سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

سوپ برای کودک یک ساله

سوپ برای کودک یک ساله باید خوش طعم و مقوی باشد و به همین منظور در اینجا طرز تهیه سوپ برای کودک یک ساله را بیان خواهیم کرد. اگر می خواهید با طرز تهیه انواع سوپ برای کودک یک ساله آشنا شوید با سماتک همراه باشید. در این پست سعی کرده ایم بهترین دستور پخت و طرز تهیه سوپ مقوی برای بچه یک ساله را آماده کنیم.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ مقوی برای کودک یک ساله

برای تهیه یک سوپ مقوی و خوشمزه برای کودک یک ساله می توانید از سوپ ران مرغ استفاده کنید در اینجا طرز تهیه سوپ مقوی برای کودک یک ساله بیان شده است.

 

مواد لازم:

ران مرغ ۱ عدد
هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد کوچک
برنج ۲ قاشق سوپخوری
نخودفرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
جعفری ۱ قاشق غذاخوری
نمک به مقدار لازم

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ مرغ برای کودک یک ساله

برای تهیه سوپ مرغ مقوی برای کودک یک ساله ابتدا در قابلمه ای ۳ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد اجازه می دهیم تا بجوش بیاید سپس ران مرغ مقوی را داخل آب جوش قرار می دهیم و پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم و هویج را تمیز می کنیم و آبکشی می کنیم و حلقه حلقه خرد می کنیم و با برنج به مرغ می افزاییم و صبر می کنیم تا ۳۰ دقیقه بعد که مرغ تقریبا پخته شده، سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و به همراه نخود فرنگی به مواد سوپ برای کودک یک ساله اضافه می کنیم و ۱۵ دقیقه بعد گوجه فرنگی را می شوییم و خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و بعد جعفری را اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه بعد سوپ بچه یک ساله ما جا افتاده است،زیر شعله را خاموش می کنیم. همه مواد به جز آب لیمو را با هم مخلوط کرده و در قابلمه ای کوچک بپزید. بعد از پخت آن را خوب له کرده و آب لیمو را اضافه کنید. و مقداری بسیار کم نمک می ریزیم (می توانید حذف کنید) و مواد سوپ کودکان 1 ساله را مخلوط می کنیم و ران مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و گوشت آن را جدا می کنیم و داخل غذا ساز سوپ و گوشت را می ریزیم تا سوپ پوره شود و کودک یک ساله تان راحت تر میل کند.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ هویج برای کودک یک ساله

مواد لازم

هویج

۱ عدد

سیب زمینی

۱ عدد

آب

۵/۰ لیتر

آرد برنج

۳ قاشق مربا خوری

روغن زیتون

۱ قاشق مربا خوری

 

طرز تهیه:

يک عدد هويج و يک عدد سيب زميني را به صورت قطعات کوچکي خرد کرده و درون قابلمه بريزيد. حدود 0/5 ليتر آب داخل آن اضافه کنيد و در آن را بسته و بگذاريد با حرارت ملايم تقريباً يک ساعت بپزد. زماني که مواد داخل قابلمه پخته شده و آب باقيمانده دردرون آن حدود يک استکان شد، شعله اجاق را خاموش کنيد. آب غذا را جدا کرده و مواد داخل قابلمه را کاملاً له کنيد و يا از صافي عبور دهيد تا کاملاً نرم و يکنواخت شوند. 2 قاشق از اين پوره کرم مانند را به داخل آب غذا ( حدوداً 150 سي سي )، اضافه کنيد. 3 قاشق نيز آرد برنج پخته شده و آماده را داخل آن بيفزاييد. در صورت دسترسي به روغن زيتون مرغوب، يک قاشق مرباخوري از آن را داخل غذاي کودک بريزيد. با کمک قاشق غذا را کاملاً هم زده و بدون اضافه کردن نمک و يا شکر آن را به کودک بدهيد. در صورتي که کودک دچار يبوست است، از دادن لعاب برنج و اضافه کردن هويج به سوپ کودک یک ساله او خودداري کنيد.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه انواع سوپ برای کودک یک ساله

مواد لازم

رب گوجه فرنگی۲ ق غذاخوری
پیاز رنده‌شده ۲ ق غذاخوری
آب مرغ ۲ لیوان
جو پرک ۲/۳ لیوان
آب۲ لیوان
نودل یا ورمیشل ۱ بسته
سبزی معطر خشک یا تازه ۱ ق غذاخوری

 

طرز تهیه

برای تهیه سوپ کودک یک ساله کافی است که جو پوست کنده و جو پرک شده را پاک کنید و بشویید (در صورتی که چندین ساعت آن را خیس کرده باشید). یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و با نصف سینه ی مرغ،کمی نمک و ادویه کاری و زردچوبه بگذارید آب پز شود. پس از آب پز شدن، مرغ را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

دو پیاز بزرگ را نگینی ریز خرد کنید و با کمی نمک سرخ کنید تا طلایی شود. قارچ را نگینی ریز خرد کنید و با یک قاشق آبلیمو روی حرارت بگذارید. قارچ ابتدا آب می اندازد و زمانی که آب آن خشک شد از روی حرارت بردارید. هویج را رنده کنید نوعی رنده که خلال خلال نازک شود.

اگر سبزی تازه استفاده کنید بهتر است جعفری و گشنیز را بشویید و ریز خرد کنید. در غیر این صورت می توانید از سبزی خشک شده استفاده کنید.

برای تهیه سوپ کودک یک ساله ابتدا رب گوجه فرنگی را داخل تابه ریخته و همراه با پیاز رنده‌شده سرخ کنید.

سپس حدود ۲ لیوان آب مرغ و یک مشت جو پرک داخل ظرف ریخته و صبر کنید تا جوها پخته شوند. (اگر آب مرغ در دسترس نبود، از ۲ الی ۳ قرص عصاره مرغ یا گوشت استفاده کنید).

وقتی که جو پخت، سوپ را از روی حرارت برداشته و داخل مخلوط کن بریزید تا جوها حسابی پوره شوند و مایع‌ سوپ کودک 1 ساله غلیظ بشود.

در این مرحله ۲ لیوان آب به سوپ کودکان میکس‌شده اضافه کرده و نودل‌ و سبزی معطر خردشده یا سبزی معطر خشک را داخل سوپ بریزید.

صبر کنید تا عطر سبزیجات به خورد باقی مواد برود و سوپ غلیظ و جا افتاده برای کودک یک ساله بشود.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ مقوی گوشت و سبزیجات برای کودک 1 ساله

مواد لازم

ماهیچه گوسفند ۱۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
برنج ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه

گوشت را با به همراه آب در قابلمه بریزید تا خوب بپزد. سیب زمینی و برنج را اضافه کنید و بعد از کامل شدن پخت آن ها جعفری را اضافه کنید. سوپ کودک یک ساله را خوب له کنید. می توانید از چند قطره لیمو ترش برای طعم دار کردن آن استفاده کنید. گوشت و هویج را با هم در قابلمه بریزید تا خوب بپزد. سیب زمینی و برنج را اضافه کنید و بعد از کامل شدن پخت آن ها جعفری را اضافه کنید. سوپ برای کودک یک ساله را خوب له کنید. می توانید از چند قطره لیمو ترش برای طعم دار کردن آن استفاده کنید.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی برای بچه یک ساله

مواد لازم

۲۰۰گرم کدو حلوایی
۱ عدد سیب زمینی
۱۰۰ میلی لیتر شیر
۲۰ گرم کره
۲ شاخه جعفری

 

طرز تهیه:

پوست سخت الیاف و دانه های کدو را جدا کنید .سیب زمینی را پوست کنده وبشویید. سبزی ها را ریز کرده و۳۰دقیقه بابخار بپزید. سبزی های پخته شده را توسط مخلوط کن به صورت پوره در بیاورید .پوره را داخل قابلمه بریزید وشیر به ان اضافه کرده وبه مدت ۲تا۳دقیقه حرارت بدهید تا جوش اید.سپس ظرف رااز روی اجاق برداشته وکره را به ان اضافه کنید. بافی مواد را اضافه کرده و اجازه دهید با هم بپزند سپس سوپ برای کودک یک ساله در مخلوط کن بریزید تا حوب له شود.

سوپ برای کودک یک ساله | طرز تهیه انواع سوپ مقوی برای کودک یک ساله

طرز تهیه سوپ ساده سبزیجات مناسب برای کودکان یک ساله

بهتر است قبل از استفاده از حبوبات آن ها را خیس کنید و در صورت تمایل پوستشان را جدا کنید.

یک کدوی حلوایی (بخارپز کنید یا بجوشانید تا کاملاً نرم شود)
یک هویج (بخارپز کنید یا بجوشانید تا کاملاً نرم شود)
½ فنجان لوبیای قرمز پخته شده
½ فنجان سینه مرغ کاملاً پخته شده
۱ فنجان عصاره مرغ یا سبزیجات (برای رقیق‌تر کردن سوپ برای کودکان یک ساله)

همه مواد را در قابلمه ای مخلوط کرده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه با هم بپزند سپس آن را خوب له کرده و به کودک خود بخورانید.

 

درست کردن غذاهای کمکی مثل سوپ برای کودک یک ساله باید با صبر و حوصله انجام شود و اگر شما مادری هستید که بچه تان اکنون به سن یک سالگی رسیده است حتما طرز تهیه انواع سوپ برای کودک یک ساله را در که در بالای این پست آورده شده است را با دقت بسیار زیاد بخوانید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب