روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

شستن واژن با سرکه سیب برای عفونت قارچی و رفع بوی بد واژن مناسب است در اینجا فواید شستن واژن با سرکه سیب را بیان خواهیم کرد و بهترین روش شستن واژن با سرکه سیب توصیح داده خواهد شد.

 

روش شستن واژن با سرکه سیب

‌نحوه شستشوی واژن با سرکه سیب بسیار مهم است و باید بهترین روش شستن واژن با سرکه سیب را برای خود پیدا کنید. می‌توانید به وسیله سرکه سیب، ناحیه واژن را به طور کامل شستشو دهید. حتی می‌توانید شستن واژن با سرکه سیب را بعد از تمام شدن دوره قاعدگی و برای پاک شدن به صورت کامل انجام دهید. این بهترین روش شستن واژن با سرکه سیب است که مورد تایید پزشکان واقع شده است. برای انجام این روش شستن واژن با سرکه سیب ابتدا ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری سرکه سیب را برداشته و در آب گرم به میزان یک چهارم لیتر به خوبی حل کنید. این محلول را روزانه برای مدت یک هفته و روزی یک بار امتحان کنید. سرکه سیب به عنوان یک ضد قارچ و ضد باکتری قوی عمل می‌کند و به این ترتیب خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد.

 

شستن واژن با سرکه سیب می تواند به راحتی قارچ های موجود در آلت تناسلی زنانه (واژن) و جوش های قارچی را از بین ببرد و درمان کند. این فواید سرکه سیب به وجود اسید و آنزیم در آن برمی‌گردد که باعث شده است سرکه سیب در پوست، یک واکنش شیمیایی قارچ‌کش ایجاد کند و به مقابله با قارچ‌ها بپردازد. سرکه سیب با تنظیم PH واژن باعث می شود که از رشد میکروب‌ها جلوگیری شود و علائم عفونت واژن کاهش پیدا کند. عفونت واژن یکی از مشکلات شایع و رایج در میان بانوان است. عامل عفونت واژن در خانم ها قارچ است و دلایل متفاوتی نیز دارد. پس از اینکه دلیل عفونت واژن را مشخص کردید به دنبال درمان آن باشید. عفونت واژن مسئله‌ای است که اگر پیگیری و درمان نشود ممکن است باعث بروز سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان شود. راه‌های درمان بسیاری برای عفونت واژن وجود دارد. یکی از مواد طبیعی برای درمان عفونت باکتریایی واژن به عنوان درمان خانگی، شستن واژن با سرکه سیب است.

روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

روش شستن واژن با دوش واژینال سرکه سیب

شستن واژن با سرکه سیب به کمک استفاده از روش دوش واژینال سرکه سیب نیز انجام می‌شود. اگر به عفونت قارچی واژن شدید و یا داخلی مبتلا شده‌اید می‌توانید صبح و شب روش شستن واژن با دوش واژینال سرکه سیب برای بهبود خود استفاده کنید. این روش شستن واژن با سرکه سیب، روشی فوق العاده در درمان عفونت‌های قارچی واژینالی است که بسیار شدید یا داخلی هستند. برای شستن واژن با دوش واژینال سرکه سیب به میزان ۳ قاشق غذاخوری در ۱ لیتر آب سرکه می‌ریزیم. بهتر است آب مورد استفاده آب مقطر باشد. سپس به وسیله یک قیف، این ترکیب را در کیسه حمام ریخته و در زیر لگن آویز می‌کنیم و بر روی آن نشسته و به آرامی فشار می‌دهیم تا سرکه سیب به قسمت‌های داخلی نیز نفوذ کند. انجام این روش شستن واژن با سرکه سیب دو بار در روز تا زمان رسیدن به بهبودی کافی است. و در صورت بهبودی یا کاهش علائم می‌توانید روزی یک بار انجام دهید یا متوقف سازید. هنگامی که عفونت واژن کاهش می یابد و شما بدون علامت هستند شما می توانید ادامه این فرایند را متوقف کنید. از روش دوش واژینال سرکه سیب بیش از حد استفاده نکنید زیرا آن می تواند همراه با باکتری های بد باکتری های خوب را نیز بشوید. هنگام استفاده تنها مقدار کمی کیسه دوش را فشار دهید زیرا دوش واژینال سرکه سیب فقط می خواهد کانال واژن را پاک کند و فشار بیش از حد می تواند از طریق گردن رحم به رحم فشار آورد که خوب نیست.

 

نحوه شستن واژن با حمام سرکه سیب

شستن واژن با حمام سرکه سیب برای عفونت واژن زنانه توصیه شده است. حمام سرکه سیب یکی از بهترین روشهای شستن واژن است. نحوه شستن واژن با حمام سرکه سیب به اینصورت است که باید دو فنجان سرکه سیب و یک فنجان نمک دریایی ید دار را در وان پر از آب گرم بریزید و سپس در وان به حالت چمباتمه بنشینید و برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در این وضعیت بمانید. سپس از وان بیرون آمده و به صورت کامل و به آرامی ناحیه را خشک کنید. این روش شستن واژن با سرکه سیب، روشی است که می‌تواند برای درمان عفونت‌های واژینال خفیف و خارجی و یا انواع شدید و داخلی آن نیز به کار رود و موثر واقع شود. برای نتایج موثر، شما می توانید چند قطره از روغن درخت چای به مخلوط اضافه کنید. پس از شستشوی واژن با حمام سرکه سیب و قبل از پوشیدن لباس، منطقه واژن را به خوبی و به آرامی خشک کنید و مطمئن شوید که لباس زیر شلواری با استفاده از مواد شوینده طبیعی و بدون بو شسته شده‌اند. در صورتی که محلول مورد استفاده برای شما قوی است میزان سرکه سیب آن را کاهش دهید. اطمینان حاصل کنید که لباس زیر شلواری پنبه در مواد شوینده بدون بو طبیعی شسته شوند. اطمینان حاصل کنید که این منطقه قبل از قرار دادن در لباس کاملاً خشک است.

 

روش شستشوی واژن با تامپون سرکه سیب

شستن واژن با تامپون آغشته به سرکه سیب بسیار موثر است. شما می‌توانید یک عدد تامپون را در ترکیب سرکه سیب و آب خیس کنید و در ناحیه واژن قرار دهید. تامپون را برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید سپس خارج کنید و ناحیه را با آب گرم شسته و خشک کنید و این روش شستشوی واژن با تامپون سرکه سیب تا زمانی که عفونت و علائم پاک شوند تکرار کنید. ماهیت اسیدی سرکه سیب اگر رقیق نشود سبب سوختگی می شود لذا رقیق کردن سرکه سیب با آب برای از بین بردن عفونت قارچی بدون ایجاد سوختگی همیشه توصیه می شود.

 

توجه:

ممکن است روش شستن واژن با تامپون سرکه سیب کمی سبب سوزش شود اما نگران نباشید.
منطقه را کاملاً خشک نمایید زیرا رطوبت می تواند رشد عفونت قارچی را تشویق شود.
نگه داشتن تامپون بیش از زمان های ذکر شده به رشد عفونت قارچی کمک می کند بنابراین فراموش نکنید و بیشتر از محدودیت زمانی ذکر شده استفاده نکنید.
اگر محلول برای شما ایجاد ناراحتی غیر قابل تحمل می کند بیش از حد قوی است مقدار سرکه سیب را کاهش دهید.
اگر شما از محصولات واژن مانند کلوتریمازول استفاده می کنید از روش شستن واژن با تامپون سرکه سیب استفاده نکنید.
اگر شما حامله هستید از روش تامپون سرکه سیب برای شستشوی واژن استفاده نکنید.
از تامپون بدون بو برای شستن واژن با سرکه سیب استفاده کنید.

روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

روش شستن واژن با اسپری سرکه سیب

اسپری کردن سرکه سیب روی واژن زنان نیز یکی از روش‌های رفع عفونت واژن است. شما می‌توانید به منظور شستن واژن با اسپری سرکه سیب، مقداری سرکه سیب را در آب ریخته و به خوبی حل کنید و در بطری اسپری بریزید و این محلول را به ناحیه واژن اسپری کنید. این روش شستن واژن با اسپری سرکه سیب می‌تواند عفونت های خارجی واژن را از بین ببرد. میزان سرکه نیز بستگی به مقاومت شما به نسبت سوزش ناشی از سرکه سیب دارد. سپس محلول تهیه شده را به منطقه واژن اسپری کنید. پس از اتمام کار خود را به خوبی خشک کنید. مقدار سرکه سیب و آب بستگی به توانایی شما به نگه داشتن احساس سوزش از راه حل دارد. قبل از پوشیدن لباس زیر پنبه اجازه دهید که محل کاملاً خشک شود. استفاده از این روش برای عفونت های شدید واژن اجتناب کنید.

 

شستن واژن با پارچه آغشته به سرکه سیب

روش دیگر برای شستشوی واژن، استفاده از یک تکه پارچه تمیز بوده که به خوبی در سرکه سیب قرار داده شده و خیس شده است. روش شستن واژن با پارچه آغشته به سرکه سیب بسیار ساده و راحت است. این پارچه سرکه ای را در ناحیه واژن قرار داده و برای مدت ۳ الی ۴ دقیق اجازه می‌دهیم که در محل بماند سپس پارچه را برداشته و ناحیه را با دستمال تمیز خشک می‌کنیم. روزی دو بار این روش شستن واژن با پارچه آغشته به سرکه سیب را تکرار کنید. از این فرآیند تنها در موارد خفیف عفونت مخمر استفاده کنید. اجازه ندهید که پارچه سرکه ای بیش از زمان ذکر شده در واژن بماند.

 

نحوه شستن واژن با سرکه سیب در بارداری

نظافت و شستشوی واژن زنان باردار بسیار مهم است و نحوه شستن واژن با سرکه سیب در بارداری را باید به خوبی یاد بگیرید. شستن واژن زنان باردار با سرکه سیب می تواند کمک بزرگی در درمان عفونت در دوران بارداری باشد برای شستشوی واژن با سرکه سیب در بارداری، شما به یک بطری peri نیاز دارید 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آن بریزید و بقیه بطری را با آب (بدون کلر) پر کنید و آن را در حمام قرار دهید سپس آن را روی منطقه (جلو به عقب) و با یک سرنگ بر روی خارج از واژن بریزید و با هوا منطقه را خشک کنید برای تسکین اضافی شما می توانید در مقابل یک فن بایستاد این کار را در روز بعد از گرفتن یک دوش انجام دهید انجام این روش شستن واژن با سرکه سیب در دوران بارداری را برای حداقل یک یا دو بار در هفته ادامه دهید هنگامی که علائم به طور کامل از بین رفتند شما می توانید درمان را متوقف کنید.

روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

فواید شستن واژن با سرکه سیب

شستن واژن با سرکه سیب برای درمان عفونت های قارچی زنانه بسیار خوب تلقی می شود. از مهمترین فواید شستن واژن با سرکه سیب این است که سرکه سیب با خاصیت ضد میکروبی خود، یک ضدعفونی کننده قوی برای شستن واژن محسوب می‌شود. شستن واژن با سرکه سیب باعث می‌شود به راحتی قارچ‌های رشد کرده در ناحیه واژن که باعث بروز جوش قارچی و یا عفونت واژینال شده اند از بین بروند. واکنش شیمیایی که سرکه در پوست انجام می‌دهد و منجر به از بین رفتن قارچ‌ها می‌شود به وجود ترکیباتی در سرکه سیب بر می‌گردد. سرکه سیب به عنوان ضد قارچ، ضد باکتری و دارای فواید ضد عفونی کننده واژن شناخته شده است این می تواند به درمان جوش های قارچی کمک کند زیرا حاوی اسید و آنزیم است که یک واکنش شیمیایی قارچ کش در پوست ایجاد می کند شما از راه های مختلفی می توانید سرکه سیب را برای درمان بثورات قارچی استفاده نمایید. سرکه سیب حاوی میزان زیادی اسید و آنزیم است که با مقابله با قارچ‌ها و باکتری‌های ناحیه واژن را محقق می‌سازد. یکی از مهمترین فواید شستن واژن با سرکه سیب جلوگیری از عود کردن عفونت، جوش یا اختلالات پوستی دیگر در ناحیه واژن است. همچنین فواید سرکه سیب می‌تواند PH واژن را تنظیم کند و این خود ویژگی مهم و مفیدی در راستای جلوگیری کردن از رشد میکروب‌ها در ناحیه واژن است و باعث می‌شود بروز علائم ناشی از عفونت کاهش پیدا کند.

 

بهترین نوع سرکه سیب برای شستن واژن

درست است که شستن واژن با سرکه سیب خوب است اما برای اخذ بهترین نتایج، انتخاب نوع سرکه سیب برای شستن واژن بسیار مهم است. سرکه سیب اصلی از آب سیب ترش و فشرده ساخته شده است در حال حاضر قند طبیعی در سیب، آن را به سرکه تبدیل می کند. سرکه سیب ارگانیک، فیلتر نشده، غیر پاستوریزه و فرآوری نشده را انتخاب نمایید از انتخاب نوع ACV تصفیه شده و شفاف موجود در فروشگاه اجتناب کنید از سرکه سفید و ساده استفاده نکنید سرکه سفید دارای یک محیط است که به رشد مخمر کمک می کند. سرکه سیب با کیفیت خوب همیشه شامل سرکه «mother» در آن است این شامل چیزهای ابری است که در آن شناور باقی می ماند و یا در پایین بطری است این عنصر مادر شامل تمام آنزیم های مفید، عناصر کمیاب و باکتری است که سرکه سیب در درمان عفونت و بیماری های دیگر مفید است. همیشه قبل از استفاده از سرکه سیب بطری را به خوبی تکان دهید آن عناصر خوب در این مایع را پخش می کند.

روش شستن واژن با سرکه سیب | فواید شستن واژن با سرکه سیب

چه مدت باید شستن واژن با سرکه سیب را ادامه دهیم؟

تعیین زمان دقیق دشوار است زیرا شرایط و شفا برای هر کس متفاوت است ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد شما می توانید در چند روز بهبودی را مشاهده کنید صبور باشید و درمان را به طور منظم برای درمان عفونت انجام دهید. سرکه سیب طبیعی به درمان عفونت مخمر کمک می کند اما به منظور اطمینان از عود دوباره عفونت این مهم است که به مراقبت از شیوه زندگی، رژیم غذایی و غیره توجه نمایید بدون مراقبت مناسب از آنها، شما تنها با علائم برخورد می کنید اما مسائل زمینه ای را حل نکرده اید.

 

نحوه ضدعفونی کردن و شستن واژن با سرکه سیب را در این مقاله سایت سماتک یاد گرفتید توصیه می کنیم قبل از انتخاب روش شستن واژن با سرکه سیب برا عفونت قارچی آلت تناسلی زنانه با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها:

جدیدترین مطالب