خرید زرشک در تهران | زرشک اعلا از کجا بخرم؟

خرید زرشک در تهران | زرشک اعلا از کجا بخرم؟

زرشک یک میوه با خواص معجزه آسا است که مصرف آن در میان ایرانیان از قدیم مورد توجه بوده است.

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع زرشک آشنا کنیم و بگوییم که زرشک را از کجا می توان تهیه نمود.

 

مقدمه:

بسیاری از ما با شنیدن نام زرشک، غذای معروف زرشک پلو با مرغ با همان طعم و عطر ترش و رنگ قرمزش در ذهنمان تداعی می شود. می دانیم که زرشک همانند دیگر گیاهان از خواص زیادی برخوردار است. در این مقاله سعی داریم به خواص درمانی و فواید استفاده از آن بپردازیم.

 

زرشک درختچه ای است با چوب قهوه ای ،زرد و یا قرمز رنگ که ساقه ای تیغه ای دارد و طول آن از 1 تا 5 متر و ارتفاع آن معمولا 4 متر است. درخت زرشک برگ های پهن وبیضی شکلی دارد که غنچه های زرد رنگ زرشک در فصل پاییز به رنگ قرمز در می آیند. از ریشه ،ساقه، برگ، گل و میوه این درخت استفاده می شود .کشور ما یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان زرشک در جهان است که علاوه بر ایران،این گیاه در اروپا، آمریکای شمای و جنوبی ،آفریقا و مناطق معتدل هم رشد می کند.

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

 

انواع زرشک:

 

1- زرشک سیاه:

از زرشک سیاه بیشتر برای تهیه شربت ها، دمنوش ها و یا آب زرشک استفاده می شود. زرشک سیاه به خاطر داشتن ماده ای به نام بربرین (Berberin) که باعث کاهش کلسترول، کاهش قند خون، و سلامت قلب می شود نسبت به زرشک قرمز گران تر است.

 

آیا زرشک سیاه موجب تقویت حاظفه و سلامت مغز می شود؟

شاید برایتان جالب باشد که زرشک سیاه اجازه از کار افتادن به مولکول های حافظه را نمی دهد و از این طریق به زیست مولکول مغز می تواند کمک کند و برای تقویت حافظه مفید واقع شود.

 

چگونه زرشک سیاه می تواند یک معجزه برای لاغری باشد؟

بربرین موجود در زرشک سیاه به علت ترکیب زیست محیطی بودن ،باعث کاهش وزن وچربی سوزی در افراد می شود. به همین علت دمنوش زرشک سیاه را به عنوان یک دمنوش و یا یک معجزه لاغری می شناسند.

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

خرید زرشک در تهران | زرشک اعلا از کجا بخرم؟

2- زرشک قرمز:

زرشک قرمز از نظر ظاهر به سه نوع دسته بندی می شوند:

 

زرشک کوهی: به علت این که این مدل از زرشک در کوهستان ها و مناطق دارای رطوبت رشد می کند مقدار تولید آن به نوع آب و هوا بستگی دارد و در اوایل فصل پاییز می توان اقدام به برداشت این نوع محصول کرد. در کشور ما مناطقی مانند استان سمنان و همچنین در کشورهای ازبکستان، افغانستان، کشمیر و… نیز پیدا می شود. ازاین نوع زرشک می توان برای بهبود بیماران دیابتی ،سم زدایی و بهبود عفونت ها از جمله عفونت های ادراری، عفونت دستگاه گوارش و عفونت مثانه استفاده کرد به این ترتیب که زرشک کوهی مانع اتصال باکتری ها به سلول های انسان می شود و همین امر موجب مقاوم شدن بدن در برابر عفونت ها می شود.

 

طرز تهیه چای زرشک کوهی و خواص بی نظیر آن:

این چای طبع سرد و خشکی دارد که می توان دو قاشق از زرشک کوهی را با یک لیوان آب جوش دم کرد.

خواص این چای شامل برطرف کنندگی حالت تهوع، از بین بردن بی اشتهایی، تقویت قلب و عروق،ضد صفرا بودن و تصفیه کننده خون می باشد. 

 

زرشک پفکی: از این نوع زرشک برای صادرات استفاده می شود. این زرشک رنگ و طعم بهترو طبیعی تری دارد چون در معرض آفتاب قرار نمی گیرد و رنگ آن حفظ می شود. نگهداری زرشک پفکی زمان بر است زیرا که کشاورزان در فصل پاییز زرشک ها را با شاخه ها نگهداری می کنند وقتی که زرشک ها خشک و پفکی شدند، سنگ و شاخه و چوب ها را از آن جدا می کنند تا برای مصرف آماده شوند.

 

زرشک دانه اناری: زرشک دانه اناری بیشتر برای مصرف غذا در پلو کاربرد دارد تنها تفاوت زرشک دانه اناری با زرشک پفکی در این است که کشاورزان زرشک دانه اناری را از خوشه جدا می کنند و آن ها را برای خشک کردن در معرض آفتاب قرار می دهند. بعد از اتمام مراحل خشک شدن، خوشه ها را با استفاده از روش دمیدن باد از زرشک ها جدا می کنند. از خواص این نوع زرشک می توان به تصفیه خون و صفرا، پاکسازی سموم بدن، درمان آهن و بهبود گوارش بدن اشاره کرد .

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

خرید زرشک در تهران | زرشک اعلا از کجا بخرم؟

از جمله خواص دارویی زرشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

موثر در درمان گلودرد: زرشک دارای خواص ضد التهابی است به همین خاطر برای درمان بیماری هایی همچون برونشیت، گرقتگی بینی ، سینوزیت و درمان گلودرد(به علت داشتن ویتامین C) مناسب است.

 

بهبود سوء هاضمه: برای درمان سوء هاضمه بهتر است از آب زرشک استفاده شود.(15 الی 20 دقیقه قبل از مصرف غذا)

 

افزایش سلامت چشم: زرشک دارای ماده بربرین است و این خود باعث افزایش سلامت و بهبود کارایی چشم ها می شود.

 

مناسب برای التهابات پوستی: زرشک باعث بهبود التهابات پوستی و همچنین باعث کاهش جوش زدن و چین و چروک می شود به همین دلیل است که از ماسک زرشک نیز استفاده می شود.

 

تمیز کننده کبد: مصرف زرشک به طور منظم  در بهتر عمل کردن کبد و سم زدایی کمک می کند.

 

مفید برای سلامت قلب: یکی از میوه هایی که باعث کاهش سطح کلسترول می شود و فشار خون در انسان را مدیریت می کند، زرشک است.

 

خاصیت ضد سرطانی: بربرینی که در زرشک موجود است نقش مهمی در جلوگیری از سرطان(به خصوص سرطان دستگاه گوارش و سرطان روده) دارد.

 

کمک به درمان یبوست: شاید برایتان جالب باشد بدانید که از برگ های زرشک هم استفاده می شود، طبق تحقیقات و نتایج پزشکی و درمانی به دست آمده، برگ های میوه زرشک قرمز دارای خاصیت ملین هستند و همین امردر رفع یبوست کمک می کند.

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

 

خرید اینترنتی زرشک تازه در تهران

 

زرشک کیلویی چنده؟

خرید زرشک در تهران | زرشک اعلا از کجا بخرم؟

زرشک کیلویی 90 هزار تومان در شرکت ایجان در تاریخ 7 آذر ماه 1400 در حال فروش می باشد، (زرشک ایجان پاک شده یک دست با کیفیت عالی و تضمینی است، زرشک شرکت ایجان صد درصد ارگانیک و فاقد سم یا کود حیوانی می باشد.)

 

تذکر:

مصرف زرشک برای کودکان به علت ایجاد مشکل در کبد مناسب نیست.

ترکیب داروهای بیماران دیابتی با زرشک ممکن است خطرناک باشد.

زنان باردار به علت سقط جنین بهتر است از آن استفاده نکنند.

استفاده زیاد و بی رویه از زرشک موجب حالت تهوع و استفراغ، خون دماغ، شوک و کاهش فشار خون وضربان قلب می شود.

 

استفاده طولانی مدت از زرشک باعث مسمومیت می شود.

 

با توجه به اطلاعات به دست آمده، به علت سرد و خشک بودن میوه زرشک، بهتر است کسی که سرفه می کند از زرشک استفاده نکند.

 

خرید زرشک اعلا درجه یک صادراتی از کجا و چگونه؟

شاید بپرسید زرشک اعلا از کجا بخرم؟ شرکت ایجان زعفران یکی از بهترین شرکت های ایرانی در زمینه فروش زرشک اعلا و پاک شده می باشد و شما می توانید به سادگی از این سایت اقدام به خرید اینترنتی زرشک تازه کنید.

 

اطلاعات تماس شرکت ایجان زعفران :

فکس: ۴۲۶۹۵۳۸۱-۰۲۱

تلفن: ۲۶۴۱۵۴۸۴-۰۲۱

همراه : 09122386171

پاسخگوی 724

همه روزه پشتیبان شما هستیم

 

آدرس دفتر مرکزی :

تهران- میرداماد- میدان مادر- خیابان سنجابی- بعد از میدان مینا- دفتری شرقی- پلاک ۳ – طبقه اول

جدیدترین مطالب