انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا درباره هفته وحدت برای کلاس چهارم دبستان و دبیرستانی های عزیز را در ادامه این بخش برایتان تهیه و گردآوری کرده ایم و در صورتی که به دنبال مقاله و متن انشا کوتاه در مورد هفته وحدت هستید با این مطلب همراه سماتک باشید. همانطور که می دانید از روز دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول به عنوان هفته وحدت معرفی شده است و فاصله بین 12 ربیع الاول و 17 ربیع الاول که دو روایت شیعیان و سنیان از تاریخ ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) است، از سوی امام خمینی رحمه الله علیه هفته وحدت نامگذاری شده است و هدف آن اتحاد بین سنی و شیعه و کنار گذاشتن اختلافات بین آنهاست. جهت رفاه حال شما دانش آموزان عزیز 5 موضوع انشا درباره هفته وحدت را در اینجا برای شما تهیه و تنظیم کرده ایم و امیدواریم که مورد پسندتان قرار بگیرد.

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا درباره هفته وحدت

انشاء هفته وحدت با مقدمه بدنه و نتیجه مناسب برای دانش آموزان ابتدایی، دبستانی و دبیرستانی در ادامه آورده شده است:

 

مقدمه: هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) در فاصله 12 تا 17 ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می شود. به اعتقاد اکثریت اهل سنت 12 ربیع الاول و به نظر اکثریت اهل شیعه 17 ربیع الاول روز میلاد پیامبر اسلام (ص) است. این اختلاف سبب شد تا امام خمینی (ره) با نام گذاری این ایام به نام هفته وحدت هم به نظر دو مذهب بزرگ اسلام احترام گذاشته و هم بر لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام صحه گذارد. مسلمانان در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بوده اند.

 

بدنه: دشمنان بارها با حربه های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه های ناب محمدی (ص) از پهنه جهان هستی داشته اند. می توان دلیل ناکامی آنها را وحدت و بصیرت مسلمانان نامید. از این رو هرگاه دشمنان توانسته اند در این وحدت خللی وارد کرده و یا با فتنه انگیزی طیفی از مسلمین را از بصیرت بر امور و فهم حقیقت بازدارند زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دستخوش ناملایمات بسیاری شده است. بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران همواره به منظور تحقق وحدت اسلامی در جامعه تلاش نموده است. یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند. هم اکنون نیز نتیجه این وحدت و همدلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب ما و حرکت مردم کشورهای مختلف و وحدت آنها با هر نوع دین و مذهب در برابر سطله و ستم مستکبران هستیم.

 

نتیجه گیری: در کل با هر نوع جهان بینی که به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف جامعه نگاه کنیم، نتیجه می گیریم تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی توانند به خواسته های شوم خود برسند و هرگاه تخم نفاق و جدایی از درون جامعه گذاشته شود، بین مردم اختلاف نظرها به تغییر دیدها بدل شده و اینجاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می شود. امید است با گرامی داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت، کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

در صورتی که می خواهید یک انشا کوتاه در مورد هفته وحدت بنویسید با این بخش از مقاله همراه ما باشید:

 

مقدمه

یکی از اختلاف روایت ها بین مسلمانان شیعه و سنی، تاریخ ولادت پیامبر اکرم است. برادران سنی 12 ربیع الاول را روز میلاد حضرت محمد (ص) می‌ دانند و به روایت شیعیان 17 ربیع الاول زادروز پیامبر است. فاصله بین این دو تاریخ را «هفته وحدت» نامیده اند. وحدت بین مسلمانان سنی و شیعه.

 

بدنه

نامگذاری ایام مبارک میلاد رسول اکرم در دو روایت شیعه و سنی به نام هفته وحدت چه انتخاب زیبایی است. این نامگذاری، پیام بزرگ و مهمی برای ما دارد و به ما یادآوری می‌کند که می‌توان از اختلاف ها، بهانه ای برای دوستی و اتحاد ساخت. ایام میلاد پيامبرى كه براى كرامت بخشيدن به انسانها مبعوث شده، زمان مناسبی است که بدانیم باید به همدیگر احترام بگذاریم و با هم متحد باشیم تا اقتدار و عظمت مان را حفظ کنیم و اهداف پیامبر را که همانا برابری و برادری انسان‌ها بود اجرا کنیم.

 

شیعه و سنی به یکتایی خداوند و خاتم الانبیا بودن حضرت محمد سلام الله علیها اعتقاد دارند و هر روز در نماز پنجگانه خود، خدای واحد را عبادت می‌کنند. مبنا قرار دادن اشتراکات بین شیعه و سنی و برقراری تعامل از مهم ترین اهداف هفته وحدت است. همبستگی و یکپارچگی اهل تسنن و شیعیان در زمانی که دشمنان اسلام منتظر کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به اسلام هستند، بسیار واجب است در حالی که پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگیز نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه ها و استفاده دشمن از این اختلافات، نخواهد داشت.

 

نتیجه

هفته وحدت تمرینی برای تمام مسلمانان است تا اختلاف ها را کنار بگذارند و دست در دست هم پیام اسلام و پیامبرش را به گوش جهانیان برسانند. اکنون که بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند، تنها و تنها وحدت و دوستی میان آنان است که می‌تواند آنان را شکست ناپذیر و قدرتمند کند.

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشاء در مورد هفته وحدت

یکی از موضوعات انشاء دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی می تواند هفته وحدت باشد و به همین دلیل در این بخش یک انشاء در مورد هفته وحدت را آماده کرده ایم تا بتوانیم پاسخی به نیاز شما دانش آموزان عزیز و گرامی داده باشیم:

 

امام خمینی رهبر فرزانه انقلاب، فاصله میان تاریخ 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت است تا تاریخ 17 ربیع الأول که بنا بر روایات موجود در شیعه تاریخ میلاد رسول اکرم حضرت محمد (ص) است، را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند. کنفرانس بین المللی وحدت در هفته وحدت نیز هر ساله توسط سازمان «مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی» در تهران برگزار می‌شود و در این ایام مبارک، علمای بزرگ اسلام را از کشور‌های مختلف دور هم جمع می‌کند.

 

از سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی که از طریق وحدت همه مردم در سایه اسلام به تحقق پیوست، موجبات وحدت ملت های مسلمان  فراهم شد. وحدتی که بر علیه طاغوت و سلطه‌های اشغالگران و استعمارگران موجی از حرکت قدرتمندانه را به راه انداخت.  اما استعمارگران نیز از پا ننشستند و به دو طریق سعی کردند از وحدت رو به رشد ملت‌های اسلامی جلوگیری کنند؛ یکی با تقویت تعصب نژادی و قومی و طایفه‌ای یا ملی گرایی در میان مسلمانان و دیگری تحریک تعصب های فرقه ‌ای یا شیعه و سنی. چرا که تنها با اختلاف بین شیعه و سنی بود که می توان اقتدار مسلمانان را در جهان کاهش داد.

 

امام خمینی (ره) در واکنش به این سیاست خصمانه دشمنان با دانایی فرمودند: «از ملی گرایی خطرناک‌تر و غم انگیزتر ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان است و القاء تبلیغات فتنه انگیز و دشمن‌ساز بین برادران اسلامی است. بحمدالله تعالی در انقلاب اسلامی ایران هیچ اختلافی بین دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند، اهل سنت که در ایران جمعیتش بی شمارند و در اطراف و اکناف کشور زیست می‌کنند و دارای علما و مشایخ بسیار هستند، با ما برادر و ما با آن‌ها برادر و برابریم، و آنان با نغمه‌های نفاق افکنانه‌ای که بعضی جنایت کاران و وابستگان به صهیونیسم و آمریکا ساز نموده اند، مخالف اند. برادران اهل سنت در کشور اسلامی بدانند که عمال وابسته به قدرت‌های شیطانی بزرگ خیرخواه مسلمین و اسلام نیستند و لازم است مسلمانان از آنان تبری کنند و به تبلیغات نفاق افکنانه آنان گوش فرا ندهند. من دست برادری به تمام مسلمانان متعهد جهان می‌دهم».

 

بر این اساس، چون روز ولادت پیامبر اکرم (ص) طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت 12 ربیع الاول است، و برگزاری دو جشن برای یک اتفاق چندان خوشایند نیست، در روز ششم آذر 1360، طی پیامی از طرف قائم مقام رهبری به عنوان هفته وحدت اعلام شد تا در ایران و سراسر جهان اسلام، با تشکیل اجتماع و کنگره اسلامی و جشن وحدت، ضمن تحکیم اتحاد و برادری اسلامی، به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک شود. از آن زمان تا کنون در ایران و سایر کشور‌های اسلامی، هفته وحدت با شکوه تمام برگزار می‌شود و شیعه و سنی دست در دست هم روز میلاد پیامبرشان حضرت محمد سلام الله علیها را جشن می‌گیرند.

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا با موضوع هفته وحدت

اگر یک متن انشا با موضوع هفته وحدت می خواهید بنویسید بهتر است نوشته زیر را با دقت بخوانید و یافته هایتان را روی کاغذ بیاورید:

 

پبروزی انقلاب اسلامی مان را مدیون وحدت امت اسلامی هستیم و به ثمر رسیدن خون شهیدان نهضت را در سایه یكپارچگی ملت ایران بر محور ولایت فقیه و رهبری امام بزرگوارمان می دانیم، كه ما را در سایه ی اسلام وبر پایه ی ایمان، جمع كرد و هدایت نمود. گرامی باد هفته وحدت، كه درآن میثاق ها تحكیم می شود، پبمان ها استوارتر می گردد، خون ها در هم می جوشد، دست ها وبازوها درهم قرار می گیرد، چهره ها بر یكدیگر لبخند پبروزی و صفا می زند، قشرها همه باهمند، امت، یكپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در كنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف سرود وحدت می خوانند.

 

قبله مشترک، رسول مشترک، كتاب واحد و رهبر واحد، وحدت بخش قشرهای این امت شهید است.

 

گرامی باد هفته وحدت، سالروز ولادت پبامبر رحمت و مربی انسانها و سفیر گرانقدر الهی به سوی مردم.

 

گرامی باد هفته وحدت كه در بردارنده ولادت ششمین پبشوای شیعه است. گرامی باد هفته ی وحدت، كه خنثی كننده ی توطئه های دشمنان، درمسیر تفرقه افكنی است.

 

گرامی باد هفته وحدت، كه هفته نور و سرور، و ایام شادی و همبستگی است.

 

گرامی باد هفته وحدت كه ملت ما را منسجم تر می كند، و امت مان را با رهبر خود پبوندی مجدد می زند،

 

گرامی باد این هفته كه بازوها را با هم گره زده، توان ها را درجهت واحد و بر ضد دشمن متجاوز به كار می گیرد.

 

گرامی باد هفته وحدت ، كه پبام رسالت و ندای امامت را به گوش متجاوز، به كار می گیرد.

 

هفته وحدت، چتری مبارک از ایثار و فداكاری بر مردم است.

 

چشمه ساری از معرفت و شعور، در كام تشنه ی خلق خداست.

 

سایه ساری آرامش بخش ، دل انگیز و روح پرور برای هموطنان مسلمان ماست.

 

الهام بخش حركت و انسجام و اخلاص است.

 

زداینده ی كینه ها ، كدورت ها ، خودخواهی ها ، گروه گرائی ها ، تعصب ها ، ملیت پرستی ها ، فرقه بازی ها و تفرقه جوئی هاست.

 

هفته وحدت، ایام میثاق با خون شهیدان است.

 

هفته وحدت پبمان با راه اسلام و خط امام فقیدمان ، حضرت روح الله (ره ) است.

 

هفته وحدت درس آموزی از كلاس معلم بشریت، حضرت ختمی مرتبت (ص) است كه به بركت میلادش چهره ی جهان دگرگون شد، شرک ها به توحید مبدل گشت، عبادت خدا جای اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به یكرنگی گرائید و خصومت ها و دشمنی های چندین ساله، به اخوت اسلامی تبدیل شد، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، یار هم گشتند و سفید و سیاه برابر گردیدند.

 

دراین هفته، رسالتمدار بزرگ، حضرت محمد بن عبدالله (ص) دیده به جهان گشود تا نعمت خدا، بر بندگان تكمیل شود، راه از چاه باز شناخته گردد و مردم در سایه نبوتش ، از ضلالت به هدایت ، از ظلمت به نور و از تفرقه به وحدت برسند.

 

اكنون نیز، كه هزار و چهارصد و اندی از آن تاریخ می گذرد ، ملت ما ، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشكوهترین مراسم ، گرم ترین مجالس و باصفا ترین تجمعات را به پا می دارند تا روح اخوت اسلامی درپبكره ی اجتماع ، بیش از پیش زنده شود

انشا درباره هفته وحدت | انشا کوتاه در مورد هفته وحدت

انشا درباره هفته وحدت کلاس چهارم

انشای زیبا در مورد هفته وحدت برای دانش آموزان کلاس اول تا ششم ابتدایی را در این قسمت از سایت سماتک برایتان تهیه و تنظیم کرده ایم و با افتخار تقدیم به شما عزیزان می کنیم:

 

اسلام به عنوان آخرين و كاملترين دين الهي براي نجات بشريت از گمراهي و جهل، توسط پيامبراكرم(ص) به بشريت عرضه شد. اما از آنجا كه روشنگري و آگاهي بخشي آن موجب مي‌شد تا مردمان از بردگي خلاصي يابند، همواره دشمنان دين براي نابود كردن آن تلاش كرده و با انواع ترفندها، از آغاز نبوت پيامبر تا امروز قصد داشتند با ايجاد تفرقه بين مسلمين از اشاعه و رشد اسلام جلوگيري نمايند. در اين ميان مهم‌ترين و بزرگترين دست آويز مخالفان حقيقت، بحث شيعه و سني و اختلاف ميان اين دو مذهب از مسلمانان است. بنابراين لزوم حفظ وحدت ميان مسلمين از جمله اموري است كه همواره از سوي بزرگان و رهبران مذهبي مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.

 

حقيقت مفهوم «وحدت» و به عبارت صحيح‌تر «اتحاد» آن است كه با حفظ عقايد قطعي و مسلم خود، در مقابل دشمن مشترك موضع واحدي داشته و از او غافل نباشيم. شهيد مطهري(ره) قائل است وحدت اسلامي متوقف بر اين نيست كه فرق و مذاهب از ميان برود. با وقوع انقلاب اسلامي در سال 1357، حساسيت دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف و پراكندگي در ميان مسلمانان بيشتر شد. بنابراين حضرت امام خميني(ره) با درك اين موضوع كه دو مذهب تشيع و تسنن كه از پيروان زيادي در سراسر جهان برخوردار هستند، هر اندازه بتوانند ديدگاه‌هاي خود را به يكديگر نزديك كنند، تأثير بسيار مهم و ارزشمندي در اعتلا و عزت و سربلندي مسلمان در جهاني كنوني خواهند داشت و توطئه‌ هاي هر روزه آن‌ها را نقش بر آب خواهند كرد، روزهاي دوازدهم تا هفدهم ربيع الاول را تحت عنوان هفته وحدت نام گذاري كردند. و يكي از مهم‌ترين راه‌هاي ايجاد وحدت ميان جامعه مسلمين را عرضه نمودند. در اين خصوص دكتر كريم راستگو مي‌گويد:

 

اين هفته از دو منظر قابل توجه است. اول اينكه نامگذاري آن در ايام تولد حضرت ختمي مرتبت كه ابتداي آن به نقل پيروان سني و پايان آن به عقيده شيعيان است، و چون ايام شاد و مباركي است، از نظر روان شناسي نيز بهترين زمان براي بحث در مقوله وحدت مسلمين است. و دوم هم توجه به بافت مذهبي كشور ايران است همانطور كه مي‌دانيم با اينكه مذهب رسمي كشور ما شيعه است و تعداد شيعيان در اينجا بيشتر است، اما اقوام و مردم بسياري نيز مذهب سني را انتخاب كرده و به آن معتقدند، بنابراين وجود اختلاف ميان آن‌ها موجب مي‌شود كه در ايران نيز اختلاف ايجاد شده و حتي امنيت كشور به خطر افتد و لذا حفظ وحدت و قرار دادن ايامي از سوي امام (ره) علاوه بر جنبه مذهبي و شرعي از نظر اجتماعي و امنيتي نيز اقدامي به جا و قابل تأمل است.

 

انشا نویسی درباره ی هفته وحدت باعث می شود تا ما بیشتر با مفهوم برابری و برادری مسلمانان سنی و شیعه آشنا شویم و طبق فرمایشات امام خمینی (ره) همه مسلمانان با یکدیگر برابر بوده و باید هوای همدیگر را داشته باشند. بسیار خرسندیم از اینکه با متن انشا درباره هفته وحدت همراه ما بودید و امیدواریم مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

جدیدترین مطالب