سریال سرزمین مادری چند قسمت است

سریال سرزمین مادری چند قسمت است

سریال سرزمین مادری چند قسمت است

سریال سرزمین مادری چند قسمت دارد؟ یکی از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی “سرزمین مادری” با نام اولیه سرزمین کهن است که کمال تبریزی آنرا ساخته در مجموع ۳ فصل و ۶۶ قسمت دارد و از مهرماه امسال از پلتفرم تلوبیون و شبکه سه سیما در حال نمایش می باشد. محمد مسعود تهیه کننده سریال در سال 1392 هزینه زیادی را برای ساخت متحمل شده است و حالا پس از 10 سال توقیف، این سریال از قاب تلویزیون در حال نمایش می باشد.

 

پس از پخش قسمت اول سریال سرزمین مادری در دی ماه سال ۹۲، بینندگان و مخاطبان زیادی به تماشای این مجموعه تلویزیونی علاقه مند شدند؛ اما به دلیل برخی حواشی، پس از پخش 3 قسمت از آن روند نمایش متوقف شد. سال های زیادی تلاش شد تا مشکلات این سریال حل و فصل گردد و سرانجام در پاییز 1402 تهیه کننده و کارگردان توانستند مجددا مجوز پخش بگیرد.

 

فصل اول سریال سرزمین مادری به بررسی وقایع سیاسی – اجتماعی ایران در دهه 30 را به تصویر کشیده است و در بستر زندگی پسری نوجوان به نام رهی می گذرد. همچنین فصل دوم سریال در دهه 40 می گذرد و علیرضا طالب زاده نویسنده این سریال با قلم قدرتمند خود آن روزها را تداعی کرده است. فصل سوم در مورد برخی از رخدادهای دهه 50 تا پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.

سریال سرزمین مادری چند قسمت است

تعداد قسمت های سریال سرزمین مادری

طبق اعلام کارگردان و عوامل دستندرکار سریال سرزمین مادری یک مجموعه تلویزیونی تاریخی 66 قسمتی است که در 3 فصل تولید و در کنداکتور پخش قرار گرفته است. شما می توانید هم از طریق پلتفرم تلوبیون و هم از شبکه 3 سیما به تماشای این مجموعه بنشینید و مطمئن باشید این سریال به قدری جذاب است که می تواند چشم شما را برای مدت 50 دقیقه به قاب تلویزیون بدوزد.

 

شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، نیکی کریمی و علی شادمان از مهمترین هنرمندان این سریال تلویزیونی می باشند که در بیشتر صحنه ها و سکانس ها حضور دارند. علی شادمان بازیگر نقش رهی در اکثر قسمت ها حضور دارد و داستان حول محور او می چرخد که بعد از بمباران دهکده محل سکونت شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می شود.

 

فصل یک سریال دوران کودکی تا نوجوانی رهی با هنرمندی علی شادمان را نشان می دهد که به تهران می آید و در یک خانواده توده ای بزرگ می شود و سپس به خانواده ای از بزرگان دربار سپرده می شود. او در طول زندگی خود اتفاقات زیادی را پشت سر می گذارد و باید بدانید جواد عزتی هم در این کار تلویزیونی حضور دارد.

 

تعداد قسمت های سریال سرزمین مادری را در این نوشتار برای شما عزیزان و کاربران گرامی بیان داشتیم و بسیار مفتخریم که با این مقاله همراه تان بودیم و امیدواریم از تماشای این مجموعه در کنار خانواده لذت ببرید.

جدیدترین مطالب