آنفولانزا تا چند روز واگیردار است | مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا

آنفولانزا تا چند روز واگیردار است | مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا

آنفولانزا تا چند روز واگیردار است

ویروس آنفولانزا تا چند روز واگیر دارد؟ آنفولانزای جدید که این روزها در میان مردم بسیار شایع شده است یکی از بیماریهای ویروسی واگیردار است که در اینجا در مورد اینکه ویروس آنفولانزا تا چند روز واگیردار است اطلاعاتی را به شما عزیزان خواهیم داد. اگر فردی از اعضای خانواده یا نزدیکان تان مبتلا به ویروس آنفولانزا جدید شده است خوب است بدانید مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا چند روز است و چه مدت طول می کشد تا فرد مبتلا به ویروس به بهبودی کامل برسد. ویروس آنفولانزا می‌تواند از طریق قطرات مایع ریزی که از بدن فرد بیمار سرچشمه می‌گیرند، منتقل شود. فرد مبتلا به بیماری آنفولانزا می‌تواند ویروس را هنگام سرفه، عطسه، صحبت یا تنفس به فرد دیگری تا فاصله دو متری خودش به دیگر انتقال دهد و افراد سالم پس از مبتلا شدن به ویروس مسری آنفولانزا، یک روز قبل از بروز علائم آنفولانزا جدید می تواند ویروس را به دیگران منتقل کند و به شدت واگیردار است.

 

طبق تحقیقات پزشکان افرادی که به آنفولانزا مبتلا می شوند ممکن است از زمان ورود ویروس به بدن تا ظهور علائم بیماری آنفولانزا، برای دیگران واگیردار باشد. بسیاری از افراد که پرسیده اند آنفولانزا تا چند روز واگیردار است باید بگوییم که بین 7 تا 10 روز و بعضا تا زمان بهبودی کامل است و توصیه می شود تا قبل از بهبودی فرد مبتلا به ویروس آنفولانزا که بسیار هم واگیردار است به آنان نزدیک نشوید و نکات مهم را رعایت کنید. نکته دیگر درباره مدت زمان واگیردار بودن ویروس آنفولانزا این است که افراد مبتلا با سیستم ایمنی ضعیف همچون کودکان و افراد سالخورده ممکن است ویروس را برای مدت زمانی بیشتر از 10 روز به دیگران منتقل کنند.

آنفولانزا تا چند روز واگیردار است | مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا

ویروس آنفولانزا تا چند روز واگیر دارد

آنفولانزا نوعی بیماری ویروسی است که مسری و واگیردار می باشد و پس از قرار گرفتن انسان در معرض ویروس آنفلوانزا، این پاتوژن بدون ایجاد هیچگونه علائمی در درون بدن حفظ وارد می شود. این فاصله زمانی ورود ویروس به بدن تا بروز علائم بیماری آنفولانزا را دوره کمون یا نهفته می گویند. دوره کمون آنفولانزا ممکن است بسته به سلامت کلی فرد آلوده به این ویروس، بین 1 تا 4 روز به طول انجامد. همچنین، آنفولانزا حتی قبل از ظاهر شدن علائم آن، یعنی 1 روز پیش از تظاهر علائم مهم واگیر دارد. بنابراین، فرد آلوده به ویروس آنفولانزا می‌تواند ویروس را به دیگر افراد انتقال دهد بدون آنکه بداند خود مبتلا به بیماری شده است. این مهمترین دلیلی است که مهار این بیماری و جلوگیری از انتقال آن به افراد سالم را تا این اندازه دشوار می سازد.

 

همانطور که پیش از این ذکر شد، ویروس آنفولانزا تا ده روز واگیردار است و از لحظه ورود ویروس به بدن می تواند به سایر افراد هم انتقال پیدا کند. انتقال و سرایت بیماری بیماری آنفولانزا جدید از یک روز قبل تا 10 روز بعد از بروز علائم اتفاق می‌افتد. در مورد کودکان مبتلا به ویروس آنفولانزای جدید، باید بدانید که این دسته از افراد ممکن است این ویروس را برای مدت زمان طولانی انتقال دهند و دوره انتقال ممکن است بیشتر از 2 هفته به طول انجامد و دیگران را در معرض ابتلا قرار دهد و به این مورد به دلیل این است که سیستم ایمنی بدن کودک به مدت زمان بیشتری جهت دفع و خارج ساختن کامل ویروس نیاز دارد.

آنفولانزا تا چند روز واگیردار است | مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا

مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا

ویروس آنفولانزا در قطرات ریزی که با سرفه، عطسه و صحبت به هوا پرتاب می‌شوند از شخص مبتلا به سایرین منتقل می شود و با توجه به بروز این بیماری ویروسی در کشور همگان باید مدت زمان انتقال ویروس آنفولانزا جدید را دانسته و به دیگران نیز بگویند. در بالا بیان کردیم که فرد مبتلا ممکن است تا پانزده روز و بعضا بیشتر، ویروس آنفولانزا را به افرادی که روزانه با آنها در ارتباط است انتقال دهد و در مواردی ممکن است ویروس آنفولانزا از تماس دست با سطوح آلوده، به دهان، بینی و حتی گاهی چشم راه یابد و باعث انتقال ویروس آنفولانزا به بدن شود.

 

هفته اول ابتلاء فرد به بیماری ویروسی آنفولانزا از هر زمانی بیشتر واگیر دارد و اگرچه که افراد حتی از یک روز پیش از شروع علائم تا 15 روز پس از آغاز بیماری هم ممکن است ویروس را منتقل کنند. شروع علائم بیماری آنفولانزا معمولا یکی دو روز پس از انتقال ویروس به بدن است اما این ویروس ممکن است تا چهار روز پس از وارد شدن به بدن هم نهفته باقی بماند و سپس نشانه های بیماری در فرد را پدید آورد. یک فرد می‌تواند در صورت انتقال ویروس از طریق دهان، بینی یا چشم به بدن و حمله آن به دستگاه تنفسی با علائم آنفولانزا جدید مواجه شود.

 

دوره انتقال ویروس آنفولانزا پس از مصرف تامی فلو تا چند روز است؟

از تمام داروهای درمان ویروس آنفولانزا، اوسلتامیویر که با نام تجاری تامی فلو به عنوان یک داروی ضد ویروسی قابل اعتماد برای آنفولانزای فصلی و آنفولانزای خوکی تجویز می‌شود که این دارو ممکن است در عرض 1 تا 2 روز پس از تظاهر علائم تجویز شود. همچنین برای افرادی که ممکن است پیش از این به ویروس آنفولانزا آلوده شده باشند اما هنوز علائم مشاهده نشده است تجویز شود. هیچ گونه اطلاعاتی درباره دوره انتقال ویروس آنفولانزا پس از مصرف داروی تامی فلو در دست نیست و این موضوع باید از پزشک متخصص سوال شود.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب