آشنایی با سقف کاذب پلاستر پاریس

آشنایی با سقف کاذب پلاستر پاریس

یکی از عناصری است که در بازسازی ساختمان نه تنها کاربردهای زیادی دارد؛ بلکه زیبایی محیط را نیز چندین برابر می‌کند سقف کاذب است. یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین سقف‌های کاذب موجود در بازار که توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، سقف کاذب پلاستر است. در این نوشتار قصد داریم تا به معرفی این سقف کاغذ، مزایا، معایب و نکات مهم در هنگام خرید آن مانند قیمت کناف را بررسی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

 

سقف کاذب پلاستر پاریس POP

سقف کاذب پلاستر پاریس یکی از انواع سقف کاذب است که در هنگام ساخت و یا بازسازی ساختمان می‌توانید از مزیت‌های آن استفاده کنید. برای ساخت این سقف در واقع سنگ و گچ با هم ترکیب شده و به میزان معینی به آن حرارت می‌دهند تا POP به دست آید. عمر بالا، زیبایی، امکان پیاده‌سازی نورپردازی و مقاومت بالا باعث شده تا به یک انتخاب مطمئن برای خانه، اماکن تجاری و اداری تبدیل شود.

 

از سوی دیگر تنوع در شکل و طرح این نوع سقف زیاد است که می‌توانید در سبک‌های مختلف طراحی داخلی از آن استفاده کنید و دست همه‌ی افراد با سلیقه‌های مختلف را در انتخاب باز گذاشته است.

 

آنچه باید برای سقف کاذب پلاستر پاریس بدانید

آشنایی با سقف کاذب پلاستر پاریس

پیش از انتخاب نوع سقف کاذب باید به خوبی با انواع مختلف آن آشنا باشید تا بتوانید انتخابی درست از لحاظ قیمت، کیفیت و کارایی داشته باشید. سقف کاذب پلاستر پاریس ظاهری بسیار شکیل و زیبا دارد و در عین حال ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر زلزله دارد. در ادامه به مزایای این سقف کاذب می‌پردازیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

 

مزایای سقف کاذب پلاستر پاریس

همانطور که پیش از این هم بیان کردیم، سقف کاذب پلاستر پاریس را می‌توانید در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی پیاده‌سازی کنید؛ زیرا از گچ نرم شده ساخته شده است. این مزیت به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به سبکی که محیط شما طراحی شده، سقف را نیز تهیه کنید. همچنین می‌توانید هارمونی رنگی با محیط خود ایجاد کنید.

 

از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین دلایلی که ممکن اس از سقف کاغذ استفاده کنید، نورپردازی مصنوعی در فضا است. با استفاده از این نوع سقف کاذب دست شما برای پیاده‌سازی انواع نورپردازی نیز باز است؛ زیرا تمامی سیم کشی‌ها به صورت مخفیانه طراحی خواهند شد.

 

در هنگام انتخاب سقف کاذب باید علاوه بر زیبایی به کیفیت آن نیز توجه کنید. این سقف به علت جنسی که دارد، دوام بسیاری دارد و در اثر گذر زمان آسیب نخواهد دید. همچنین در برابر حوادثی مانند زلزله نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. حال که با مزیت‌های سقف کاذب پلاستر پاریس آشنا شدیم، به علت‌های استفاده از آن می‌پردازیم.

 

علت استفاده از سقف کاذب پلاستر

آشنایی با سقف کاذب پلاستر پاریس

طراحی و پیاده‌سازی سقف کاذب ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد که در ادامه به بررسی این علل و در واقع کاربردهای سقف کاذب پلاستر پاریس می‌پردازیم.

 

1- افزایش زیبایی فضا

یکی از دلایل مهم استفاده از سقف کاذب، افزایش زیبایی بصری محیط است. شما با طراحی و پیاده‌سازی ایده‌های خاص و شیک، می‌توانید تغییر بزرگی در طراحی داخلی ساختمان خود ایجاد کنید. اگر قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، بهتر است حتما استفاده از سقف کاذب را در برنامه‌های خود داشته باشید.

 

2- استفاده از نور و پیاده‌سازی نورپردازی

در اغلب محیط‌هایی که امکان استفاده از نور طبیعی برای تمامی قسمت‌ها وجود ندارد، از سقف کاذب کمک می‌گیرند. شما می‌توانید به کمک لامپ‌های ال‌ای دی کوچک، نور را به صورت یکسان و یا با طراحی خاص خود، در فضا پخش کنید. هم چنین می‌توانید از چندین رنگ نور استفاده کنید و با استفاده از نور، فضای خود را متمایز از سایر قسمت‌ها کنید.

 

• استفاده از سقف کاذب جهت سیم کشی

با داشتن سقف کاذب پلاستر پاریس شما دیگر نگران سیم کشی نخواهید بود؛ زیرا در پشت سقف مخفی خواهد شد. همچنین در صورت بروز مشکل، به سادگی به این سیم کشی‌ها دسترسی دارید و می‌توانید تعمیرات لازم را انجام دهید.

 

• ایجاد عایق

اگر می‌خواهید در برابر حرارت عایقی در سقف خود تعبیه کنید، بهترین گزینه استفاده از سقف کاذب پلاستر پاریس است. این نوع سقف به خوبی فضای شما را عایق خواهد کرد و امکان عبور حرارت را تا حد زیادی کاهش خواهد داد؛ همین امر گام بزرگی در راستای صرفه جویی در انرژی نیز به شمار می‌رود.

 

معایب سقف کاذب پلاستر پاریس

آشنایی با سقف کاذب پلاستر پاریس

همانند هر چیزی که وجود دارد، در کنار مزیت‌ها ممکن است معایبی را نیز به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از هر گونه نقص در وهله‌ی اول باید کار را به مجموعه‌ای بسپارید که در این زمینه تخصص کافی را داشته باشد. برای اطمینان از اعتبار و تخصص مجموعه بهتر است که پیش از هر چیزی نمونه کارهای قبلی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی می‌توان موارد زیر را از جمله معایب این نوع سقف کاذب دانست.

 

– سخت بودن فرایند شستشو: به علت نوع جنسی که سقف کاذب پلاستر پاریس دارد، ممکن است نسبت به سایر متریال ها، کمی سخت‌تر تمیز شود؛ بنابراین اگر در مکانی هستید که میزان آلودگی در آن محیط زیاد است، بهتر است این مورد را به یاد داشته باشید.

 

– هدر رفت زیاد: بر اساس شرایط و مساحت فضا، ممکن است در هنگام نصب سقف کاذب بخشی از سقف هدر برود و این یعنی از بین رفتن هزینه‌های جاری

 

– ترک خوردن سقف کاذب: این نوع سقف ممکن است که پس از گذشت زمان، دچار ترک خوردگی شود.

 

دو عیب هدر رفت زیاد و ترک خوردگی سقف کاذب، اغلب در شرایط رخ می‌دهد که نیروی ماهر این کار را انجام ندهد؛ بنابراین در انتخاب مجموعه‌ای معتبر دقت کافی را به کار بگیرید.

 

چند نکته مهم برای انواع سقف کاذب

 

در صورتی که به نکات زیر توجه کنید، تجربه‌ی بهتری از طراحی و پیاده‌سازی سقف کاذب خواهید داشت؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:

 

سقف کاذب هزینه نیست؛ بلکه سرمایهگذاری است

قاعدتا برای اجرای سقف کاذب و اجرای آن باید بودجه‌ای را اختصاص دهید. شاید در نگاه اول این کار تنها صرف هزینه باشد اما به طور کلی در واقع با این کار در هزینه‌های بعدی صرفه جویی خواهید کرد. به عنوان مثال به کمک قابلیت عایق کردن سقف، میزان انرژی تلف شده کاهش یافته و از سوی دیگر به تهویه برای آن فضا نیاز نخواهید داشت.

 

فرآیند تعمیرات برای شما ساده خواهد شد.

 

یکی از مهم‌ترین مزایای سقف کاذب این است که اگر تحت هر شرایطی این سقف آسیب ببیند، به سادگی می‌توانید آن را تعمیر کنید؛ زیرا طراحی آن‌ها به این شکل است که در صورت آسیب دیدن یک قسمت، می‌توانید آن را جدا کرده و آن را تعمیر یا جایگزین کنید.

 

دوام سقف کاذب در برابر رطوبت زیاد است.

 

اگر در شرایطی هستید که سقف در معرض رطوبت زیادی قرار دارد، می‌توانید به سادگی و با خیالی راحت از این سقف کاذب استفاده کنید؛ زیرا خاصیت ضد رطوبتی دارد.

 

فاصله استاندارد سقف کاذب از سقف اصلی را رعایت کنید.

 

یکی از دغدغه‌های افراد این است که حدفاصل این دو سقف چقدر باید باشد. بر اساس نظر کارشناسان بهتر است که این فاصله در حدود ۱۸ سانتی متر باشد؛ زیرا اگر بخواهید عملیات نورپردازی را انجام دهید، نیاز به فضای مناسبی خواهید داشت.

 

از تخته پلاستر برای تولید سقف‌های کاذب کمک گرفته می‌شود.

 

همانطور که احتمالا می‌دانید قیمت سنگ گچ نسبت به تخته‌های پلاستر بیشتر است؛ به همین دلیل در اغلب موارد برای کاهش هزینه‌های جاری از پلاستر استفاده می‌کنند. در هنگام نصب حتما از جنس و مواد سازنده‌ی سقف کاذب اطلاع حاصل کنید.

 

ال باکس جایگزینی ارزان‌تر برای سقف کاذب است.

 

در برخی از پروژه‌های ساخت و یا بازسازی ساختمان بودجه‌ی در نظر گرفته شده کم است ولی در عین حال نیاز به مزیت‌های سقف کاذب نیز وجود دارد. در این شرایط ال باکس می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد؛ زیرا تا حد زیادی عملکردی مشابه سقف کاذب دارد اما هزینه‌های ساخت آن کمتر است.

جدیدترین مطالب