علل، علائم و راه درمان عفونت های باکتریایی دهان

علل، علائم و راه درمان عفونت های باکتریایی دهان

عفونت باکتریایی دهان

عفونت باکتریایی دهان هنگامی رخ می دهد که باکتری های مضر حفره دهان خود را نفوذ کرده و باعث عفونت شوند. اکثر باکتری ها در بدن شما بی ضرر یا مفید هستند. با این حال، بعضی از باکتری ها باعث بیماری یا ایجاد بیماری در بدن شما می شوند تا بیمار شوید. قبل از دانستن درمان عفونت های باکتریایی دهان، ابتدا باید از تعاریف، علل عفونت باکتریایی دهان مطلع شوید. موثرترین روش ها برای درمان عفونت باکتریایی دهان به شما نشان می دهد که علل، علائم و راه درمان عفونت های باکتریایی دهان چیست؟

 

عفونت باکتریایی دهان چیست؟

احساس ناراحتی می تواند بر روی زبان، لثه ها، لب ها، گونه ها، پاهای کلاغ یا گسترش دهان باشد. علل حساسیت دهانی اغلب نامطلوب است. بیمار احساس سوزش در زبان را تجربه می کند. با این حال، احساس سوزش نیز می تواند در لب ها، لثه ها، چشمتان، گلو و یا کل دهان ظاهر شود. علاوه بر این، بیماران عفونت باکتریایی دهان از برخی شرایط خاص مانند دهان خشک، تشنگی، طعم و مزه تغییر می کنند و از دست دادن طعم رنج می برند. احساس ناراحتی معمولا به شیوه ای متفاوت است و می تواند چندین روز طول بکشد. این می تواند هر روز اتفاق افتد، که در دوره اول می تواند باعث کمی آزار دهنده شود. با این حال، ممکن است به تدریج در روزهای بعد راحت تر احساس کنید. در موارد نادر، علائم عفونت باکتریایی دهان ممکن است به طور ناگهانی کاهش یابد، اما اغلب آنها آسیب قابل توجهی به زبان یا دهان ایجاد نمی کنند. درد دهان خطرناک نیست، اما باعث مشکلات زیادی می شود. بیماران دچار دشواری در خواب به علت استرس و ترس از برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.

 

علائم عفونت باکتریایی دهان

درد در حفره دهانی از جمله زبان، سقف دهان، لثه ها، گونه ها و گلو بیش از ماه ها و سال ها
لکه های سفید در دهان یا زبان؛ گلو درد؛ دشوار است بلع و ترک خوردن در گوشه ای از دهان. این عفونت باکتریایی دهان ناشی از رشد بیش از حد مخمر (کاندیدا) است.
ضایعات کوچک سفید یا زرد دارای مرزهای سرخ در اطراف آنها هستند و در حفره دهان، گونه ها، لب ها، لثه ها و گلو رشد می کنند. آنها مسری نیست، اما دردناک است.
تاول های قرمز در اطراف لب ها رخ می دهد که می تواند به راحتی برطرف شود و اپیدرم داخلی در صورت شروع بیماری گسترش می یابد.
ظاهر یک منطقه سفید یا خاکستری بر روی زبان، گونه، بدون درد، غیر عفونی.
تورم گلو به علت التهاب غدد بزاق، عفونت باکتریایی دهان می تواند باعث تب، لرز و خستگی شود.
آبسه های دندانی شامل یک درد دندانی شدید، حساسیت به اشیاء گرم و سرد، تب، گره های لنفاوی متورم و احساس درد در ریشه دندان است.

 

علل عفونت باکتریایی دهان

عفونت های باکتریایی دهان می تواند توسط باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها یا سایر ضایعات در حفره دهان ایجاد شود. علاوه بر این، آنها می توانند از عوامل دیگری نظیر بی نظم نامناسب، پروتزهای نامناسب، لبه های تیز از دندان های شکسته یا پر کردن نتایج حاصل شود. برخی از علل عفونت های باکتریایی دهان شایع دیگر عبارتند از: کمبود تغذیه، دهان خشک، تغییرات هورمونی، عوارض جانبی، اضطراب یا افسردگی.

 

بعضی از قارچ ها وقتی سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود، پیشرفت می کند.
عوارض جانبی داروها: استروئید ها، آنتی بیوتیک ها، و غیره، زیرا می توانند تعادل طبیعی باکتری ها را در دهان تغییر دهند.
آسیب یا آسیب به بافت نرم (لثه، گونه، نازوفارنکس، و غیره)
حساس به ترش، غذای تند
کمبود ویتامین B
تغییرات هورمونی
فشار

علل، علائم و راه درمان عفونت های باکتریایی دهان

پیشگیری از عفونت باکتریایی دهان

· حفظ بهداشت دهان: دندان های خود را حداقل دوبار در روز بشویید. مسواک خود را به طور منظم تعویض کنید. شما نباید مسواک را با دیگران به اشتراک بگذارید.

· از آب نمک گرم استفاده کنید: 1/2 قاشق چای خوری (2.5 میلی لیتر) نمک را در یک فنجان (237 میلی لیتر) آب گرم بریزید. غرغره کنید و سپس بیرون بریزید.

· کنترل قند خون: اگر دیابت دارید، مطمئن شوید قند خون شما در سطح مناسب قرار دارد

 

زمان مراجعه به پزشک برای عفونت های باکتریایی دهان

در صورت داشتن عفونت های باکتریایی دهان، مشاوره با دکتر بهترین است. یک متخصص می تواند تشخیص دهد که چه نوع عفونت باکتریایی دهانی دارید و به شما درمان مناسب بیماری خود را می دهد. در صورتی که ویژگی های زیر وجود دارد، درمان سریع عفونت باکتریایی دهان را پیدا کنید:

· تب شدید

· خستگی

· بوی بد دهان

· هوشیاری و آگاهی نادرست یا عدم پاسخگویی

· یک سرفه بد با خلط قهوه ای، زرد یا سبز.

· بعد از دو تا سه روز، ویژگی های شما ناپدید نمی شوند و بدتر و بدتر می شوند.

جدیدترین مطالب