اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

اسامی بازیگران سریال همسران

سریال همسران جدیدترین مجموعه تلویزیونی شبکه آی فیلم است که در ادامه اسامی بازیگران سریال همسران را برایتان تهیه و گردآوری کرده ایم. مجموعه همسران برای نخستین در سال 73 از شبکه دو سیما پخش شد و مخاطبان زیادی داشت. این سریال در دهه 70 پخش شد و در لیست پربیننده ترین سریال های تلویزیونی ایرانی قرار گرفت. در بخش دوم این مقاله بیوگرافی بازیگران سریال همسران را برایتان شرح خواهیم داد.

 

اسامی بازیگران سریال همسران عبارتند از: فردوس کاویانی، مهرانه مهین‌ترابی، فرهاد جم، الهام پاوه‌نژاد، بهروز بقایی، جمیله شیخی، بیژن بنفشه‌خواه، رامبد جوان، امین حیایی، جلال مقدم، کمند امیرسلیمانی، جعفر بزرگی، شهلا ریاحی، نعمت‌الله گرجی، علی بیرنگ، پرستو گلستانی، ژاله علو، بازی از طریق صدا: مهتاج نجومی، حمیده خیرآبادی، حسین کسبیان، ابراهیم آبادی، روح‌الله مفیدی، مجید قناد و هما خاکپاش در لیست بازیگران سریال همسران هستند.

 

داستان سریال همسران

در خلاصه داستان سریال همسران آمده است که 2 زوج در یک آپارتمان با هم همسایه هستند و اتفاقات تلخ و شیرینی برایشان رقم می خورد. کمال و مهین، علی و مریم دو زوج جوانی هستند که در دو واحد آپارتمان در کنار هم زندگی می کنند. فردوس کاویانی بازیگر نقش کمال و مهرانه مهین ترابی بازیگر نقش مهین یکی از دو زوج هستند که سن بیشتری دارند. همچنین زوج کوچکتر فرهاد جم بازیگر نقش علی و الهام پاوه نژاد بازیگر نقش مریم یک زوج دیگر هستند که از کمال و مهین جوان‌ تر هستند. پس از شروع سریال و پخش چند قسمت از آن مشخص می شود که کمال، دایی مریم است و مریم این موضوع را نمی داند.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

زمان پخش سریال همسران از شبکه آی فیلم

زمان پخش سریال همسران از شبکه آی فیلم به تازگی توسط کنداکتور این شبکه تلویزیونی مشخص گردیده است. ساعت پخش سریال همسران هر شب راس ساعت 6 بعدازظهر و تکرار آن در ساعت 2 بامداد است. بازپخش دوم این مجموعه تلویزیونی راس ساعت 10 صبح روی آنتن می رود که امیدواریم از تماشای این سریال لذت ببرید.

 

سریال همسران چند قسمت است

این مجموعه تلویزیونی بالغ بر 45 قسمت دارد و هر قسمت سریال همسران در حدود 40 دقیقه می باشد. بازیگران زیادی در این سریال ایفای نقش کرده اند که به زودی این سریال 45 قسمتی از شبکه آی فیلم پخش می گردد.

 

بیوگرافی بازیگران سریال همسران

در این بخش بیوگرافی بازیگران سریال همسران شبکه آی فیلم را برایتان درج کرده ایم و در صورتی که تمایل دارید با بازیگران سریال همسران بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی متولد 3 مهر سال 1320 است که در سریال همسران ایفای نقش کرده است؛ فردوس کاویانی در شهر کرمان به دنیا آمده است و  بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی همچنین در رشته شیمی در برلین تحصیل کرده است که آن را نیمه کاره رها کرد، بازی در تئاتر را از سال 1340 آغاز کرد و بازی در سینما را از سال 49 با فیلم سینمایی تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد. وی در سال 1350 از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری و کارگردانی فارغ التحصیل شد. همچنین به مدت یک سال در کلاس های بازیگری حمید سمندریان شرکت کرد.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

مهرانه مهین‌ ترابی

مهرانه مهین‌ترابی متولد 20 مرداد 1336 و زاده شهر تهران می باشد که در نقش مهین در سریال همسران در بین مردم شناخته شد. وی دانش‌آموختهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. مهرانه مهین ترابی هنوز ازدواج نکرده و در زندگی ترجیح داده که مجرد بماند.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

فرهاد جم

فرهاد جم متولد سال 1345 در تهران با مجموعه تلویزیونی همسران اولین بار به تلويزيون آمد و هم زمان با این مجموعه در فیلم پری ساخته داریوش مهرجوئی نقش کوتاهی ایفا کرد. وی اصلاً در سینما موفق نبود ولی در تلويزيون بازی های درخور توجهی عرضه داد. فرهاد جم دارای مدرک لیسانس تئاتر از دانشکده هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

الهام پاوه‌ نژاد

الهام پاوه‌نژاد متولد سال 1350 و زاده شهر تهران است و بازیگر سینما و تئاتر ایرانی می باشد. خانم پاوه نژاد بازیگر دارای دیپلم تجربی از دبیرستان نوشیروان و فوق دیپلم بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران در سال 1371 می‌باشد. الهام پاوه نژاد با نمایش بازیگری را تجربه کرد و با بازی در سریال همسران به شهرت رسید. اما الهام پاوه نژاد در مجموعه تلویزیونی مدرسه مادربزرگها توانایی های خود را بروز داد.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

بهروز بقایی

بهروز بقایی در سال 1332 در تهران به دنیا آمد. دوران دبستان و دبیرستان را در رودسر، هرزویل و رشت گذراند. پس از دریافت دیپلم برای تحصیل در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران رفت. او پس از ورود به صحنه حرفه‌ای تئاتر وارد تلویزیون و سینما شد. بهروز بقایی فعالیت خود در زمینه تئاتر را با نمایش لبخند با شکوه آقای گیل نوشتهٔ اکبر رادی و کارگردانی رکن‌ الدین خسروی در سال 1352 آغاز کرد و در سال 1359 با فیلم سینمایی تاریخ‌سازا به کارگردانی هادی صابر فعالیت سینمایی خود را نیز آغاز کرد. بهروز بقایی همچنین دانش‌ آموخته بازیگری و کارگردانی در سال 57 است.وی تاکنون دو بار ازدواج کرده است و پرستو گلستانی همسر دوم بهروز بقایی است.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

جمیله شیخی

جملیه شیخی متولد 8 اردیبهشت 1309 در زنجان، بازیگر زن ایرانی بوده است که اکنون فوت کرده است. جمیله شیخی تا مقطع دیپلم درس خوانده است تا اینکه قبل از انقلاب با تئاتر وارد عرصه بازیگری شد، بعدا توسط وزارت ارشاد دکتری گرفت و حالا پسرش آتیلا پسیانی بازیگر است. جمیله شیخی سال 1335 در 26 سالگی ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند یکی پسر بنام آتیلا پسیانی متولد 1336 و دیگری دختری بنام آتوسا بود.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

بیژن بنفشه‌ خواه

بیژن بنفشه‌ خواه متولد یکم فروردین ماه سال 1352 و زاده شهر تهران است. بیژن بنفشه خواه بازیگر سریال همسران از همان نسل اولی های طنز کار تلویزیون به حساب می آید و این ژانر را با کارگردان های مختلف در شرایط مختلف تلویزیون تجربه کرده است.این بازیگر از سال 73 وارد عرصه بازیگری شده است. پدرش رضا بنفشه خواه نیز از بازیگران قدیمی میباشد و مادرش خانم نیکی زاده رهبر دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

رامبد جوان

رامبد جوان بازیگر طناز سینما و تلویزیون ایران سالهاست که در روز یکم دی ماه سال 1350 در تهران به دنیا آمده است. وی هم اکنون در عرصه بازیگری مشغول به کار است و در سال 1373 برای بازی در مجموعه تلویزیونی همسران انتخاب شد. رامبد جوان تاکنون 3 بار ازدواج کرده است و نگار جواهریان همسر سوم رامبد جوان است.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

امین حیایی

امین حیایی بازیگر مرد ایرانی متولد 19 خرداد 1349 و در محله قیطریه تهران چشم به جهان گشود. در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. امین حیایی با نیلوفر خوش خلق که بازیگر است ازدواج کرد. نیلوفر خوش خلق متولد 1351 میباشد او در فیلم هایی همچون قلاده طلا ، دایره زنگی ، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بود.

 

جلال مقدم

جلال مقدم (زاده ۱۳۰۸ در نیشابور – درگذشته ۲۹ فروردین ۱۳۷۵ در تهران) منتقد، هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم ایرانی بود. وی اوایل دهه ۱۳۳۰ همکاری با مطبوعات سینمایی را آغاز کرد و در سال ۱۳۳۷ فیلم‌نامه فیلم «جنوب شهر» را نوشت. وی پس از سال ۱۳۴۷ مشاور مهندس قطبی رئیس وقت رادیو و تلویزیون ایران بود.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

کمند امیرسلیمانی

کمند امیر سلیمانی، بازیگر خوش چهره سینما و تلویزیون فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1376 می‌باشد. کمند امیر سلیمانی در سریال هایی مانند پدر سالار، همسایه ها و هوش سیاه بازی کرده است.

 

شهلا ریاحی

قدرت زمان وفادوست معروف به شهلا ریاحی متولد 1305 در تهران بازیگر و اولین کارگردان زن سینمای ایران است. نام خانوادگی قبلی او شربت چی و همسر اسماعیل ریاحی کارگردان سینما است. او دارای دو فرزند به نام های منوچهر و پریچهر است. وی تحصیلات خود را تا سیکل ادامه داد.

اسامی بازیگران سریال همسران + بیوگرافی بازیگران سریال همسران

پرستو گلستانی

پرستو گلستانی متولد 11 خرداد 1350 در مشهد، بازیگر است. فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد دوره دو سال و نیم بازیگری را در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما گذرانده است. پرستو گلستانی خواهرزاده استاد مهدی اخوان ثالث است. پرستو گلستانی با بهروز بقایی ازدواج کرده بود اما سرانجام این وصلت با وجود پسری بنام بهرنگ به جدایی ختم شد و این دو زوج از بکدیگر جدا شدند، هر دو این هنرمندان ازدواج نکرده و در حال حاضر مجرد هستند.

 

حواشی سریال همسران

این مجموعه تلویزیونی که همسران نام گرفته است نخستین همکاری بیژن بیرنگ و  زنده یاد مسعود رسام بوده است. این دو کارگردان ایرانی برای این کار یک ساختمان در خیابان یازدهم محلهٔ سعادت‌ آباد و نزدیک میدان کاج اجاره کردند که پس از آن بارها در سریال‌ های دیگر نیز از آن استفاده شد. در تیتراژ پایانی این سریال، عبارت با تشکر از خانوادهٔ محترم رجبی به چشم می‌خورد که تا مدت‌ ها کنجکاوی مخاطبان را جلب می‌کرد. این عبارت بعدها در پایان بسیاری از سریال‌ های دیگر نیز آورده شد. تا جایی که عبارت با تشکر از خانواده محترم رجبی به گونه‌ای طنز در بین مردم تبدیل شد.

 

اسامی بازیگران سریال همسران را در این مقاله از سایت سماتک برایتان بیان کردیم و در قسمت دوم مقاله بیوگرافی بازیگران سریال همسران شبکه آی فیلم تهیه و تنظیم شده است که امیدواریم راضی بوده باشید.

جدیدترین مطالب