دکوراسیون داخلی چه سبک‌هایی دارد؟

دکوراسیون داخلی چه سبک‌هایی دارد؟

یکی از رشته‌هایی که اکنون توانسته طرفداران زیادی پیدا کند، رشته طراحی دکوراسیون داخلی است که در ایران ابتدا طرفداران زیادی نداشت ولی به مرور زمان توانست جایگاه خودش را پیدا کند و رشته محبوبی میان افراد شود.

 

شما اگر بخواهید به عنوان یک دکوراتیو فعالیت کنید باید بدانید که یاد گرفتن اصولی کار، حرف اول را می‌زند و از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین یکی از فاکتورهای مهم دیگر در این حرفه اهمیت به سبک و سلیقه مشتری است، زیرا منازل جایی برای آرامش افراد هستند و باید به گونه‌ای طراحی شوند که فرد وقتی مدت طولانی را در آن می‌گذراند احساس آرامش داشته باشد. این بدان علت است که همه افراد دوست دارند بعد از آنکه یک روز پر مشغله را می‌گذرانند در محیط خانه بتوانند تمام خستگی‌ها را از جان خود بیرون ببرند. پس شما نکته‌ای دیگر را که باید حتما رعایت کنید آن است که نحوه دکوراسیون  طوری نباشد که احساس راحتی را از افراد سلب کند.

دکوراسیون داخلی چه سبک‌هایی دارد؟

طراحی دکوراسیون داخلی دارای سبک‌ها و انواع مختلفی است که بسته به شرایط اقلیمی و البته معماری فضا و همچنین سلیقه مشتری متفاوت است. شما باید به عنوان طراح همه ابعاد را در نظر گرفته و سپس با دقت به جزئیات کار خود را آغاز کنید. پیشنهاد ما به شما اگر علاقه‌‎مند به یادگیری این حوزه هستید، دوره‌های آموزشی سروش جاوید است که می‌توانید از دوره‌های آموزش طراحی داخلی آنان استفاده کنید. ما نیز در ادامه مقاله از سایت سروش جاوید قصد داریم شما عزیزان را با انوع سبک‌های دکوراسیون بیشتر آشنا کنیم.

دکوراسیون داخلی چه سبک‌هایی دارد؟

انواع سبک‌ها: سبک دکوراسیون مدرن

این سبک یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها در میان افراد است. در این سبک سعی می‌شود از فضا و محیط موجود بیشترین میزان استفاده را بکنند و کاربری آن را با نوع وسایل و چیدمان آن‌ها هر چه بیشتر رقم بزنند. به بیانی دیگر در این سبک تلاش می‌شود از همه نقاط منزل به درستی استفاده شود. به همین منظور در این سبک یعنی سبک مدرن از مبلمان ساده استفاده می‌کنند و لوازم و وسایل شلوغ را هرگز در چیدمان به کار نمی‌برند. این به این علت است که فضا را بزرگ‌تر و راحت‌تر نشان دهند  و بیخود فضای موجود از وسایل اضافه پر نشود و بتوان از محیط بیشترین استفاده ممکن را کرد.

 

این سبک در قرن 21 میلادی پدیدار شد و از همان دوران طراحان مطرح سعی می‌کردند در این سبک از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده کنند. شما دوستان نیز اگر علاقه‌مند هستید در آینده به عنوان یک دکوراتیو فعالیت کنید، می‌توانید از دوره‌های آموزشی دکوراسیون داخلی سروش جاوید استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سایر دوره های آموزشی آنان مانند آموزش جوشکاری، آموزش پکیج، آموزش کولرگازی، آموزش عکاسی، آموزش چیلر و… استفاده کنید.

 

سبک امروزی یا معاصر

از انواع دیگر سبک‌های دکوراسیون داخلی سبک امروزی یا معاصر است. اغلب این سبک با سبک دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته می‌شود. در این سبک سعی می‌شود به همه چیز در زمان حال نگاه شود. طراحان در این سبک تلاش می‌کنند از خطوط نرم و منحنی استفاده کنند. این در حالی است که در سبک مدرن بیشتر از خطوط شکسته و اشکال هندسی استفاده می‌شود.

 

رنگ‌هایی مانند رنگ کرم، قهوه‌ای و سفید به مراتب در این سبک استفاده می‌شود و سایر رنگ‌ها چندان کاربردی ندارند. بعضی اوقات نیز تنها از طیف‌های مختلف یک رنگ استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند تا با ایجاد سایه‌های مختلفی از همان رنگ کنتراست ایجاد بکنند.

 

در این سبک بیشتر از لوازم با بافت طبیعی استفاده می‌شود. می‌توان گفت در این سبک به بافت مواد و وسایل موجود اهمیت زیادی داده شده و طراحان تلاش می‌کنند برای طراحی دکوراسیون از شیشه‌های فراوان استفاده کنند تا بتوانند نور زیادی را به فضای منزل بیاورند. در اصل می‌توان بیان کرد از نور به عنوان بخشی از طراحی اصلی استفاده می‌کنند.

 

سبک دکوراسیون انتقالی

این سبک نیز جزء پرطرفدارها است زیرا می‌توان سبک طراحی داخلی مدرن و سبک طراحی کلاسیک را با هم یکجا داشت و از آن‌ها بهره برد. در این سبک هم از طراحی مدرن استفاده می‌کنند و هم از طراحی سنتی و حتی ممکن است از مبلمانی با پارچه‌ها و بافتی مدرن استفاده شود، زیرا در این نوع از مبلمان خطوط صاف و مشخص بیشتر به چشم می‌خورد و باعث افزایش میزان کاربرد فضا می‌شود. در این سبک بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده شده و تلاش می‌شود با عناصری مانند چوب، شیشه، پارچه، فلز و استیل فضا را پر کنند.

 

سبک مینیمال

یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها میان سبک‌های موجود، سبک مینیمال است. می‌توان بیان کرد این سبک ساده شده سبک مدرن است. طراحان تلاش می‌کنند در این سبک از مبلمانی بسیار ساده استفاده کنند. از رنگ‌ها نیز به صورت گذرا استفاده می‌شود تا هیچ چیز شلوغی در فضا چشم را اذیت نکند. همچنین از خطوطی صاف در این طراحی استفاده می‌کنند.  با وجود این همه سادگی این سبک سبکی دل‌نشین و آرامش بخش است و برای محیط منازل آپارتمانی بسیار مناسب است.

 

سبک اسکاندیناوی

شما می‌توانید با انتخاب این سبک برای طراحی داخلی منازل خود شمال اروپا را به خوبی ببینید. طراحی مبلمان در این سبک بسیار دقیق است و طراحان تلاش می‌کنند که از مبلمان یک اثر هنری ایجاد کنند. این درحالی است که فقط از مبلمانی ساده استفاده می‌کنند ولی در کنار رنگ‌های کمی که به کار می‌برند، زیبایی این سبک را چندین برابر می‌کنند. رنگ اصلی در این نوع سبک رنگ سفید است و اصل مهم در این نوع طراحی نورپردازی وسیع و استفاده از فضاهای باز است.

 

سبک شابی شیک   SHABBY-CHIC

شاید این سبک مورد پسند خیلی از ما ایرانی‌ها نباشد، زیرا این سبک سبکی است که در آن از لوازم طرح دار و شلوغی مانند مبلمان شلوغ با تزئینات بسیار استفاده می‌کنند. حتی استفاده از پارچه‌های گل‌دار در این سبک بسیار مرسوم است. البته بیشتر برای کف پوش به علت تزئینات زیاد در فضا سعی می‌شود از رنگ سفید استفاده کنند تا بیش از آنچه که هست شلوغ نشود.

 

جمع بندی

شما اگر دوست دارید منازل خود را تغییر دکوراسیون دهید و نمی‌دانید چگونه و چطور می‌توانید از متخصصین این حیطه کمک بگیرید تا طراحان داخلی بتوانند برای منزل شما دکوراسیون مناسبی را با اصول علمی رقم بزنند.

جدیدترین مطالب