تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

بسیاری از افراد تغییر دکوراسیون را یکی از جذاب‌ترین تحولات در محیط پیرامون خود می‌دانند. حال اگر این تغییر بر اساس اصول فنگ شویی نیز باشد انرژی‌های مثبت را جذب می‌کند. برای آن‌که بتوانیم به‌بهترین شکل چیدمان منزل را تغییر دهیم، در مرحله اول لازم است وسایل موردنیازمان را تعیین کنیم. اطلاع از تفاوت میز توالت ، میز آرایش ، کنسول و دراور یکی از مواردی است باعث خرید آگاهانه می‌شود. چنانچه قصد تغییر تهیه سرویس چوبی دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

دراور کلاسیک بهتر است یا دراور جدید؟؛ نکات مهم در خرید سرویس خواب

هنگام خرید سرویس خواب، باید به نکات مهمی دقت کنیم. بسیاری از افراد تمرکز خود را روی نوع و شکل تخت یک نفره می‌گذارند؛ اما وسایل دیگری نیز وجود دارند که خریدشان خالی از لطف نیست. یکی از این موارد دراور است که به‌دلیل کاربرد مفید، یکی از اجزاء مهم در اتاق خواب‌ها محسوب می‌شود. دراورها در اصل کشوهای متعددی هستند که روی چهار عدد پایه قرار دارند. با قرار دادن وسایل خرده ریز و لباس‌ها در کشوهای دراور، می‌توان در مدت کوتاهی به اتاق نظم بخشید.

 

دراورها شکل ساده‌ای دارند و اکثرا در گوشه اتاق قرار می‌گیرند. علاوه‌بر کشوهای متعدد و کارآمد، از سطح رویی آن‌ها نیز می‌توان به‌عنوان میز برای قرار دادن وسایل دکوری استفاده کرد. توجه داشته باشید وسیله‌ای چند کشویی آینه‌دار که در برخی مغازه‌ها به‌فروش می‌رسد؛ دراور نیست و نوع دیگری از سرویس چوبی محسوب می‌شود. در بخش‌های بعدی به توضیح این وسیله نیز خواهیم پرداخت.

تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

میز توالت چیست؟ بررسی تفاوت میز توالت و میز آرایش

دکوراسیون منزل نشان‌دهنده سلیقه افراد آن خانه است. همچنین زندگی در محیطی با چیدمان خاص و منحصربه‌فرد باعث ایجاد تغییر در روحیه ما می‌شود. اگر برای گرفتن قیمت تخت خواب یک و نیم نفره چوبی به فروشگاه‌های لوازم خواب سر زده باشید، با وسیله‌ای به نام میز توالت آشنا هستید. آیا می‌دانید دلیل نام‌گذاری این میز چیست؟ اطلاع از تفاوت میز توالت ، میز آرایش ، کنسول و دراور، باعث خرید بهتر و کارآمدتر می‌شود.

 

به‌جای میز آرایش چرا میگن میز توالت؟

میز آینه‌داری که در جهیزیه تازه عروسان و اتاق اکثر دختران وجود دارد و مجهز به چند کشو و صندلی است، به میز آرایش یا میز توالت معروف است. دلیل نام‌گذاری این وسیله به «میز توالت» ریشه در معنی آن در زمان گذشته دارد. از آن‌جایی که در روزگاران قدیم، به هرگونه گریم، میکاپ و آرایش «توالت کردن» گفته می‌شد؛ به‌همین دلیل امروزه میز آرایش را میز توالت نیز می‌نامند. در کشوهای این میز می‌توان  لوازم آرایش، برس و شانه، عطر و ادکلن و پاک کننده‌های میکاپ را قرار داد. با همین روش ساده اتاق شما همیشه مرتب دیده شده و نظم خاصی دارد.

 

مدل میز آرایش و نکات مهم در خرید آن

برای خرید میز آرایش حتما دقت کنید که با تم و رنگ اتاق خواب هارمونی داشته باشد. بسته به متراژ اتاق، می‌توانید از میزهای بزرگ یا کم‌جا استفاده کنید. میز توالتی که در اطراف آینه آن چراغ‌هایی نصب شده، برای انجام بهتر آرایش و مشاهده نقص‌ها انتخاب مناسبی است. در هنگام خرید این جزء جدانشدنی اتاق خواب حتما به راحت بودن، ارگونومیک و ارتفاع صندلی نیز دقت کنید.

 

سبک طراحی و مدل میز آرایش را مطابق سلیقه دختر و همسرتان انتخاب کنید. اگر میزان ماندگاری این وسیله برای شما اهمیت دارد، حتما میزهایی با چوب گردو و افرا تهیه کنید. اما چنانچه  پس از گذشت چند سال قصد تهیه میز توالت جدیدی دارید، بهترین انتخاب برای شما چوب MDF است.

تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

میز کنسول چیست؟؛ تفاوت میز توالت ، میز آرایش ، کنسول و دراور

هر وسیله‌ای چوبی که برای منزل خریداری می‌شود، به قسمت خاصی تعلق دارد. همان‌طور که تخت خواب یک و نیم نفره را در اتاق پذیرایی قرار نمی‌دهید، جای میز کنسول نیز در اتاق خواب نیست. به نظر شما به چه محصولی کنسول گفته می‌شود؟ آینه‌ای که به دیوار متصل است و در قسمت پایین آن، میز کوچکی به همراه دو پایه وجود دارد؛ میز کنسول نامیده می‌شود. آیا می‌دانید هنگام خرید، چگونه متوجه تفاوت میز کنسول با میز آرایش یا دراور شوید؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است:

 

1. میز کنسول برخلاف دراور و میز توالت، در قسمت ورودی منازل یا در اتاق پذیرایی قرار می‌گیرد.

 

2. کاربرد کنسول بیشتر برای تزئین و زیبایی بخشیدن به محیط است. قرار دادن گلدان، قاب عکس، شمعدان و مجسمه‌های تزئینی روی کنسول بسیار متدوال است.

 

3. برخلاف دراور و میز آرایش که برای نظم بخشیدن و قرار دادن وسایل اضافه کشوهایی داشتند، میز کنسول هیچ‌گونه کشویی ندارد.

 

دقت به تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور باعث می‌شود انتخابی درست با توجه به نیاز و سلیقه‌مان داشته باشیم. حالا که تفاوت‌های میز کنسول را با دراور و میز توالت می‌دانید، بهتر است با وسیله‌ای به‌نام آینه کنسول آشنا شوید. این کالای چوبی که ورژن جدیدی از کنسول است، تفاوت‌هایی با کنسول معمولی دارد. در بخش بعدی راجع‌به این محصول توضیحاتی ارائه کرده‌ایم.

 

آینه کنسول جدید؛ تلفیقی از میز آرایش، کنسول و دراور

میزهای کنسول در ابتدا فقط مجهز به یک آینه و میز دو پایه بودند، اکثرا به دیوار تکیه داده می‌شدند و هیچ‌گونه کشویی در طراحی آن‌ها به‌کار برده نشده بود. آینه کنسول که نسخه جدید میز کنسول قدیمی است، در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شده است. تبدیل دو پایه میز به چهار عدد پایه، اضافه شدن یک یا چند کشو یا کمد و در برخی موارد اتصال آینه به میز از جمله تغییراتی هستند که در آینه کنسول‌ها دیده می‌شوند.

 

کاربرد آینه کنسول دقیقا مشابه میز کنسول است؛ محل قرارگرفتن آن نیز در اتاق پذیرایی است. اگر بخواهیم از برتری آینه کنسول نسبت به کنسول معمولی بگوییم، کارایی بهتر آن است. قرار دادن وسایل پذیرایی اضافه داخل کمد و کشوها باعث نظم بخشیدن به اتاق پذیرایی می‌شود.

تفاوت میز توالت، میز آرایش، کنسول و دراور

خرید آنلاین میز آرایش، دراور و کنسول از سایت بلج

پس از خواندن این مقاله به‌راحتی می‌توانید تفاوت میز توالت ، میز آرایش ، کنسول و دراور را تشخیص دهید. همچنین با کاربرد و محل قرارگیری هرکدام به‌خوبی آشنا هستید. هنگام خرید کلیه وسایل چوبی، باید در اولین مرحله به سلیقه اعضای خانه و تم منزل و اتاق خوابتان توجه کنید. طول عمر، قیمت، ماندگاری و سبک طراحی نیز از جمله موارد مهم در خرید انواع سرویس چوبی منازل محسوب می‌شوند.

 

اگر قصد دارید تهیه کالاهای چوبی برای تهیه جهیزیه یا تغییر دکوراسیون منزلتان را دارید، پیشنهاد ما سایت بلج است. در این سایت به نشانی bolej.ir می‌توانید کلیه محصولات چوبی موردنیاز خود را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین سفارش دهید. گروه تولیدی بلج بیش از ۳۰ سال سابقه فروش انواع سرویس خواب و کالاهای چوبی را دارد. مدل‌های متنوع و خاصی که در سایت مشاهده می‌کنید همگی قابل سفارش هستند. با خرید از سایت Bolej می‌توانید از ارسال رایگان به سراسر کشور نیز بهره‌مند شوید. همچنین امکان پرداخت به‌صورت قسطی نیز برای شما فراهم است. برای تماس با کارشناسان بلج و مطرح کردن سوالات و انتقادات و پیشنهادات خود می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ اقدام کنید.

جدیدترین مطالب