طراحی داخلی منزل از صفر تا صد با کمترین هزینه

طراحی داخلی منزل از صفر تا صد با کمترین هزینه

داشتن یک طراحی داخلی مناسب امروزه یکی از ملزومات برای دکوراسیون هر فضایی می باشد . درواقع با طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب می توان یک فضا را دلبازتر ، بهره ورتر و زیباتر از گذشته نمود و به همین علت می توان گفت که آگاه بودن از ترفندهای آن و چگونگی انجام آن برای آنکه بتوان یک فضا را دکوراسیون نمود شرط اصلی است . به همین دلیل بهتر است که برای داشتن یک طراحی داخلی مناسب برای فضاهایی با هویت ها و کاربردهای گوناگون از از متخصصین این زمینه کمک گرفت تا نتیجه ی حاصله با کیفیت تر باشد .

 

نکات مهم برای طراحی داخلی آشپزخانه

آشپزخانه را می توان قلب خانه دانست که اکثر فضاها با توجه به این فضا در خانه قرار می گیرند و با آن در ارتباط می باشند . برای داشتن یک دکوراسیون و طراحی داخلی حرفه ای برای فضایی مانند آشپزخانه باید به یکسری نکات توجه نمود که از جمله ی این نکات می توان به این موارد اشاره نمود :

 

بهترین طراحی داخلی ممکن برای فضای شما با مشاوره و بازدید رایگان : 09125754921

 

نورگیری

یکی از مهمترین ویژگی هایی که یک آشپزخانه برای دلپذیرتر شدن باید داشته باشد نورگیر بودن آن است . اگر بتوان آن را در فضای داخلی خانه در جایی قرار داد که نور طبیعی به آن وارد می شود می توان مطمئن بود که کیفیت این فضا بالاتر رفته و تاثیر مثبت زیادی روی افرادی که از این منزل استفاده می کنند می گذارد . در غیر صورت لازم است که حتما به طور کامل این فضا این نورپردازی شده و از چراغ ها به اندازه ی کافی استفاده شود . از جمله ترندهای نورپردازی برای فضای آشپزخانه استفاده از چراغ های آویزان بالای فضای اپن یا جزیره می باشد که حسی لوکس به فضا می دهد .

طراحی داخلی منزل از صفر تا صد با کمترین هزینه

کفپوش ها و دیوارپوش ها

فضای آشپزخانه دارای فضای آزاد زیادی برای دیوارپوش ها نبوده و مساحت آن نیز اصولا بسیار بزرگ نمی باشد اما به هر حال نوع کفپوش و طرح دیوارپوش آن تاثیر زیادی روی جلوه ی این فضا می گذارد . امروزه بیشتر کاشی های بزرگ و ساده برای کف و یا پارکت های چوبی روی بورس می باشند و برای پوشش دیوارها نیز می توان از کاشی های طرحدار به صورت متنوع و یا کاشی های ساده برای بخشیدن حس مینیمال به فضا استفاده نمود . نکته ای که اهمیت دارد این است که کفپوش و دیوارپوش باید با هم هماهنگ باشند تا بتوانند فضایی زیبا را خلق نمایند .

 

طرح کابینت ها

کابینت ها به عنوان اصلی ترین عناصر این فضا شناخته می شوند و بیشترین فضا را در بر می گیرند . به همین دلیل طرح و رنگ آن ها تاثیر زیادی روی دکوراسیون داخلی آشپزخانه می گذارد . امروزه اغلب کابینت های سرتاسری که حس سادگی و مینیمالیسم را به فضای اشپزخانه می دهند ترند می باشند اما همچنان کابینت های چوبی با طرح های کلاسیک نیز در دسته ی پر طرفداترین کابینت ها قرار گرفته اند و می توان از آن ها با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل استفاده نمود .

 

و …

 

نکات مهم برای طراحی داخلی نشیمن

فضای نشیمن به عنوان یک فضای نیمه خصوصی در خانه شناخته شده که اغلب فضایی دنج و راحت برای در کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده و شب نشینی آن ها می باشد . برای مبلمان این فضا اصولا از کاناپه ، کتابخانه ، تلوزیون و … استفاده می شود تا این فضا فضایی مناسب برای استراحت و آرامش پیدا کردن باشد . از جمله مواردی که برای طراحی داخلی این فضا باید به آن ها دقت نمود این است که نورگیری این فضا نسبت به دیگر فضا می تواند کمتر باشد و از طرفی برای نورپردازی مصنوعی می توان از چراغ های روی سقف و چراغ های دیواری استفاده نمود تا فضا را تبدیل به فضایی دنج نمود . همچنین نکته ی بارز این فضا راحتی آن می باشد و به همین دلیل حتما باید از مبلمانی که راحت و نرم بوده استفاده نمود تا افراد بتوانند ساعت های زیادی را در این فضا بگذارنند . از طرفی از آنجایی که تلوزیون در این فضا قرار می گیرد می توان به طراحی دیوار شاخص برای دیواری که تلوزیون جلو یا روی آن قرار می گیرد پرداخت و فضای نشیمن را از فضایی معمولی به فضایی منحصر به فرد تبدیل نمود .

 

نکات مهم برای طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق های خواب خصوصی ترین فضاهای یک خانه به شمار می روند و به همین دلیل برای طراحی داخلی آن ها باید نکاتی را حتما در نظر گرفت که بعضی از این نکات عبارتند از :

 

توجه به تعداد نفراتی که از اتاق استفاده می کنند

در ابتدا باید بررسی نمود که از هر اتاق چند نفر قرار است استفاده کنند تا بتوان با توجه به تعداد اتاق را طراحی نمود و تخت و دیگر مبلمان قرار داد . امروزه طراحی های زیادی ترند می باشند که می توان یک اتاق را به صورتی زیبا و دلباز برای بیشتر از یک نفر طراحی نمود و به همین دلیل برای خانواده هایی که دارای فرزندان زیادی می باشند می تواند الهام گرفتن از این نوع طراحی ها بسیار کاربردی باشد .

 

سن فرد

سن فرد برای چگونگی طراحی اتاق آن بسیار تاثیر گذار است چرا که بدیهی است اتاق کسی که دارای سن 24 سال می باشد هرگز نمی تواند شبیه اتاق کسی که 2 ساله می باشد باشد . این دو دارای نیازهای متفاوتی بوده و از نظر روانشناسی نیز طرح و رنگ های متفاوتی برای اتاق های آن ها باید استفاده شود تا تاثیر مثبت روی روحیات آن ها داشته باشد . نوع تخت ، مبلمان ، عناصر تزیینی و دیگر وسایل ها و تجهیزات همه و همه با توجه به سن فرد انتخاب می شود .

 

سلیقه ی فرد

همانطور که گفتیم اتاق خواب خصوصی ترین فضا در یک خانه می باشد و به همین دلیل برای طراحی دکوراسیون آن حتما باید سلیقه و علایق و نظر فردی که در آن ساکن می باشد و از آن استفاده می کند را در نظر گرفت . در این صورت اتاق خواب طراحی شده مورد رضایت وی قرار گرفته و هم تاثیر بهتری برای فرد دارد و هم کار طراح ارزشمندتر به شمار می رود . سلیقه ی فرد می تواند روی شکل مبلمان و عناصر ، رنگ استفاده شده در اتاق و عناصر تزیینی و … تاثیر زیادی بگذارد .

 

و …

 

نکات مهم برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی و حمام که از دیگر فضاهای خصوصی خانه به شمار می روند نیز فضاهای مهمی برای طراحی داخلی می باشند . در گذشته به طراحی داخلی این فضاها اهمیت زیادی داده نمی شد اما امروزه از آنجایی که متوجه تاثیر رواشناسی این فضاها روی افراد و همچنین زیبایی شناسی خانه شده اند می توان گفت که به دکوراسیون آن ها دیگر اهمیت زیادی داده می شود . برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی باید حتما با توجه به مساحت رنگ کفپوش ها و دیوارپوش ها را انتخاب نمود . فضاهایی که دارای مساحت کمی می باشند حتما باید دارای کفپوش ها و دیوارپوش هایی به رنگ روشن باشند تا دلبازتر از انچه که هستند جلوه کنند . از طرفی نوع شیرآلات ، طراحی کابین دوش ، طراحی روشویی و کابینت آن ، طراحی قفسه ها برای نگهداری وسایل بهداشتی و … می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت حمام و سرویس بهداشتی داشته باشد . همچنین نوع نورپردازی و عناصر تزیینی استفاده شده در این فضا نیز بسیار تاثیرگذار می باشند .

 

کلام آخر

طراحی داخلی منزل از صفر تا صد با کمترین هزینه

همانطور که گفته شد برای داشتن یک دکوراسیون داخلی حرفه ای و شیک اما با هزینه ای مناسب باید حتما از مهندسین و طراحان این زمینه کمک بگیرید . شرکت معماری هیرادانا نیز متشکل از چنین افرادی می باشد که در این زمینه دارای تجربه ی فراوانی می باشند . شما می توانید با بررسی تجربه و رزومه ی مهندسین و طراحان این شرکت پروژه ی خود را به آن ها سپرده و از نتیجه ی رضایت بخش کار خود مطمئن باشید .  از طریق لینک www.hiradana.com  و بخش پروژه ها از نمونه کارها بازدید بفرمایید و از طریق شماره 09125754921 جهت بازدید و مشاوره با ما در تماس باشید .

جدیدترین مطالب