داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

داروی افزایش شیر مادر چیست؟ اگر مادری هستید که شیر کمی دارید و به دنبال بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر هستید در اینجا داروی گیاهی گرانول لاکتودین برای افزایش شیر مادر را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

داروی افزایش شیر مادر

اگر به دنبال روش های افزایش شیر مادر هستید یک داروی افزایش شیر مادر را در اینجا به شما معرفی می کنیم. گرانول لاکتودین (lactodin granul) بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر است که به منظور افزایش میزان شیر مادر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این داروی افزایش شیر مادر حاوی عصاره گالگا، عصاره مالت، فسفات تری‌کلسیک و همچنین مقادیری اسانس زیره، اسانس رازیانه، وانیل و ساکاروز است. اسانس‌های طبیعی رازیانه و زیره علاوه بر خواص شیرافزایی به عنوان ضد نفخ و خوش‌طعم‌کننده به داروی گیاهی افزایش دهنده شیر مادر اضافه شده‌اند. گیاه گالگا ماده موثره اصلی این فرآورده است و مالت موجود در آن محرک ترشح شیر مادر بوده و کیفیت آن را تقویت می‌کند. داروی گرانول لاکتودین برای افزایش شیر مادر حاوی اسانس‌های طبیعی رازیانه و زیره است که علاوه بر خواص شیر افزایی و زیاد کردن شیر مادر، داروی افزایش شیر مادر به عنوان ضد نفخ و خوش‌طعم کننده به فرمول فرآورده اضافه شده‌اند .

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

شیرافزای لاکتودین بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر است که از نمونه فرانسوی گالاکتوژیل ، مشابه سازی شده است به عنوان کمک درمان در موارد کمبود ترشح شیر (در دوره شیردهی) استفاده میشود . علف شیر یا گالگا (که در لاتین به معنای شیرزا میباشد) ماده موثره اصلی شیرافزای لاکتودین است. مالت برای تقویت شیر و فسفات کلسیم هم برای جبران کمبود کلسیم در کنار گالگا، مکمل مفیدی برای زنان شیرده میباشند . وجود ساکارز بالا در فرمول بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر، از افت قند خون در زنان شیرده جلوگیری می کند. در هر 10 گرم داروی گیاهی شیرافزای مادر “گرانول لاکتودی” (محتویات 1 ساشه) 3/38 میلی گرم عصاره گالگا، 480 میلی گرم عصاره مالت و 9/480 میلی گرم فسفات تری کلسیک و همچنین مقادیری اسانس زیره، اسانس رازیانه، وانیل و ساکارز موجود است .

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

 

شیردهی به نوزاد و تغذیه نوزاد یکی از مسائل مهمی است که به محض تولد نوزاد باید به آن توجه ویژه کرد. برای نوزادان تا قبل از شش ماهگی بهترین منبع تغذیه شیر مادر است و اگر شیر مادر کم است بهتر است از داروهای گیاهی برای افزایش شیر مادر استفاده کند. این ماده غذایی بسیار مغذی بوده و دارای تعادل مطلوبی از چربی، شکر، آب و پروتئین است. طی تحقیقات صورت گرفته کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌شوند، رشد جسمی و ذهنی بهتری دارند. همین امر اهمیت شیر دادن به نوزاد را برای تمامی مادران آشکار می‌سازد. گاه مادر بر اثر عواملی مثل تغذیه نادرست، نمی‌تواند به اندازه کافی کودک را از شیر خود، بهرمند کند. در این شرایط بهتر است به سراغ دارو گیاهی که باعث افزایش شیر مادر می‌شود برویم. گرانول لاکتودین یکی از داروهای گیاهی برای افزایش شیر مادر است که در این زمینه می‌تواند کمک‌کننده باشد.

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

مقدار و نحوه مصرف داروی افزایش شیر مادر

به طور معمول دارو گیاهی گرانول لاکتودین برای افزایش شیر مادر بهتر است ۳ بار در روز، قبل از غذا و هر بار به مقدار ۱ تا ۲ ساشه (هربار ۱۰ تا ۲۰ گرم) به صورت خشک یا محلول در آب، شیر یا سایر نوشیدنی‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از عوامل مهم در افزایش شیر مادر به غیر از داروهای گیاهی و شیمیایی، حفظ آرامش خاطر و اعتماد به نفس مادر است. در حالی که نگرانی و اضطراب می تواند در کاهش جاری شدن شیر موثر باشد و داروی افزایش شیر مادر نمی تواند به شما کمکی کند. همچنین تماس جسمی بین مادر و کودک، سبب افزایش ارتباط عاطفی شده و این ارتباط عاطفی برای مادر و نوزاد مفید می‌باشد. به علاوه مصرف شیر و دریافت کلسیم کافی توسط مادر شیرده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که تولید شیر به اندازه کافی نباشد می‌توان از دارو‌‌های گیاهی افزایش دهنده شیر مادر مصرف کرد.

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

موارد منع مصرف

– در حساسیت به یکی از اجزای تشکیل دهنده داروی افزایش شیر مادر ، مصرف نشود .

– در افرادی که منع مصرف کلسیم دارند مانند هایپرکلسیمی ، دفع کلسیم در ادرار ، سنگ کلیه و انباشت کلسیم در بافتها داروی افزایش شیر مادر مصرف نشود .

– درافراد دیابتیک که منع مصرف قند دارند، مصرف داروی گیاهی افزایش شیر مادر ممنوع است.

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

داروی افزایش شیر مادر

 

اختلال دارویی شیرافزای گرانول لاکتودین

تتراسیکلین
بیس فسفونات‌ها
فلوروکینولون‌ها

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

عوارض شیر افزای لاکتودین برای مادر و نوزاد

– در صورت مصرف صحیح و به اندازه شیر افزای گرانول لاکتودین، عارضه جانبی خاصی برای مادر شیرده و نوزاد ندارد. مادرانی که نسبت به داروهای گیاهی برای افزایش شیر مادر حساس هستند، ابتدا مقدار کمی از داروی شیرافزای لاکتودین را مصرف نموده و در صورت مشاهده نکردن علایم حساسیت، مصرف را زیر نظر پزشک ادامه دهند.

 

– چنانچه در دوران بارداری هستید، از دارو گیاهی برای زیاد شدن شیر مادر استفاده نکنید.
– اکیدا توصیه می شود با نظر پزشک از این دارو گیاهی شیر افزا، استفاده شود.
– قبل از استفاده از این پودر گیاهی برای افزایش شیر مادر، هر نوع سابقه حساسیت دارویی یا غذایی که داشته‌اید، با پزشک در میان بگذارید.

داروی افزایش شیر مادر؛ بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر

 

– چنانچه مصرف یک نوبت از مصرف داروی گیاهی برای زیاد شدن شیر مادر را از دست دادید، به محض اینکه بخاطر آوردید، آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک می‌باشید از مصرف آن صرف نظر کنید. برای جبران نوبت از دست رفته نوبت بعدی را دو برابر نکنید.
– در صورت بروز عوارض پوستی مصرف پودر شیر افزا را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.
– مصرف بیش از اندازه این فرآورده، اصلا توصیه نمی‌شود.

 

– این داروی شیر افزا در افرادی که منع مصرف کلسیم دارند مانند هایپرکلسیمی، دفع کلسیم در ادرار، سنگ کلیه و انباشت کلسیم در بافت‌ها، نباید مصرف شود.
گرانول لاکتودین در افراد مبتلا به بیماری دیابت، نباید مصرف شود.

 

مصرف داروهای گیاهی افزایش شیر مادر مثل گرانول لاکتودین باید زیر نظر پزشک باشد و استفاده خودسرانه از گرانول لاکتودین بهترین دارو گیاهی برای افزایش شیر مادر اکیدا ممنوع است. همچنین می توانید برای افزایش طبیعی شیر مادر راههای افزایش شیر مادر و مقوی شدن شیر مادران شیرده را بخوانید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب