از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت راه است

از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت راه است

اگر قصد سفر به شیراز را دارید و به دنبال اطلاعاتی خلاصه و درعین‌حال کاربردی هستید، حتما از شما دعوت میکنیم تا انتهای این مطلب را با ما همراه باشید. شیراز یکی از معروفترین شهرهای ایران است که هر ایرانی حداقل یکبار باید به آن‌جا سفر کند و از دیدنی‌ها و فرهنگ آن خاطرات خوبی را برای خود به یادگار ببرد. این شهر زیبا از گذشتههای دور به شهر شعر و ادب معروف است و آنقدر جاذبه دارد که تا آخرین لحظههای سفر را زیبا و خاطره‌انگیز کند.

 

شیراز یکی از دیدنیترین و پرجاذبهترین شهرهای ایران است که به هر فردی توصیه میشود چند روزی را در شهر شعر و ادب با عطر بهارنارنج سپری کند و سری به باغ‌های زیبای آن بزند.

 

قبل از سفر حتما درباره نحوه خرید بلیط و اگر دوست داشتید درباره بلیط تهران شیراز یا از شه‌های دیگر جستجویی کامل داشته باشید تا سفری با برنامه‌ریزی داشته باشید. سفر به شیراز از آن‌دسته سفرهایی خواهد بود که به‌زودی دلتان برای آن تنگ شود و بارها تکرار آن برای شما دلچسب خواهد بود.

 

اگر برنامه‌های سفر خود را قطعی نکرده‌اید، همین حالا هم میتوانید برای سفر خود برنامهریزی کنید. اگر تجربهای خوب درباره نحوه سفر یا خرید بلیط شیراز دارید، خوشحال میشویم آن را در زیر این مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

راههای سفر به شیراز

بسته به این‌که از کدام شهر قرار است به شیراز سفر کنید، راه‌های مختلفی را برای سفر خواهید داشت. بسیاری از افراد برای سفر به شیراز از مرکز کشور یعنی تهران عبور می‌کنند. دلیل این‌عبور برای هر‌فردی متفاوت است. ممکن است وسیله افراد از تهران در مسیر عبور کند.

از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت راه است

دلیل دیگر برای سفر از شیراز به تهران وسیله‌ها و سفر‌های بیشتری است که به مقصد شیراز انجام می‌شوند. معمولا شهر‌های دیگر قطار یا اتوبوس‌های کمتری در یک روز برای سفر به شیراز دارند، اما اگر بخواهید از تهران سفر کنید، دست شما برای انتخاب بین وسیله‌ها، ساعت حرکت و بسیاری از موارد دیگر باز‌تر است؛ بنابراین با‌وجود این‌که از بسیاری از شهر‌های کشور وسیله‌های مستقیم برای سفر به شیراز وجود دارد، افرادی هستند که سفر خود را از تهران به شیراز انجام می‌دهند. ما هم در این‌مقاله بیشتر روی سفر از تهران و خرید بلیط تهران شیراز تمرکز داشته‌ایم.

 

برای سفر به شیراز از تهران وسیله‌ها و راه‌های مختلفی وجود دارد. هر‌کس متناسب با سلیقه و شرایط خود این‌امکان را دارد که وسیله مناسبی را با خدماتی که می‌خواهد رزرو و دریافت کند. سایت علی بابا به مسافران کمک می‌کند تا به‌راحتی امکان مقایسه راه‌های مختلف را داشته باشند و یکی از بهترین موارد را برای خود انتخاب کنند. راه‌های سفر به شیراز از تهران را به‌طور‌کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌کنند:

 

• استفاده از خودروی شخصی

• اتوبوس

• قطار

• هواپیما

 

این‌که کدام مورد برای شما مناسب است کاملا به شما و شرایطی که دارید، بستگی دارد. اگر بخواهیم این‌راه‌ها را با هم مقایسه کنیم، به‌طور خلاصه باید به قیمت ارزان‌تر بلیط تهران شیراز اشاره کنیم و درباره زمان سفر هوایی که از باقی موارد کوتاه‌تر است، اشاره کنیم. در قسمت‌های بعدی درباره سفر با اتوبوس و مسیر تهران شیراز مطالب بیشتری را بیان خواهیم کرد. پس برای شناخت مسیر سفر از تهران به شیراز با ما همراه باشید.

از تهران تا شیراز با اتوبوس چند ساعت راه است

سفر به شیراز از تهران با اتوبوس

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند علاقه به مسیر سفر، قیمت پایین‌تر و … اتوبوس را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. سفر با اتوبوس این‌امکان را فراهم می‌‌کند که شما در جا‌های مختلفی از مسیر توقف داشته باشید، از مناظر سفر لذت ببرید و اگر چند نفر هستید همه مسیر را نزدیک هم باشید. برای سفر از تهران به شیراز با اتوبوس باید از یکی از پایان‌های بیهقی، جنوب و غرب تهران سفر خود را آغاز کنید. همان‌طور که گفته شد تقریبا در بسیاری از ساعات شبانه‌روز از این‌‌پایانه‌ها به سمت شیراز اتوبوس‌هایی حرکت می‌کنند.

 

اتوبوس از مسیر شهر‌های قم، کاشان، اصفهان و … می‌گذرد تا به شیراز برسد. مسافتی که اتوبوس طی می‌کند تا شما را به مقصد برساند تقریبا 930 کیلومتر است. معمولا اتوبوس‌ها این‌مسیر را در حدود 12 ساعت طی می‌کنند. در‌مقایسه با قطار زمان، اتوبوس مسیر را در زمان کمتری طی می‌کند ولی شما با خودروی شخصی این‌مسیر را با سرعت بیشتری طی خواهید کرد.

 

سخن آخر

اگر دوست دارید با اتوبوس از تهران به شیراز سفر کنید، اطلاعاتی را در این‌مقاله درباره این‌سفر و زمان آن در‌اختیار شما قرار داده‌ایم. سفر با اتوبوس مسیر جذابی از تهران تا شیراز در خاطرات شما ثبت خواهد کرد که مرور آن به شیرینی سفر اضافه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه خرید بلیط یا ساعت حرکت اتوبوس‌ها از تهران به مقصد شیراز کافی است به سایت علی بابا مراجعه کنید. بعد از واردکردن نام مبدا، مقصد و تاریخ سفر، اتوبوس‌های شرکت‌های مختلف برای رزرو نمایش داده می‌شوند.

جدیدترین مطالب