جنین فریز شده بعد از سال ها با موفقیت به دنیا آمد

جنین فریز شده بعد از سال ها با موفقیت به دنیا آمد

جنین فریز شده بعد از سال ها با موفقیت به دنیا آمد

این نوزاد که تولد در ایران بی سابقه است و پزشکان توانستند از جنینی که 14 سال پیش فریز شده بود که در داخل رحم مادرش بگذارند تا در آنجا رشد نماید امروز روزی بود که این جنین به دنیا آمد و پزشکان این موفقیت را در ایران بی سابقه می دانند پزشکان در اصفهان زین پس مادرانی که نمی توانند بادار باشند را اینگونه باردار خواهند کرد در این مرکز ناباروری هر هفته 10 مورد در مرکز باوروری و ناباروری انجام می شود در ادامه جزئیات بیشتر جنین فریز شده بعد از سال ها با موفقیت به دنیا آمد را در سایت سماتک خواهید خواند با ما همراه باشید.

 

وبسایت سماتک: سید اسدالله کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سماتک در اصفهان در خصوص تولد جنین فریز شده پس از ۱۴ سال انتظار اظهار کرد: جنین مریضی که ۱۴ سال فریز شده بود، بیرون آورده شده و پس از آن داخل رحم مریض و مادر جنین گذاشته شد.

 

وی با بیان اینکه جنین بیمار در سن ۲۸ سالگی بیمار فریز شده بود و در سن ۴۲ سالگی از فریز خارج شد، افزود: پس قرار دادن جنین در رحم این مریض، بیمار حامله شده و پس از اتمام دوران حاملگی این جنین پس از ۱۴ سال متولد شد.

 

رئیس مرکز باروری و ناباروری اصفهان تصریح کرد: زایمان فرد بیمار ساعت ۷:۳۰ صبح امروز با موفقیت کامل به اتمام رسید و این بیمار پس از ۱۴ سال انتظار، صاحب یک نوزاد دختر شد.

 

* تولد نوزاد حاصل از جنین ۱۴ سال فریز شده تا کنون در کشور سابقه نداشته

وی تأکید کرد: مادر این نوزاد ۲۵ سال پیش ازدواج کرده و ۲ بار حاملگی خارج از رحم داشته، به همین دلیل دیگر امکان باروری برای وی پیش نیامده بود؛ همچنین در سال ۸۱ با استفاده از روش آی وی اف(IVF) و تخمک‌های وی، یک جنین به رحم وی منتقل شد اما منجر به تولد نوزاد نشد.

جنین فریز شده بعد از سال ها با موفقیت به دنیا آمد

کلانتری با اشاره به شکسته شدن رکورد فریز شدن جنین در کشور ادامه داد: تولد نوزاد حاصل از جنین ۱۴ سال فریز شده تا کنون در کشور سابقه نداشته و بیشترین سن جنین فریز شده منجر به تولد، حداکثر ۱۱.۵ سال بوده است؛ بنابراین این فریز جنین رکورد جدیدی در کشور بود که توسط مرکز باوری و ناباروری انجام شد.

 

* امکان باردارشدن مجدد مادر نوزاد وجود دارد

وی با بیان اینکه ۱۲ جنین از این بیمار در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری و فریز شده است، خاطرنشان کرد: بیمار در سال‌های گذشته به نوعی از سرطان غدد لنفاوی مبتلا شد اما با وجود چنین شرایطی در سال گذشته برای بچه‌دار شدن اقدام کرد.

 

رئیس مرکز باروری و ناباروری اصفهان در رابطه با باردارشدن این مادر در سال‌های دیگر، عنوان کرد: باز هم امکان باردارشدن این مادر وجود دارد و او می‌تواند پس از ۲ سال و پایان دوران شیردهی نوزاد خود، جهت انتقال یکی دیگر از جنین‌های فریز شده اقدام کند.

 

* تولد نوزاد فریز شده از ۲۰ سال پیش در اصفهان

وی با اشاره به تولد نوزادان حاصل از جنین فریز شده در مرکز باروری و ناباروری اصفهان، بیان داشت: تولد نوزاد حاصل از جنین فریز شده از حدود ۲۰ سال پیش در اصفهان آغاز شده و هر هفته ۱۰ها مورد تولد در مرکز باروری و ناباروری انجام می‌شود.

 

کلانتری در رابطه با تعداد جنین‌های فریز شده در این مرکز بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار جنین فریز شده حاصل از لقاح آزمایشگاهی در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری می‌شود که پس از آزمایش‌ها و موعد مناسب این جنین‌ها از فریز به بیرون آورده می‌شوند.

 

وی اظهار کرد: این بیمار لوله‌های رحمی خود را از دست داده بود و زمانی که این لوله‌ها در بدن وجود نداشته باشد، فرد نمی‌تواند حامله شود و مجبور خواهد شد تا با لقاح آزمایشگاهی و با اسپرم همسر فرد بیمار و تخمک خود، جنینی به وجود آورده و سپس جنین حاصل شده فریز شود.

 

پیش از این رکورد، نگهداری جنین فریز شده در ایران با نگهداری یک جنین به مدت ۱۱.۵ سال در آزمایشگاه مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان در سال ۹۱ ثبت شده بود که منجر به تولد یک نوزاد پسر شد؛ امروز رکورد جدیدی از فریز جنین در این مرکز رقم خورد.

جدیدترین مطالب