ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

ساندویچ پانل گالوانیزه یا ساندویچ پانل آلوزینک؟ از کجا معلوم ساندویچ پانل آلومینیوم انتخاب درست‌تری نباشد؟ این‌ها سوالاتی هستند که پیش از خرید ساندویچ پانل باید به آن‌ها پاسخ داد. ساندویچ پنل آلومینیومی از جمله مصالح ساختمانی است که ویژگی‌های خاص و عملکرد ویژه‌ای دارد. از این‌رو آشنایی با ویژگی‌های ساندویچ پانل آلومینیومی برای هر فرد فعال در صنعت ساختمان، اهمیت بالایی دارد و انتخاب صحیح مصالح مناسب برای پروژه، از مشکلات و آسیب‌های احتمالی بعدی پیشگیری می‌کند.

ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

امروزه کمتر کسی در مورد برتری ساندویچ پانل نسبت به مصالح سنتی شک دارد. اکثر فعالان صنعت ساختمان بنابر تجربه، به این نتیجه رسیده‌اند که پانل‌های ساندویچی بهترین گزینه برای ساخت دیوارها و سقف در انواع سازه‌ها و ساختمان‌ها هستند. همچنین باید گفت که استفاده از ساندویچ پانل دیواری و پانل سقفی، کار سازندگان را آسان‌تر می‌کند و نسبت به مصالح سنتی مزایای بیشتری دارند.

 

مزایای استفاده از ساندویچ پانل

• حفظ دمای داخلی سازه

• عدم نفوذ صداهای مزاحم

• کاهش مصرف انرژی و کم شدن هزینه‌های جانبی

• افزایش ایمنی با ممانعت از بروز آتش و گسترش آن

• مقاومت جداره‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از رطوبت

 

با وجود این مزایا و فواید فراوان، هیچ تردیدی در مورد استفاده از ساندویچ پانل باقی نمی‌ماند؛ اما سوالی مهم همچنان پیش روی طراحان و سازندگان است؛ کدام نوع ساندویچ پانل بهترین عملکرد و بیشترین کارایی را دارد؟

ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

انواع ساندویچ پانل کدام‌اند و تفاوت آن‌ها با هم چیست؟

اینکه بهترین مدل ساندویچ پانل کدام است، بستگی به نیازها و شرایط پروژه مد نظر دارد؛ بنابراین هر نوعی از پنل ساندویچی ممکن است در پروژه‌ای خاص بهترین انتخاب باشد. همچنین انواع ساندویچ پنل از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما اصلی‌ترین اختلاف بین این مصالح ساندویچی شامل موارد زیر است:

 

• اختلاف در نوع فوم عایق: پلی‌یورتان رایج‌ترین عایق برای هسته ساندویچ پنل است؛ اما گاهی از پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه هم استفاده می‌شود.

 

• اختلاف در جنس ورق‌ها و پوشش پانل: برای ورق‌های جانبی هم ورق گالوانیزه، ورق آلوزینک و ورق آلومینیوم بهینه‌ترین گزینه‌ها هستند.

 

البته ضخامت و رنگ هم در انواع ساندویچ پانل متفاوت است؛ اما تفاوت در عایق درونی و ورق، عمده‌ترین وجه تمایز انواع ساندویچ پانل به‌شمار می‌رود که بر نحوه عملکرد و میزان کارایی پنل‌های ساندویچی تأثیر مستقیم می‌گذارد.

 

هم برای لایه مرکزی و هم برای لایه‌های جانبی ساندویچ پانل از مواد مختلفی می‌توان بهره برد. وجه اشتراک موادی که در هسته ساندویچ پانل قرار می‌گیرند عایق حرارتی بودن است و وجه اشتراک موادی که برای دو لایه جانبی استفاده می‌شوند نیز قابلیت آن‌ها را در مواجهه با شرایط محیطی مشخص می‌کند.

 

مهم‌ترین عوامل مؤثر بر انتخاب نوع ساندویچ پانل کدام‌اند؟

در هر پروژه ساختمانی، محدودیت‌ها و انتظاراتی مشخص وجود دارد که عامل تعیین‌کننده‌ای در هنگام انتخاب مصالح می‌باشند. موارد زیر بیشترین تأثیر را در انتخاب نوع ساندویچ پانل دارد.

 

• بودجه پروژه: در اکثر پروژه‌ها بودجه پروژه اصلی‌ترین محدودیتی است که سازندگان با آن مواجه هستند و این امر بر انتخاب مصالح و متریال مصرفی تاثر بسزایی می‌گذارد.

 

• شرایط محیطی منطقه: منظور از شرایط محیطی منطقه، تمامی عوامل ناشی از اقلیم و ویژگی‌های آب و هوایی است. میزان بارندگی، میزان رطوبت هوا، تابش نور خورشید از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی تاثیرگذار در انتخاب نوع ساندویچ پانل هستند.

 

• نوع کاربری: برخی فعالیت‌های تولیدی سبب افزایش رطوبت در داخل فضا و گاه اسیدی یا قلیایی شدن هوای داخل سازه می‌شوند. در این‌گونه موارد دیوارها و سقف، باید از متریالی ساخته شوند که دوام و مقاومت بالایی داشته باشند.

ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

مزایا و کاربرد ساندویچ پانل آلومینیومی

• آلومینیوم فلزی سبک است که در برابر آسیب و خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد. وقتی از ورق‌های آلومینیومی در تولید ساندویچ پانل استفاده شود، مقاومت و دوام ساندویچ پانل به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

• در ورق گالوانیزه از روی و در ورق آلوزینک از روی و آلومینیوم استفاده می‌شود؛ بنابراین ساندویچ پانل آلومینیومی در مواجهه با عوامل آسیب‌زای محیطی، دوام بیشتری نسبت به این دو نوع پانل از خود نشان می‌دهد و برای سالیان طولانی بدون آسیب باقی می‌ماند.

 

ساندویچ پانل آلومینیوم را می‌توان در ساخت دیوارها و سقف به‌کار برد. درصورتی‌که محدودیت مالی وجود نداشته باشد، از این پنل برای هر نوع سازه‌ای استفاده می‌شود. اما در برخی شرایط و بعضی از کاربری‌ها، ساندویچ پنل آلومینیومی تنها گزینه درست و کارآمد برای ساخت دیوارها و سقف است و در فضاهای حساسی مانند اتاق تمیز (کلین روم)، ساندویچ پانل آلومینیومی بهترین گزینه به شمار می‌رود.

 

کدام شرکت بهترین ساندویچ پانل آلومینیومی را تولید می‌کند؟

تولید ساندویچ پانل آلومینیومی نیازمند استفاده از تکنولوژی خاصی است که تنها تعداد محدودی از تولیدکنندگان ساندویچ پنل از آن برخوردار هستند. در میان همین تولیدکنندگان نیز کیفیت پانل آلومینیومی یکسان نیست. استفاده از پانل آلومینیوم تنها زمانی به‌صرفه خواهد بود که مشخصات فنی لازم را در اختیار داشته باشد و این موضوع مستقیماً با فرآیند تولید آن و تکنولوژی خط تولید در ارتباط است.

 

بهترین ساندویچ پنل آلومینیوم در ایران توسط شرکت ماموت تولید می‌شود. ساندویچ پانل آلومینیوم ماموت به علت استفاده از تجهیزات پیشرفته در تولید، از کیفیت بالاتری نسبت به تمام تولیدات مشابه برخوردار است و در بین تمام مصالح و متریال‌های ساختمانی، این محصول شرکت ماموت، بیشترین مقاومت را در برابر آسیب و خوردگی داشته و ماندگاری و عمر مفید آن بیشتر از سایر مصالح است.

ساندویچ پانل آلومینیوم متریالی مقاوم با ماندگاری بی نظیر

قیمت ساندویچ پانل آلومینیوم

واقعیت این است که منابع فلز آلومینیوم در جهان محدود هستند و به همین دلیل فلز ارزانی نیست. از طرف دیگر فرآیند استخراج و فرآوری آلومینیوم، متفاوت از سایر فلزات است؛ بنابراین ساندویچ پانل آلومینیومی قیمت بالاتری نسبت به ساندویچ پنل گالوانیزه و ساندویچ پانل آلوزینک دارد. برای تعیین به‌صرفه بودن یا نبودن استفاده از ساندویچ پانل سقفی و دیواری آلومینیومی باید به انتظاراتی که از سازه دارید توجه داشته باشید. استفاده از پنل آلومینیوم به‌صرفه است اگر:

 

• سازه قرار است نمادی باشد از صلابت یک برند یا شرکت

 

• سازه در منطقه‌ای قرار داشته باشد که شرایط محیطی سخت و آسیب‌زایی وجود داشته باشد.

 

• در داخل سازه مورد نظر فعالیتی صورت می‌گیرد که موجب ایجاد آسیب در جداره‌ها می‌گردد.

 

سخن پایانی

بدین ترتیب با شناخت ساندویچ پانل آلومینیوم، مزایا و کاربرد آن، برای سازه خود بهترین و به صرفه‌ترین انتخاب را داشته باشید و همچنین می‌توانید با مشاوره با افراد متخصص در زمینه ساندویچ پنل و اطلاع از قیمت ساندویچ پانل سازه‌ای مقاوم و اقتصادی داشته باشید.

جدیدترین مطالب