ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

ترک شیشه چند روز طول میکشد

ترک شیشه شاید یکی از سخت ترین کارهای دنیا باشد اما پس از ترک شما دوباره متولد خواهید شد و در این مقاله در مورد اینکه ترک شیشه چند روز طول میکشد اطلاعاتی را برایتان بیان خواهیم کرد. ترک اعتیاد به شیشه شامل چندین مرحله است. این ریکاوری با درمان شروع می‌شود، که به افراد کمک می‌کند تا بر مشکلات سوء مصرف شیشه یا متامفتامین از طریق سم زدایی و درمان های رفتاری غلبه کنند. اما بهبودی با پایان یافتن توان بخشی ادامه می‌یابد. تکمیل درمان، هوشیاری کامل را تضمین نمی‌کند. اعتیاد یک بیماری مغزی است که می‌تواند ترک موفق را به خطر اندازد. افراد در حال بهبودی از اعتیاد به شیشه (متامفتامین) باید متعهد شوند که در تمام زندگی خود هوشیار بمانند.

 

در صورت داشتن تعهد و مصمم بودن به این تعهد و هدف، می‌توان بر این مشکل غلبه کرد و عوارض مصرف شیشه را به طور کامل زدود. زمانی که بیماران وابسته به شیشه، مصرف این ماده مخدر را قطع می‌کنند، با علائم دردناک و آزاردهنده‌ ای روبه‌رو می‌شوند. اکثر علائم ناشی از قطع مصرف شیشه ظرف یک هفته از بین می‌رود، البته بعضی علائم بیش از چند هفته استمرار دارد. مراکز ترک اعتیاد به بیماران کمک می‌کنند تا ترک شیشه را در محیطی امن و حرفه‌ای انجام دهند و علائم قطع مصرف را زیر نظر متخصص ترک اعتیاد کنترل کنند.

ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

مراحل ترک مواد مخدر شیشه

ترک شیشه در پنج مرحله اتفاق می‌افتد. دو هفته اول شدیدترین مراحل است. اما با گذشت زمان و با کمک و پشتیبانی، افراد مهارت های جدیدی را برای غلبه بر سوء استفاده از شیشه و کشف علایق جدید زندگی می‌ آموزند.

 

1. مرحله ترک (روزهای 0 تا 15)

مرحله ترک اولین مرحله بهبودی است. در حین ترک، افراد عموما خستگی، بی نظمی، خماری، افسردگی و همچنین لرزش و تپش قلب را تجربه می‌کنند. علائم ترک شیشه باید در یک مرکز توانبخشی مدیریت شود، جایی که متخصصان آموزش اعتیاد می‌توانند داروهای ضدافسردگی را برای بهبود خلق و خو، میزان و کیفیت خواب استفاده کنند.

 

2. مرحله ماه عسل (روزهای 16 تا 45)

پس از پایان مرحله ترک اولیه شیشه، بدن شروع به بهبود می‌کند. هوس ها محو می‌شوند، انرژی افزایش می‌یابد و خلق و خو، اعتماد به نفس و خوش بینی بهبود می‌یابد. با این حال، در برخی موارد، افراد به دروغ معتقدند كه مشكل اعتیاد به شیشه آنها به پایان رسیده است. این امر باعث می‌شود بسیاری از مراجعین توانبخشی درمان را ترک کرده و به استفاده از الکل یا داروهای دیگر ادامه دهند.

 

3. مرحله دیوار (روزهای 46 تا 120)

در طی این مرحله از ترک شیشه، افراد به ویژه در برابر خطرعود کردن اعتیاد آسیب پذیر هستند. آنها همچنین لذت کمی در زندگی تجربه می‌کنند و انرژی کم، مشکل در تمرکز، تحریک پذیری و بی خوابی را تجربه می‌کنند. مراجعان اغلب معتقدند که این علائم مشکلاتی طولانی مدت هستند.

 

4. مرحله تنظیم (روزهای 121 تا 180)

خطر عود در مرحله تنظیم ترک شیشه کاهش می‌یابد. در این مرحله افراد احساس موفقیت و خوش بینی می‌کنند. آنها شروع به سازگاری با سبک زندگی جدید خود می‌کنند، که ممکن است شامل مشاغل یا روابط جدید باشد.

 

5. مرحله قطعیت (روز 181 به بعد)

مرحله قطعیت نشانگر شش ماه هوشیاری است. با این معیار شش ماهه، مردم از یادگیری مهارت های جدید برای حفظ هوشیاری به دانستن علائم عود کردن بیماری، حفظ سبک زندگی جدید و شناسایی موراد جدید مورد علاقه، گذر کرده اند.

ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

مدت زمان ترک اعتیاد به شیشه

مدت زمان ترک اعتیاد به شیشه برای تمام بیماران یکسان نیست. شدت علائم به عامل‌های متعددی از قبیل میزان مصرف، وضعیت سلامت عمومی بیمار، ابتلا به اختلال‌های روانی هم‌زمان و مدت زمان مصرف بستگی دارد. در این بخش با مدت زمان ترک اعتیاد به شیشه و زمان بروز نشانه‌ها پس از قطع مصرف شیشه آشنا می‌شوید. شایان ذکر است که این موارد کلی است و ممکن است یک بیمار تمام علائم اشاره شده را در زمان‌های یاد شده تجربه نکند.

 

24 تا 72 ساعت پس از آخرین بار مصرف:

در این زمان بیمار به شدت احساس خستگی می‌کند، بیمار نیاز به خواب بیشتر دارد و دچار افسردگی می‌شود. در این زمان باید مراقب بروز نشانه‌های اضطراب شدید، حمله هراس یا فکر کردن به خودکشی بود و احساساتی مانند پارانویا (بدبینی) یا توهم را حتما به پزشک متخصص گزارش داد. خوشبختانه این علائم قابل درمان است. بهره‌مندی از مداخله‌های پزشکی در دوران سم زدایی و ترک اعتیاد حاد به بهبود حال بیمار کمک می‌کند.

 

هفته اول:

ولع شدید و غیرقابل کنترل به مصرف شیشه یک هفته پس از آخرین مصرف شروع می‌شود. احساس ناامیدی، نوسانات خلقی، اضطراب، تحریک‌پذیری، خستگی، آشفتگی، اختلالات خواب، اختلال در گردش خون، درد و سردرد در این مدت بسیار شایع است. همچنین بیماران در این مدت گرسنگی شدیدی را احساس می‌کنند و وزنشان به دلیل پرخوری به سرعت اضافه می‌شود.

 

هفته دوم:

نوسانات خلقی، افسردگی، اختلالات خواب و ولع غیرقابل کنترل به مصرف شیشه در این دوران شایع است. ممکن است علائم دیگر با شدت اندک تا چند هفته آینده باقی بماند.

 

هفته‌های سوم تا چهارم:

در این بازه انتظار می‌رود که با توجه به روش‌های درمانی تجویز شده توسط پزشک متخصص حال عمومی بیمار تا حد زیادی بهبود یابد، الگوهای خواب اصلاح شود، بیمار انرژی بیشتری را در خود احساس کند و نوسانات خلقی از بین برود.

ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

بر خلاف دیگر محرک‌هایی مانند کوکائین که به سرعت از بدن خارج می‌شوند، شیشه بسیار بیشتر در بدن باقی می‌ماند و در مورد اینکه مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند در این بخش اطلاعات کامل تری به شما خواهیم داد. اثرات مصرف شیشه می‌تواند بین 8 تا 24 ساعت ادامه داشته باشد که این زمان دقیق آن به میزان ماده مصرفی، چه ساعتی از روز، طریقه مصرف (تزریق، تدخین و …) و بازدهی عملکرد کلیه‌ها و کبد بستگی دارد.

 

زمان شروع علائم ترک مصرف شیشه

زمان شروع خماری یا علائم قطع مصرف شیشه، به شدت اعتیاد و تناوب مصرف ماده مخدر بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت که علائم ظرف چند ساعت تا چند روز پس از قطع مصرف شیشه یا کاهش مصرف سنگین یا طولانی مدت آن شروع می‌شود. شایع‌ترین علائمی که در این دوره بروز می‌یابد، عبارت است از:

 

مضطرب و عصبی بودن
افسردگی
از بین رفتن تدریجی احساس سرخوشی و لذت ناشی از مصرف شیشه
افزایش اشتها
خستگی شدید و مزمن و احساس نیاز به بیشتر خوابیدن

 

توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام برای قطع مصرف شیشه مطمئن شوید که در محیطی امن و حمایت کننده قرار دارید. کمک گرفتن در دوران ترک اعتیاد بسیار ضروری است. برای این که ترک اعتیاد در محیطی امن و به روشی موثر انجام شود، لازم است که از دوستانی که به مصرف تشویقتان می‌کنند، فاصله بگیرید، به مکان‌هایی که یادآور اعتیاد است، قدم نگذارید و در حلقه افراد دلسوزی قرار بگیرید که در دوران ترک اعتیاد می‌توانید به حمایتشان دلگرم باشید.

ترک شیشه چند روز طول میکشد + مواد مخدر شیشه چند روز در بدن میماند

علائم ترک شیشه تا چند روز طول می کشد؟

سم زدایی و ترک اعتیاد شیشه کار دشواری است، اما ناراحتی‌های جسمی و احساسات ناخوشایند این دوره، هر چقدر هم که سخت و غیرقابل تحمل باشند، ماندگار نیستند. ترک اعتیاد معمولاً یک تا دو هفته طول می کشد، البته بیمارانی که شیشه را برای مدتی طولانی و در مقادیر زیاد مصرف کرده‌اند، ممکن است تا چهار هفته نیز درگیر باشند.

 

نشانه های ترک شیشه در مراحل ابتدایی بیشترین شدت را دارد و ظرف 24 ساعت پس از آخرین بار مصرف به اوج می‌رسد. این علائم معمولاً تا پایان هفته اول کاهش می‌یابد. بدن و مغز در این مدت برای رها شدن از اثرات ماده مخدر به شدت واکنش نشان می‌دهد. علائم افسردگی و روان‌پریشی نیز گاهی در مرحله ابتدایی ترک اعتیاد به شیشه بروز می‌یابد، البته این حالات معمولاً بعد از یک هفته بسیار کاهش پیدا می‌کند.

 

اکثر علائم ترک اعتیاد پس از اتمام مرحله حاد در حد ثابت و اندک به مدت چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت. اگرچه علائم جسمی به سرعت فروکش می‌کند، اما ولع و میل غیرقابل کنترل به مصرف مواد مخدر همچنان بیمار را آزار می‌دهد. مقابله کردن با ولع مصرف شیشه به دلیل به یاد آوردن احساس سرخوشی شدید پس از مصرف ماده مخدر بسیار دشوار است. اکثر بیماران حداقل 4 تا 5 هفته با احساس میل به مصرف دست به گریبان‌ اند. برخورداری از درمان‌ های مشاوره، روان‌ درمانی و رفتار درمانی در این مرحله کمک می‌کند تا بیمار به عهد خود برای ترک اعتیاد پایبند بماند.

جدیدترین مطالب