جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

به شهر جشن‌های رنگارنگ، استانبول خوش آمدید! هر شهری، اتمسفر مخصوص به خودش را دارد و استانبول، حال و هوایش مناسب برگزاری جشن و کارناوال‌های مختلف است. برای همین در هر موقعی از سال که بلیط هواپیما استانبول را از فلای تودی خریداری کنید، می‌توانید در یکی از جشنواره های استانبول شرکت کنید.

جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

فستیوال ها و جشنواره های مختلف استانبول، دیگر بخشی از جاذبه های این شهر شده‌اند و لذت شرکت در آنها، هر مسافری را وسوسه می‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا بعضی از معروف‌ترین جشنواره های استانبول را به شما معرفی کنیم.

 

تجربه گردشی هیجان انگیز در جشنواره های استانبول

استانبول شهر جشنواره‌هاست؛ حقیقتی که انکارش امکان ناپذیر است. جشنواره های استانبول متنوع هستند و همگی با محوریت موضوعاتی متفاوت از هم برگزار می‌شوند. از موسیقی و غذا و رقص گرفته تا مسابقه با حیوانات و برگزاری اعیاد و جشن‌های مختلف، همگی یک جشنواره مخصوص به خود در استانبول دارند.

 

تمامی این جشنواره‌ها، توسط بنیاد فرهنگ و هنر استانبول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. برای خرید بلیط هر کدام از این جشنواره‌ها، می‌توانید از طریق Biletix اقدام کنید.

 

حالا هم نیمی از بار جذابیت سفر به استانبول را همین جشنواره‌ها به دوش می‌کشند؛ به طوری که در فصل تابستان یعنی اوج برگزاری این جشنواره‌ها، میزان فروش بلیط هواپیما تهران استانبول به بالاترین حد خود می‌رسد.

 

در ادامه بعضی از معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین جشنواره های استانبول را به شما معرفی می کنیم.

 

جشنواره کریسمس در استانبول | Christmas Festival in Istanbul

کریسمس حکم یکی از جشنواره های استانبول آن هم از نوع بسیار با شکوهش را دارد که هر سال به بهترین نحو ممکن مخصوصا در این شهر توریستی برگزار می‌شود.

جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

معمولا جشن و سرور این جشن جهانی از یک الی دو هفته قبل در استانبول شروع می‌شود و تا چند روز بعد از 24 دسامبر (برابر با اوایل دی ماه) ادامه پیدا می‌کند. در زمان برگزاری این جشنواره، در بیشتر خیابان‌های معروف استانبول مثل خیابان استقلال، گوشه به گوشه جشن برگزار می‌شود و در بیشتر مراکز، برنامه شادی و دورهمی برپاست.

 

البته برنامه‌های مذهبی در کلیساهای معروف استانبول مثل کلیسای سنت آنتونی در محله بی اوغلو نیز برگزار می‌شود. مراسم این کلیسا از ساعت هشت صبح و با خواندن سرود مذهبی آغاز می‌شود.

 

اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، در روز کریسمس می‌توانید مراسم اصلی این کلیسا را که کاملا به این زبان برگزار می‌شود را تماشا کنید؛ ورود برای عموم آزاد است.

 

تا شروع جشن کریسمس در استانبول زمان زیادی باقی نمانده؛ پیشنهاد می‌کنیم تا همین حالا خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل استانبول را از طریق فلای تودی انجام دهید.

 

جشنواره گل های لاله | Tulip Festival

جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

جشنواره گل های لاله استانبول با حال و هوای گل های لاله زیبایش، گردشگران بسیاری را برای بازدید از خود وسوسه می‌کند. فلسفه برگزاری این جشن در استانبول به آنجایی باز می‌گردد که این شهر، یکی از مراکز پرورش لاله در ترکیه است.

 

محل اصلی برگزاری این جشنواره، پارک امیرگان استانبول است و در اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود.

 

معمولا در زمان برگزاری این جشن، مسیر هوایی بین ایران و ترکیه و در بین تبریز و استانبول بسیار پر ترددتر از دیگر زمان‌ها می‌شود و به همین خاطر، فروش بلیط هواپیما تبریز استانبول از دیگر اوقات سال است.

 

جشنواره بین المللی فیلم استانبول | International Istanbul Film Festival

دوست دارید در یکی از قدیمی‌ترین جشنواره های استانبول آن هم از نوع هنریش شرکت کنید؟ فرصت حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول را از دست ندهید. بهترین آثار سینمایی در سطح جهان، فرصت نمایش و رقابت با یکدیگر آن هم توسط حرفه‌ای‌ترین عوامل سینمایی جهان را در این جشنواره دارند.

 

جشنواره فیلم استانبول توسط سازمان فرهنگی هنری IKSV برگزار می‌شود و به بهترین هنرپیشه گان زن و مرد، کارگردانان و دیگر عوامل ساخت فیلم‌ها، به برندگان این فستیوال، جایزه Golden Tulip اعطا می‌شود.

 

با خرید بلیط جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول، فرصت حضور در یکی از بهترین جشنواره‌ های استانبول خواهید داشت.

 

جشنواره فتح استانبول | Conquest of Istanbul

فستیوال فتح، یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ استانبول است. این جشنواره اولین بار در سال 1435 میلادی و مصادف با فتح قسطنتنیه توسط ارتش عثمانی برگزار شد. البته جشن فتح، کم کم تبدیل به یک مناسبت ملی در بین ترکیه‌ای‌ها شد و برای همین، هر سال آن را به با شکوه‌ترین شکل ممکن، برگزار می‌‎کنند.

 

در این جشنواره، نمایش‌هایی از آتش بازی و نمایش‌های گروهی از مردانی که به سبک حکومت عثمانی لباس پوشیده‌اند، اجرا می‌شود.

 

جشنواره بین المللی موسیقی استانبول | International Istanbul Music Festival

یکی از نقاط مشترک تمامی انسان‌ها، علاقه و حس آنها به موسیقی است. به همین خاطر، می‌توانیم به جرات بگوییم که فستیوال موسیقی، یکی از مهم‌ترین و البته پرطرفدارترین جشنواره های استانبول است.

 

پیشنهاد می‌کنیم تا حداقل برای یک بار، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل استانبول را در به صورت همزمان با این فستیوال انجام دهید و در این جشنوار با شکوه شرکت کنید.

جشنواره های استانبول را از دست ندهید!

جشنواره خرید استانبول | Istanbul Shopping Festival

از آنجایی که استانبول در نزدیکی ایران قرار گرفته، هر موقعی از سال از هر کجا که هستید خود را به خرید یک پرواز مثل بلیط هواپیما ارومیه استانبول مهمان کنید و در جشنواره خرید استانبول شرکت کنید!

 

برای خرید از استانبول، می‌توانید بیشترین میزان تخفیف در قیمت‌ها و تنوع اجناس را داشته باشید.

 

این جشنواره، معمولا در مراکز خرید معروف استانبول مثل مرکز خرید زورلو، مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید ایستینیه پارک و مرکز خرید فروم برگزار می‌شود.

 

البته فستیوال خرید استانبول تنها بهانه‌ای برای خرید کردن نیست بلکه در هنگام برگزاری این فستیوال به صورت موازی، برنامه‎های مهیج دیگری مثل کنسرت‌ها و نمایش‌های خیابانی، مسابقات و دیگر برنامه‌های مهیج نیز برگزار می‌شود که حالا همین تبدیل به یکی از انگیزه‌های اصلی شرکت در این جشن شده است؛ یک تیر و دو نشان!

جدیدترین مطالب