پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ترمیم کننده زخم انواع مختلفی دارد که در ادامه بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم قدیمی و کهنه را به شما پیشنهاد خواهیم داد و اگر به دنبال بهترین پماد برای زخم صورت و بدن هستید در ادامه با ما همراه باشید.

 

بهترین پماد ترمیم کننده زخم

اگر به تازگی جایی از بدن تان زخم شده است و به دنبال بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم می گردید در این مقاله 11 نوع پماد ترمیم کننده زخم را برایتان قرار داده ایم که می توانید با مشورت پزشک یا داروساز انتخاب و خریداری کنید. برای خوب شدن سریعتر زخم ها می توانید از پمادهای ضد التهاب زخم صورت و بدن استفاده کنید.

 

بریدگی، خراشیدگی، کبودی و سوختگی گاهی بسیار آزار دهنده بوده و روند بهبودی آنها ممکن است خیلی طولانی شود. خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم و ابداع روش‌های نوین در ترمیم زخم انواع ژل و پماد‌هایی وجود دارند که علاوه بر کاهش درد و جلوگیری از عفونت، روند بهبود زخم را تسریع کرده و حتی به رفع جای زخم نیز کمک می‌کنند. ما با جستجوی بهترین پماد برای درمان زخم 11 مورد از محصولاتی که ظاهرا نسبت به سایرین کارایی بیشتری دارند را یافته و در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

 

پماد ضد التهاب زخم

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد التیام بخش زخم سیکادیان نوروا ساخت فرانسه، ضد عفونی کننده و ضد التهاب زخم است و پوست‌ های آسیب دیده را ترمیم می‌ کند. این پماد برای درمان انواع بریدگی ها، بخیه و زخم بسیار مفید است و با ایجاد لایه ژله‌ ای مشابه پانسمان، از ورود میکروب به زخم جلوگیری می‌کند. از پماد ضد التهاب زخم می‌توان برای ترمیم پوست آسیب‌ دیده پس از اقداماتی نظیر لیزر، رادیوتراپی، پیلینگ، خال برداری و … استفاده نمود.

 

این پماد از ایجاد گوشت اضافه در محل زخم جلوگیری می‌کند و التیام بخش التهابات پس از اصلاح و اپیلاسیون است. پماد سیکادیان نوروا را می‌توان بدون محدودیت سنی برای ترمیم و تسکین پوست صورت و بدن استفاده نمود.

 

روش استفاده: روزی یک تا دو بار بر روی پوست تمیز استفاده شود.

 

پماد برای جلوگیری از عفونت زخم

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد سیلور سولفادیازین برای جلوگیری از عفونت زخم در پیشگیری و درمان مخصوصا زخم‌ های ناشی از سوختگی درجه ۲ و ۳ استفاده می‌شود. همچنین برای زخم هایی با عفونت خفیف باکتریایی مانند بریدگی های محدود و خراش ها کاربرد دارد. از پماد سیلور سولفات به عنوان پماد آفتاب سوختگی نیز استفاده می‌گردد.

 

این پماد برای زخم عمیق کاربرد ندارد و به زخم های با عمق درجه ۳ و بالاتر نفوذ نمی‌ کند. همچنین خوب شدن زخم را به تعویق می‌ اندازد. پماد سیلور سولفادیازین برای کودکان، نوزادان و افرادی که اختلال کبد یا کلیه دارند نباید مصرف شود. همچنین مصرف آن در بارداری اکیدا ممنوع است.

 

بهترین پماد برای درمان زخم باز

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ال سی ای سبلیا برای ترمیم زخم ساخت فرانسه و حاوی سیلیکون بهترین پماد ترمیم کننده زخم باز است. از این پماد می‌توان بعد از کشیدن بخیه، لیزر، میکرونیدلینگ، میکرو درم، پلکسر، نیتروژن درمانی، عمل ناحیه ژنیتال (واژن) استفاده کرد. همچنین برای پیشگیری از کبودی بعد از مزوتراپی، تزریق فیلر یا بوتاکس نیز مفید است.

 

این پماد حاوی اولیگوپپتید انحصاری لامینین است که باعث ترمیم اتصالات بین سلولی و در نتیحه احیا و بازسازی مجدد پوست می‌شود. عصاره انگور سیاه موجود در آن جریان خون مویرگی را افزایش داده و باعث کاهش کبودی می‌شود. عصاره شاه بلوط نیز به حفظ خاصیت انعطاف پذیری و نفوذ پذیری عروق خونی کمک کرده و تورم و التهاب را از بین می‌برد.

 

پماد ال-سی-ای سبلیا برای درمان انواع زخم از جمله ترک خوردگی و زخم اطراف دهان، ترک خوردگی ناشی از اگزما و دیابت، بعد از عمل ناحیه غشای مخاطی واژن، پس از نیتروژن درمانی میخچه و… مفید است. از این پماد می‌توان به عنوان کرم دور چشم برای کاهش چروک، تیرگی و پف استفاده کرد. این کرم فاقد مواد حساسیت زا، پارابن و عطر است.

 

روش استفاده: یک لایه نازک از پماد را روزی 2 مرتبه روی زخم تمیز اعمال کنید.

 

پماد برای ترمیم زخم عمیق

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد زخم آلفا اثرات ضد التهابی مناسبی بر روی پوست دارد و برای درمان زخم های عمیق کاربرد دارد. تسکین سریع التهاب و درد از اثرات استفاده از این پماد می‌باشد. توصیه می‌شود در مواردی که زخم عمیق است استفاده از آلفا را پس از توقف خونریزی شروع کنید.

 

روش مصرف: ابتدا زخم را با سرم شستشو یا آب جوشیده‌ ولرم به آرامی بشویید. سپس آن را با گاز استریل به آرامی خشک کرده و اجازه دهید که زخم، حدود ده دقیقه در معرض هوا قرار گیرد تا نسبتا خشک شود. اگر زخم، داراى خونریزى کمى بود که مانع از خشک شدن آن می‌شد باز هم انجام پانسمان مانعی ندارد. برای شروع پانسمان لایه نازکی از پماد را بر روی زخم پخش کنید. یک قطعه گاز وازلینه را روی آن قرار داده و سپس عضو را باندپیچی کنید. آغشته شدن پماد با خون در سطح زخم اشکالی ندارد. در مورد زخم‌های عمیق روزی چند بار این کار را تکرار کرده و پانسمان را تعویض کنید.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح، این پماد عارضه جانبی خاصی ندارد.

 

پماد از بین بردن جای زخم و سوختگی

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ترمیم کننده زخم ادیب درم برای ترمیم و بازسازی پوست‌های آسیب دیده به کار می‌رود. این پماد برای از بین بردن جای زخم و سوختگی برای زخم‌ های مختلف از جمله زخم بستر، زخم پس از جراحی، زخم دیابت، زخم‌های پس از رادیوتراپی، سولاریوم، اپیلاسیون، انواع سوختگی، ادرار سوختگی نوزاد، سرما سوختگی مفید است و استفاده از آن از ایجاد اسکار و ماندن جای زخم روی پوست جلوگیری می‌ کند. این پماد ایرانی کاملا گیاهی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و ضد التهاب و تحریک کننده سیستم ایمنی است. از این پماد می‌توان با احتیاط در نواحی مختلف استفاده کرد.

 

روش استفاده: بهتر است میزان مصرف توسط پزشک تعیین شود، اما توصیه می‌شود هر هشت ساعت روی زخم را کاملا با پماد ترمیم کننده زخم بپوشانید. اگر محل ضایعه در معرض آلودگی نباشد می‌توان از آن بدون پانسمان نیز استفاده کرد.

 

بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم قدیمی

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

سینره از برندهای خوب ایرانی در زمینه محصولات پوستی است. پماد سینره برای از بین بردن جای زخم قدیمی بوده و دارای اثر ضد التهابی، مرطوب کنندگی و محافظت کنندگی است که باعث می‌شود از زخم حفاظت شود و سرعت بازسازی و ترمیم پوست افزایش یابد. همچنین از ایجاد کلوئید (گوشت اضافه) جلوگیری می‌کند. استفاده از این کرم سوزش، درد و خارش محل زخم را کاهش می‌دهد و با مرطوب نگه داشتن سطح زخم از خونریزی مجدد زخم جلوگیری می‌کند.

 

پماد سینره بهترین پماد برای جلوگیری از گوشت اضافه و بر طرف کننده جای زخم قدیمی است و حاوی مواد ضد آفتاب بوده و از پوست در مقابل اشعه آفتاب محافظت می‌کند. همچنین حاوی مواد ضد باکتری و ضد قارچ است که از تجمع میکروارگانیسم‌ها در محل زخم جلوگیری می‌کند. اگر در جای یک زخم قدیمی روی پوست گوشت اضافه ایجاد شده باشد، این پماد با لایه برداری ظریف به حذف آن و ترمیم جای زخم کمک می‌کند.

 

روش استفاده: پوست را تمیز و خشک کرده و تا زمان ترمیم کامل زخم روزی دوبار پماد را بر ناحیه مورد نظر بمالید.

 

موارد منع مصرف: از این پماد روی زخم‌ های باز، سطوح مخاطی و دور چشم استفاده نکنید.

 

پماد برای خوب شدن سریع زخم

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ابوخلسا بهترین پماد برای درمان سریع زخم است و ترکیبی از عصاره گیاه ابوخلسا، موم عسل و روغن کنجد است که با داشتن اثرات ضدباکتریایی، ضدقارچ و ضدویروسی به تکثیر فیبروبلاست کمک می‌کند. این دارو موارد مصرف مختلفی همچون محافظت از پوست و پیشگیری از پیری پوست داشته و به بهبود زخم‌های سطحی کمک می‌کند. هنگام مصرف باید توجه داشته باشید که دارو با چشم تماسی نداشته باشد.

 

چگونگی مصرف: ابتدا موضع زخم را با سرم (نرمال سالین) شست‌ و شو داده سپس لایه‌ ای از پماد را روی پد پانسمان مخصوص مالیده و روی زخم قرار می‌دهیم. پانسمان را بعد از 24‌ ساعت باز کرده و مراحل ذکر شده در بالا را مجددا تکرار می‌کنیم. این روند را هر 24‌ ساعت یک‌بار تا بهبودی کامل زخم ادامه می‌دهیم.

 

عوارض: در صورت مصرف صحیح، این دارو عارضه جانبی خاصی ندارد.

 

بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد برطرف کننده جای زخم ام کیو یکی از بهترین محصولات ترمیم کننده برای از بین بردن آثار بریدگی و جای زخم‌ های ماندگار است. این پماد در مواقعی که بریدگی موجب آسیب لایه‌ی رویی سطح پوست (اپیدرم) و یا قسمت لایه میانی پوست (درم) شده باشد، هم موجب درمان سریع زخم شده و هم از به جا ماندن جای زخم و ایجاد کلوئید (گوشت اضافه) جلوگیری می‌ کند. همچنین این محصول مناسب درمان و ترمیم سوختگی‌ های سطحی است.

 

از پماد ترمیم کننده جای زخم ام کیو MQ می‌توان پس از لیزر درمانی، پیلینگ، میکرودرم ابریژن، خال برداری و جراحی‌های سطحی نیز استفاده نمود. این دارو حاوی حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده، مرطوب کننده و آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر آفتاب نیز محافظت می‌کند.

 

روش استفاده: مقداری از این پماد را بر روی نواحی زخمی، دارای سوختگی یا جای زخم زده و به آرامی پخش کنید.

 

بهترین پماد برای زخم صورت

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد اسکارهیل مدل اسکار استاتیک دارای ترکیبی موثر برای درمان زخم صورت است. 23 ماده درمانی فعال موجود در این پماد باعث شده است که به بهترین پماد برای زخم صورت تبدیل شود. این پماد در درمان اسکار‌های کلوئید (گوشت اضافه)، هایپرتروفیک، اسکار‌های ناشی از عمل‌ های جراحی، تروماتیک، سوختگی ها، اسکار جوش‌ های پوستی، خطوط چاقی و بارداری بسیار موثر بوده و استفاده از آن بعد از درمان با لیزر نیز توصیه می‌شود.

 

این پماد از ترکیب مواد آنتی اکسیدان، پلی پپتید و سیلیکون مایع و چندین ترکیب گیاهی دیگر تشکیل شده است که همگی در بهبود جای زخم صورت موثر هستند.

 

روش استفاده: قبل از مصرف پوست را با آب و صابون شسته و خشک کنید. پماد اسکار استاتیک را روزی 3 تا 4 بار روی محل زخم زده و ماساژ دهید.

 

موارد منع مصرف: از این پماد بر روی زخم باز و بخیه استفاده نکنید و مراقب باشید با چشم و دیگر بافت‌ های مخاطی تماس نداشته باشد.

 

پماد برای از بین بردن جای بخیه

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد اَون سیکالفیت (Avene Cicalfate) برای رفع جای بخیه عمل بینی و سایر اعمال جراحی بکار می رود. برند اون یکی از برند‌های موفق فرانسوی در تولید محصولات مراقبت از پوست است. این پماد به خاطر داشتن سولفات مس و زینک به سرعت پوست را التیام بخشیده و همچنین از عفونت جلوگیری می‌کند. سوکرافیلت میکرونایزد موجود در آن نیز پوست را تسکین داده و کمک می‌کند بافت پوست بازسازی شود.

 

این پماد ضد باکتری و ضد قارچ است و از ایجاد جای زخم پیشگیری کرده و بهترین پماد برای رفع جای بخیه است. از این پماد برای درمان جای بخیه‌ های جدید، از بین بردن جای خراش‌ ها مثل زخم تیغ و ضایعات پوستی، جای بریدگی‌ ها، التهاب و ادرار سوختگی، ترک خوردگی پوست، اگزمای بدون تراوش، زخم بستر، سوختگی و خراشیدگی استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌ های این پماد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ترمیم کننده قوی و جوان سازی عالی برای پوست

مناسب برای بعد از اعمال درماتولوژیک (مانند پیلینگ، لیزر درمانی، اعمال جراحی و…)
ضدعفونی کننده زخم‌ ها، جای بخیه و بعد از اعمال جراحی
رفع علایم پیری و بازیابی جوانی و درخشندگی پوست
محافظت از اپی درم آسیب دیده به عنوان پانسمان نامریی روی زخم
کمک به کاهش قرمزی ناحیه آسیب دیده با اثر تسکین بخشی قوی
پخش عالی روی زخم به دلیل فرمولاسیون مناسب
فاقد پارابن، عطر، الکل و مواد نگهدارنده
ضد التهاب و آلرژی

 

روش استفاده: پس از تمیز کردن جای بخیه روزی یک یا دو بار یک لایه ضخیم از پماد را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

 

موارد منع مصرف: روی زخم دارای ترشح استفاده نشود.

 

بهترین پماد برای درمان زخم عمیق

پماد ترمیم کننده زخم + بهترین پماد برای از بین بردن جای زخم

پماد ترمیم کننده زخم های عمیق مدی هانی ضد باکتری بوده و برای معالجه زخم‌های مزمن و حاد استفاده می‌شود. این پماد که حاوی عسل لپتوسپرموم اسکوپاریوم (مانیوکا) است با خاصیت آنتی باکتریایی بالا به همراه حفظ رطوبت محل زخم، در بهبود زخم‌ ها بسیار موثر است. مدی هانی دارای PH پایین و اسمولاریته بالا بوده و به درمان طیف گسترده‌ای از انواع زخم مانند زخم‌های سینوسی، زخم‌های قانقاریا، زخم‌های ناشی از بیماری قند، زخم‌های عفونی، زخم‌های جراحی، سوختگی‌های سطحی و … کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پماد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ایجاد یک محیط مرطوب برای التیام زخم
محافظت از زخم با ایجاد یک مانع در برابر باکتری‌های بیماری زا
تمیزتر نگه داشتن زخم
برطرف کردن سریع بوی عفونت
این پماد طبیعی بدون چسبندگی است و بنابراین درد ناشی از تعویض پانسمان را کاهش می‌دهد.

 

روش استفاده: از پماد عسل آنتی باکتریال مدی هانی می‌توان مستقیما بر روی زخم استفاده کرد. می‌ توانید پانسمان را با پماد آغشته کرده و بر روی زخم بگذارید به نحوی که تمام سطح زخم را بپوشاند. باید از پانسمان غیر چسبنده استریل استفاده شود.

 

موارد منع مصرف: افرادی که نسبت به عسل حساسیت دارند، نباید از این پماد استفاده کنند. برای زخم‌هایی که دارای ترشحات التهابی زیاد هستند، زیر نظر پزشک استفاده شود.

 

اسم بهترین پماد ترمیم کننده برای درمان جای زخم و ضد اسکار را در 11 مورد برایتان بیان کردیم و توصیه می شود قبل از استفاده از این داروها، جای زخم را به خوبی ضد عفونی کنید و با مشورت پزشک از پماد ضد زخم استفاده کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب