نحوه انتخاب شامپو مناسب مو و خرید آن

نحوه انتخاب شامپو مناسب مو و خرید آن

یکی از زیبایی های هر انسانی موی او است. موها باعث زیبایی ما می‌شوند از این رو مراقبت از انها برای حفظ ظاهر و سلامتیشان بسیار مهم است. همانطور که بودنشان مهم است ظاهر و حجم انها نیز در زیبایی تاثیر بیشتری دارند.

 

یکی از اصلی ترین مواردی که در روتین مراقبت از مو بسیار مهم است، شامپویی است که از آن استفاده می‌کنیم.

 

شامپو در واقع شوینده‌ی مو و تمیز کننده پوست کف سر است پس بسیار مهم است که چه چیزی را استفاده می‌کنیم. برخی بر این باورند که حتما باید هزینه ی زیاد برای خرید شامپو پرداخت اما به هیچ عنوان اینطور نیست و همیشه گران بودن دلیل برا بالا بودن کیفیت نیست. خرید شامپوی مناسب در گرو یکسری نکات رعایتی است که هر فردی قبل از خرید حتما باید به آن توجه کند.

 

1- مشکلات و معضلات رایج مو و پوست کف سر: یک شامپوی مناسب علاوه بر تمیز کردن مو باید مشکلات و معضلات مو را هم برطرف کند.

• ریزش

• شوره

• جوش سر

• موخوره

• آسیب ناشی از رنگ و مواد و کلیه وسایل حرارتی

 

2-نوع مو: جنس موی هر فردی با فرد دیگر تفاوت دارد بنابراین قبل از خرید جنس موهای خود را درر نظر بگیرید و شامپوی مناسب با آن را خریداری کنید.

• چرب

• خشک

• معمولی

 

3-ساختار مو: موها از نظر ساختار به سه دسته تقسیم می‌شوند:

• نازک

• ضخیم

• متوسط

 

4-بافت مو:

• لخت

• فر

• حالت دار

 

5-قیمت

 

6-برند

اگر با وجود این نکات بازهم در خرید شامپو تردید دارید و یا نمی‌دانید کدام محصول برای شما بهتر است جای نگرانی نیست در ادامه لیستی از بهترین شامپو ها برای انواع مو که از نظر مصرف کنندگان تایید شده‌اند و فاقد مواد مضر هستند را آورده‌ایم.

 

بهترین شامپو برای ریزش مو

ریزش مو دلایل مختلفی دارد و ممکن است هورمونی باشد بنابراین بهتر است ابتدا علت را پیدا کنید سپس به سراغ شامپو بروید اما در حالت کلی یکی از بهترین شامپو برای ریزش مو شامپویی است که حاوی بیوتین باشد کمبود بیوتین یکی از اصلی ترین دلایل ریزش مو در افراد است.

 

برای خرید یک شامپو با این محتویات عبارت “شامپو حجم دهنده مو او جی ایکس سوتال پک” را سرچ کنید.

 

شامپو حجم دهنده مو او جی ایکس سوتال پک احساس سیری بیشتری به موها می‌دهد و به نگه داشتن موها در این حالت با ظاهری پر کمک می‌کند. فرمول غنی از مواد مغذی و پرپشت کننده، حاوی ویتامین B7 بیوتین، کلاژن و پروتئین گندم است و به حفظ رشد موهایی که ظاهری سالم و ضخیم‌تر دارند، کمک می‌کند.

 

استفاده از این شامپو همچنین برای افرادی که دارای موهای نازک و کم حجم هستند بسیار مناسب است.

بهترین شامپو برای ریزش مو

شامپو ضد شوره قوی

شوره یکی از مواردی است که تاثیر زیادی روی ظاهر بهداشت فردی و آراستگی دارد. اما این مورد ربطی به رعایت کردن بهداشت و تمیز بودن فرد ندارد شوره دو عامل اصلی دارد:

 

– خشکی زیاد پوست سر

-چربی زیاد سر

 

بهترین شامپو برای شوره سر خشک

یک شامپوی مناسب برای از بین بردن شوره‌ی خشک سر باید رطوبت‌رسانی عمقی به تارهای مو را انجام دهد تا خشکی که باعث ایجاد پوسته می‌شود را از بین ببرد و نتیجه آن رفع خشکی پوست سر باشد. با جستجود کلمه ” شامپو ضد شوره کلیمبا لافارر مخصوص موهای خشک در سوتال پک بهترین شامپو برای شوره سر خشک را به راحتی خریداری کنید.

 

از دیگر خصوصیات این شامپو :

• حفظ فلور نرمال و کمک به حفظ سلامت پوست سر

• باعث تنظیم ترشح چربی

• رفع خارش و قرمزی

• تسکین دهنده و رفع التهابات

بهترین شامپو برای شوره سر خشک

بهترین ضد شوره و قارچ موی چرب

شوره‌ی چرب سر با شوره‌ی خشک متفاوت است، زیرا به دلیل تولید بیش از حد سبوم ایجاد می‌شود. این سبوم اضافی با قارچی موجود در پوست به نام مالاسزیا واکنش نشان می‌دهد و در نتیجه پوسته‌های ضخیم و چرب ایجاد می‌شود که به پوست سر می‌چسبند و حتی گاهی پس از شستشوی مو به سختی پاک می‌شوند.

 

با جستجو عبارت “شامپو ضد شوره پوست چرب کیلیم فولیکا آر ایکس سوتال پک” بهترین ضد شوره و قارچ را خریداری کنید.

 

این شامپو با کنترل چربی پوست سر به کاهش خارش، قرمزی و التهابات کف سر و حفظ سلامت و پاکسازی پوست سر کمک بسیاری می‌کند.

 

حاوی:

• Piroctone Olamine 1%: ضد شوره

• Climbazol: ضد شوره

• Glycolic Acid: کراتولیتیک

• Capryloyl Glycine: کنترل کننده ترشح چربی

بهترین ضد شوره و قارچ موی چرب

شامپو برای جوش و خارش سر

افرادی که پوست سر چربی دارند و یا دارای طبع گرم هستند بیشتر دچار چربی سر می‌شوند. تجمع چربی روی سر ممکن است باعث ایجاد جوش و آکنه شوند تجمع این چربی‌ها همراه با آلودگی و میکروب ها حتی موجب ایجاد قارچ میشود.

 

این افراد بهتر است شامپوهایی که حاوی موادی مانند پیروکتون اولامین اسید سالیسیلیک و این قبیل را داشته باشند.

 

برای خرید شامپویی با این محتویات کافی است فقط عینا این” شامپو مو و بدن درماسیف ضد آکنه سوتال پک “عبارت را در گوگل سرچ کنید.

 

این شامپو پاک کننده تخصصی بسیار ملایم و غیر صابونی، دارای PH سازگار با پوست و قدرت پاک کنندگی بالا و عمقی که پوست را از آلودگی ها و چربی اضافی بدون ایجاد خشکی و کشیدگی پاک کرده و در درمان تکلیمی آکنه، جوش و درماتیت سبورئیک بسیار موثر است.

 

دارای ترکیباتی مانند پیروکتون اولامین، بیزابولول، اسید سالیسیلیک و دکسپانتنول، در فرمولاسیون خود است.

شامپو برای جوش و خارش سر

شامپو ضد موخوره خارجی

موخوره یکی از معضلاتی است که اکثرا آن را تجربه می‌کنند. موخوره دلایل مختلفی دارد ولی می‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد و پیشروی آن را متوقف کرد.

 

برای خرید شامپو ضد موخوره خارجی روی عبارت “شامپو بازسازی کننده مو لورال ” کلیک کنید تا به صفحه خرید محصول هدایت شوید.

 

از ویژگی های این شامپو این است که:

• ترمیم کننده موهای بسیار آسیب دیده، نوک دوشاخه، موهای زائد و شکستگی مو

• ایده آل برای موهای بسیار آسیب دیده و نوک دوشاخه

• آسیب های انباشته شده به موها، آتلها و نوک های شکاف شده را ترمیم می‌کند.

شامپو ضد موخوره خارجی

موهای آسیب دیده در اثر کار با مواد و وسایل حرارتی

موها در اثر استفاده از رنگ، دکلره، مواد کراتین و… بسیار نازک می‌شوند و به همین دلیل به راحتی آسیب می‌بینند حتی برخی مواقع در اثر استفاده زیاد از این مواد یا کار با وسایل حرارتی موها آسیب می‌بینند بنابراین نیاز است از یک شامپوی مناسب که موها را ترمیم و بازسازی کند استفاده کرد تا موها را تغذیه، آبرسانی و ترمیم کند.

 

شامپو مناسب برای این موها باید حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای مو باشد که در اثر کار با مواد از بین رفته اند.

 

با سرچ کلمه “شامپو کراتین کوئین مدل پروتئین برزیلی سوتال پک” در گوگل، این شامپوی نجات بخش موهای خود را بی درنگ خریداری کنید.

 

این شامپو حاوی کراتین ، ویتامین B5 و سایر فرمول‌های تغذیه‌ای مورد نیاز برای موها است که می‌تواند موها را تمیز کند، همجنین موها و  فولیکول‌ها و ریشه‌ی موها را عمیقا مرطوب کرده و در عین حال نرمی مو را نیز افزایش دهد. این شامپوی بدون سولفات برای موهای رنگ شده، کراتین شده و آسیب دیده بسیار مناسب می‌باشد.

شامپو کراتین کوئین مدل پروتئین برزیلی

شامپو ضد زردی

موهایی که بر پایه‌ی دلکره رنگ شده اند باید با یک شامپوی تثبیت کننده‌ی رنگ و ضدزردی فقط شستشو داده شوند تا موها مانند روز اول رنگ خود را حفظ کنند و کدر نشوند.

 

برای خرید یک شامپوی ضد زردی و تثبیت کننده فقط عبارت “شامپو ضد زردی بونکلاید bonklyde سوتال پک” را در اینترنت جستجو کنید.

 

این شامپو بنفش یک شامپو تقویت کننده است که مخصوص موهای بلوند، موهای نقره‌ای، موهای دکلره شده یا موهای یخی و تناژ این رنگ‌ها طراحی شده است. دارای رنگدانه‌های بنفش خرد شده است که رنگ‌های دکلره و زرد را خنثی می‌کند.

 

بهترین شامپو برای موهای چرب

موهای چرب نیازمند یک شامپو است که به خوبی چربی کف سر را پاک کند و نیز تولید آن را کنترل کند.

 

برای خرید چنین شامپویی فقط عبارت “شامپو لورال برای موهای چرب در سوتال پک” را در اینترنت جستجو کنید.

 

این شامپو مناسب موهای چرب حاوی Purifying Clay (خاک رس قرمز با بالاترین کیفیت، خالص شده) به موها اثر سم زدایی می‌بخشد و استفاده از آن باعث می‌شود موها به مدت 48 ساعت به صورت تازه شسته شده باقی بماند. با خاک رس تصفیه کننده موجود در فرمول خود آبرسانی می‌کند، ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و روغن اضافی را جذب می‌کند.

شامپو ضد زردی

بهترین شامپو برای موهای خشک

موی خشک عموما کدر به نظر می‌رسد و به دلیل خشک بودن حالت انعطاف پذیری ندارد بنابراین به راحتی می‌شکند. موهای خشک نیاز به آبرسانی دارند تا سلامتی و حالت خوب خود را حفظ کنند. یک شامپوی مناسب برای موهای خشک باید حاوی مواد آبرسان طبیعی به موها باشد تا موها را تقویت و نرم کند.

 

برای خرید شامپو مناسب موهای خشک عبارت “شامپو هیالورونیک اسید لورآل مناسب موهای دهیدراته سوتال پک” را در گوگل جستجو کنید.

 

این شامپو حاوی اسید هیالورونیک موها را به شدت تا 72 ساعت آبرسانی می‌کند و برای انواع موها، به ویژه موهای کم آب و خشک، ایده آل است. فرمول شامپو پرکننده Hydra با اسید هیالورونیک و با اثر ضد نمک، فیبر را با آبرسانی شدید برای دگرگونی فوری شارژ می‌کند، موها به شدت هیدراته شده و برای مدت طولانی تری تمیز می‌شوند. در نتیجه موهایی نرم ، بسیار سبک، براق با حرکت بدون سنگین کردن آن‌ها به شما هدیه می‌دهد.

بهترین شامپو برای موهای خشک

شامپو خوب برای موهای معمولی

موهای معمولی مشکلات زیادی ندارند و نرمال هستند در واقع نه چربند نه خشک.

 

اما دلیل نمی‌شود که هر چیزی را برای آن استفاده کرد. برای حفظ حالت نرمال از یک شامپوی مناسب موهای معمولی باید استفاده کنید. این شامپو باید به گونه‌ای باشد که PH موهای شما را حفظ کند و در عین حال موها را تغذیه کند.

 

برای خرید آسان و راحت این شامپو عبارت “شامپو smooth and silky آلتر هیر 1000 ml سوتا پک ” را در گوگل جستجو کنید.

 

این شامپو ترمیم کننده smooth and silky دارای یک فرمول پاک کننده ملایم و روزانه است که فورا موها را با روغن آرگان، کراتین، اسیدهای چرب و ویتامین E آبرسانی و تغذیه ‌می‌کند تا به بهبود مدیریت، صاف و درخشندگی موها کمک کند. همچنین غنی از مواد مغذی است که به حفظ تعادل رطوبت ایده‌آل در انواع موها از معمولی تا خشک کمک می‌کند.

 

بهترین شامپو برای موهای نازک

موهای نازک به راحتی چرب و کثیف می‌شوند و راحت تر آسیب می‌بینند. یک شامپوی مناسب باید به خوبی موها را تغذیه کند و کمک به استحکام آنها کند.

 

با جستجو عبارت “شامپو کراتین برزیلی اوجی ایکس سوتال پک” در گوگل برای خرید این شامپو اقدام کنید.

 

موهای خود را به حالت طبیعی نگه دارید بدون توجه به نوع مو، این شامپوی قدرتمند موها را تغذیه و آبرسانی می‌کند و آنها را با درخشندگی فوق العاده‌ای براق می‌کند. این شامپو باعث افزایش استحکام موها می‌شود و برای موهای نازک یک گزینه‌ی ایده‌آل و موثر است ترکیب غنی و انحصاری این شامپو حاوی پروتئین کراتین برزیلی است که به تقویت و صاف شدن موها کمک می‌کند.

 

شامپو مناسب موهای لخت

موهای لخت عموما نازک هستند برای همین این افراد می‌توانند از شامپو مناسب موهای نازک نیز استفاده کنند.

 

اما گزینه‌ی دیگری نیز هست که بسیار مناسب و تاثیر گذار است. برای خرید این شامپو عبارت “شامپو بوتاکس و پروتئین بولونی سوتال پک” را جستجو کنید.

 

این شامپوی فاقد سولفات که همرا با بوتاکس و پروتئین می‌باشد، موهای خشک و وز و آسیب دیده و لخت و… را آبرسانی و تقویت می‌کند. پروتئین و بوتاکس موجود در این شامپو بافت مو را ترمیم کرده و موهایی درخشان همچون ابریشم به شما هدیه می‌دهد همچنین از آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند.

 

دو مورد قیمت و برند شامپو، بستگی به شما دارد که چقدر بخواهید هزینه کنید و یا چه سبک و سلیقه‌ای دارید.

 

شامپو برای موهای فر و زو

موهای بافت دار و یا فر عموما وز هستند و حالت زیبای خود را ندارند، همچنین ضخامت بیشتری نسبت به دیگر موها دارند.

 

یک شامپوی مناسب موهای فر باید پس از استفاده به هیچ عنوان باعث وز شدن و یا بد فرم شدن فرها و یا حالت مو نشود. بلکه با تغذیه و اّبرسانی موجب نشان دادن جلوه‌ای زیبا از موها شود.

 

بهترین شامپو برای موهای فر و حفظ حالت آنها “شامپو بولونی مدل کلاژن و کراتین سوتال پک” را خریداری کنید. برای جستجو کافی است عبارت داخل پرانتز را سرچ کنید.

 

این شامپو به دلیل وجود کلاژن بافت موها را آبرسانی و احیا کرده و با کراتین موجود در آن‌ها را نرم و ترمیم می‌کند.

 

دلیل دیگر برای انتخاب این شامپو بدون سولفات بودن آن است. همچنین باعث می‌شود حالت فر زیبای موهای شما از بین نرود و وز نشوند.

شامپو خوب برای موهای معمولی

دو نکته ی برند و قیمت بستگی به این دارد که شما چقدر بخواهید هزینه کنید و در آخر دو گزینه سلیقه‌ای و اختیاری هستند.

 

منبع:

www.rossanoferretti.com

www.sotalpack.com

l ycolic Acidراتولیتیک

جدیدترین مطالب