نکاتی برای خرید بهتر یک کیف لپ‌تاپ از 123KIF.IR

نکاتی برای خرید بهتر یک کیف لپ‌تاپ از 123KIF.IR

کیف لپ‌تاپ یکی از وسایلی است که باید حتماً بعد از خرید لپ‌تاپ تهیه شود زیرا سلامت لپ‌تاپ در هنگام حمل آن تا حد زیادی به آن بستگی دارد. اینکه بتوانید لپ‌تاپ خود را به‌راحتی جابه‌جا کنید، نیازمند خرید کیف لپ‌تاپ استاندارد خوب خواهید بود. در حال حاضر طرح‌ها و انواع مختلفی از کیف لپ‌تاپ‌ها در بازار دیده می‌شود که هرکدام مناسب لپ‌تاپ خاصی و به نیاز افراد بستگی دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا مهم‌ترین نکاتی که شما برای خرید بهتر یک کیف لپ‌تاپ باید در نظر داشته باشید را بیان کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نکاتی برای خرید بهتر یک کیف لپ‌تاپ از 123KIF.IR

انواع کیف‌های لپ‌تاپ

کیف‌های لپ‌تاپ باتوجه‌به عوامل مختلفی که در انتخاب آنها دخیل هستند تنوع زیادی دارد. اما در اینجا چند نمونه از مدل‌های کیف لپ‌تاپی که بیشترین استفاده را دارند بررسی می‌کنیم.

 

کاور لپ‌تاپ

ساده‌ترین کیفی که می‌توانید برای لپ‌تاپ خود بخرید، همین کاور لپ‌تاپ است. این مدل کیف که بیشتر شبیه یک کیسه با حالت کشی است، با استفاده از حالت ضخیم خود ضربه‌گیر خوبی است. همچنین در کنار ضربه‌گیر بودن، لپ‌تاپ را از هرگونه خط‌وخش محافظت می‌کند.

 

کیف دستی لپ‌تاپ

این مدل کیف که شناخته‌شده‌ترین نوع آن است را در هرجایی می‌توان دید. این کیف از نظر شباهت، دقیقاً مثل کیف‌های دستی است و می‌توانید آن را به کمک یک دسته محکم که در بالای آن قرار دارد حمل کنید. البته در برخی مدل‌ها یک بند نیز برای انداختن روی شانه وجود دارد.

 

کوله‌پشتی لپ‌تاپ

کسانی که زیاد جابه‌جا می‌شوند و معمولاً مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند انتخابشان کوله‌پشتی لپ‌تاپ است. این مدل کیف لپ‌تاپ به‌خاطر اینکه هنگام استفاده فشار را به طور مستقیم بین دو کتف و سر شانه‌ها تقسیم می‌کند، فرد استفاده‌کننده کمتر دچار خستگی و درد می‌شود و برای حفظ سلامتی بسیار مفید است.

 

کیف مسافرتی لپ‌تاپ

این مدل کیف لپ‌تاپ تا حد زیادی شبیه کیف‌های مسافرتی به‌خصوص چمدان است. در بخش بالایی این کیف‌ها یک دسته تعبیه شده است تا در هنگام جابه‌جایی بتوانید با کمک آن و چرخ‌هایی که در زیر آن قرار داد لپ‌تاپ را راحت‌تر حمل کنید.

 

تا اینجا انواع کیف لپ‌تاپ معرفی شد و باتوجه‌به نوع استفاده‌ای که از لپ‌تاپ خواهید داشت می‌توانید یکی از مدل‌های گفته شده را خریداری کنید. اما برای خرید یک کیف لپ‌تاپ به چه نکاتی باید توجه نمود و چه فاکتورهایی در اولویت قرار دارند؟ در ادامه به توضیح در مورد این فاکتورها می‌پردازیم.

نکاتی برای خرید بهتر یک کیف لپ‌تاپ از 123KIF.IR

جنس کیف لپ‌تاپ

شاید به‌نوعی بتوان مهم‌ترین فاکتور خرید یک کیف لپ‌تاپ را جنس آن دانست. در گذشته عموم کیف لپ‌تاپ‌ها از پنبه ساخته می‌شد تا اینکه خاصیت ضدآبی به‌وسیله موم به آن اضافه شد. اما استفاده از موم نیز باعث سنگین‌تر شدن کیف لپ‌تاپ‌ها می‌شد. امروزه در اکثر کیف لپ‌تاپ‌ها از پلیمرها استفاده می‌شود. اما بااین‌وجود هنوز کیف‌های برزنتی بیشترین نوع کیف‌های لپ‌تاپ هستند. برزنت یک مدل پارچه خشن و ضخیم است که استحکام بسیار بالایی دارد و در هر نوع آب‌وهوایی می‌توان از آن استفاده نمود.

 

در کنار کیف‌های برزنتی، کیف لپ‌تاپ‌هایی با جنس چرم و یا فوم که همان چرم مصنوعی است وجود دارند. استفاده از این مدل کیف لپ‌تاپ چندان مرسوم نیست. یکی از مزیت‌هایی که این مدل کیف دارند این است که می‌توان با یک دستمال مرطوب نیز آنها را تمیز نمود و نیاز به شستن کامل آن نیست.

 

اندازهٔ لپ‌تاپ

یکی دیگر از موارد دخیل در خرید یک کیف لپ‌تاپ، اندازهٔ خود لپ‌تاپ است. لپ‌تاپ‌ها اندازه‌های استانداردی برای خود دارند و کیف لپ‌تاپ‌ها نیز مطابق همین استانداردها ساخته می‌شوند.

 

توجه به‌ اندازه لپ‌تاپ بسیار مهم است زیرا با خرید یک کیف کوچک مسلماً لپ‌تاپ را نمی‌توانید داخل آن جای دهید و یا با خرید یک کیف لپ‌تاپ بزرگ برای لپ‌تاپ کوچک، لپ‌تاپ داخل کیف ثابت نیست و تکان خواهد خورد.

 

ضربه‌گیر بودن

ضربه‌گیر بودن یک لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین یک کیف معمولی و یک کیف خوب لپ‌تاپ است. این عامل نقش بسیار مهمی در سالم ماندن لپ‌تاپ داخل کیف است. شما می‌توانید یک کیف لپ‌تاپ معمولی داشته باشید اما این را هم در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ شما ممکن است با کوچک‌ترین ضربه صدمه ببیند و شما را در دردسری بزرگ بیندازد. به همین خاطر بهتر است کیف لپ‌تاپی خریداری کنید که دارای ضربه‌گیر باشد. البته ضربه‌گیرهای لپ‌تاپ نیز مدل‌های مختلفی دارد که در حالت کلی در دودسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

ضربه‌گیرهای معمولی معمولاً از جنس پارچه‌های ضخیم هستند که انعطاف کمی دارند. در کیف لپ‌تاپ‌های معمولی این نوع ضربه‌گیر بیشتر دیده می‌شود. دسته دوم ضربه‌گیرهایی که داخل کیف قرار دارند، ضربه‌گیرهای کپسولی هستند. ضربه‌گیرهای کپسولی به شکل حباب‌های پر شده از هوا به شکل درشت هستند که وقتی به کیف ضربه‌ای وارد می‌شود، هوای داخل این حباب‌ها خالی می‌شود و از خوردن ضربه مستقیم به لپ‌تاپ جلوگیری می‌کنند. البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که این کیف لپ‌تاپ قیمت بالایی دارند.

 

فضای داخل کیف لپ‌تاپ

گاهی اوقات به همراه لپ‌تاپ لازم است که یکسری لوازم نیز داخل کیف قرار بگیرد لوازمی همچون دفتر، خودکار و یا مدارک شخصی که برای اینها نیز باید فضایی داخل کیف وجود داشته باشد. پس در هنگام خرید کیف لپ‌تاپ این نکته را هم در نظر داشته باشید که فضا برای جاسازی و قراردادن مدارک نیز وجود داشته باشد.

 

وزن کیف لپ‌تاپ

یکی دیگر از عوامل مؤثر در خرید کیف مخصوص لپ‌تاپ، وزن آن است. به طور معمول کیف لپ‌تاپ وزنی بین 2 کیلوگرم تا 5/2 کیلوگرم دارند و خرید کیفی با وزن بیشتر توصیه نمی‌شود زیرا با قرارگرفتن لپ‌تاپ داخل آن و لوازم جانبی وزن آن به بیش از 6 کیلوگرم می‌رسد و کار حمل آن به‌خصوص برای خانم‌ها بسیار سخت خواهد بود؛ لذا در هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

 

قیمت کیف لپ‌تاپ

قیمت کیف لپ تاپ نیز یکی دیگر از عوامل دخیل در خرید است. این فاکتور بیشتر اوقات تعیین‌کننده وضعیت خرید خواهد بود. قبل از خرید لپ‌تاپ نیاز خود را بررسی کنید و توجهی به قیمت کیف نداشته باشید. البته به این معنی نیست که گران‌ترین کیف لپ‌تاپ را خریداری کنید، بلکه در هنگام خرید مواردی که در این مقاله ذکر شد را بررسی کنید و با استناد به آنها باکیفیت‌ترین کیف را خریداری کنید تا در هنگام استفاده از کیف خیالتان راحت باشد و به لپ‌تاپتان ضربه‌ای وارد نشود که مجبور شوید لپ‌تاپتان را پیش تعمیرکار ببرید و هزینهٔ گزاف تعمیر را متحمل شوید.

جدیدترین مطالب