Cash و USD Coin را بپذیرید.

 

آیا بیت کوین ایمن تر از آلت کوین است؟

تا زمانی که از یک درگاه پرداخت رمزنگاری معتبر برای پذیرش پرداخت‌های رمزنگاری شده استفاده می‌کنید، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به اندازه کارت‌های اعتباری و بدهی امن هستند، زیرا شرکتی پشتیبان شماست. اگر پرداختی را از کیف پول مشتری به کیف خود بپذیرید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. پس برای خرید بیت کوین دقت لازم را داشته باشید.

 

از کجا بیت کوین بخریم؟

تفاوت بیت کوین و آلت کوین چیست؟

برای خرید بیت کوین می‌توانید به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از جمله والکس بپیوندید و در آن نسبت به خرید btc اقدام نمایید و تحریم Binance را دور بزنید. همچنین می‌توانید قیمت بیتکوین را به صورت لحظه‌ای در این صرافی مشاهده کنید. از ویژگی‌های دیگر این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. احراز هویت دو مرحله‌ای برای امنیت بیشتر

2. پشتیبانی 24 ساعته

3. دارای کیف پول اختصاصی

4. حجم معاملات بالا و….

جدیدترین مطالب