روش‌های نوین چاپ و تبلیغات؛ راهی برای معرفی بهتر کسب‌وکار شما

روش‌های نوین چاپ و تبلیغات؛ راهی برای معرفی بهتر کسب‌وکار شما

گسترش روزافزون کسب‌وکارها و نیاز آن‌ها به معرفی و دیده شدن، زیباسازی محیط منزل، محل کار یا فضاهای عمومی شهر و همچنین لزوم استفاده از برچسب‌های هشداردهنده که در شب به‌خوبی نمایش داده می‌شوند مواردی هستند که صنعت چاپ و تبلیغات را دستخوش تغییر و تحول کرده است.

 

امروزه انواع چاپ استیکر و شبرنگ رونق گرفته و در بسیاری از مکان‌های عمومی و بسته‌بندی محصولات از انواع مختلف برچسب استفاده می‌شود. اگر شما هم به دنبال سفارش چاپ استیکر و شبرنگ برای تبلیغ و برندسازی هستید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

چاپ استیکر

تنوع چاپ استیکر باعث شده این روش یکی از بهترین راه‌های تبلیغات هوشمندانه برای معرفی انواع محصولات و کالاها محسوب شود. همچنین طرح‌های زیبای استیکر در تزیین محیط‌های داخلی و خارجی تأثیر بسزایی دارند. برچسب روی شیشه مغازه‌ها، خودروها و فروشگاه‌ها برای معرفی خدمات یا استیکرهای فانتزی به‌منظور زیبایی خودرو، لپ‌تاپ و قاب گوشی از دیگر کاربردهای استیکر هستند.

 

مقاومت بسیار زیاد استیکر در برابر نور و رطوبت، امکان استفاده از آن بر روی انواع سطوح فلزی، شیشه‌ای، دیوار، چوب و پلاستیک و مهم‌تر از همه قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، چاپ استیکر را به یکی از محبوب‌ترین خدمات تبلیغاتی تبدیل کرده است. علاوه بر این موارد امکان سفارش برچسب استیکر در طرح‌های متنوع و اندازه‌های مختلف دلیل دیگری برای انتخاب علاقه‌مندان این محصول است.

 

انواع چاپ استیکر

استیکرها متناسب با نوع جنس به چند دسته تقسیم می‌شوند که وجود سطح با چسبندگی بالا در پشت همه‌ی آن‌ها یکسان است تا به‌راحتی مورداستفاده قرار بگیرند. در ادامه برای اینکه بهترین انتخاب از بین انواع استیکر را داشته باشید به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

استیکر شیشه‌ای

این نوع استیکر برای نصب روی درب ورودی فروشگاه‌ها و به‌طورکلی استفاده روی شیشه مناسب است. در چاپ برچسب شیشه‌ای طرح استیکر بر روی زمینه شفاف قرار می‌گیرد و همین امر باعث نمایش بهتر آن از هر دو طرف سطحی که بر آن چسبانده شده می‌شود.

 

استیکر شیری یا سفید

همان‌طور که از نام این برچسب مشخص است، چاپ استیکر بر روی پی‌وی‌سی با پس‌زمینه سفید انجام می‌شود به همین دلیل استیکرهای شیری فقط از یک سمت قابل‌مشاهده هستند. بدنه‌ی خودرو، دیوارها، سقف و کف فروشگاه‌ها مکان‌های مناسبی برای نصب استیکر سفید محسوب می‌شوند.

 

استیکر مش

چاپ استیکر مش نیز یکی از روش‌های مدرن تبلیغاتی است و جلوه‌ی زیبایی را برای مکانی که در آن استفاده می‌شود به همراه دارد. سوراخ‌های ریز کاغذ مش و طرح که چاپ بر روی آن انجام می‌شود نور را از خود عبور می‌دهند و دید مناسبی ایجاد می‌کنند.

 

انواع دیگر استیکر مانند استیکر مات و براق، برچسب لمینت و داخل چسب نیز با توجه به نیاز مصرف‌کننده و کاربرد آن‌ها وجود دارند.

 

چاپ شبرنگ

لیبل‌های شبرنگ به علت بهره‌گیری از موادی مانند فلورسنت و فسفر قابلیت انعکاس نور در محیط‌های تاریک یا با نور کم را دارند. کاربردهای فراوان چاپ شبرنگ این لیبل را به یکی از محصولات مهم تبدیل کرده است. چاپ شبرنگ همانند استیکر بر  روی ورق PVC و با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال کاترپلاتر انجام می‌شود. لیبل شبرنگ قابلیت نصب بر روی سطوح مختلف را دارد. تنوع در رنگ و اندازه‌های مختلف در کنار هزینه کم چاپ شبرنگ از دلایل دیگر محبوبیت این برچسب است.

 

انواع چاپ شبرنگ

روش‌های نوین چاپ و تبلیغات؛ راهی برای معرفی بهتر کسب‌وکار شما

به‌طورکلی چاپ شبرنگ در دو مدل صورت می‌گیرد که روش چاپ در هر دو کاملاً یکسان است.

 

شبرنگ خردشونده

این نوع شبرنگ مقاومت بسیار بالایی دارد و به‌راحتی از سطح جدا نمی‌شود. شبرنگ خردشونده به این دلیل که در صورت کنده شدن از سطح  کاملاً تکه‌تکه می‌شود به این نام شناخته می‌شود. ازاین‌رو برای مصارف امنیتی و برچسب‌گذاری اموال عمومی به کار می‌رود.

 

شبرنگ معمولی

تفاوت اصلی شبرنگ معمولی نسب به نوع خردشونده در یکجا کنده شدن آن است. درواقع این نوع شبرنگ از سطح چسبنده به آن به‌طور کامل و بدون خرد شدن جدا می‌شود. بااین‌وجود لایه چسبنده در شبرنگ معمولی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 

لایه لمینت چه تأثیری بر طول عمر چاپ شبرنگ دارد؟

استفاده از پوشش لمینت بر روی هر دو نوع شبرنگ باعث افزایش ماندگاری آن‌ها و تثبیت رنگ شبرنگ می‌شود. اگر قصد استفاده از چاپ شبرنگ در محیط‌های خارجی و شرایط آب‌وهوایی مختلف را دارید بهتر است از لایه سلفونی یا لمینت برای حفظ و دوام بیشتر آن استفاده کنید.

 

پوشش لمینت که به‌عنوان مرحله تکمیلی پس از چاپ شبرنگ انجام می‌شود در انواع مختلف لمینت سرد و مات، سرد و براق، گرم و مات و گرم و براق دسته‌بندی می‌شود. دستگاه‌های پرس و حرارتی مخصوص بیشترین کاربرد را برای نصب لمینت چاپ شبرنگ دارند.

 

کاربردهای چاپ شبرنگ

• برندسازی و طراحی لوگوی کسب‌وکارها

• علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در شهرها و جاده‌ها

• برچسب آمبولانس‌، کامیون و اتومبیل

• تابلوهای ایمن‌سازی محوطه‌های صنعتی و کارگاهی

• برچسب اموال

 

مارک ژله‌ای

مارک ژله‌ای یا لیبل کریستالی در رنگ‌های متفاوت و به‌صورت برچسب تولید می‌شوند. زیبایی و شفافیت همراه با ماندگاری نسبتاً طولانی، مارک ژله‌ای را به محصولی مناسب برای تبلیغات برند و کسب‌وکارها تبدیل کرده است. قالب‌های لیبل ژله‌ای در اندازه‌های مختلف و شکل‌های متنوع ازجمله دایره، بیضی و مستطیل برای هر نوع سفارشی وجود دارد.

 

نحوه‌ی تولید مارک ژله‌ای

تولید لیبل ژله‌ای در مراحل کاملاً تخصصی و با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. در ابتدا برچسب مناسب از جنس PVC که یک طرف آن خاصیت چسبندگی به محصول موردنظر را دارد انتخاب می‌شود. در مرحله دوم طرح، نوشته یا لوگوی انتخابی مشتری بر روی طرف دیگر لیبل چاپ خواهد شد. سپس متناسب با نوع مصرف لیبل در محیط‌های داخلی یا خارجی به ترتیب از دو نوع مواد اپوکسی یا پلی‌اورتان برای ساخت آن استفاده می‌شود.

 

لازم به ذکر است لایه‌ی ژله‌ای با ضخامت حدودی 2 میلی‌متر بر روی طرح چاپ‌شده قرار می‌گیرد. با توجه به نوع مواد مصرف‌شده در تولید مارک ژله ‌ای و اندازه لیبل قیمت متفاوتی برای چاپ مارک ژله‌ای لحاظ می‌شود.

 

مزایای مارک ژله‌ای

• ضد آب و ضد خش

• شفافیت و زیبایی

• چسبندگی بالا

• دوام و ماندگاری بالا به‌خصوص در برابر مواد شیمیایی

• قابلیت انعطاف‌پذیری و خم‌شوندگی

• امنیت نام برند در برابر اقدامات جعل و کلاه‌برداری

 

چاپ استیکر، شبرنگ و مارک ژله‌ای از محصولات رایج و پراستفاده در صنعت چاپ و تبلیغات هستند. این نوع لیبل‌ها به‌راحتی بر روی سطوح مختلف نصب می‌شوند و به دلیل کاربرد فراوان و زیبایی چشم‌گیر مورد استقبال عمومی قرار گرفته‌اند. هزینه مقرون‌به‌صرفه و طول عمر مناسب سبب شده تا سفارش برچسب‌های ژله‌ای، شبرنگ و استیکر افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.

جدیدترین مطالب